|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-11-2013, 17:22 | #1 |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 28-03-2012
Skąd: Myszków
Model: Ford Galaxy MK1
Silnik: 2.8i V6
Rocznik: 2000
Postów: 122
|
Słabe ogrzewanie dlaczego tak jest ?
Witam.
Jestem świeżo po wymianie nagrzewnicy przedniej która ciekła i nie grzała. Na kilka dni po jej wymianie grzała, może nie było to powietrze gorące ale ciepłe. Jednak ostatnio zauważyłem że ogrzewanie jest chyba takie jak powinno być dopiero jak przejadę ze 20 km po trasie z dużą prędkością, zatrzymam się na światłach i ruszę lub znacznie zwiększę obroty silnika, wtedy powietrze jest naprawdę ciepłe i zadowalające. Podczas jazdy temperatura na wskaźniku jest przed literką O czyli nawet nie na środku, natomiast jak stanę na światłach i postoję tak ze dwie zmiany wtedy wskazówka dźwiga się za literkę M i włącza się wentylator ale jak ruszę wtedy stopniowo temperatura wraca stopniowo przed środek. Dodam jeszcze że zanim silnik osiągnie rano temeraturę optymalną czyli środek to muszę pojeździć po mieście tak z pół godziny... Czy są to normalne objawy, czy normalnie tak długo powinien rozgrzewać się silnik, dlaczego gorące powietrze zaczyna lecieć dopiero po zwiększeniu obrotów nawet przy optymalnej temperaturze na wskaźniku??? |
10-11-2013, 18:49 | #2 |
ford::advanced
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-01-2013
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Model: S-max / Sharan
Silnik: 2,0 tdci / 1,8t
Rocznik: 2007 / 2001
Postów: 319
|
Odp: Słabe ogrzewanie
Układ masz odpowietrzony?
|
10-11-2013, 19:01 | #3 |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 28-03-2012
Skąd: Myszków
Model: Ford Galaxy MK1
Silnik: 2.8i V6
Rocznik: 2000
Postów: 122
|
Odp: Słabe ogrzewanie
tzn. teoretycznie tak. Mechanik odpowietrzał dosyć długo bo podobno był problem po wymianie tej nagrzewnicy ale w końcu się udało. Ja dodam że codziennie dolewałem po trochu bo tak jakby jeszcze się codziennie odpowietrzał jeszcze po trochu potem był spokój przez jakiś tydzień, aż do wczoraj kiedy zauważyłem że jest minimum i postanowiłem odkręcić na zimnym świeżo odpalonym silniku, wtedy jakby poziom wzrósł do maximum po odkręceniu korka. Więc nie dolewałem tylko przejechałem się kawałek i zatrzymałem się, okazało się że słabo dokręciłem korek i podczas jazdy trochę płynu wylało się podczas jazdy. No ale dolałem pojeździłem znowu dolałem i niby powinno być dobrze.
Dodam że dziś obserwując zbiorniczek zauważyłem że kiedy na gorącym odkręcę korek podczas pracy to poziom wzrasta a po zakręceniu jakby go wciągało, szczególnie dodając gazu widać jak go ubywa ze zbiorniczka. |
10-11-2013, 19:53 | #4 |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: Słabe ogrzewanie
Przy zbiorniczku wyrównawczym powinien być z boku cienki wężyk, sprzawdź czy z niego przelewa się płyn, bo może przytkany i dlatego problem z odpowietrzeniem.
Pozdr. |
10-11-2013, 20:00 | #5 |
Postów: n/a
|
Odp: Słabe ogrzewanie
Wymień termostat na z wyższą temperaturą otwierania np 95 lub 100 stopni, a bedziesz miał ciepło jak pod pierzyną.
|
10-11-2013, 20:07 | #6 |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: Słabe ogrzewanie
Wymiana termostatu na wieksza temperaturę odwiarcie niż 87 st C nic nie da i jest groźna dla konkretnego silnika, wiec nie pisz takich bzdur!!!
Sorry chyba, ze to był twój żart z tą pierzyną. Może mieć problem, jak pisalismy wcześniej z odpowietrzeniem układu, lub nawet uszczelką pod głowicą. Pisze przecież wywaźnie, że płyn się chowa, to znowu przybywa aż go wywala ze zbiorniczka... Ostatnio edytowane przez Stefano ; 10-11-2013 o 20:10 |
10-11-2013, 21:51 | #7 |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 28-03-2012
Skąd: Myszków
Model: Ford Galaxy MK1
Silnik: 2.8i V6
Rocznik: 2000
Postów: 122
|
Odp: Słabe ogrzewanie
Tzn. nie wywala go ze zbiorniczka ale zdecydowanie przybywa po odkręceniu korka, sprawdzałem węże to nie są jakieś nabrzmiałe czy coś, normalnie raczej miękkie. Przez chwilę zacząłem się zastanawiać czy nie jest to np. wina pompy wody która może nie mieć już odpowiedniej wydajności i na wolnych obrotach po prostu nie ma siły wtłoczyć wody do nagrzewnicy która jest stosunkowo wysoko, Z drugiej strony zastanawia mnie dlaczego też tak wolno się nagrzewa ten silniczek. A po nagrzaniu w ciągu kilku minut na światłach temperatura wskakuje za M.
|
10-11-2013, 23:06 | #8 |
ford::advanced
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-01-2013
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Model: S-max / Sharan
Silnik: 2,0 tdci / 1,8t
Rocznik: 2007 / 2001
Postów: 319
|
Odp: Słabe ogrzewanie dlaczego tak jest ?
Skoro długo się nagrzewa a potem natychmiast temperatura jest wysoko, to znaczy, że jest zapowietrzony.
|
10-11-2013, 23:42 | #9 | |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: Słabe ogrzewanie
Cytat:
|
|
11-11-2013, 09:58 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-07-2010
Skąd: Świdnica
Model: Kuga 2 +Mondeo mk5
Silnik: 2.0 tdci 150km /2.0 tdci 210km
Rocznik: 2015/2017
Postów: 51
|
Odp: Słabe ogrzewanie dlaczego tak jest ?
witam
miałem identyczne objawy po wymianie nagrzewnic(niestety). Ja w swoim miałem zapowietrzony układ przez ponad miesiąc(dolewałem płynu). 1.warto stanąć tak aby przód auta był wyżej(podjazd , wzniesienie) , odkręcić zbiorniczek z płynem i niech sobie popracuje tak na 3tyś obrotów . zrób tak co jakiś czas Przetestowałem to kilka razy na galaxy/sharan i pomaga. 2.osobiście na zimę odcinam tylną nagrzewnicę(pod autem mam założony zawór). efekt:szybciej auto się nagrzewa , więcej ciepła na przód , brak problemów z przegrzewaniem. no chyba że ktoś wozi w 3-rzedzie pasażerów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
|
|