|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-04-2019, 07:01 | #11 |
ford::amateur
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 02-04-2019
Skąd: Kaletnik
Model: focus mk4
Silnik: 1.5 EcoBoost 150 KM
Rocznik: 2018
Postów: 3
|
Odp: Drgania nadwozia po dezaktywacji 3 cylindra, 1.5 EcoBoost 150KM
Mieszkam pod Łodzią.
|
10-04-2019, 09:35 | #12 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-11-2015
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5 benz.
Rocznik: 2018
Postów: 10
|
Odp: Drgania nadwozia po dezaktywacji 3 cylindra, 1.5 EcoBoost 150KM
Cytat:
|
|
10-04-2019, 10:27 | #13 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-01-2019
Skąd: Tarnów
Model: focus mk4 kombi
Silnik: 1.0 EcoBoost MHEV 155, PS7
Rocznik: 2023
Postów: 114
|
Odp: Drgania nadwozia po dezaktywacji 3 cylindra, 1.5 EcoBoost 150KM
Też mam ecoboosta 1.5 z odłączanym trzecim cylindrem. Też wyczuwam kiedy silnik pracuje w trybie 2-cylindrowym, ale nie powiedziałbym, że są to jakieś drgania nadwozia czy nadmierny hałas. Po prostu zmienia się odgłos silnika. Moim zdaniem nie brzmi wtedy uciążliwie. Generalnie stwierdzam, że ten silnik brzmi całkiem nieźle, zarówno w odbiorze z wnętrza samochodu, jak i na zewnątrz.
|
10-04-2019, 10:43 | #14 |
ford::average
Imię: darek
Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: malopolska
Model: focus MK2 FL, Focus mk4
Silnik: 1.6 benzyna, 1.0 ecoboost
Rocznik: 2009, 2018
Postów: 93
|
Odp: Drgania nadwozia po dezaktywacji 3 cylindra, 1.5 EcoBoost 150KM
Ja mam EB 1.0 i nie zauważylem czegos takiego. Czy ktos inny z EB 1.0 odczuwa taki efekt?
Chodzi o jakies wyraźne szarpniecie czy tylko dźwięk? U mnie przy zimnym silniku słychać jakby terkot jak wchodzi na obroty, ale jak się rozgrzeje to jest dość cichy, i dźwięk silnika przypomina mi jakby pracował wentylator Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Ale to subiektywne odczucie. I pracuje równo... Ogólnie wyciszenie tego modelu jest w/g mnie doskonałe w porównaniu z MKII, który równolegle używam. |
10-04-2019, 11:45 | #15 | ||
ford::advanced
Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 01-04-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus cztery z kartonem mleka a był mondeusz cztery
Silnik: EB
Rocznik: 2018
Postów: 445
|
Odp: Drgania nadwozia po dezaktywacji 3 cylindra, 1.5 EcoBoost 150KM
Cytat:
Ja nie za każdym razem zwracam uwagę, ale najbardziej to czuję na 6tym biegu (też mam 1,0). Cytat:
|
||
10-04-2019, 18:23 | #16 | |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 03-12-2011
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Model: Focus Mk4
Silnik: 1.0 125KM (zmierzone 130KM i 210 Nm)
Rocznik: 2018
Postów: 18
|
Odp: Drgania nadwozia po dezaktywacji 3 cylindra, 1.5 EcoBoost 150KM
Cytat:
ech... w końcu...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja sygnalizowałem ten problem już dość dawno - głównie na grupie MK4 na FB - ale nikt tam tego nie potwierdził... TAK, wyłączenie cylindra w 1.0 125KM czuć wyraźnie. Szczególnie w zakresie 2200-2750 obr/min. Czuć to wyłącznie przy częściowym obciążeniu - im wyższy bieg tym bardziej jest to wyraźne. Pojawiają się delikatne wibracje zbliżone do lekkiego niewyważenia koła czy delikatnie krzywej tarczy hamulcowej. Jest jeszcze jeden efekt - przy 1800 obr/min czuć szarpnięcie przy dołączaniu cylindra. Zgłosiłem to w serwisie - ale nic nie byli w stanie mi powiedzieć - brak aktualizacji softu.... Oczywiście sprawdziłem dokładnie czy to rzeczywiście ACT. ODŁĄCZYŁEM WTYCZKĘ OD SIŁOWNIKA sterującego. Efekt wibracji zniknął całkowicie. Co ciekawe, odłączenie wtyczki nie powoduje automatycznego wywalenia CHECKa. Jeździłem z odłączonym ACT przez cały dzień - check się oczywiście w końcu zaświecił (skasowałem Torque'm). Niestety jazda z odłączoną wtyczką nie jest obojętna - auto nie ma mocy poniżej 1700 obr/min i ma czasem szarpnięcie przy 4200 obr/min - ale sama kultura pracy silnika jest wtedy bez zarzutu..... I jeszcze ciekawostka - przez pierwsze trzy miesiące czyli jakieś 5000 km nie przypominam sobie takich drastycznych efektów. Mam wrażenie, że pojawiły się z czasem. Aktualnie mam 11000 km. Jakby ktoś - coś to piszcie! Mam nadzieję, że to się da jakoś wyeliminować bo dla mnie jest to najbardziej denerwująca rzecz w tym aucie...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
11-04-2019, 09:58 | #17 | |
ford::amateur
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-01-2019
Skąd: Jelenia Góra
Model: Focus MKIV
Silnik: 1.5 benzyna/150KM
Rocznik: 2018
Postów: 4
|
Odp: Drgania nadwozia po dezaktywacji 3 cylindra, 1.5 EcoBoost 150KM
Cytat:
lekki offtop - u mnie opony 205/65/16 - i coś mi nie pasowało z profilem, ale odbierałem w grudniu i nie było za bardzo jak porównać a na sieci nie było żadnych danych. Zimówki kupiłem też 205/65 - w sumie na zime lepiej ale letnie to trochę ,,balony'' Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
11-04-2019, 19:17 | #18 |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 19-01-2017
Skąd: Kalety
Model: Ford Custom, Focus MK4,Transit MK8
Silnik: 2.0 Ecoblue 170 , 1.5 EB 182, 2.0 Ecoblue
Rocznik: 2017, 2019,2018
Postów: 87
|
Odp: Drgania nadwozia po dezaktywacji 3 cylindra, 1.5 EcoBoost 150KM
U mnie tylko czuje wibracje delikatne na wolnych obrotach i zmienia się troszkę dźwięk silnika tak jak jeden kolega już wcześniej pisał.
|
14-04-2019, 17:42 | #19 | |
Feel The Difference
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
Odp: Drgania nadwozia po dezaktywacji 3 cylindra, 1.5 EcoBoost 150KM
Cytat:
Przecież 205/65R16 to już do dostawczaka balon. |
|
14-04-2019, 19:30 | #20 |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 12-10-2017
Skąd: internet
Model: Fiesta MK7 FL
Silnik: 1.25
Rocznik: 2017
Postów: 211
|
Odp: Drgania nadwozia po dezaktywacji 3 cylindra, 1.5 EcoBoost 150KM
Może wypowie się jakiś mechanik bo tak na zdrowy rozsądek w silniku 3 cylindrowym po odłączeniu jednego cylindra 2 tłoki muszą przełamać moment i wtedy silnik drga. To tak jak w matizie ściągnął by jedną fajkę, można kombinować drgania amortyzować itp, itd ale kultura pracy silnika nie będzie jak silniku nawet 3 cylindrowym. Poprawcie mnie jak jest inaczej bo martwi mnie to w jakim kierunku idzie motoryzacja, a nowy focus fajnie wygląda i szkoda by było gdyby to zniechęcało przyszłych właścicieli.
|