|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-11-2009, 21:53 | #1 |
ford::amateur
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-09-2009
Skąd: Gdańsk
Model: Focus II
Silnik: diesel 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 6
|
pada elektryka 1.6 TDCI
Witam,
Dziś w trakcie jazdy zapaliły się kontrolki ABS i ESP. Po chwili zapaliła się kontrolka wspomagania kierownicy i wyglądało na to, że przestało działać wspomaganie. Foka jedzie dalej. Po zatrzymaniu na parkingu i zgaszeniu już nie odpaliła drugi raz. Po przekręceniu stacyjki zero reakcji, tak jakby akumulator siadł. Po podłączeniu na kablach - odpala i zauważyłem, że przy ruszaniu kierownicą zapalają się znowu kontrolki ABS, ESP i wspomaganie. Po chwili działania gasną również na krótko światła i radio. I tak kilka razy i foka gaśnie i znów nie można jej odpalić i można tak robić w kółko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co to może być? Ktoś się z tym spotkał? |
17-11-2009, 12:33 | #2 |
ford::amateur
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-09-2009
Skąd: Gdańsk
Model: Focus II
Silnik: diesel 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 6
|
Odp: problem z elektryką Focusa 1.6 TDCI
Ponieważ nikt nie odpisał na taki przypadek to dopiszę co było dla potomnych. Może się komuś przydać.
Diagnostyka wyglądała następująco: 1. Zmierzone napięcie na aku na wyłączonym silniku 12,8V - OK, 2. Zmierzone napięcie na aku na włączonym silniku max 12,4V (powinno być 14,0 do 14,4V), przy włączaniu świateł, radia, odpalaniu wspomagania (elektryczne w focusie II) powodowało spadek napięcia nawet do 8,8V, co powodowało zapalenie kontrolek ABS, ESP i kontrolki wspomagania kierownicy (spadek napięcia był taki że wspomaganie nie działało), spadek napięcia powodował problem z komputerem i silnik gasł i nie można już go było odpalić, bo aku był wyładowany (po ponownym naładowaniu aku foka by odpaliła ale do czasu aż aku by się znowu nie wyczerpał), 3. Podejrzenie na stabilizator napięcia lub na alternator, 4. Po wyjęciu alternatora okazało się, że są przepalone dwie diody i to powodowało, że nieprawidłowo podawał napięcie na akumulator. 5. regeneracja alternatora i jak na razie śmiga Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I mała uwaga. Nowy alternator do Focusa II 1.6 TDCI (120A) kosztuje do 800PLN. Po oddaniu starego alternatora dostaje się zwrot około 250PLN. Ja o tym nie wiedziałem i zregenerowałem alternator za 500PLN w Gdańsku w firmie TPA na ul. Świętokrzyskiej. W tej cenie byłby nowy, także lepiej uważać na TPA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |
17-11-2009, 20:33 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-08-2009
Skąd: Gliwice
Model: Focus 2 TangoMetallic 1.6TDCi DPF kombi
Silnik: 1,6 HDi 109KM
Rocznik: 2006
Postów: 13
|
Odp: problem z elektryką Focusa 1.6 TDCI
Dzięki za opis, oby nie był potrzebny... Ale lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
17-11-2009, 21:13 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-06-2006
Model: Focus
Silnik: TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 19
|
Odp: problem z elektryką Focusa 1.6 TDCI
Nie przeczytałem wcześniej, ale dodać mogę, że podobne objawy miałem gdy padł mi w Hondzie alternator
Nie było prądu ładowania i komputer po kolei odcinał zbędne funkcje by zaoszczędzić energii akumulatora Pozdrawiam |