Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-03-2021, 15:58   #1
Nick290
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-03-2021
Model: Ford Focus
Silnik: Ecoboost 1.6
Rocznik: 2013
Postów: 9
Domyślnie Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2

Cześć.

Sorry jak dubbluję już ten temat, ale jak szukałem to nie znalazłem podobnego.

Mam problem z Fordem Focusem Ecoboost 1.6 rocznik 2013, pierwszy właściciel.
Auto ofc z feralnym silnikiem. 2,5 roku temu w akcji serwisowej założone czujnik i tyle, pożegnano słowami że coś gdzieś w silniku jest dziurawe.
Ogólnie był spokój przez 2 lata, cały okres auto serwisowane w ASO, uszczelki i reszta wymieniane na bieżąco.

Od jesieni okresowo przestawało działać grzanie w kabinie, głównie na dłuższych trasach. W ASO powiedzieli że to od ubytku płynu - fakt trochę go musiałem doleć, problem pozostał, choć pojawiał się znacznie rzadziej.
Od 2 mc w zasadzie rosnące problemy z ubytkiem płynu. Pod samochodem sucho, obecne na 400km muszę dolewać po 150 mln płynu.

W między czasie parukrotnie awarie silnika - temperatura 120 stop. Początkowo krótko po ruszeniu (tutaj mała uwaga silnik zawsze w tych sytuacjach działał nierówno - wibrował co było odczuwalne w kabinie). Wyłączenie silnika, odczekanie i problem znikał. Później jak czułem nierówną pracę, to wyłączałem czekałem chwilę i już był spokój.
Wielokrotnie sprawdzałem poziom oleju - i jest prawidłowy, zawsze tak samo.

Ostatnio 2 awarie na trasie jak wyżej bez takich akcji z silnikiem. Płynu było na minimum ale komputer pokładowy nie informował jeszcze o problemie.

Z uwagi na to że w ASO nie było terminów, zawiozłem do polecanego serwisu.
Sprawdzili instalację chłodniczą i jest szczelna. Zrobili dwa razy test z CO2 i wyszedł dodatni.

Z rozmowy to zapamiętałem tyle, że problem jest głęboko w silniku (głowica, pierścień?) i nie da się tego już naprawić, gdyż Ford tego nie przewidział i w zasadzie silnik jest do wymiany.
Dla mnie to był/jest szok, bo spodziewałem się że naprawa to może z 2 tysiące wyniesie, a ja oddam sprawny samochód w rozliczeniu przy kupnie nowego (bo już jestem po jeździe próbnej).

Macie jakieś pomysły czy coś jeszcze da radę zrobić z tym silnikiem? Instalacja jak pisałem jest cała, samochód póki co jeździ. Liczę się też z tym że auto pójdzie na części jeżeli w ogóle.
Druga sprawa czego mogę się spodziewać po jeździe? Na nowy samochód muszę czekać do września października. W serwisie odradzano mi dalsze podróże i też nie mam zamiaru próbować. Po mieście jednak trochę się poruszam (mam parę prac) i głównie to mnie interesuje.

Pozdrawiam
N.


Ostatnio edytowane przez Nick290 ; 26-03-2021 o 16:02
Nick290 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2021, 16:05   #2
firlej
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
Domyślnie Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2

Generalnie współczuję wydatku, silnik do wymiany. Poczytaj jeden z wielu wątków.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
firlej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2021, 16:32   #3
Nick290
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-03-2021
Model: Ford Focus
Silnik: Ecoboost 1.6
Rocznik: 2013
Postów: 9
Domyślnie Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2

Dzięki, kiepsko to wygląda.

Z głupich pytań - samochód/silnik może się zapalić od tego? Płynu ubywa coraz szybciej.
W ASO mówili żebym następnym razem lawetował auto do nich jak wyskoczy ten problem z temperaturą silnika.
Nick290 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2021, 16:32   #4
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,377
Domyślnie Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2

Nie rozumiem bujania się autem które miało cały czas takie objawy, że każdy kto ma 1.6EB powinien wiedzieć z czym to się wiąże i skąd takie problemy.
Znikający płyn, nierówna praca silnika, CO2 pozytywny, przecież to UPG i silnik do wymiany.

Autorze, przykro mi - niestety przy takiej usterce jest do wymiany silnik. Nie ma co się bawić w łatanie.
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2021, 16:33   #5
lukeros
ford::advanced
 
Avatar lukeros
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 25-09-2013
Skąd: Lublin
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 312
Domyślnie Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2

Cytat:
Napisał Nick290 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Auto ofc z feralnym silnikiem. 2,5 roku temu w akcji serwisowej założone czujnik i tyle, pożegnano słowami że coś gdzieś w silniku jest dziurawe.
Ogólnie był spokój przez 2 lata, cały okres auto serwisowane w ASO, uszczelki i reszta wymieniane na bieżąco.
Jak to stwierdzono coś w silniku jest dziurawe? Możesz doprecyzować? Jeżeli to stwierdzono przy akcji serwisowej to ford powinien ci wymienić short block na własny koszt.
lukeros jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2021, 16:43   #6
firlej
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
Domyślnie Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2

Cytat:
Napisał Nick290 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio 2 awarie na trasie jak wyżej bez takich akcji z silnikiem. Płynu było na minimum ale komputer pokładowy nie informował jeszcze o problemie.
Pozdrawiam
N.
Dlatego montowałem dodatkowy czujnik w zbiorniczku. To ustrojstwo z akcji serwisowej nic nie daje...

Bump: Jeżeli zamierzasz kupować nowy samochód, ten po prostu sprzedaj z uszkodzonym silnikiem. Oczywiście w cenie adekwatnej do kosztów wymiany silnika.

Ostatnio edytowane przez firlej ; 26-03-2021 o 16:48
firlej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2021, 17:00   #7
Nick290
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-03-2021
Model: Ford Focus
Silnik: Ecoboost 1.6
Rocznik: 2013
Postów: 9
Domyślnie Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2

Cytat:
Napisał lukeros Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak to stwierdzono coś w silniku jest dziurawe? Możesz doprecyzować? Jeżeli to stwierdzono przy akcji serwisowej to ford powinien ci wymienić short block na własny koszt.
Nie bardzo techniczny jestem, powiedzieli mi to na podstawi wstępnego badania. Serwis zajmuje się Fordami.

Tłumaczył problem, ze prawdopobnie tyczy się głowicy i jeszcze dwóch możliwych elementów i ze tych rzeczy się nie wymienia, bo Ford tego nie przewidział.
Powiedzieli ze płyn się spała w komorze.
Nick290 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2021, 17:03   #8
lukeros
ford::advanced
 
Avatar lukeros
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 25-09-2013
Skąd: Lublin
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 312
Domyślnie Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2

Cytat:
Napisał Nick290 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie bardzo techniczny jestem, powiedzieli mi to na podstawi wstępnego badania. Serwis zajmuje się Fordami.

Tłumaczył problem, ze prawdopobnie tyczy się głowicy i jeszcze dwóch możliwych elementów i ze tych rzeczy się nie wymienia, bo Ford tego nie przewidział.
Powiedzieli ze płyn się spała w komorze.
Pytałem czy to było w ASO FORD podczas akcji serwisowej stwierdzone na układ chłodzenia.
lukeros jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2021, 17:04   #9
Nick290
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-03-2021
Model: Ford Focus
Silnik: Ecoboost 1.6
Rocznik: 2013
Postów: 9
Domyślnie Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2

Cytat:
Napisał firlej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dlatego montowałem dodatkowy czujnik w zbiorniczku. To ustrojstwo z akcji serwisowej nic nie daje...

Bump: Jeżeli zamierzasz kupować nowy samochód, ten po prostu sprzedaj z uszkodzonym silnikiem. Oczywiście w cenie adekwatnej do kosztów wymiany silnika.
Od początku mi to wyglądało na latanie tego taśma klejące.

Zastanawiam się tylko czy tym samochodem da się jakkolwiek jeździć czy lepiej go wystawić na sprzedaż tak jak piszesz. Dokładnie to samo tez mi powiedzieli w serwisie, w sensie ze jak będę go sprzedawał to żeby załączył taki opis.
Nick290 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2021, 17:05   #10
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2

Silnik do wymiany pewnie blok pęknięty. Bez rozbierania nie będziesz wiedział co jest. Niestety te silniki czeka taki los
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:33.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.