|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-06-2009, 00:07 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-03-2008
Skąd: Tajne, Sto(L)yca
Model: Cougar / Mondeo MkIII kombi
Silnik: 2.5 V6 / 2.5 V6
Rocznik: 2001 / 2002
Postów: 29
|
2.0 Na luzie spadają obroty czasem gaśnie
Witam.
Uprzedzam że dość dużo będzie opisu, a to dlatego iż chciałbym jak najbardziej przybliżyć - opisać problem jaki mam z moim autem. Auto kupiłem miesiąc temu. 2 tygodnie temu był nim nad morzem, zrobiłem w sumie ok1400km i sprawował się wyśmienicie. Cichutko w środku, płynie... klima chłodzi-bajka Bajka skończyła się kilka dni później Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z resztą, ale przestała działać klima. Sprężarka chyba się załącza kontrolka się świeci,czynnik myślę że jest go jeszcze sporo. Auto zaczęło przygasać po wciśnięciu sprzęgła, a czasami gasło, objawy te nasilały się przy gwałtownym skręcaniu-hamowaniu, ogólnie chyba w sensie, ze przy dodatkowym obciążeniu silnika. Zarówno na benzynie jak i na gazie. Po 2-3 dniach auto odpalam z rana po ok.4kilometrach chcę przerzucić na gaz i przerzucać (słychać "pyknięcie"+kontrolka pokazuje pracę na gazie) i po dosłownie 2 sekundach auto gaśnie na gazie. Pojechałem do gazownika zrobił, że auto jeździło na gazie, lecz... po pierwszym zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika auto zaczęło za każdym prawie razem po wciśnięciu sprzęgła dusić się i gasnąć(zarówno na benzynie ja i na gazie). O dziwo auto normalnie jeździło na obrotach wyższych niż obroty biegu jałowego, lecz nie miało wolnych obrotów prawie zawsze. Nie dało się jeździć-masakra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Odłączyłem klemy na kilka minut. Podłączyłem z powrotem. Jeździłem na Pb po Wawie i przez pierwsze kilkanaście kilometrów auto jeździło nie najlepiej, potem im więcej kilometrów tym lepiej było. Myślałem, że będzie ok. Przejechałem tak 140km na Pb i przełączyłem na gaz. Im dalej tym lepiej pracował na gazie, lecz po w sumie około 200km okazuje się że obroty spadają prawie do zera zarówno na Pb jak i LPG, objawy się nasilają tak jak wcześniej przy gwałtownym silnym skręcaniu, i ewentualnie hamowaniu. Zgasł mi tylko raz, domyślam się że zacznie znowu gasnąć. Moje pytanie po tym wielotomowym wywodzie co to może być, nie chcę znowu jeździć po gazownikach i wydawać po kilkaset złotych, bo ewidentnie to nie gaz, skoro na Pb jest to samo. Od czego zacząć, może polecicie do kogo się udać, zaznaczam ze nie jestem specem od mechaniki i wolałbym, żeby ktoś się temu przyjrzał fachowym okiem. Dodam, że jestem z Warszawy okolice Wola Parku , jakbyście podawali namiary lub ktoś z klubu mógłby sam spojrzeć i jakoś mi pomóc. Wielkie dzięki z góry Wszystkim. |
12-06-2009, 07:35 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 26-01-2008
Skąd: Łódź-Dąbrowa
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.8 16V + Diego G3 + TAP-01
Rocznik: 1999
Postów: 696
|
Odp: 2.0 Na luzie spadają obroty czasem gaśnie
Zresetuj komputer silnika, pojeździj ok 20 km (przez 2-3 dni) i jak będą te objawy to jedź do mechanika. Powiedz że resetowałeś komputer i nie jeździłeś na gazie żeby mech nie zganiał winy na gaz.
Ja podejrzewam że to może być czujnik ciśnienia układu wspomagania, ale to też może być czujnik sprzęgła, lub nawet układ zapłonowy. A może zapiekło ci się sprzęgło od klimy. Może też jakieś lewe powietrze.
__________________
Nic nie jest na tyle dobre by nie można było tego ulepszyć.... |
13-06-2009, 07:59 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-03-2008
Skąd: Tajne, Sto(L)yca
Model: Cougar / Mondeo MkIII kombi
Silnik: 2.5 V6 / 2.5 V6
Rocznik: 2001 / 2002
Postów: 29
|
Odp: 2.0 Na luzie spadają obroty czasem gaśnie
Sorry dwa posty mi jakoś się napisały chyba przez internet bo zamulił i przeładowałem stronę :-/
Ostatnio edytowane przez dawid25wawa ; 13-06-2009 o 08:07 Powód: Dwa posty jeden pod drugim |
13-06-2009, 08:05 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-03-2008
Skąd: Tajne, Sto(L)yca
Model: Cougar / Mondeo MkIII kombi
Silnik: 2.5 V6 / 2.5 V6
Rocznik: 2001 / 2002
Postów: 29
|
Odp: 2.0 Na luzie spadają obroty czasem gaśnie
Dzięki Kimura.
Dokładnie tych może jest bardzo wiele. Wczoraj byłem u swojego gazownika i powiedział, że podejrzewał już wcześniej że za mało powietrza dostaje Mondeo coś pokombinował przy chyba przepływomierzu,na pewno coś pogrzebał w okolicach obudowy filtra powietrza wyregulował gaz na komputerze i wczoraj i dziś auto bardzo dobrze jeździ, mam nadzieję że będzie ok. Chodź po tych wszystkich przejściach jestem pesymistą. Mam jeszcze pytanie gdzie polecacie serwis klimatyzacji, żeby sprawdzili dlaczego klima nie działa? Aha i jak ktoś by był uprzejmy to bym poprosił jakie Waszym zdaniem polecacie: - świece bo słyszałem że Mondeo tylko niektóre "trawi" - kable tez podobno nie każde można załozyć - filtr powietrza - filtr benzyny I czy warta wymieniać silnik krokowy, a jeśli już to na Alledrogo jest zamiennik za 89zł i niektórzy go kupują co o nim myślicie? Ewentualnie gdzie w Wawie kupić i przybliżone ceny jeśli można? Jeszcze raz wielkie dzięki |
13-06-2009, 10:11 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-08-2008
Skąd: Iława
Model: Mk3
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2002
Postów: 411
|
Odp: 2.0 Na luzie spadają obroty czasem gaśnie
Świece: najlepiej platynki motorcraft albo platyny NGK
Kable: najlepiej motorcraft filtr powietrza: Filtrona najlepiej POZDRAWIAM |
13-06-2009, 20:22 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-03-2008
Skąd: Tajne, Sto(L)yca
Model: Cougar / Mondeo MkIII kombi
Silnik: 2.5 V6 / 2.5 V6
Rocznik: 2001 / 2002
Postów: 29
|
Odp: 2.0 Na luzie spadają obroty czasem gaśnie
Normalnie krew mnie zalewa..., wiedziałem, że nie potrzebnie się cieszyłem.
Znowu to samo, a mianowicie, przygasa jak wcisnę sprzęgło do zera lub ok.100-300obr. na min. aż czasem się pokazuje kontrolka od ładowania itd... Czyli jak by w sumie już zgasł, ale co ciekawe jak tylko się zatrzymam to powracają normalne obroty. Sprzęgła przygasa, zatrzymam się wracają obroty :-( Co radzicie? Może kody błędów jakoś da się sprawdzić? Dzięki |
14-06-2009, 07:43 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 26-01-2008
Skąd: Łódź-Dąbrowa
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.8 16V + Diego G3 + TAP-01
Rocznik: 1999
Postów: 696
|
Odp: 2.0 Na luzie spadają obroty czasem gaśnie
W twoim aucie tylko podpinając się kompem można sczytać kody.
__________________
Nic nie jest na tyle dobre by nie można było tego ulepszyć.... |
14-06-2009, 09:24 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-11-2008
Model: MK3 kombi Ghia aut.
Silnik: 2.0 Pb+Lpg
Rocznik: 2001
Postów: 45
|
Odp: 2.0 Na luzie spadają obroty czasem gaśnie
Może dostaje lewe powietrze np. przez niedomknięty zawór EGR. Miałem identyczne objawy w poprzednim samochodzie i wymiana zaworu pomogła.
|
14-06-2009, 14:23 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-06-2009
Skąd: Włocławek
Model: Mondeo
Silnik: 1800
Rocznik: 1994
Postów: 7
|
Odp: 2.0 Na luzie spadają obroty czasem gaśnie
Witam, mam Forda Mondeo 1,8i z 1994 z sekwencyjnym gazem, mój problem polega na tym ze jak go odpalam na benzynie to załapie, obroty dojda do 1000 i od razu spadna i zgaśnie, jeśli przy odpalaniu nie dodoam gazu i chwile nie potrzymam to nie odpali. Natomiast gdy juz jade na gazie i troche go "przeciągne" po biegach to w momencie wciśnięcia sprzęgła auto natychmiast gasnie. Dodam ze byłem u gazownika i stwierdził że gaz jest super ustawiony i instalacja jest w porzadku. Wymieniłem juz filterki od gazu, filtr powietrza, filtr paliwa, świece, przewody WN i ciągle to samo się dzieje. Dodoatkowym problemem jest że auto paliło mi w cyklu mieszanym 10 LPG na 100 km a teraz zaczeło palic 13 LPG na 100 km i jest tak od momentu gdy zaczął gasnąc. Bardzo prosze o rady bo sam już nie wiem co się może dziać. Z góry bardzo dziekuję.
|
14-06-2009, 18:43 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-06-2008
Postów: 42
|
Odp: 2.0 Na luzie spadają obroty czasem gaśnie
drogi kolego pierwszy błąd jaki popelniles to kupno forda drugi to ze ten ford ma instalacje gazową ja mialem mk3 i sprzedalem. co do twoich problemów to prawdopodobnie twoje auto bylo juz uszkodzone gdy je kupiles,pewnie dodali ci do silnika jakiegoś motodoctora albo cos w tym stylu (na krótką mete to nawet niezle działa) i przez jakiś czas auto śmigalo. Na twoim miejscu poszukał bym mechanika z komputerem ale nie jedz do ASO bo sie nie wyplacisz. Poproś mechanika o sprawdzenie ciśnienia na cylindrach i dokladną diagnoze zaplacisz moze 100zl ale bedziesz coś wiedział. moge cie przestrzec przed sluchaniem kolegów z forum ,którzy bedą ci podpowiadac co to moze być. masz dość duzo możliwości :kable (150zl) swiece (150zl) przepływomierz jakies (300zl) EGR moze nawet (500) silniczek krokowy tez pewnie ze (300zl). ja pojechał bym do mechanika (z paprakami bez komputera nawet bym nie gadał) sprawdził kompresje cisnienie na cylindrach, jezeli auto nie straciło mocy to pewnie nie długo straci a gasnąc bedzie częściej. u mnie auto gasło straciło moc silnik nie równo chodził trzymało wyzsze obroty itd. a przyczyna m.in wypalone gniazda zaworów. pozdrawiam i powodzenia
|