|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-12-2015, 12:16 | #1 |
ford::beginner
Imię: Mish
Zarejestrowany: 26-11-2015
Skąd: Toruń
Model: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0 16V Duratec-HE (145PS) - Pb/LPG
Rocznik: 2004
Postów: 38
|
Wymiana sprzęgła w 2.0 16V
Witam. Szukałem podobnego tematu, ale nie udało mi się znaleźć. Jeśli jednak jest, to przepraszam.
Czeka mnie wymian sprzęgła oraz dwumasu w moim Mondeo. Chcę kupić DOBRY zestaw - na częściach LUK oraz SACHS. Czy macie może inne propozycje? |
01-12-2015, 13:12 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Wymiana sprzęgła w MK3 2.0 16V
Jakie masz objawy że chcesz wymieniać sprzęgło a tym bardziej dwumasowe koło które jednak w benzynowcu uszkadza się zdecydowanie rzadziej niż w dieslu? Drgania, hałasy, stukanie? Auto szarpie przy ruszaniu?
Innych propozycji nie ma. Bodajże dwumase robi jeszcze Valeo ale nie wiem czy do tego modelu auta. Jeżeli chodzi o tarcze docisk i wysprzęglik to można kupić chińszczyznę albo no name. Jednak tego Ci nie polecam. Nastawiałbym się raczej na LUK które jest producentem oryginału.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
01-12-2015, 18:12 | #3 |
ford::beginner
Imię: marcin
Zarejestrowany: 21-07-2014
Skąd: łomianki,nowy dwór maz
Model: mondeo mk4 titanium
Silnik: 2.0 pb
Rocznik: 2008
Postów: 16
|
Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V
mnie tez to czeka ,drży na jałowym wysprzeglik hałasuje na zimnym po wcisnieciu ,po rozgrzaniu lekki stuk przy dodawaniu gazu (4,5bieg)
przebieg 127400 pewny .starszy Holender uprawiał ecodriving z przyczepa Ostatnio edytowane przez marcinerka ; 04-12-2015 o 10:48 |
01-12-2015, 18:49 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V
No właśnie. W benzynie dwumas pada głównie od chamskiego i nieumiejętnego traktowania. Z tym Ecodrivingiem to tez trzeba z dystansem podchodzić.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
01-12-2015, 21:02 | #5 |
ford::beginner
Imię: Mish
Zarejestrowany: 26-11-2015
Skąd: Toruń
Model: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0 16V Duratec-HE (145PS) - Pb/LPG
Rocznik: 2004
Postów: 38
|
Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V
Problemy z wrzucaniem jedynki i wstecznego, bardzo nisko łapiące sprzęgło, wyczuwalne szarpnięcie przy zmianie biegów (szczególnie na wyższy). Zdarza mu się lekko ślizgnąć. Auto kupiłem niecały miesiąc temu, ma 195 tys. km przebiegu. Chcę od razu komplet za jedną rozbiórką zrobić. Wybór padł na sprzęgło LUKi dwumas Sachsa.
|
02-12-2015, 14:22 | #6 | |
ford::professional
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: Bielsko - Biała
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2020
Postów: 1,930
|
Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V
Cytat:
|
|
02-12-2015, 14:47 | #7 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V
Cytat:
Najważniejsze jest chyba to, że zarówno powierzchnia koła i tarczy są równe-nowe i ułożą się względem siebie.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
|
02-12-2015, 20:42 | #8 | |
ford::professional
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: Bielsko - Biała
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2020
Postów: 1,930
|
Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V
Cytat:
Nawet jeden z kolegów na MKP (nicka niestety nie pomnę) miał problem z montażem części LUK + Sachs. O ile dobrze kojarzę, sprzęgło niekoniecznie poprawnie brało (sama góra) i trzeba było dość znacznej siły do wciśnięcia pedału. Oczywiście wcale nie twierdzę że u kolegi będzie tak samo, ale taka sytuacja może zaistnieć. |
|
03-12-2015, 08:55 | #9 |
ford::beginner
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 22-12-2014
Skąd: Zambrów
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 16v
Rocznik: 2006
Postów: 45
|
Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V
Sprzęgło jest samonastawne. Potrzebny będzie specjalny przyrząd do złożenia i wstępnego ustawienia - gwarancja. Szukaj warsztatu który go używa celem uniknięcia przedwczesnego zużycia zestawu.
|
03-12-2015, 18:41 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 15-08-2008
Skąd: Widuchowa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2004
Postów: 4
|
Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V
Też u mnie dwumasa do wymiany, zaczyna szarpać, problem z jedynką i wstecznym a do tego jakieś dziwne odgłosy czasami. Szukałem dwumasy luk 240 mm ale nigdzie go nie ma, jedynie sachs. Zastanawiałem się czy jak wymieniasz już komplet, to nie pasowałby ten z roczników przed liftem 230mm , zawsze parę zł zostaje w kieszeni. Czy nie warto oszczędzać? Ps . Jaki jest koszt orientacyjny robocizny?
|