|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-05-2016, 17:54 | #1 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania
Walczę już od dłuższego czasu z problemami z dynamiczną jazdą. Problem w zasadzie dotyczy tylko przyspieszania przy większych prędkościach. Dynamika na biegach 1 (ruszanie), 2,3 jest jak najbardziej poprawne. Czuję, że z mojego 1.6 po chipie żyje tam te 135 koni ....
Źle się dzieje na 4 i 5 biegu. Przyspieszanie praktycznie nie istnieje. Wiele informacji opisywałem już w innych postach (ale jakoś nic konkretnego się nie "urodziło". Postanowiłem założyć nowy temat i zebrać wszystko w jednym poście) : [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] oraz w wątu Czaja95 [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Dziś mam już dodatkowo wymienioną "gruszkę" turbo ale to też nic nie dało. Mam pewne podejrzenia, ale nie chcę Wam nic sugerować. Oczywiście w PCM jedyny błąd to P0234 czyli przeładowanie turbo, pojawia się przy większych prędkościach. Jutro będę wiedział czy po wymianie gruszki dalej się pojawia. Jeśli chodzi o post "rozsadziło rezonator" to jeśli chodzi o prędkość max to juz jest ok - dziś pozwoliłem sobie na 190 km/h na A2 ale trwało to wieczność .... Załączam linki do dwóch moich filmów na yt gdzie sfilmowałem zachowanie sztangi turbo w c-maxie oraz pugu 308 mojej małżonki gdzie mam dokładnie ten sam silnik (1.6 HDi PSA). Ten w dalszym ciągu mam wrażenie że jedzie lepiej .... sporo lepiej jak moje zhakowane 1.6 TDCI. Program w pugu jest fabryczny i zgłasza się mocą (zmierzone na hamowni) 114 koni / 254 Nm. Proszę Was o ocenę zachowania sztangi bo jak widać na filmach jej praca w pugu jest inna niz w tdci. Chodzi mi o szybkość schodzenia sztangi w dół po odpaleniu oraz co najważniejsze (jak mi się wydaje) powrót sztangi do pozycji wyjściowej po zgaszeniu auta (pug - od razu po zgaszeniu, ford - dużo później) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] UWAGA !!! Na prośbę kolegi pilot14 wrzucam do pierwszego postu link do yt z poprawną pracą sztangi po wymianie Pierburga. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm Ostatnio edytowane przez szafarek ; 16-05-2016 o 16:10 Powód: Dodanie filmu z poprawną pracą sztangi |
10-05-2016, 18:11 | #2 |
ford::advanced
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 03-05-2014
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fusion, Mazda CX-3
Silnik: 1.4 TDCi, 2.0 SkyActive
Rocznik: 2003, 2019
Postów: 280
|
Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania
A bym obstawial zawor Pierburg'a.
U mnie też tak dlugo schodzila sztanga a po wymianie na uzywke z cytryny jak na filmie z Peugota. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka |
10-05-2016, 18:14 | #3 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
|
Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania
Slychac nawet zawor..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
10-05-2016, 18:19 | #4 | ||
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania
Cytat:
Cytat:
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
||
10-05-2016, 18:22 | #5 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
|
Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania
Ten koncowy basowy dzwiek to wlasnie pierburg..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
10-05-2016, 18:26 | #6 | |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania
Cytat:
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - jakie miałeś objawy przed wymianą zaworu ?
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
|
10-05-2016, 18:38 | #7 |
ford::advanced
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 03-05-2014
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fusion, Mazda CX-3
Silnik: 1.4 TDCi, 2.0 SkyActive
Rocznik: 2003, 2019
Postów: 280
|
Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania
U mnie wystepowalo kilka bledow miedzy innymi przeladowanie turbo i niepoprawna praca przepustnicy.
Po wymiani obu jak reka odjal wiecej sie nie pojawily. Zaznaczam.... dwie czesci wymienialem odrazu. Objawy?! Odcinanie turbo i mul ale sztanga chodzila jak w Twoim silniku Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka |
10-05-2016, 18:57 | #8 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-05-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 kombi Ghia
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 69
|
Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania
Czy mi się wydaje, czy na filmie z Forda słychać taki ciągły pisk, jakby z aparatury elektrycznej?
Mam u siebie coś podobnego i dochodzi to z pierwszej przepustnicy za turbiną (mam dwie). Błędów żadnych to nie zgłasza, łopatki chodzą luźno.... Czy ona może być przyczyną braku mocy przy ruszaniu? Czy tak ma być? |
10-05-2016, 19:07 | #9 | ||
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania
Cytat:
To przepustnice wydają takie dźwięki. Cytat:
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
||
11-05-2016, 16:49 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-11-2011
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 TDCI 115
Rocznik: 2011
Postów: 139
|
Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania
Wklej wykres z doładowanie/obr na tych wyższych biegach z Forscana.
|
|
|
|