Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-01-2010, 10:03   #1
Cosmic
ford::amateur
 
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 25-01-2010
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo [Mk3]
Silnik: 2.0 TDCI (130 KM)
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Pojawienie się kontrolki 2.0 TDCI (DPF) 130 KM 2006r.

Witam,
Od trzech miesięcy jestem posiadaczem mondeo j.w. i ostatnio na trasie pojawiła mi się kontrolka przypominająca tą, która ostrzega przed niskim ciśnieniem oleju, ale jest w kolorze żółtym i widnieje na niej dotakowo ikonka klucza.
W instukcji niemieckiej jest o niej wspomniane, że dotyczy samochodów z DPF i mówi o wymianie oleju silnikowego (niestety mój niemiecki nie jest na tyle dobry, aby zrozumieć dokładnie opis).
Dla informacji dodam, że niecałe 5000 km temu wymieniłem sam olej i domniemam, że może to być kontrolka serwisowa, którą trzeba zresetować podczas wymiany oleju, a może nie? Poziom oleju jai jego wygląd na bagnecie (przy oględzinach) nie różni się niczym od stanu sprzed tysiąca kilometrów temu.
Proszę o sugestie lub poradę, co powinienem zrobić i jak zabrać się do tematu?
A może rozpoczęły się problemy z DPF'em?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Cosmic jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2010, 10:10   #2
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Pojawienie się kontrolki 2.0 TDCI (DPF) 130 KM 2006r.

u mnie olej czy jest 500 km po wymianie czy 10000 km też specjalnie niczym się nie różni. przy turbinach w dieslu olej szybko nabiera czarnego koloru więc organoleptycznie go nie ocenisz. natomiast może powinieneś "wypalić" DPFa. gdzieś niedawno było to opisywane.
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2010, 11:36   #3
Cosmic
ford::amateur
 
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 25-01-2010
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo [Mk3]
Silnik: 2.0 TDCI (130 KM)
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Odp: Pojawienie się kontrolki 2.0 TDCI (DPF) 130 KM 2006r.

Wypalanie DPFa, jak do tej pory, odbywało się bez problemu (zauważalne szczególnie w korkach, a mniej w trasie). Z tego co sobie przypominam to ostatnie miałem jakieś 300 km temu.
Tego czego nie wiem (choć szukam od jakiegoś czasu) to czy w moim samochodzie jest zamontowany suchy czy mokry filtr cząstek stałych. Jeśli to mokry, to może niski poziom płynu do wypalania?
Proszę o sprecyzowanie, co to za kontrolka?

Pozdrawiam
Cosmic jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2010, 11:37   #4
franczesko
FCP member
 
Avatar franczesko
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 27-07-2007
Skąd: Małopolska południowa
Model: Mondeo Mk5 ; Focus Mk4; Focus Mk3 RS
Silnik: 2.0 TDCI 180ps ; 2.0 TDCI 150ps; 2.3 EB 350ps
Rocznik: 2018 ; 2020 ; 2017
Postów: 1,382
Domyślnie Odp: Pojawienie się kontrolki 2.0 TDCI (DPF) 130 KM 2006r.

del
franczesko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2010, 16:06   #5
docento
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Pojawienie się kontrolki 2.0 TDCI (DPF) 130 KM 2006r.

w Twoim mondeo jest CDPF a więc filtr bez dodatków do paliwa , ta żółta kontrolka przypomina o wymianie oleju . Fakt iż zapaliła się po 5 tys. km nasuwa 3 wnioski :
1. nikt nie skasował kontrolki po wymianie oleju (zapłon włączony pedał hamulca i gazu do końca - po ok. 40 sek. miganie tej kontrolki kończy reset )
2. komputer błędnie obliczył czas wymiany -wgranie nowego softu do sterownika silnika załatwi sprawę
3.styl jazdy determinuje duże ilości wtrysków dodatkowych przy regeneracji filtra - co skutkuje rozrzedzeniem oleju i wymaga jego wymiany

Jeśli poziom oleju nie podskoczył nadmiernie i nie nie zalatuje zbytnio olejem napędowym to stawiałbym na to , że ktoś nie skasował kontrolki po wymianie
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2010, 16:46   #6
Cosmic
ford::amateur
 
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 25-01-2010
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo [Mk3]
Silnik: 2.0 TDCI (130 KM)
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Odp: Pojawienie się kontrolki 2.0 TDCI (DPF) 130 KM 2006r.

Dzięki docento za podpowiedź.
Właśnie wróciłem z samochodu po skasowaniu kontrolki. Procedurę kasowania pomógł mi znaleźć kolega (był szybszy od Ciebie, mimo to wielkie dzięki) na niemieckim forum.

Oto procedura, którą znalazł:
1. Wcisnąć pedały gazu i hamulca jednocześnie.
2. Przekręcić kluczyk w stacyjce do momentu zapalenia się kontrolek.
3. Po 15 sek. kontrolka serwisowa zaczęła mrugać (może potrwać to trochę dłużej).
4. Zrobione!

Jednakże co do rodzaju DPFa to nigdzie się nie doszukałem więc bardzo Ci dziękuję za info. Jedynie z czystej ciekawości możesz mi rozjaśnić mi, kiedy i w jakich fordach były stosowane różne rodzaje filtrów cząstek stałych?
I tak jak przypuszczałeś nie skasowano kontrolki, bo się nie świeciła podczas wymiany oleju. Czy ewentualny update software'u muszę przeprowadzić w ASO? A i poziom oleju kontroluję regularnie i się nie zmienił - chyba, że delikatnie spadł - jak to w dieslu.

Pozdrawiam i dzięki raz jeszcze!
Cosmic jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2010, 20:07   #7
docento
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Pojawienie się kontrolki 2.0 TDCI (DPF) 130 KM 2006r.

Update softu rozwiązywał zbyt wczesne zapalenie kontrolki wymiany , jeśli u Ciebie nie będzie problemów z odmierzaniem interwałów serwisowych (to nie musi być 20 tys. km - zależy to od sposobu i czasu regeneracji DPF ) to nie musisz zawijać do ASO
Co do filtrów
Mondeo MKIII - CDPF - bez dodatków
Focus II 1,6 TDCI - DPF - z dodatkami , 2,0 zazwyczaj bez dodatków , 1,8 TDCI nie ma DPF
mondeo MKIV - wszystkie w wersji DPF - bez dodatku
transit 2006 - bez dodatku do paliwa
fiesta 1,4 - bez filtra , 1.6 różnie zależnie od rocznika
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2010, 05:38   #8
Cosmic
ford::amateur
 
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 25-01-2010
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo [Mk3]
Silnik: 2.0 TDCI (130 KM)
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Odp: Pojawienie się kontrolki 2.0 TDCI (DPF) 130 KM 2006r.

Dziękuję raz jeszcze za odpowiedź.
Pozdrawiam
Cosmic jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-01-2010, 16:26   #9
niku 27
ford::beginner
 
Avatar niku 27
 
Imię: krzysiek
Zarejestrowany: 14-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: mondeo kombi
Silnik: 2l tdci 115hp
Rocznik: 2006
Postów: 35
Domyślnie Odp: Pojawienie się kontrolki 2.0 TDCI (DPF) 130 KM 2006r.

Kolego Cosmic w zależności gdzie eksploatujesz swoje auto . Jeśli tylko trasy , kontrolka przypominająca o wymianie oleju będzie się zapalała tylko co 20tys km. Widzę, że jesteś z Gdańska (spore korki), jeśli jeździsz głównie w mieście, to nawet co 2tys może się zapalać, ponieważ przyrasta poziom oleju (jak tylko się zapali, trzeba sprawdzać no i wymieniać). Co jakieś 500km (jeśli jest zapchany to częściej) odbywa się dopalanie filtra DPF i jeżeli nie zastosujesz procedury dopalania ( 2500-3000 obrotów przez 15 min) niespalony olej napędowy w postaci mgiełki wraca do kolektora ssącego i skrzyni korbowej silnika, miesza z olejem silnikowym i rozrzedza go. Wszystko jest opisane w instrukcji niemieckiej. Też mam DPFa więc jak będziesz miał jakieś pytanka to śmiało.
niku 27 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2010, 20:58   #10
Pablo_X
ford::specialist
 
Avatar Pablo_X
 
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
Domyślnie Odp: Pojawienie się kontrolki 2.0 TDCI (DPF) 130 KM 2006r.

Ahhh..Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Docento wszystko już napisał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ja od siebie napiszę wersje softu które zawierały błąd. Jeśli wersja jest wcześniejsza niż:
85 kW (115 KM): 6S71 12K532 DG
96 kW (130 KM): 6S71 12K532 EG,
trzeba dokonać aktualizacji softu, a w niekorzystnych okolicznościach zalecana (przez producenta) jest wymiana zaworu EGR. Dlaczego chcą wymieniać zawór - nie wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Może Docento wie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
FORD Club Polska
Pablo_X jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:55.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.