|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-09-2022, 22:54 | #1 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
zmiana mk4 na mk5 -co z wyposażenia warto mieć w mk5
Witajcie,
po ponad 6ciu latach użytkowania jako drugi własciciel mojego wiernego mk4 kombi 2,0 tdci 140km w wersji titanium x ,przychodzi czas kiedy rozglądam się za jego następcą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chciałbym Was w tym miejscu serdecznie poprosić o podpowiedzenie co jest takim must have w 5 generacji mondeo, a za czym nie warto sie zabijać? mysle o roczniku 2017 moooze 2018 jak sie zmiesci w budżecie i oczywiście kombiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Juz na wstępie mam duzy dyleamat: jaki silnik tym razem wybrać:czy nadal pozostać wiernym dieslowi czy mzoe jednak 1,5 turbo benzyna 160km - czy możecie wrzucić cos od siebie jako użytkowników czy diesel w mk5 jest obarczony wieloma chorobamia poza rozszczelniajacą sie pompą wysokiego cisnienia? autem jezdze 5 dni po miescie ok 20-30 km , weekendy gdzies rózne krótsze dłuższe wypady zwykle autostarda od 100-300 km, czasem dalej, wakacje ok 3500-4000 km. mk4 w Łodzi nie było jakos zbytnio oszczedne i sredni 9 l w miescie piło w dłuzszej wkacyjnej trasie 6,-6,2 a na krótszych trasach 6,5-7 wiec nie moge tu chyba mowic o oszałamijacych oszczednościach jakie dawał silnik diesla,ale za to jego dynamika była na poziomie który akceptowałem a jego dotychczasowa bezawaryjnośc-dojechałem do 285 tys (przebieg potwierdzony bo auto salon Polska) bez jakichkolwiek awarii, nawet sprzegło mam jeszcze pierwsze i turba nie dotykałem ani razu. po prostu zmieniam olej i filtry co12-13 tys, klocki, tarcze, leje do baku albu vpowera diesla albo ultimate diesla i jezdze i jezdze i jezdze. chciałbym tak samo jak z mk4 być zadowolonym z mk5 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z wyposażenia myślałem o full dynamic led inteligentny tempomat- czy to jest to samo co aktywny? czytanie znaków asystent pasa automatyczne parkowanie zegary converse wi-fi do tyego musi byc hak-bo woze rowery na bagazniku na hakuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. podgrzewane fotele ale nie wiem czy sa duze róznice w ich wygodzie w zaleznosci od wersji tapicerki?czy te z alcantary są duzo wygodniejsze od wersji zwykłej materiałowej? nie moge tez zrozumiec klucza jakim kierował sie producent co do wersji konsoli srodkowej-radia myslałem ze radio sony jest w modelach 2014-2015 ale jak widziłaem je takze w 2017-2018 to moja logika upadła... nie wiem tez jak rozpoznać czy dane auto ma sterowanie gestem i czy jest to rzecz warta posiadania? oraz czy kazda wersja mk5 posiada tzw android auto, ze np mapy google moge wyswietlac na konsoli? jakie funkcje -wersje oprogramowania i steroowania w tym panelu srodkowym w ogole są dostepne i "o co warto się bić" zeby ppotem nei załowac ze jakies przydatnej funkcjonalności mi brakuje? kolejna moja wątpliwośc dotyczy tego czy warto zainteresowac sie wersją 4x4?i czy w takiej konfiguracji bagaznik kombi jest mniejszy? sporo moich wątpliwosci i zapytań tu wrzuciłem, ale z uwagi na fakt ze jestem na tym forum od mojego pierwszego mondeo mk1, przez mk3 i mk4 i zawsze byliscie zyczliwi, serdeczni ,chętni pomóc , doradzić, wierze ze i tym razem dzięki Waszym wypowiedzią rozjaśni mi sie co nieco i uda mi sie podjąc słuszna decyzję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi |
30-09-2022, 08:55 | #2 |
ford::expert
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,168
|
Odp: zmiana mk4 na mk5 -co z wyposażenia warto mieć w mk5
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Cóż Ci napisać. Miałem MK4 dobrze wyposażonego, miałem Mk5 też znośnie obdarowanego, mam mk5 grubo dopchanego .
- spalanie Odniosę się do mojego pierwszego mk5 w manualu , dłubniętego powyżej 200 konia. W mieście moim małym powiatowym, gdzie co rzut kamieniem przejście, rondo , bez odcinków dwujezdniowych , wychodziło około 7,5 litra/100 km , w trasie miewałem głównie 6,4-6,6 l/100 km , dawało sie zrobić 6,2 , a z 9999 km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wychodziło 6.7 l/100 . Teraz automat AWD więc wszystko 0,5 l w górę . Oczywiście diesel. - światła Obowiązkowo Ford Dynamic Led i tutaj nie ma kompromisów - grzane tyłki są w zasadzie w titanium i wyżej / kto co lubi, ja używam / - nagłośnienie Mapy Google w "telewizorku " - jak będzie SONY i Sync 3 to będzie przyzwoicie grało i będą mapy i w ogóle Android Auto , moim zdanie warto choć miałem też Sync 2 + Sony i bez Android Auto żyło mi się nie gorzej , może być tez Sync3 bez Sony = gorzej to gra, ale AA jest - napęd AWD Pojemność bagażnika jest taka sama, jest koło dojazdowe, bez zmian pakowności / moim zdanie i tak niższa niż w mk4 kombi / - hak Można dołożyć. Mam oryginalny składany elektrycznie. Ważne, że nacisk pionowy ma do 90 km co jest istotne przy platformie na rowery - liczniki Jak dla mnie musowo te "digital" . Te z fizycznymi wskazówkami , to takie późne lata 90-te. - tempomat Ford to nazywa inteligentnym / tak wyświetla się w zegarach / . To jeden pies z nazwą. Zwykły adaptacyjny. Ustawiasz maksymalną prędkość i auto tak jedzie . Jak wykryje auto z przodu to zwalnia i utrzymuje jego prędkość / do zadanej V max / z zachowaniem odległości proporcjonalnie do prędkości / są bodajże 3 lub 4 poziomy / . Mam czasami korzystam. - automatyczne parkowanie Mam , używam wyłącznie "dla zabawy". Dział sprawnie. Dobrze wykorzystuje luki, ale to że Ty wjedziesz bez szwanku dla auta , nie znaczy że ktoś obok wyjedzie, lub przyfasoli drzwiami, bo z tym w Polsce to jakaś patologia. - sterowanie gestem Chyba pomyliłeś z głosem. Gestem nic nie zdziałasz, a od głosu szybsza metoda palcowa. - utrzymanie na pasie, znaki Raczej większość to ma . Znaki pokazuje , można ustawić alarm o przekroczeniu , ale to jest bo jest. Utrzymanie na pasie to taki bajer że ktoś za Toba będzie dzwonił na 112 widząc jak auto jedzie od pasa do pasa. Wibracja w kierownicy czasem może wybić z letargu . - fotele Jeśli to nie jest bieda wersja to wszystkie są podobnie wygodne . Czy "skóra", szmata , "skóra" + alcantara / miałem szmaty , mam te drugie / było tak samo jeśli chodzi o wygodę. Jak dla mnie sterowanie elektryczne fotela kierowcy dobra rzecz. Nie piszę o fotelach z Vignale, bo tylko raz jechałem i tyłek mi się na tej skórze ślizgał. Jak coś to podrzucaj linki i Ci napiszemy co auto ma , tak z grubsza na podstawie zdjęć. Mam swoje zdanie o : grzana kierownica, elektrycznie regulowana kierownica, zawieszenie aktywne, Webasto, grzane tyłki z tyłu , jakieś tam awaryjne hamowanie, BLISS, panorama z szyberdachem i pewnie jeszcze coś się znajdzie. - w kombi bardzo przydatna jest elektryczna pokrywa bagażnika.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki Ostatnio edytowane przez Hansolo ; 30-09-2022 o 09:04 |
30-09-2022, 18:40 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
|
Odp: zmiana mk4 na mk5 -co z wyposażenia warto mieć w mk5
asystent parkowania ... nie znam nikogo kto by to miał i używał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ..jedna z najmniej potrzebnych rzeczy w aucie
reszta to taki taki standard , kwestia jaką wersję w jakim stanie trafisz ale na pewno - LED-y - SYNC3 - grzane szyba/siedzenia/kierownica - czytanie znaków najlepiej poszukać jakieś Vignale , silnik oczywiście diesel - będzie palił 3-5 l mniej niż 2.0 EB ... 1.5 bym sobie darował |
30-09-2022, 22:25 | #4 | |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: zmiana mk4 na mk5 -co z wyposażenia warto mieć w mk5
Cytat:
|
|
01-10-2022, 08:18 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
Odp: zmiana mk4 na mk5 -co z wyposażenia warto mieć w mk5
A powiedzcie mi prosze, zeby poznać po zdjeciach auta z ogloszenia czy auto ma aktywny tempomat,to przyciski po lewo przy kierownicy musza miec strzalki ? Czy nie koniecznie? Bo często, zwłaszcza w ogłoszeniach aut od handlarzy treści ogłoszeń nie odpowiadają rzeczywistości bo kopiują np.z poprzednich ogłoszeń i pewne rzeczy widac od razu.ale z tym tempomatem nie wiem czy musza być te strzalki czy zwykły plus minus jak przy zwykłym wystarczy ?
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi Ostatnio edytowane przez adi ; 01-10-2022 o 08:25 |
01-10-2022, 08:30 | #6 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,327
|
Odp: zmiana mk4 na mk5 -co z wyposażenia warto mieć w mk5
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Mogę się tylko opierać na własnym doświadczeniu ale jeśli twój diesel pali 5-7 l to zazdroszczę . Mój 2.0 ecoboost potrafi zejść do 7 l na autostradzie przy max 120-130 i w mieście lekko ponad 10 ale też fakt że nie jest problemem dojść do 13 -15 na małych dystansach i raczej wariackiej jeździe ale wtedy diesel też przekracza 10 - 11 . 1.5 też odpuściłem po jeździe próbnej bo on po prostu nie daje rady . Odnośnie asystenta parkowania to o ile mi jest zbędny to obie moje córki z niego korzystają i już następne auta jakie planują muszą go mieć . FDL jak najbardziej , CCM bardzo przydatny , grzane fotele i kierownica tak samo , mam sync 2 ACM z DAB i TMC i to mi zupełnie wystarcza ale kiedyś i tak zmienię na sync 3 . Co prawda zawsze kochałem diesle ale w tym przypadku za mało mają mocy a u mnie chip nie wchodzi w rachubę Bump: @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Poproś o vin to koledzy rozszyfrują ale strzałki na przyciskach raczej sugerują adaptacyjny |
01-10-2022, 17:11 | #7 | |
ford::expert
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,168
|
Odp: zmiana mk4 na mk5 -co z wyposażenia warto mieć w mk5
Cytat:
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki |
|
02-10-2022, 14:59 | #8 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
|
Odp: zmiana mk4 na mk5 -co z wyposażenia warto mieć w mk5
Cytat:
|
|
02-10-2022, 18:42 | #9 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,327
|
Odp: zmiana mk4 na mk5 -co z wyposażenia warto mieć w mk5
Mam i diesla i to nie jednego E90 około 190 km po chipie zgadza się pali w trasie około 6 l przy moim niecałe 8 l ale już focus mk2 pali litr więcej , mondeo 2.0 180 km nie znam więc gratulowałem wyniku . E90 zostaje w tyle na przyśpieszeniu ,wiec i mk5 jako cięższe nie podejrzewam by dorównało 2.0 ecoboost . Ale by było jasne co już pisałem wcześniej cenię diesle za trwałość i niezawodność a w dobrych rękach te silniki bez problemu robią milion km co w benzyniaku jest nie do osiągnięcia a najtrwalsze silniki beznynowe jakie znam i eksploatowałem po 400 tyś biorą coraz więcej oleju i po prostu nadają się na złom . Podejrzewam że mój ecoboost padnie jeszcze grubo poniżej 400 tyś ale tego przebiegu już nie będę w stanie dożyć
Reasumując ..... istotą mojego wpisu było to że 3-5 l spalania między dieslem a 240 km ecoboostem to spora przesada i może za kilka miesięcy osobiście będę mógł to potwierdzić albo zaprzeczyć bo moja córka szuka mondeo mk5 z 180 km dieslem jako następcę E90 i oby się nie zawiodła |
04-10-2022, 09:48 | #10 |
ford::average
Imię: Czesław
Zarejestrowany: 26-11-2008
Model: LB
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: MK5
Postów: 100
|
Odp: zmiana mk4 na mk5 -co z wyposażenia warto mieć w mk5
ja mam takiego [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i wyposażenie mi pasuje. Korzystam prawie ze wszystkiego co mam na pokładzie
__________________
Pozdrawiam |