Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-01-2017, 19:19   #1
sky4me
ford::average
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-07-2016
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8 16v 120 km
Rocznik: 2004
Postów: 60
Domyślnie Szarpie po rozgrzaniu silnika na 4 i 5 biegu przy równej prędkości między 1,8 a 2.1 r

Witam

Mam już dość w szukaniu tej usterki . Historia zaczęła się od zaslepienia zaworu EGR blaszka . Po przejechaniu około 40 km sprężynka i błąd spalania stukowego cylindra 4 czyli pogubil kody wtryskiwaczy . Po zaprogramowaniu autko nie było takie same jak przed tzn z rana kupa dymu , szarpanie , brak reakcji na pedał gazu a później wielki bąk dymu . Zrobiłem regeneracje wtryskiwaczy 4 x zaworek i rozpylacze, nowe kody ima, wymiana filtra paliwa na Bosch . Po zaprogramowaniu wtryskiwaczy IDS samochód dalej dymil szarpal . Oddałem jeszcze raz auto do mechanika wymiana 4 świec zarowych, ale dalej dymil i szarpal. Oddałem wtryski na gwarancję okazało się że 4 rozpylacze do wymiany . Po ponownym zainstalowaniu samochód zachowuje się lepiej , ale dalej z rana dymi, nierówne obroty tak jakby był na ssaniu ( po przejechaniu 500 m przestaje dymic ) i szarpie ale na cieplym silniku po przekroczeniu 70 st na 4 i 5 biegu i widać wtedy dym . Tym razem wymieniłem zawor EGR , ale usterka nie zniknęła, filtr powietrza , sprawdziłem odme - czysta .

Proszę was o pomoc w rozwiązaniu usterki dodam , że auto odpala perfekcyjnie , mechanik stwierdził że pompa posiada prawidłowe ciśnienie i nie opilkuje ( brak opilkow w wtryskiwaczach), przyspiesza znakomicie , komputer bez błędów tylko te szarpanie na równej prędkości na 4 i 5 biegu między 1.8 a 2.1 rpm po rozgrzaniu silnika

Mondeo mk3 2.0 tdci 130 km 2002 r


Ostatnio edytowane przez sky4me ; 30-01-2017 o 20:45
sky4me jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2017, 20:24   #2
Murani
ford::advanced
 
Avatar Murani
 
Imię: Seba
Zarejestrowany: 05-05-2012
Skąd: Grójec
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130km -GHIA Peugeot 308 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 229
Domyślnie Odp: Pomoc w ustaleniu usterki

Może warto było by wyczyścić korektor dolotowy.
Murani jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2017, 20:29   #3
rajman
ford::professional
 
Avatar rajman
 
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,344
Domyślnie Odp: Pomoc w ustaleniu usterki

a jak sie zachowuje geometria turbiny? nie zacina sie?
rajman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2017, 20:42   #4
sky4me
ford::average
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-07-2016
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8 16v 120 km
Rocznik: 2004
Postów: 60
Domyślnie Odp: Pomoc w ustaleniu usterki

Kolektor dolotowy wyczyszczony około 10 tys km temu . Turbina nigdy się nie przycieła . Kręci do max obrotów.
sky4me jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2017, 21:06   #5
Murani
ford::advanced
 
Avatar Murani
 
Imię: Seba
Zarejestrowany: 05-05-2012
Skąd: Grójec
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130km -GHIA Peugeot 308 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 229
Domyślnie Odp: Pomoc w ustaleniu usterki

Cytat:
Napisał sky4me Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolektor dolotowy wyczyszczony około 10 tys km temu . Turbina nigdy się nie przycieła . Kręci do max obrotów.
Czyli przeplywka tez dobra. A zawory podciśnienia ?
Ile zapłaciłeś za wtryski?
Ile zrobiłeś km na nowych wtryskach?

Ostatnio edytowane przez Murani ; 30-01-2017 o 21:12
Murani jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2017, 21:53   #6
sky4me
ford::average
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-07-2016
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8 16v 120 km
Rocznik: 2004
Postów: 60
Domyślnie Odp: Szarpie po rozgrzaniu silnika na 4 i 5 biegu przy równej prędkości między 1,8 a

3 tys za wtryski przejechane ponad 1000 km objawy szarpanie i dym z rana po 4 tyg znowu oddane na gwarancję której mi nie uznano wymienione 4 rozpylacze ponownie. Teraz zrobiłem 700 km i objaw prawie ten sam tylko że rano dym a jak rozgrzeje się to szarpie na równej prędkości i lekko dymi na 4 i 5 biegu . Podcisnienienia nie sprawdzałem
sky4me jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2017, 05:13   #7
Murani
ford::advanced
 
Avatar Murani
 
Imię: Seba
Zarejestrowany: 05-05-2012
Skąd: Grójec
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130km -GHIA Peugeot 308 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 229
Domyślnie Odp: Szarpie po rozgrzaniu silnika na 4 i 5 biegu przy równej prędkości między 1,8 a

Masakra 3tys. Dla mnie mechanik jest nieuczciwy. Taka kwota powinna być po regeneracji wtryskow oraz pompy wtryskowej. Na jakiej podstawie nie uznali gwarancji szok. Żądał bym dokumentacji z badania na "stole. "
Murani jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2017, 06:41   #8
sky4me
ford::average
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-07-2016
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8 16v 120 km
Rocznik: 2004
Postów: 60
Domyślnie Odp: Szarpie po rozgrzaniu silnika na 4 i 5 biegu przy równej prędkości między 1,8 a

Wszystkie papiery są ze stołów.
sky4me jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2017, 10:09   #9
Abback
ford::specialist
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-07-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo Mk3 "HB"
Silnik: 2.0 TDDI 115 kucy
Rocznik: 2001
Postów: 687
Domyślnie Odp: Szarpie po rozgrzaniu silnika na 4 i 5 biegu przy równej prędkości między 1,8 a

Cytat:
Napisał sky4me Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
3 tys za wtryski
Połowa wartości samochodu poszła na coś co nie naprawiło problemu, bo z tego co piszesz to nie problem wtrysków, a to, że coś się poprawiło to i owszem, bo każda prawidłowa regeneracja wtrysków poprawia pracę silnika nawet jak coś z nim jest nie tak, a u Ciebie ewidentnie przyczyna leży gdzie indziej, a żeby ją namierzyć będzie ciężko - ogólnie polecam przejrzeć wszystkie przewody gumowe, a szczególnie IC oraz łączenie filtra powietrza z turbiną i czy przypadkiem w tych przewodach nie masz sporej ilości oleju ....
Abback jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2017, 10:46   #10
sky4me
ford::average
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-07-2016
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8 16v 120 km
Rocznik: 2004
Postów: 60
Domyślnie Odp: Szarpie po rozgrzaniu silnika na 4 i 5 biegu przy równej prędkości między 1,8 a

W łączeniu filtra powietrza a turbiny nie ma oleju i jest szczelna . Rura egr a turbo również bez przetarć i wycieków.
sky4me jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:40.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.