|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-08-2015, 23:06 | #1 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-05-2015
Skąd: Gliwice
Model: Focus
Silnik: 2.0 Diesel 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
Spadek mocy na rozgrzanym silniku
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Witam, w linku powyżej zobrazowałem mój problem. Mianowicie filmik przedstawia pracę rozgrzanego silnika. Na filmiku wciskam pedał gazu do deski, a mimo to samochód nie wchodzi na obroty i kopci. Kiedy na dworze jest chłodniej (ok. 20 stopni) samochód pracuje normalnie i osiąga pełną moc, chyba że postoję dłużej w korku, to efekt jest jak w linku powyżej, mianowicie nie mogę ruszyć, czasem jednak jak nie stoję zbyt długo to obroty są nieco większe i udaje mi się powoli ruszyć. Chwilę jeżdżę na niskich obrotach ze słabą mocą, po czym wszystko wraca do normy. Na zimnym silniku i kiedy jest około 15 stopni auto jeździ na pełnej mocy. W aucie zostało już wymienione/ zrobione: - wymiana turbiny, - wymiana przepływomierza powietrza, - wymiana filtrów oleju, - wymiana czujnika sterującego ciśnieniem w turbo (chyba n75) - czujnik położenia turbo, - wszystkie przewody doprowadzające i odprowadzające z turbo, - zaślepiony EGR Komputery, Vga nawet w Aso nie wykryły żadnego błędu, oprócz poduszki, która pali się odkąd posiadam auto. Wentylatory chłodnicy włączają się normalnie prz ok. 97 stopniach. |
03-08-2015, 09:36 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Spadek mocy na rozgrzanym silniku
Jak silnik diesla niedomaga, to diagnostykę trzeba zaczynać od zmierzenia cisnienia sprężania w cylindrach, i jeżeli okaże sie prawidłowe, dopiero brać sie za wymiane lub naprawę innych podzespołów silnika.
A tak, nie wiem czego bys nie wymienił i przeczyscił, jak silnik nie ma kompresji, nic nie pomoże. |
04-08-2015, 08:01 | #3 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-05-2015
Skąd: Gliwice
Model: Focus
Silnik: 2.0 Diesel 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
Odp: Spadek mocy na rozgrzanym silniku
Witam.
nim sprawdzę ciśnienie w cylindrach chciałem zapytać czy jest możliwe, że jest mniejsze tylko w cieple dni ......chyba nie, bo jak by go nie było cały czas byłby słaby. A słaby raz jest, raz nie. Wczoraj jechałem A1 około 120 km/h i nagle nie dało się przyśpieszyć pedał w podłodze a on nic jak go puszczałem to zwalniał ale przyśpieszyć nie chciał po paru km było z górki wiec wrzuciłem na luz i tak przejechałem aż do wzniesienia na którym wrzuciłem 6 i auto chodziło normalnie aż pod sam dom .... pod domem postał chwile na wolnych obrotach bo czekałem na żonę, po ruszeniu auto juz nie miało mocy ale jakoś powoli ruszyło potem dojechałem do świateł po zatrzymaniu auto znów zachowywało się jak na filmiku zgasiłem chwile postał i znów chodził normalnie przez jakiś czas -czyli do momentu podstoju albo wyprzedzania w którym przeciągnę autko 2/3razy do około 3 tys. obrotów. Błędów na komputerze brak. Ostatnio edytowane przez PapajFOCUS ; 04-08-2015 o 08:03 |
04-08-2015, 14:43 | #4 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-02-2013
Skąd: waw
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 106
|
Odp: Spadek mocy na rozgrzanym silniku
A takie głupie pytanie - sprawdzałeś temp silnika jaką widzi samochód?
|
04-08-2015, 22:36 | #5 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-05-2015
Skąd: Gliwice
Model: Focus
Silnik: 2.0 Diesel 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
Odp: Spadek mocy na rozgrzanym silniku
Sprawdziłem to na samym początku.
Pytanie nie jest głupie, każda podpowiedź może naprowadzić mnie na rozwiązanie problemu. Także za każdą odp. jestem wdzięczny. Kiedy ma miejsce sytuacja taka jak na filmiku, temp. na VAG-u wskazuje od 94 do 97 stopni, wentylatory włączają się przy około 97- 98 stopni. Czekam na dalsze pomysły, z góry za wszytskie dziękuję. |
05-08-2015, 09:21 | #6 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-02-2013
Skąd: waw
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 106
|
Odp: Spadek mocy na rozgrzanym silniku
Ja bym zaczynał od najprostszych rzeczy.
Zmierzenie kompresji, aby wiedzieć czy warto dalej szukać. Jeśli będzie ok to: 1. Paliwo - kiedy był zmieniany filtr paliwa - zaglądałeś tam? Na filmiku nie słychać za dużo - silnik wydaje z siebie jakieś niestandardowe odgłosy, telepie się? 2. Przepustnica 3. Pedał gazu (choć to dymienie raczej go eliminuje). |
05-08-2015, 11:53 | #7 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-05-2015
Skąd: Gliwice
Model: Focus
Silnik: 2.0 Diesel 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
Odp: Spadek mocy na rozgrzanym silniku
Dzisiaj sprawdziłem ciśnienie paliwa oraz kompresję jest w normie.
|
13-08-2015, 11:06 | #8 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-05-2015
Skąd: Gliwice
Model: Focus
Silnik: 2.0 Diesel 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
Odp: Spadek mocy na rozgrzanym silniku
Drugi temat na tym forum i jak zwykle brak rozwiązania. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
13-08-2015, 11:21 | #9 |
Postów: n/a
|
Odp: Spadek mocy na rozgrzanym silniku
Prosisz o pomoc kolegów z Forum, a jak Ty się dowiadujesz, jaką masz kompresję, to zachowujesz dla siebie, pisząc ,,w normie,, w ten sposób lekceważysz chcących Ci pomóc.
Bo może dla Ciebie jest w normie, a niekoniecznie dla nas. |
24-08-2015, 22:05 | #10 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-05-2015
Skąd: Gliwice
Model: Focus
Silnik: 2.0 Diesel 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
Odp: Spadek mocy na rozgrzanym silniku
Witam nie wiem jaka ma kompresję ponieważ sam nie jestem wstanie tego sprawdzić ale w moim przypadku pieniądze już nie grają roli więc wszystkie czynności jakie wypisuje wykonuje w ASO forda
Bump: Panowie bardzo proszę o pomoc problem występuje tylko w upalne dni jak jest troszkę chłodniej auto jeździ bez zarzutów!!! Kompresję i pompe paliwa też w ASO sprawdzali ale myślę że nie potrzebnie kasę wydałem ponieważ jak na dworze jest 18 stopni C. To auto śmiga cały tydzień aż przychodzą upały i dzieje się jak na filmie..... Jak by nie było kompresji to autko po przejechaniu 200 km przy około 20 stopni C też by dawało jakieś oznaki słabości a jeździ wspaniale problem pojawia się tylko w upały |
Tagi |
diesel , focus mk2 , kopcenie , spadek mocy |
|
|