|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-08-2008, 14:43 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 14-05-2008
Skąd: Łódź
Model: ---
Silnik: ---
Rocznik: ---
Postów: 843
|
[Escort Mk6] centralny zamek, montaż sterownika
Posta dedykuję wszystkim, którzy chcieliby założyć sobie do swojego centralnego zamka sterownik aby móc korzystać z pilota.
Najpierw zaczynamy od wyboru i zakupu sterownika, dla forda musi być sterowany plusem, ja kupiłem uniwersalny z możliwością podłączenia aby sterować plusem. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak łatwo zauważyć w instrukcji montażu 2 kabelki będą podłączone do +12V, 2 będą sterować zamkiem, 2 masowe pozostaną wolne. Druga równie ważna kostka wyposażona jest w zasilanie sterownika oraz dodatkowe funkcje takie jak: sygnalizacja kierunkowskazami, domykanie szyb, wyście na dodatkowy kanał, np. otwieranie klapy bagażnika czy tez uzbrojenie alarmu. W moim przypadku podłączę sygnalizacje kierunkowskazami. Z tej wtyczki podłączymy +12V, masę oraz kierunkowskazy, resztę zaizoluję. 1. Zdejmujemy osłonę na wyłączniku uderzeniowym (po lewo przy nogach kierowcy), jak również elementy kokpitu osłaniające skrzynkę bezpieczników (pod kolumna kierowniczą) - trzeba odkręcić kilka wkrętów. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 2. Naszym oczom ukaże się wiązka przewodów w słupku po lewej stronie. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Odnajdujemy kabelki o kolorach: * żółty - zamykanie zamka * biały - otwieranie zamka * czerwony lub czerwony z żółtym paskiem - zasilanie +12V * brązowy - masa 3. Obdzieramy z izolacji wybrane kabelki na odcinku ok. 1cm i pokrywany cyną. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 4. Przylutowujemy kabelki z pierwszej kostki. * sterowanie zamkiem (niebieski do białego oraz zielony do żółtego) * zasilanie (czerwony oraz różowy łączymy razem i lutujemy do czerwonego z żółtym paskiem +12V) * pozostałe kable zostawiamy wolne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 5. Odpinamy skrzynkę bezpieczników i lokalizujemy kostkę, do której podłączymy sygnalizację kierunkowskazami. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 6. W kostce odnajdujemy przewody od kierunkowskazów: * czarny z białym paskiem (lewy) - podłączamy kabel z drugiej wiązki przewodów od sterownika (biały) * czarny z zielonym paskiem (prawy) - podłączamy kabel z drugiej wiązki przewodów od sterownika (biały) Uwaga! Na pokazanym zdjęciu pomyliłem się i podłączyłem światła pozycyjne - jakby ktoś chciał to tez można :fcp3 kabelek biały z czarnym paskiem. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 7. Podłączamy zasilanie 2 kabelek czerwony +12V razem z czerwonym, różowym, i czerwony z żółtym paskiem 1 kabelek czarny masa razem z brązowym kabelki 3 i 4 to wcześniej podłączone sterowanie zamkiem Na koniec wszystko izolujemy. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 8. Sterownik oraz kabelki spokojnie mieszczą się pod obudową wyłącznika uderzeniowego, ale każdy może je umieścić gdzie chce. Niektórzy przedłużają antenę sterownika aby poprawić zasięg pilota umieszczając dodatkowy kabelek w słupku prowadzącym do dachu. Osobiście musiałem zrezygnować z dodatkowej anteny ponieważ pilot działał nawet z odległości ok. 100m wewnątrz budynku. 9. Gdyby komuś spalił się bezpiecznik od centralnego zamka to jest on w skrzynce bezpieczników przy przekaźnikach. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeżeli nie chcecie odchudzać swojego portfela o 50 pln to warto poświecić trochę czasu na samodzielny montaż, a zaoszczędzone pieniądze wydać na :fcp29 piwko :fcp2 Pozdrawiam! |
17-08-2008, 21:08 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 27-06-2007
Skąd: Kujawy CWL
Model: Kuga
Silnik: 2.0 TDCi 150KM
Rocznik: 2015
Postów: 530
|
Re: [mk6] centralny zamek, montaż sterownika - fotorelacja
Tak z ciekawości. Montowałeś na przewodach od kierunków diody prostownicze? Bo mam identyczny sterownik i bez nich mi kierunki głupiały.
Pozdrawiam! :fcp1 |
17-08-2008, 21:31 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
Re: [mk6] centralny zamek, montaż sterownika - fotorelacja
Ja mam co prawda inny sterownik do centrala (inna marka, nie pamietam teraz jaka), w kazdym razie sterownik uniwersalny rowniez i nie zakladalem diod na kierunki i wsio ladnie smiga.
Pozdrawiam |
17-08-2008, 21:36 | #4 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 14-05-2008
Skąd: Łódź
Model: ---
Silnik: ---
Rocznik: ---
Postów: 843
|
Re: [mk6] centralny zamek, montaż sterownika - fotorelacja
Cytat:
|
|
17-08-2008, 23:36 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Wieruszów
Model: Focus I hb
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 101
|
Re: [mk6] centralny zamek, montaż sterownika - fotorelacja
luk1982 a Twój sterownik na pewno był identyczny? Nie miał przypadkiem jednego przewodu na kierunkowskazy, który trzeba było rozdzielić na dwa?
__________________
PF 162p, Fiesta MK1 1,1 `83, PF 162p, a obecnie jak w profilu. http://www.motostat.pl/user_images/24758/icon1.png |
18-08-2008, 06:37 | #6 |
FCP member
Zarejestrowany: 11-03-2004
Skąd: Mszczonów
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 163 KM Powershift
Rocznik: 2010
Postów: 1,533
|
Re: [mk6] centralny zamek, montaż sterownika - fotorelacja
Przenoszę do działu - Fotorelacje z napraw
__________________
Jest: Mondeo 2,5 V6 '02 Jatco sedan / Aygo '17 1.0 X-shift MMT Były: Escort '86 1,4 htb; Escort '92 1,6 16V htb; Mondeo 2.0 duratec '02 sedan; Mondeo '10 2.0 tdci 163 KM powershift sedan; Yaris '01 1.0 3d |
19-08-2008, 21:15 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 27-06-2007
Skąd: Kujawy CWL
Model: Kuga
Silnik: 2.0 TDCi 150KM
Rocznik: 2015
Postów: 530
|
Re: [mk6] centralny zamek, montaż sterownika - fotorelacja
Miał dwa przewody koloru białego! Był identyczny.
Pozdrawiam! |
23-09-2008, 20:52 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-10-2007
Postów: 45
|
Re: [mk6] centralny zamek, montaż sterownika - fotorelacja
Witam mam pytanie o zworkę .Na ile ja ustawię na 1 sek czy na 3 sek zeby poprawnie dzialal centralny?
Pozdrawiam |
24-09-2008, 13:27 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 14-05-2008
Skąd: Łódź
Model: ---
Silnik: ---
Rocznik: ---
Postów: 843
|
Re: [mk6] centralny zamek, montaż sterownika - fotorelacja
ja zostawiłem zworkę więc wg instrukcji jest ustawiony na 1 sec. i działa poprawnie
|
28-09-2008, 09:34 | #10 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-09-2008
Skąd: warszawa
Model: Mondeo MK4 LIFT/// FUSION 2017 2.0T
Silnik: 1.6 TDCi 115 km/// 2.0 Turbo 240km
Rocznik: 2011\2017
Postów: 26
|
Re: [mk6] centralny zamek, montaż sterownika - fotorelacja
diody prostownicze sa poto gdy twoj układ centralnego zamka nie ma ich juz wbudowanych.
a słuza do odizolowania napiecia gdy właczamy kierunkowskaz np lewy to napiecie nie plynie na prawe kierunkowskazy poniewaz diody montowane w kierunku zaporowym to uniemożliwiają. dlatego nie masz takiej sytuacji ze przy skrecie np .w lewo nie migaja ci kierunki jak na awaryjnych. jesli masz jakis starszy sterownik to takie diody musisz zamontować w kierunku zaporowym... :fcp1
__________________
Ford Fusion 2017 USA |
|
|
|