|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-01-2006, 08:57 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-01-2006
Postów: 11
|
Luzy w kolumnie kierowniczej - Mondeo 99
Witam,
czy ktoś miał doświadczenia z luzami w układzie kierowniczym ? Moj Ford ma 115tys. przebiegu (od nowości po Polsce) i już mu się takie rzeczy dzieją. Wiecie gdzie, jak, za ile to można naprawić ? Pozdrawiam Sil |
05-01-2006, 09:52 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: 100lica
Postów: 198
|
przede wszystkim należałoby wleźć pod auto i zobaczyć gdzie te luzy są. Mogą być np. drążki kierownicze, gdzieś na przekładni czy na wale kierownicy. Od tego trzeba zacząć. Układ kierowniczy to zbyt duże i mało precyzyjne pojęcie.
__________________
Mondeo 1,8 98' - morski met. Bigas SGIS |
05-01-2006, 10:27 | #3 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Witaj
Akurat bylem wczoraj w ASO zeby ABS uruchomic. Przy okazji dowiedzialem sie co nieco na temat luzow w przednim zawieszeniu. Z tego co pamietam to do wymiany tuleje gumowe na wachaczach, i ogolnie reszta gumek. Razem z wymiana tarcz hamulcowych, klockow i ustawieniem zbieznosci ASO powiedzialo ze lekko ponad 1000 zl Ale oni biora 130 zl za godz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ogolnie mysle ze jak pojade nie do ASO i wymienie same gumy a reszte zastawie na pozniej (jak sie co nieco zarobi) to powinienem sie zmiescici w 500 zl Jade dzisiaj sie dokladnie dowiedziec ile to mnie bedzie kosztwoalo i ktore to dokladnie tuleje. Jak sie dowiem wrzuce info na forum. Pozdrowka P.S. ABS i system antyposlizgowy juz mi smiga Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
05-01-2006, 14:03 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-01-2006
Postów: 11
|
Już jeden mechanik wchodził pod moje autko i szarpal tam kołami itd. Stwierdzil że przy kołach żadnych luzów nie ma tylko w kolumnie kierowniczej słychać jakieś stuki, więc to ,muszą być luzy w kolumnie kierowniczej. Stego co wiem to bardzo drogi interes, stąd chciałem sie dowiedzieć czy ktoś zaradziłe temu jakoś sprytnie=tanio
Dzięki za infomracji Pzdr Sil |
06-01-2006, 19:00 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-06-2005
Postów: 73
|
ja niby luzow nie mialem ale takie dziwne stuki w ukladzi a po jakims czasie zaczelo leciec z kolumny.poradzilem sobie z tym w bardzo prosty sposob wymiana przekladni i tani dalem z uzywke 150euro z mondka co mial przebieg90tys narazie jest ok.odradzam regeneracje pomga ponoc na krotko
|
09-01-2006, 14:06 | #6 | ||
ford::expert
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
Na wstępie rozróżnijmy 2 rzeczy: kolumna kierownicza - kierownica i wałek z przegubem (czyli to co w kabinie), tu są tylko łożyska i gdzienigdzie trochę smaru; przekładnia kierownicza (maglownica) - czyli to co pod komorą silnika razem z drążkami i końcówkami układu kierowniczego, tu jest olej (fabrycznie ATF).
Cytat:
Cytat:
Sil są posty, w których pojawia się ten problem, nawet któryś z kolegów zakupił kolumnę używaną niby nie stukała, ale potem zaczęła. Ja miałem luzy w TD, mam w benzynie. I mam to po prostu gdzieś... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Są na tyle ciche, że nie będę wydawał kasy. Dodam, że po wyjęciu kolumny nie czułem i nie słyszałem żadnych luzów.
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |
||
09-01-2006, 15:31 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-05-2004
Postów: 17
|
Właśnie przerabiam temat stukajacej kolumny kierowniczej. Różni mechanicy straszyli mnie że tylko cała kolumna do wymiany, bo Ford nie przewiduje wymiany części, że 1500pln minimum. Poszedłem do ASO i okazuje się- nie jest tak tragicznie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Łożysko tuz pod kierownicą wystepuje jako oddzielna część i kosztuje 95pln. I ponoć zazwyczaj to ono jest powodem stuków i klekotów. O ile to nie załatwi sprawy to kompletny "wał" z dwoma krzyżakami kosztuje 670pln. Ceny brutto z ASO (eurocar) w KRK. Ale umnie stuka w kolumnie- na 100% tuż pod kołem kierownicy, nie niżej- bo tam to juz przekladnia kierownicza i problem jakby wiekszy.
__________________
Mondeo kombi MK II '99 1,8 Zetec zdecydowanie bez LPG a wcześniej... Escort kombi 1,6 16V '00+ LPG Mondeo TD '95 Fiesta 1,25 Zetec '97 |
09-01-2006, 19:11 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-06-2005
Postów: 73
|
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. tak przyznaje sie pomylka chodzilo mi o luzy w przekladni a nie kolumnie.a swoja droga ciekaw jestem jakdzialaja te preparaty uszczelniajace.slyszalem ze pompa moze dostac po dupie od tego.w kazdym razie po wymianie mam spokoj.a w tym czasie co wymienialem przekladnie na warsztacie co to robilem tez bylo mondeo i gosc zdecydowal sie na regeneracje(przekladnia pojecha do lodzi)po paru tygodniach znowu cieklo znajomy mechanik opowiadal.a i stuki zniknely
|
09-01-2006, 22:12 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 07-01-2006
Postów: 40
|
Czolem. Mam MKIII z 2002 i podobny problem. Niby da sie przyzwyczaic ale irytuje mnie to szalenie. Szczegolnie teraz jak spadla temp. W kierownicy jest wyczuwalny lekki szmer czy mini stukniecia kiedy przyspieszam, zwalniam czy zakrecam. Lozyska na p. kolach, sworznie, polosie itp wszystko OK! ..a szmeranie jest. W ASO jak zwykle, albo nic nie slysza albo chca mi wymieniac przekladnie. Mozna sie pochlastac.
|
10-01-2006, 15:36 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-01-2006
Postów: 11
|
Wiecie co, u mnie to jest poprostu wyczuwalny luz, szczególnie podczas pokonywania jakichś nierówności (torowiska itd). I właściwie tylko wtedy mi to przeszkadza. Poczulem tez pewien dyskompfort jak jechalem raz 170km/h i samochód zachął jakby tracić stabilność jazdy (myślę że to właśnie przez ten luz). Narazie sma nie wiem co z tym zrobię
P.S. Wszystkim wielkie dzieki za porady i opninie Pzdr Sil [ Dodano: 2006-01-10, 16:38 ] Acha, Knedel, pojedź poprostu do innego ASO. Jakość usług w warsztatach naprawdę bywa rożna Pzdr Sil |