|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-01-2017, 19:19 | #1 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-07-2016
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8 16v 120 km
Rocznik: 2004
Postów: 60
|
Szarpie po rozgrzaniu silnika na 4 i 5 biegu przy równej prędkości między 1,8 a 2.1 r
Witam
Mam już dość w szukaniu tej usterki . Historia zaczęła się od zaslepienia zaworu EGR blaszka . Po przejechaniu około 40 km sprężynka i błąd spalania stukowego cylindra 4 czyli pogubil kody wtryskiwaczy . Po zaprogramowaniu autko nie było takie same jak przed tzn z rana kupa dymu , szarpanie , brak reakcji na pedał gazu a później wielki bąk dymu . Zrobiłem regeneracje wtryskiwaczy 4 x zaworek i rozpylacze, nowe kody ima, wymiana filtra paliwa na Bosch . Po zaprogramowaniu wtryskiwaczy IDS samochód dalej dymil szarpal . Oddałem jeszcze raz auto do mechanika wymiana 4 świec zarowych, ale dalej dymil i szarpal. Oddałem wtryski na gwarancję okazało się że 4 rozpylacze do wymiany . Po ponownym zainstalowaniu samochód zachowuje się lepiej , ale dalej z rana dymi, nierówne obroty tak jakby był na ssaniu ( po przejechaniu 500 m przestaje dymic ) i szarpie ale na cieplym silniku po przekroczeniu 70 st na 4 i 5 biegu i widać wtedy dym . Tym razem wymieniłem zawor EGR , ale usterka nie zniknęła, filtr powietrza , sprawdziłem odme - czysta . Proszę was o pomoc w rozwiązaniu usterki dodam , że auto odpala perfekcyjnie , mechanik stwierdził że pompa posiada prawidłowe ciśnienie i nie opilkuje ( brak opilkow w wtryskiwaczach), przyspiesza znakomicie , komputer bez błędów tylko te szarpanie na równej prędkości na 4 i 5 biegu między 1.8 a 2.1 rpm po rozgrzaniu silnika Mondeo mk3 2.0 tdci 130 km 2002 r Ostatnio edytowane przez sky4me ; 30-01-2017 o 20:45 |
30-01-2017, 20:24 | #2 |
ford::advanced
Imię: Seba
Zarejestrowany: 05-05-2012
Skąd: Grójec
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130km -GHIA Peugeot 308 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 229
|
Odp: Pomoc w ustaleniu usterki
Może warto było by wyczyścić korektor dolotowy.
|
30-01-2017, 20:29 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,344
|
Odp: Pomoc w ustaleniu usterki
a jak sie zachowuje geometria turbiny? nie zacina sie?
|
30-01-2017, 20:42 | #4 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-07-2016
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8 16v 120 km
Rocznik: 2004
Postów: 60
|
Odp: Pomoc w ustaleniu usterki
Kolektor dolotowy wyczyszczony około 10 tys km temu . Turbina nigdy się nie przycieła . Kręci do max obrotów.
|
30-01-2017, 21:06 | #5 | |
ford::advanced
Imię: Seba
Zarejestrowany: 05-05-2012
Skąd: Grójec
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130km -GHIA Peugeot 308 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 229
|
Odp: Pomoc w ustaleniu usterki
Cytat:
Ile zapłaciłeś za wtryski? Ile zrobiłeś km na nowych wtryskach? Ostatnio edytowane przez Murani ; 30-01-2017 o 21:12 |
|
30-01-2017, 21:53 | #6 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-07-2016
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8 16v 120 km
Rocznik: 2004
Postów: 60
|
Odp: Szarpie po rozgrzaniu silnika na 4 i 5 biegu przy równej prędkości między 1,8 a
3 tys za wtryski przejechane ponad 1000 km objawy szarpanie i dym z rana po 4 tyg znowu oddane na gwarancję której mi nie uznano wymienione 4 rozpylacze ponownie. Teraz zrobiłem 700 km i objaw prawie ten sam tylko że rano dym a jak rozgrzeje się to szarpie na równej prędkości i lekko dymi na 4 i 5 biegu . Podcisnienienia nie sprawdzałem
|
31-01-2017, 05:13 | #7 |
ford::advanced
Imię: Seba
Zarejestrowany: 05-05-2012
Skąd: Grójec
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130km -GHIA Peugeot 308 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 229
|
Odp: Szarpie po rozgrzaniu silnika na 4 i 5 biegu przy równej prędkości między 1,8 a
Masakra 3tys. Dla mnie mechanik jest nieuczciwy. Taka kwota powinna być po regeneracji wtryskow oraz pompy wtryskowej. Na jakiej podstawie nie uznali gwarancji szok. Żądał bym dokumentacji z badania na "stole. "
|
31-01-2017, 06:41 | #8 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-07-2016
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8 16v 120 km
Rocznik: 2004
Postów: 60
|
Odp: Szarpie po rozgrzaniu silnika na 4 i 5 biegu przy równej prędkości między 1,8 a
Wszystkie papiery są ze stołów.
|
31-01-2017, 10:09 | #9 | |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-07-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo Mk3 "HB"
Silnik: 2.0 TDDI 115 kucy
Rocznik: 2001
Postów: 687
|
Odp: Szarpie po rozgrzaniu silnika na 4 i 5 biegu przy równej prędkości między 1,8 a
Cytat:
|
|
31-01-2017, 10:46 | #10 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-07-2016
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8 16v 120 km
Rocznik: 2004
Postów: 60
|
Odp: Szarpie po rozgrzaniu silnika na 4 i 5 biegu przy równej prędkości między 1,8 a
W łączeniu filtra powietrza a turbiny nie ma oleju i jest szczelna . Rura egr a turbo również bez przetarć i wycieków.
|
|
|
|