Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-11-2013, 10:01   #11
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie dlaczego tak jest ?

Stefano, Sebek w swym pierwszym poście opisał dolegliwości, i wynika z nich że ma silnik niedogrzany. Ty piszesz że uszczelka pod głowicą może być, ale wtedy są objawy gotującego sie płynu i przegrzania silnika, z całym szacunkiem ale to ty piszesz bzdury. Pozostańmy przy swoich racjach, nie obrazajmy jeden drugiego, bo nie tylko ty znasz prawde objawioną. Forum jest po to aby doradzać, a nie naprawiac na odległość pojazdy.
Jak ma silnik niedogrzany, to najprostszym sposobem zasłonił by chłodnicę, pojechał troche po mieście, i zobaczył, czy ma cieplej czy nie. Wtedy znał by przyczynę. Ale pisze że może pompa wody ?? w jaki sposób ? jak zepsuta płyn sie gotuje, a co daje tyle obiegu płynu że nie nadąża się zagrzać.

  Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2013, 20:58   #12
Sebek1002
ford::average
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 28-03-2012
Skąd: Myszków
Model: Ford Galaxy MK1
Silnik: 2.8i V6
Rocznik: 2000
Postów: 122
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie dlaczego tak jest ?

Tzn pomyślałem sobie o pompie że może dlatego tak się dzieje bo nagrzewnica przednia jest stosunkowo wysoko i pomyślałem że może z powodu małej wydajności pompy na wolnych obrotach jest zbyt mały obieg i nie tłoczy wody do nagrzewnicy, co ciekawe to tylna nagrzewnica grzeje jak szalona nawet na wolnych z parownikiem od gazu też nie ma problemu (grzeje się równo).
Teraz tak myśle że może faktycznie grzeje się dłużej bo zanim cały płyn popłynie do jednej nagrzewnicy, do drugiej na koniec samochodu. Może faktycznie miałoby sens założenie zaworka na tylną nagrzewnicę.
Dzisiaj znowu się trochę odpowietrzył, tzn zaglądam do zbiorniczka a tam susza...
Sprawdziłem, nie ma wycieków...
Sebek1002 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2013, 21:18   #13
wacek_pl
ford::advanced
 
Avatar wacek_pl
 
Zarejestrowany: 24-11-2008
Skąd: Kędz-Koźle/Fulda
Model: Kangoo, Galaxy, Boxer
Silnik: 1,9D; 1,9TDI; 2,8 HDI
Rocznik: 01" ; 96" ; 05"
Postów: 422
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie dlaczego tak jest ?

Ja bym obstawił termostat, miałem ten sam problem po wymianie chłodnicy i nagrzewnicy, silnik nie umiał się zagrzać, jak już dostał temperaturę to i tak szybko spadała na dół. W termostacie zatrzymały się drobne zanieczyszczenia z chłodnicy i nie domykała się do końca co skutkowało przepływem ciepłego płynu na chłodnicę i nie mógł się zagrzać. Po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy.
__________________
Jeśli okłamiemy rząd to jest to PRZESTĘPSTWO, jeśli rząd okłamie nas to jest to POLITYKA.
wacek_pl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2013, 23:02   #14
Sebek1002
ford::average
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 28-03-2012
Skąd: Myszków
Model: Ford Galaxy MK1
Silnik: 2.8i V6
Rocznik: 2000
Postów: 122
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie dlaczego tak jest ?

wacek pl a czy przy takim niedomknięciu termostatu nie zdarzało się że jak już był zagrzany to temperatura przy dłuższym postoju (silnik pracuje Oczywiście) wzrastała poza połowe a jak ruszyłeś to zaraz sobie pomału spadała???
W sumie termostat nie jest drogą częścią więc najlepiej po prostu go wymienić, wtedy szukać dalej albo cieszyć się ciepłem. Jak sobie jednak pomyśle że znowu co najmniej 5 litrów płynu trzeba kupić i odpowietrzać to kolejne kilka dni to już mam dosyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale czego się nie robi żeby dzieciom było ciepło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sebek1002 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2013, 08:32   #15
wacek_pl
ford::advanced
 
Avatar wacek_pl
 
Zarejestrowany: 24-11-2008
Skąd: Kędz-Koźle/Fulda
Model: Kangoo, Galaxy, Boxer
Silnik: 1,9D; 1,9TDI; 2,8 HDI
Rocznik: 01" ; 96" ; 05"
Postów: 422
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie dlaczego tak jest ?

Sebek1002 płyn to ja spuszczam do wiaderka, najgorsze to dostać się do termostatu, odpowietszeniem silnika się nie martwię bo sam się odpowieteza.
__________________
Jeśli okłamiemy rząd to jest to PRZESTĘPSTWO, jeśli rząd okłamie nas to jest to POLITYKA.
wacek_pl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2013, 21:55   #16
rodxynek
ford::advanced
 
Avatar rodxynek
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-01-2013
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Model: S-max / Sharan
Silnik: 2,0 tdci / 1,8t
Rocznik: 2007 / 2001
Postów: 319
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie dlaczego tak jest ?

Wacek, 1,9 to nie 2,8 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
rodxynek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2013, 23:35   #17
Sebek1002
ford::average
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 28-03-2012
Skąd: Myszków
Model: Ford Galaxy MK1
Silnik: 2.8i V6
Rocznik: 2000
Postów: 122
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie dlaczego tak jest ?

To w czym lepiej jest wymienić termostat, że tak grzecznie spytam??

Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 13-11-2013 o 07:55 Powód: Zbędne cytowanie
Sebek1002 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2013, 19:33   #18
wacek_pl
ford::advanced
 
Avatar wacek_pl
 
Zarejestrowany: 24-11-2008
Skąd: Kędz-Koźle/Fulda
Model: Kangoo, Galaxy, Boxer
Silnik: 1,9D; 1,9TDI; 2,8 HDI
Rocznik: 01" ; 96" ; 05"
Postów: 422
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie dlaczego tak jest ?

A 2,8 to nie jest chłodzony płynem? bo mi się wydaje że w benzynie na postoju szybciej płyn się ogrzewa, a po jeździe gdy obroty spadają temperatura w głowicy podnosi się szybciej bo pompa obiegu zwalnia i zmniejsza przepływ płynu przez chłodnice, co skutkuje wskazaniem wyższej temperatury.
__________________
Jeśli okłamiemy rząd to jest to PRZESTĘPSTWO, jeśli rząd okłamie nas to jest to POLITYKA.
wacek_pl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2013, 23:29   #19
galo
ford::advanced
 
Avatar galo
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 13-04-2009
Skąd: Bełchatów
Model: S Max
Silnik: 2.0 TDCI 180KM
Rocznik: 2007
Postów: 492
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie dlaczego tak jest ?

Kolego Sebek wszystko jak najbardziej jest OK z tego, co przeczytałem wnioskuje, że termostat jest OK to, co opisałeś w drugim swoim poście jest normalne jak na rozgrzanym silniku odkręcisz korek to płynu niby przybywa, bo płyn pod wpływem temperatury się rozszerza nigdy na to nie zwracałem uwagi, ale na zimnym silniku powinno być MIN. a im bardziej nagrzany tym bliżej MAX.
Mówisz, że długo się nagrzewa to proponuje odcięcie tylnej nagrzewnicy np.: zaworem i dodatkowo założenie elektrycznej pompki wody, która będzie załączała się po odpaleniu auta albo przy np.: temperaturze 50* po tych przeróbkach będziesz cieszył się błogim ciepełkiem już po 5-7 minutach nawet na wolnych obrotach i polecam przeczytać temat "wymieniony termostat zbyt niska temperatura"
galo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2013, 10:41   #20
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie dlaczego tak jest ?

Moim zdaniem to jest ewidentny efekt zapowietrzonego układu. Temperatura rośnie na postoju bo przez powietrze (korki powietrzne) w układzie płyn nie krąży i się mocniej nagrzewa. Oczywiście mocniej nagrzewa się w samym silniku bo tam spala się paliwo. Tam tez jest czujnik temperatury. Płyn zaczyna krążyć dopiero po dodaniu gazu (zwiększeniu obrotów).
To, że nagrzewnica jest wysoko wbrew pozorom nie przeszkadza pompie, bo płyn im cieplejszy tym szybciej prze do góry (ruch grawitacyjny). No, ale... Problem pojawia się, gdy w jakimś wysokim punkcie znajduje się powietrze (powietrze prze do góry nawet jak jest zimne, a jak ciepłe to hoho) - wówczas im silnik i płyn cieplejsze, tym cieplejsze powietrze, a co za tym idzie - ciężej je przepchnąć.
Nie chcę się mądrzyć, ale z tego co zaobserwowałem to silniki Forda maja przekombinowany układ chłodzenia (bardzo wydajny) i autka długo się nagrzewają. Nie wiem jak jest w benzynie w Galktyce, ale w moim autku jest taki numer że zbiornik wyrównawczy jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia (nie jest to oczywiste bo bywają układy, w których zbiornik wyrównawczy jest bardzo nisko, a płynu nalewa się przez korek na chłodnicy (w dużej mierze japońskie benzyniaki).
Do zbiorniczka dochodzi cienki przewód powrotny (który tak na prawdę służy do odpowietrzania układu w trakcie jego pracy i ewentualnego przelewania nadmiaru płynu podczas bardzo morderczej pracy pompy). Gdy miałem problem z zapchaną chłodnicą (poprzedni właściciele chyba nigdy nie wymieniali płynu, a jak wymieniali to mieszali płyny ze sobą i wytrąciła się jakby galareta, która zatkała nagrzewnicę dokumentnie), zerowa ilość płynu (dosłownie ani kropelka) przepływała przez nagrzewnicę, a mimo to auto jeździło i nic mu się nie dział. To właśnie dlatego, że układ ma jakby by-pass w postaci przewodu, który łączy się ze zbiorniczkiem (ma on na tyle dużą średnicę, że płyn krążył i nie wywalało go "bokiem" - nic się nie uszkodziło). Teraz już wiem, że jeśli zatkam ten przewód, to płyn albo przeleci przez nagrzewnicę, albo wyleci "bokiem" i innej drogi nie będzie miał (oczywiście przy sprawnym termostacie). Co ciekawe w silnikach 1,6TDCi też był ten przewód, ale po którymś liftingu został zlikwidowany (aby auto szybciej się nagrzewało) i zastąpiony jakimś zaworkiem odpowietrzającym.
PS. Ogólnie chodzi mi o to by najpierw upewnić się, że odpowietrzyło się układ, zanim przyjdzie do wymiany termostatu i tworzenia innych udogodnień.
Skoro płynu co jakiś czas ubywa, a nie wycieka on na glebę, to sprawa jest raczej oczywista. O ile nie zmienia on koloru i nie gotuje się okresowo (walnięta uszczelka pod głowicą).
O fuck, ale się powymądrzałemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PozdrawiamGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ok. Właśnie doczytałem, że w Galaxy macie jakiś trójnik z czymś w rodzaju termostatu, który pod wpływem temperatury otwiera obieg na drugą (tylną nagrzewnicę). I to jest właśnie to o czym pisałem - nie mówię, że problem leży w tym trójniku, ale że należy dobrze poznać układ chłodzenia w swoim aucie, aby wiedzieć jak płyn krąży, albo dlaczego nie krąży tak jak trzeba.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...

Ostatnio edytowane przez bongo ; 14-11-2013 o 10:54
bongo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.