|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-03-2015, 19:09 | #1 |
ford::beginner
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 22-11-2012
Skąd: Stumilowy Las
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TDI
Rocznik: 1999
Postów: 11
|
Cieżko odpala na ciepłym silniku
Hej mam pytanie spotkał ktoś się z takim problemem jak ja mam z moim Fordem
Zakupiłem forda sprowadzonego ze Szwecji miał przebiegu 290 tys po zakupie trochę włożyłem w niego żeby chodził jak marzenie ale widać że moja morda nie pasuje do tego forda , :/ a więc wymieniłem pompę wody, napinacz , wszystkie filtry , akumulator, podpinany pod KTS ciśnienie na listwie i na wtryskiwaczach OK wymieniony czujnik położenia wałka firmy FAE , i dalej nic wymieniłem turbinę ze zmienną geometrią bo obroty falowały i po dynamicznym ruszaniu sprężynka błąd doładowania zmienione (tdci 115 ale turbo od 130 bo kolega miał na częsci w idealnym stanie ) wymieniłem olej na Valvoline Durablend FE 5W30 taki olej gość sprawdził w systemie i mówi że do forda bedzie OK a on dalej nie działa jak powinnien na zimnym silniku pali od strzała na ciepłym różnie czasami raz na trzydzieści razy odpali jak potrzeba czasami częściej ale zazwyczaj na ciepłym muszę go kręcić przez 10sekund i wtym czasie zaświeca się łądowanie dodam że ostatnio zrobiłem nim jakieś 250 km z jedną przerwą i mu się pogorszyło czy to może być kończący się rozrusznik Dzięki i pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
19-03-2015, 19:30 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Cieżko odpala na ciepłym silniku
Pewnie gdybyś nie zmieniał oleju w silniku, odpalał byś bez problemu, nawet na gorącym.
Podejrzewam, że silnik z takim przebiegiem był przygotowany do sprzedaży w ten sposób, że do oleju silnikowego poprzedni właściciel dolał zagęszczacza, który nawet gorący olej robi gęściejszy, a co za tym idzie, gdy silnik ma już duże wyrobienia na cylindrach na gorącym nie chce odpalać. Jak postoi po zgaszeniu z pół godziny, odpali. Jak 5 minut, nie chce, kręci z rury idzie siwy dym, a nie pali. Jedyne wyjście, zmierzyć ciśnienie na gorącym silniku, i będzie wiadomo, co jest. Na zimnym odpala, bo zimny olej gęsty, uszczelnia tłoki w cylindrach. |
19-03-2015, 19:36 | #3 |
ford::beginner
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 22-11-2012
Skąd: Stumilowy Las
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TDI
Rocznik: 1999
Postów: 11
|
Odp: Cieżko odpala na ciepłym silniku
jest tak kolego jak go kupowałem było -10 i na zimnym odpalił bez najmniejszych problemów na drugi dzień bo kupowałem w niedziele odpaliłem pojeździłem i taki problem wystąpił
kolego nie idzie z rury siwy jeździ nie kopci ani na biało ani na czarno ?? Co robić |
19-03-2015, 20:04 | #4 |
Postów: n/a
|
Odp: Cieżko odpala na ciepłym silniku
Potrzeba trochę więcej informacji, aby poradzić gdzie szukać przyczyny. Jak piszesz że na gorącym jak kręcisz rozrusznikiem zapala sia lampka od ładowania, może akumulator ma juz mała pojemność i krótko kręci i zaraz wolno, może alternator ma krótkie szczotki i slabo ładuje. Aby to sprawdzić trzeba podłączyć miernik prądowy, i na podłączonym robić próby, obserwować w czasie włączenia stacyjki ile Volt pokazuje, włączysz świece na grzanie, do ilu Volt spada napięcie, kręcisz rozrusznikiem, ile Volt wtedy pokazuje.
Napisz jak długo go posiadasz, czy bierze olej, jakie zużycie paliwa, czy ma siłę w czasie jazdy. |
19-03-2015, 20:12 | #5 |
ford::beginner
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 22-11-2012
Skąd: Stumilowy Las
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TDI
Rocznik: 1999
Postów: 11
|
Odp: Cieżko odpala na ciepłym silniku
posiadam go od 28 grudnia , po wymianie oleju jak turbina brała dolałem 100 ml może 150 zużycie w normie jazda 30 km gaszenie i powrót 30 km czasami wypady po 300 km ,
co do siły z tym nie ma problemu , wrzucona 5 gaz do oporu i wyprzedza a dziś poprosiłem mojego tatę aby pojechał za mną i leciałem na 5 biegu jakieś 80 km redukcja 4 to tylko mówi że lekko na biało ale prawie nie widoczne to było |
19-03-2015, 21:49 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 12-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: s-max
Silnik: 2,0 duratec
Rocznik: 2007
Postów: 768
|
Odp: Cieżko odpala na ciepłym silniku
Salom nie obraz się ale dawno nie czytałem takiej herezji, że rodzaj olej ma wpływ na odpalanie auta i to jeszcze cieplego. A co do autora tematu, warto sprawdzić dawki paliwa na rozruchu - mapy rozruchu. Skorygować je w razie potrzeby może każdy tuner.
|
19-03-2015, 21:56 | #7 |
ford::beginner
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 22-11-2012
Skąd: Stumilowy Las
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TDI
Rocznik: 1999
Postów: 11
|
Odp: Cieżko odpala na ciepłym silniku
a myślicie że może to być padający rozrusznik , bo pompa wody mi padała i pociła się przez co lało się na rozrusznik , nie wiem co już wymieniać , z tego wszystkiego szukałem nawet już bloku do mondeo
|
20-03-2015, 06:19 | #8 |
Postów: n/a
|
Odp: Cieżko odpala na ciepłym silniku
Lotek, nigdzie nie pisałem że rodzaj oleju ma wpływ, tylko zimny olej w silniku, a olej gorący, 100 stopni lub więcej.
A olej zmrożony że z butelki nie chce wypłynąć, a olej gorący, to nawet ślepiec potrafi rozróżnic. A pomyśleć można, że skoro zapala zimny, a gorący nie chce, to cos w tym musi być. Bump: Lotek, nigdzie nie pisałem że rodzaj oleju ma wpływ, tylko zimny olej w silniku, a olej gorący, 100 stopni lub więcej. A olej zmrożony że z butelki nie chce wypłynąć, a olej gorący, to nawet ślepiec potrafi rozróżnic. A pomyśleć można, że skoro zapala zimny, a gorący nie chce, to cos w tym musi być. |
20-03-2015, 07:00 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 27-03-2014
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,271
|
Zgadzam sie z kolega Salom. Ja sprawdziłbym sprężanie na ciepłym.
|
20-03-2015, 08:55 | #10 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 12-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: s-max
Silnik: 2,0 duratec
Rocznik: 2007
Postów: 768
|
Odp: Cieżko odpala na ciepłym silniku
Widziałeś kiedyś olej silnikowy, który nie chce wyjść z butelki?? Chyba towot. Nie ma opcji, aby nie odpalał na ciepłym z winy oleju, nie twórzmy takich spiskowych teorii. Jak już kolega sprawdzi wszystkie opcje, to proponuję zająć się mapami. Identyczny przypadek miałem w moim poprzednim aucie. Zaczynałem od czujnika temperatury a skończyłem właśnie na mapach.
|