Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-12-2015, 12:16   #1
MishPL
ford::beginner
 
Avatar MishPL
 
Imię: Mish
Zarejestrowany: 26-11-2015
Skąd: Toruń
Model: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0 16V Duratec-HE (145PS) - Pb/LPG
Rocznik: 2004
Postów: 38
Domyślnie Wymiana sprzęgła w 2.0 16V

Witam. Szukałem podobnego tematu, ale nie udało mi się znaleźć. Jeśli jednak jest, to przepraszam.

Czeka mnie wymian sprzęgła oraz dwumasu w moim Mondeo. Chcę kupić DOBRY zestaw - na częściach LUK oraz SACHS. Czy macie może inne propozycje?

MishPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-12-2015, 13:12   #2
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Wymiana sprzęgła w MK3 2.0 16V

Jakie masz objawy że chcesz wymieniać sprzęgło a tym bardziej dwumasowe koło które jednak w benzynowcu uszkadza się zdecydowanie rzadziej niż w dieslu? Drgania, hałasy, stukanie? Auto szarpie przy ruszaniu?

Innych propozycji nie ma. Bodajże dwumase robi jeszcze Valeo ale nie wiem czy do tego modelu auta. Jeżeli chodzi o tarcze docisk i wysprzęglik to można kupić chińszczyznę albo no name. Jednak tego Ci nie polecam.

Nastawiałbym się raczej na LUK które jest producentem oryginału.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-12-2015, 18:12   #3
marcinerka
ford::beginner
 
Imię: marcin
Zarejestrowany: 21-07-2014
Skąd: łomianki,nowy dwór maz
Model: mondeo mk4 titanium
Silnik: 2.0 pb
Rocznik: 2008
Postów: 16
Domyślnie Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V

mnie tez to czeka ,drży na jałowym wysprzeglik hałasuje na zimnym po wcisnieciu ,po rozgrzaniu lekki stuk przy dodawaniu gazu (4,5bieg)
przebieg 127400 pewny .starszy Holender uprawiał ecodriving z przyczepa

Ostatnio edytowane przez marcinerka ; 04-12-2015 o 10:48
marcinerka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-12-2015, 18:49   #4
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V

No właśnie. W benzynie dwumas pada głównie od chamskiego i nieumiejętnego traktowania. Z tym Ecodrivingiem to tez trzeba z dystansem podchodzić.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-12-2015, 21:02   #5
MishPL
ford::beginner
 
Avatar MishPL
 
Imię: Mish
Zarejestrowany: 26-11-2015
Skąd: Toruń
Model: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0 16V Duratec-HE (145PS) - Pb/LPG
Rocznik: 2004
Postów: 38
Domyślnie Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V

Problemy z wrzucaniem jedynki i wstecznego, bardzo nisko łapiące sprzęgło, wyczuwalne szarpnięcie przy zmianie biegów (szczególnie na wyższy). Zdarza mu się lekko ślizgnąć. Auto kupiłem niecały miesiąc temu, ma 195 tys. km przebiegu. Chcę od razu komplet za jedną rozbiórką zrobić. Wybór padł na sprzęgło LUKi dwumas Sachsa.
MishPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2015, 14:22   #6
Jakub
ford::professional
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: Bielsko - Biała
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2020
Postów: 1,930
Domyślnie Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V

Cytat:
Napisał MishPL Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wybór padł na sprzęgło LUKi dwumas Sachsa.
Sugeruję kupić komplet jednego producenta.
Jakub jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2015, 14:47   #7
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V

Cytat:
Napisał Jakub Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sugeruję kupić komplet jednego producenta.
Czy możesz rozwinąć z jakiego powodu?

Najważniejsze jest chyba to, że zarówno powierzchnia koła i tarczy są równe-nowe i ułożą się względem siebie.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2015, 20:42   #8
Jakub
ford::professional
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: Bielsko - Biała
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2020
Postów: 1,930
Domyślnie Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V

Cytat:
Napisał enjoypoznan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Najważniejsze jest chyba to, że zarówno powierzchnia koła i tarczy są równe-nowe i ułożą się względem siebie.
W teorii masz oczywiście rację, ale byłem dwukrotnie świadkiem, kiedy dwumas SACHS poddał się bardzo szybko po skompletowaniu go ze sprzęgłem LUK.
Nawet jeden z kolegów na MKP (nicka niestety nie pomnę) miał problem z montażem części LUK + Sachs. O ile dobrze kojarzę, sprzęgło niekoniecznie poprawnie brało (sama góra) i trzeba było dość znacznej siły do wciśnięcia pedału.
Oczywiście wcale nie twierdzę że u kolegi będzie tak samo, ale taka sytuacja może zaistnieć.
Jakub jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2015, 08:55   #9
zibi321
ford::beginner
 
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 22-12-2014
Skąd: Zambrów
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 16v
Rocznik: 2006
Postów: 45
Domyślnie Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V

Sprzęgło jest samonastawne. Potrzebny będzie specjalny przyrząd do złożenia i wstępnego ustawienia - gwarancja. Szukaj warsztatu który go używa celem uniknięcia przedwczesnego zużycia zestawu.
zibi321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2015, 18:41   #10
daniel1_9
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 15-08-2008
Skąd: Widuchowa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2004
Postów: 4
Domyślnie Odp: Wymiana sprzęgła w 2.0 16V

Też u mnie dwumasa do wymiany, zaczyna szarpać, problem z jedynką i wstecznym a do tego jakieś dziwne odgłosy czasami. Szukałem dwumasy luk 240 mm ale nigdzie go nie ma, jedynie sachs. Zastanawiałem się czy jak wymieniasz już komplet, to nie pasowałby ten z roczników przed liftem 230mm , zawsze parę zł zostaje w kieszeni. Czy nie warto oszczędzać? Ps . Jaki jest koszt orientacyjny robocizny?
daniel1_9 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:40.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.