|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-06-2007, 21:18 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-10-2005
Skąd: bydgoszcz
Model: MK2
Silnik: 2.0
Rocznik: 2000
Postów: 27
|
drgania podczas hamowania
witam szanownych forumowiczów
od wiosny walczę z moim autkiem i wyczerpały się moje pomysły temat ten był juz poruszany ale może ktoś będzie mógł mnie bardziej oświecić lub na coś naprowadzić. wiosną wymieniłem koła na letie felgi+opony pierwsz jazda i załamka hamowanie =drgania kierownicy przedział prędkości 95-60km/h dodam że na kołach zimowych wszystko ok opny zimowe 185*60*15 letnie 205*50*15 alusy sprawdzone dwa razy opony zmienione na drugi komplet dwa razy sprawdzane zawieszenie sworznie końcówki drążków tuleje metalowo gumowe amortyzatory tarcze hamulcowe wymieniłem na nowe nic nie pomaga ponownie zmieniłem koła na zimowe i wszystko ok następnie znowu założyłem alusy i znów drgania 95-60km/h dodam że w czasie jazdy nic nie drga jeszcze jedna może ważna informacja jak docisnę mocno pedał hamulca to drgania tracą na mocy bardzo proszę o cenne wskazówki i rady pozdrawiam zaki |
27-06-2007, 22:07 | #2 |
ford::advanced
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 18-09-2005
Skąd: Tarnów
Model: Transit 125T280, Focus mk1
Silnik: TDCI 2.0 16v, 1.8 16V
Rocznik: 2003,2000
Postów: 264
|
Aluski maz orginalne Fordowskie :fcp9 może coś nie tak z pierścieniem centrującym lub ich brak
__________________
Ford Transit 2.0 16v TDCI 125 KM Ford Focus mk1 1.8 16V |
28-06-2007, 07:17 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-10-2005
Skąd: bydgoszcz
Model: MK2
Silnik: 2.0
Rocznik: 2000
Postów: 27
|
aluski mam fordowskie
jutro wezmę od brata jego alusy (też ford)i założę na przód może to coś da |
28-06-2007, 08:12 | #4 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 173
|
Identycznie mialem w poprzednim mondeo........
Cytat:
Cytat:
Jesli bedzie nadal terkotac to bedziesz myslal, ze to opony sa winne? Otoz powiem, ze moglyby byc winne opony....... ale u mnie byla winna przekladnia kierownicza.. miala niewielki luz nieodczuwalny. Na stalowych felgach i zimowkach bylo cacy, na letnich 205/50/16 bylo tak jak u Ciebie, na pożyczonych od kumpla 16-tkach ale 205/55/16 bylo lepiej. Dopiero jak zmienilem przekladnie problem zniknal. Dodam tylko że stara sprzedalem gosciowi, ktory jezdzi na felgach 15 stalowych i nic tam sie nie dzieje a na moich alusach drga przy hamowaniu. Tak wiec, wiem, ze to na 100% winna byla przekladnia kierownicza. Pozdrawiam |
||
29-06-2007, 10:33 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-10-2005
Skąd: bydgoszcz
Model: MK2
Silnik: 2.0
Rocznik: 2000
Postów: 27
|
o to samo pytałem dwóch niezależnych mechaniorów i powiedzieli że jest to możliwe dodam że przy pokonywaniu nierówności typu wystające szyny lub nierówny bruk czuję stuki na kierownicy jeżeli możesz mi powiedzieć jaki jest koszt takiej wymiany to będę wdzięczny pozdr zaki
[ Dodano: 2007-06-29, 11:45 ] zastanawia mnie jeszcze fakt dlaczego nie odczuwam tego na felgach stalowych? |
29-06-2007, 12:51 | #6 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 173
|
Cytat:
koszt wymiany? hmmmm ceny przekladni widac na allegro ale....... z tym jest zawsze ryzyko bo jak sam pisalem, sprzedalem swoja stara przekladnie gosciowi ktory jezdzil na 15 i wszystko jest cacy, ale gosc mial wyzszy profil opon. Jak zalozylismy u niego moje felgi to tez bylo drganie przy hamowaniu. Chodzi mi o to, ze mozesz trafic przekladnie teoretycznie dobra albo taka, ktora bedzie mimo wszystko pieknie chodzic na normalnych oponach a uwidaczniac swoje wieksze luzy na oponach niskoprofilowych. Zaryzykowalem wymiane przekladni i zaplacilem grosze (znajomy wymienial)+ nowy plyn. Decyzja nalezy do Ciebie. [ Dodano: 2007-06-29, 14:05 ] Cytat:
Jeszcze jedno pytanie. Czy te stuki slychac tylko przy przejezdzaniu przez te nierownosci? Zrob prosty test. Znajdz np. podjazd wykonany z bruku (wjazd pod gore w jakas uliczke) i rusz energicznie (przyspiesz najlepiej na 2 biegu) czy w tym momencie tez bedzie taki sam stuk? jesli tak to zaloże sie o co chcesz, ze to sa tuleje na wahaczu. Pisales, ze zalozyles nowe. Ale czy to byly tuleje oryginlane czy zamienniki? Jesli chodzi konkretnie o te mniejsze tuleje to zamienniki sa niestety okragle a oryginaly niestety nie calkiem. Oryginaly wsadzisz tylko w odpowiedniej pozycji. Do tego ksztalt gumy. W oryginale nie jest calkowicie wypelniona tuleja przez co guma ma swoj kierunek pracy a zamiennik jest caly wypelniony guma i z autopsji wiem, ze potrafi wytrzymac 3 dni!!!!!. |
||