|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-01-2009, 15:48 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-01-2009
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDi 90 KM 1Z
Rocznik: 1997
Postów: 289
|
Odcięcie tylnego obiegu
zastanawiam się czy zamknięcie obiegu płynu na tylną nagrzewnice miało by jakiś wpływ na prace silnika[np.sprawność pompy wody,ciśnienie w tym *okrojonym*układzie,itp]Zamknięcie miało by polegać na założeniu elektrozaworu lub czegoś podobnego celem szybszego zagrzania silnika na krótkim układzie chłodzenia.
Ostatnio edytowane przez deku ; 17-02-2016 o 11:19 Powód: prefix |
29-01-2009, 16:35 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
|
Re: odcięcie tylnego obigu
Ja tak zrobiłem tylko nie żadnym elektrozaworem a jedynie zaślepiając przy silniku obieg tylnej nagrzewnicy. Efekt bardzo zadowalający. Jeżdżę już tak około 2 - 3 tygodnie i wszystko jest OK. Autko zagrzewa się do 90 st.C dość szybko a nagrzewnica przednia radzi sobie wystarczająco z ogrzaniem wnętrza auta. Wcześniej podczas mrozów nie widziałem w pionie mojego wskaźnika temperatury. doktorek35 kliknij na wszystkie moje posty i znajdziesz w którymś z nich szczegóły testu po odcięciu tylnego obwodu nagrzewania - efekt jest bardzo zadowalający. Myślę, że cała zabawa z uruchomieniem niesprawnego dogrzewacza to gra niewarta świeczki (przekonałem się o tym), świadczy o tym 19 stron tego tematu. Pozdrawiam wszystkich niedogrzanych.
|
29-01-2009, 16:41 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
|
Re: odcięcie tylnego obigu
doktorek35 tu masz szczegóły:
Forumowicze tu dla Was alternatywa. Moja Galaxa jest już po zabiegu odcięcia dogrzewacza i po testach. Próba ta jak na razie przyniosła bardzo zadowalający rezultat. W końcu zobaczyłem wskazówkę temperatury w pozycji pionowej. Podaję szczegóły: - mechanik odłączył węże od trójników (w rejonie pod pompą hamulcową), spuścił płyn z układu dogrzewacza i zaślepił otwory węży, zaślepił również elementy przy silniku Wykonałem test na odcinku 70 kilometrowym, z różnymi rodzajami tras w temperaturze otoczenia -7 st.C. z ogrzewaniem kabiny załączonym na FULL, wentylator w pozycji 2 ustawiony na szybę i nogi Podaję wyniki : - rozpocząłem jazdę gdy auto było całkowicie wychłodzone, stało na dworze (-7) - przejechałem około 3 kilometry w cyklu miejskim i następnie wjechałem na dwupasmówkę - po przejechanych łącznie 7 kilometrach wskazówka temperatury wyszła pomiędzy litery N a O (wcześniej takiego wyniku nie osiągnąłem nawet po długotrwałej jeździe pod górkę) - po przejechanych łącznie 9 kilometrach (trasą około 90 km/h) wskazówka leciutko minęła literę O i stanęła w pionie - tak przejechałem jeszcze około 15 kilometrów (wskazania super, bez zmian) - następnie zatrzymałem się i silnik nie pracował około 40 minut (auto stało na dworze) - ruszyłem ponownie i dalsza jazda odbywała się już w cyklu miejskim - wskazówka dość szybko osiągnęła literkę O i tak już stała cały czas - podczas testu ogrzewanie kabiny działało super Konkluzja : Jeżeli macie dość kombinowania przy dogrzewaczu, straconych nerwów i pieniędzy - proponuje ZABIEG Ja dziękuję swojemu dogrzewaczowi za jednostronną współpracę. To co uzyskałem bez niego w pełni mnie satysfakcjonuje. Pozdrawiam wszystkich NIEDOGRZANYCH. |
29-01-2009, 17:26 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-09-2008
Model: FORD GALAXY
Silnik: 1.9TDI 115 AUY
Rocznik: 2002
Postów: 31
|
Re: odcięcie tylnego obigu
Witam.Panowie nie trzeba odcinać tylnego obiegu,trzeba tylko ocieplić rury pod pojazdem ,które idą do tylnęj nagrzewnicy i problem z głowy.U mnie było tak samo poszukałem na forum,jest o tym,zrobiłem jak było opisane,i teraz trzy kilometry i 90st,jest ciepło i trzyma temperature.Pozdrawiam... :fcp26
|
29-01-2009, 17:53 | #5 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-01-2009
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDi 90 KM 1Z
Rocznik: 1997
Postów: 289
|
Re: odcięcie tylnego obigu
Cytat:
|
|
29-01-2009, 18:40 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
|
Re: odcięcie tylnego obigu
doktorek35, moim zdaniem skrócenie obiegu, o którym tu mowa, to jedyne doraźne wyjście z tej sytuacji. Ocieplenie rurek wiadomo, że coś da, ale jeszcze jest nagrzewnica tylna, która w przypadku nie działającego dogrzewacza jest wielkim odbiornikiem ciepła, i to głównie ona wystudza płyn zanim ten wróci do silnika. Ponadto przy zastosowaniu tego rozwiązania płynu w układzie jest mniej i dlatego też szybciej się on nagrzewa. Nie ma tu mowy o przegrzaniu silnika, ponieważ termostat rządzi tym układem a w innych autach osobowych z tym samym silnikiem nie ma dogrzewacza i też wszystko jest OK. Ja stwierdziłem na własnym przykładzie, że rozwiązanie takie jest dobre.
|
29-01-2009, 20:22 | #7 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-01-2009
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDi 90 KM 1Z
Rocznik: 1997
Postów: 289
|
Re: odcięcie tylnego obigu
Cytat:
|
|
30-01-2009, 08:06 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
|
Re: odcięcie tylnego obigu
a ja myślę, że dużo spadnie, szczególnie przy ujemnej temperaturze otoczenia i podczas jazdy w cyklu miejskim
|
30-01-2009, 08:16 | #9 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: Wawa
Model: Galaxy MK II
Silnik: Był 1.9tdi AUY Jest 2.3 + LPG
Rocznik: 2002
Postów: 87
|
Re: odcięcie tylnego obigu
Przy ujemnych temp. zewnętrznych spadnie około 20 stopni, ja mam piecyk załączany ręcznie i jak tylko temperatura płynu osiagnie 90 stopni to go wyłaczam. Przy małych predkosciach w mieście spada do 70
Dodam jeszcze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. że nawiew na przod chodzi prawie na maxa, a tył wyłączony. |
30-01-2009, 20:39 | #10 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-05-2007
Skąd: ŻORY
Model: GALAXY / TRANSPORTER / FREELANDER / PREMIUM / PIAGGIO SFERA / MTD YARD MAN /TRANSIT
Silnik: 1.9TDI 110KM / 2,4 D 74 KM / 120 KM / 460 KM / 0.049 / 15,5 KM / 2.0 100 KM
Rocznik: 1998 /1992 / 1998 / 2011 / 1996 / 2001 / 2001
Postów: 649
|
Re: odcięcie tylnego obigu
Zastanawiam się tylko, czy nagła "dawka" zimnego płynu po otworzeniu tego zaworka (jest to jednak jakaś ilość) nie wpłynie niekorzystnie :fcp5
__________________
Długo o nim marzyłem - warto marzyć. były: maluszek 0.65, trabi 0.6 (x2), lada 2107 1.3, 1.5 (x2), sierra 1.8TD (pomyłka), pony 1,5, astra 1,6, golf IV TDI kombi firmowy, NUBIRKA 2.0. Obecnie jest GALAXY 1.9 TDI , TRANSIT 2.5 D, KANGOO 1.9 D (do sprzedania) Kolejne marzenie to jakiś bliźniak MK2, oczywiście TDI |
|
|
|