Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-03-2015, 18:16   #1
Kaju88
ford::average
 
Avatar Kaju88
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 02-01-2015
Skąd: Malbork
Model: Ford Kuga Titanium S
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2012
Postów: 112
Domyślnie Auto nie odpala - za niskie ciśnienie paliwa Common Rail

Witam.
Pacjent: Ford Focus mk1 2004r. 1.8 TDCi 115KM Duratoq Common Rail.
Ostatnie poważniejsze wymiany/naprawy: rok temu regeneracja wszystkich wtrysków z kodowaniem, regeneracja pompy paliwa (opiłki), wymiana dwumasy i całego kompletu sprzęgła.


Ostatnio mój Focus dosyć ciężko palił. Nie odpalał za pierwszym razem, lub odpalał za pierwszym, ale z trudem. Pomyślałem sobie - to diesel, jest zima, niska temperatura...ok. Radziłem sobie podgrzewając świecie 3-4 razy czyli kluczyk w pozycje II, czekam aż świece chwilę pogrzeją i z powrotem na 0, i tak 3-4 razy, oraz odpalałem auto z wciśniętym gazem do oporu. Ale przez ostatni tydzień codziennie jeździłem w delegacje trasy 40km około godz. 13.00 i także 40km około godziny 23:00. Przez te dni Focus odpalał co dzień to gorzej. Podjechałem więc do mechanika w celu sprawdzenia świec, bo to chyba coś, co przyszło by każdemu na myśl jako pierwsze. Świece, listwa zasilająca i cały układ sprawdzone aparaturą, amperomierzem itp. Wszystko działa bez zarzutu, mechanik ocenił świece na ponad 8/10 bodajże Ampera(?), już nie pamiętam jendostki. W ostatni dzień mojej pracy tj. ostatni piątek, odpalając auto z trudem (za 6-7 razem) odstawiłem auto i poszedłem do domu. Rano niestety ale samochód nie odpalił. Kręciłem, kręciłem, aż siadł akumulator - normalne zjawisko przy takim poborze prądu. Wymieniłem więc akumulator, ponieważ miałem pod ręką drugi, sprawny sprawdzony(uszkodzenie akumulatora więc odrzucam). Po wymianie akumulatora to samo, 0 reakcji, rozrusznik kręci, ale auto nie odpala. Następne co przyszło mi na myśl to pompa paliwa. Wykonałem więc "test bańkowy" czyli odłączyłem węże przy filtrze paliwa, odpowiadające za zasilanie paliwem oraz powrót paliwa. Omijając cały układ, przezroczystym wężem "podłączyłem" pompę paliwa do bańki z paliwem. Podczas próby odpalenia, paliwo jest zasysane przewodem zasilającym, a przewód powrotny pluje paliwem, więc układ sprawny, wykluczam. Dodam jeszcze, że auto kiedy odpalało, jeździło tak jak powinno. Czułem to 115KM, nie muliło, nie kopciło, wszystko w jak najlepszym porządku. Problem tylko i wyłącznie z odpalaniem. W niedzielę auto zaholowałem do elektromechanika. W niedzielę, ponieważ chciał działać w poniedziałek na zimnym silniku. Dzisiaj mechanik zdążył tylko podłączyć autko do komputera, w pamięci błąd: ciśnienie rail zbyt niskie. Sprawdzane ciśnienie w momencie kręcenia: 0,80 MPa, wartość stoi w miejscu, nie rośnie. Zastanawiam się czy elektromechanik coś na to poradzi, czy może to coś "bardziej mechanicznego". W internecie znalazłem przypadki z podobnymi objawami w tym silniku, ludzie piszą, że może być to jakiś zawód elektroniczny przy pompie, albo zapowietrzanie się auta. Czy możliwe, że nie czułem zapowietrzania się, podczas jazdy? Jak już pisałem, kopa takiego jakiego powinien mieć, miał. Czy możliwe, że mimo słyszalnego kręcenia rozrusznika jest on uszkodzony? Jakieś luzy na tulejach czy coś? Czy ktoś miał podobną sytuację? Proszę o pomoc i pozdrawiam.

__________________
* Ford Focus mk1 Ghia! 1.8 TDCI 115KM 2004r.
* Renault Master III 2.5 dCi 2002r.
* Alfa Romeo 156 2.0 TS 155KM 2000r.
Kaju88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2015, 21:00   #2
waski310
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-11-2009
Model: focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 32
Domyślnie Odp: Auto nie odpala - za niskie ciśnienie paliwa Common Rail

U mnie przy takich objawach winny okazał się zawór na pompie.
waski310 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2015, 20:09   #3
Kaju88
ford::average
 
Avatar Kaju88
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 02-01-2015
Skąd: Malbork
Model: Ford Kuga Titanium S
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2012
Postów: 112
Domyślnie Odp: Auto nie odpala - za niskie ciśnienie paliwa Common Rail

Dzięki za odpowiedź. Wiesz co, tematów z tym silnikiem i problemem było kilka. Jak nie kilkanaście. Odpowiedzi, którą podałeś oczywiście widnieją w owych tematach. Dlaczego więc założyłem temat? Kiedy w niedziele zaprowadziłem auto do mechanika, pomyślałem że wymieni zawór o którym mowa w tych tematach i po sprawie. Dzisiaj jest wtorek, a więc minęło prawie 3 dni odkąd auto jest u mechanika, a ten jeszcze nie kiwnął palcem. Wielokrotnie wskazywałem mu na elektrozawór, jednak (dlaczego?) on omija go szerokim łukiem i wstrzykuje strzykaweczką paliwo do filtra przez cały dzień. Nie wiem co jest grane, czy ten silnik jest aż tak skomplikowany? W ogóle wydaje mi się, że ci wszyscy mechanicy w obrębie mojego miasta nie mają pojęcia o mechanice, lub mają, ale mają wszystko w d... Przebywając kiedyś w takim zakładzie czekałem 25 minut, aż uczeń znajdzie klucz "dziesiątkę". Mechanik główny siedząc palił papierosa i podpowiadał młodemu, gdzie ma szukać. Żenada.. Dostają kase za uczniów i mają wszystko gdzieś. Nie mam pojęcia już co robić, myślicie że w serwisie będzie ktoś mądrzejszy i mimo skasowania mnie jak za zboże przywrócą moją fokę do życia?
__________________
* Ford Focus mk1 Ghia! 1.8 TDCI 115KM 2004r.
* Renault Master III 2.5 dCi 2002r.
* Alfa Romeo 156 2.0 TS 155KM 2000r.
Kaju88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2015, 06:26   #4
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Odp: Auto nie odpala - za niskie ciśnienie paliwa Common Rail

Zawór możesz wymienić sam o ile masz zestaw torxów z przedłużkami różnej długości. Jeśli śruby puszcza to 20 minut roboty. Jak chcesz kupić używany i sprawny zawór to napisz prywatną wiadomość.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2015, 14:58   #5
Kaju88
ford::average
 
Avatar Kaju88
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 02-01-2015
Skąd: Malbork
Model: Ford Kuga Titanium S
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2012
Postów: 112
Domyślnie Odp: Auto nie odpala - za niskie ciśnienie paliwa Common Rail

dzięki @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] odezwę się jeśli zabiorę auto. Niedługo jadę zobaczyć przy czym dziś się opieprzali, zobaczymy co powiedzą.

EDIT: Po wizycie u mechanika stwierdziłem, że zabiorę auto. Moja Foka nie ma nawet zdjętego tego intercoolera, który przykrywa pompe.. Do tego czekałem pół godziny, aż mechanik zabierze swoje szanowne 4 litery po paliwo aby kolejny raz wykonać test bańkowy. Ręce opadają.. Zostawię go do weekendu, jak nic nie zrobią dalej to zabieram auto
__________________
* Ford Focus mk1 Ghia! 1.8 TDCI 115KM 2004r.
* Renault Master III 2.5 dCi 2002r.
* Alfa Romeo 156 2.0 TS 155KM 2000r.

Ostatnio edytowane przez Kaju88 ; 04-03-2015 o 17:17 Powód: dodanie informacji
Kaju88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-03-2015, 16:26   #6
Kaju88
ford::average
 
Avatar Kaju88
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 02-01-2015
Skąd: Malbork
Model: Ford Kuga Titanium S
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2012
Postów: 112
Domyślnie Odp: Auto nie odpala - za niskie ciśnienie paliwa Common Rail

Aktualizacja: Mechanik stwierdził, że auto się zapowietrza, ale on nie jest w stanie tego naprawić. Skasował 100zl za garażowanie auta i kazał zabrać samochód. Mowił, że kiedy odpowietrzył układ paliwa to auto odpaliło i przejechał bez najmniejszego problemu około 40km. Zgasił auto, nastepnie zapalił je pare razy bez problemu. Rano, kiedy silnik był zimny, usterka powróciła. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny oraz lepszego mechanika.
__________________
* Ford Focus mk1 Ghia! 1.8 TDCI 115KM 2004r.
* Renault Master III 2.5 dCi 2002r.
* Alfa Romeo 156 2.0 TS 155KM 2000r.
Kaju88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2015, 07:35   #7
Kaju88
ford::average
 
Avatar Kaju88
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 02-01-2015
Skąd: Malbork
Model: Ford Kuga Titanium S
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2012
Postów: 112
Domyślnie Odp: Auto nie odpala - za niskie ciśnienie paliwa Common Rail

Aktualizacja: Auto wróciło z ASO. Wczoraj rano odpaliłem auto za trzecim razem za drugim akumulatorem i pojechałem na umówioną wizytę. ASO posiadające system Delphi (a nie Bosh jak mój poprzedni mechanik) niemalże od razu wykryło uszkodzenie elektrozaworu, na który postawiłem na początku niemiłej przygody posiłkując się internetem. Na miejscu wymienili mi elektrozawór znajdujący się przy pompie i auto zaczęło normalnie palić. Przyjechałem nim do domu bez problemu (30km) i odstawiłem pod dom. Po 3 godzinach poszedłem sprawdzić na zimnym silniku, za pierwszym razem auto odpala ale zaraz po odpaleniu gaśnie. Jeśli odpale je z przyciśnięciem gazu i jak odpali chwilę (ok. 2s) pogazuje to jest wszystko ok. Silnik chodzi równo, cicho, po prostu tak jak powinien. Ku mojemu zdziwieniu po wymianie elektrozaworu jak ręką odjął ustały metaliczne stukanie gdzieś przy podszybiu i drganie auta na biegu jałowym i wstecznym, z którymi gimnastykowałem się wraz z różnymi mechanikami od około roku, wymieniając poduszki silnika, skrzyni itp. Po prostu auto chodzi gładko bez stuków i puków. No ale co z jazdą? Tu zaczynają się schodki. Po odpaleniu auta po tych 3 godzinach, a więc na zimnym silniku, przejechałem około 5km po mieście. Auto lekko szarpie na wyższych obrotach, głownie na biegu 2 i 3. Jak się nagrzeje to nie ma problemu ani z odpalaniem - pali jak wyprowadzony z salonu - ani z szarpaniem - albo jest ale tak mały, że na naszych polskich drogach nie zauważyłem. Problem więc tylko na zimnym silniku, kiedy już jest ten moment, że czuje potrzebę zmiany biegu na wyższy to autko szarpie tak jakby może były jakieś przerwy w dostawie paliwa w postaci powietrza. Czy to możliwe, że podczas testów przepływowych, podłączenia bańki na krótko, sprawdzenia wtrysków itp, auto zasysało teraz gdzieś powietrze?? Dodam, że moc jest jaka trzeba. W sumie to pytam teraz, bo nie wiem czy szukać jakiegoś tutoriala i odpowietrzać auto na własną rękę, czy podjechać z tym do mechanika, żeby odpowietrzył, czy może jechać do ASO z reklamacją, bo w sumie mało to oni nie wzięli za to.. Nowy elektrozawór kosztuje w necie coś około 200zł, do tego robocizna. Ja zapłaciłem.. uwaga, teraz trzymać się foteli, ścian i czego tam jeszcze możecie.. 1100zł. Według nich to sama diagnoza komputerem ze względu na system delphi kosztuje 350zł i taki rachunek mi za to wystawili. Do tego cena zaworu zapewne także zawyżona i robocizna. No ale trudno, przeboleje, bo chociaż zrobili, a nie tak jak ci "specjaliści" w moim mieście, banda idiotów, którzy nie mają pojęcia o samochodach. Czekam na odpowiedzi, pozdrawiam
__________________
* Ford Focus mk1 Ghia! 1.8 TDCI 115KM 2004r.
* Renault Master III 2.5 dCi 2002r.
* Alfa Romeo 156 2.0 TS 155KM 2000r.
Kaju88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2015, 18:50   #8
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Odp: Auto nie odpala - za niskie ciśnienie paliwa Common Rail

Na początek odłącz akumulator na dłuższy czas, np. na noc. Silnik powinien wykonać adaptację i może w nowych warunkach ustawi sobie właściwe parametry.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-03-2015, 13:30   #9
Kaju88
ford::average
 
Avatar Kaju88
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 02-01-2015
Skąd: Malbork
Model: Ford Kuga Titanium S
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2012
Postów: 112
Domyślnie Odp: Auto nie odpala - za niskie ciśnienie paliwa Common Rail

Zrobię tak na noc dzisiaj i dam znać, dzięki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dodam jeszcze, że po powrocie z ASO zmieniłem akumulator, to coś ma do rzeczy?
__________________
* Ford Focus mk1 Ghia! 1.8 TDCI 115KM 2004r.
* Renault Master III 2.5 dCi 2002r.
* Alfa Romeo 156 2.0 TS 155KM 2000r.
Kaju88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2015, 14:27   #10
Kaju88
ford::average
 
Avatar Kaju88
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 02-01-2015
Skąd: Malbork
Model: Ford Kuga Titanium S
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2012
Postów: 112
Domyślnie Odp: Auto nie odpala - za niskie ciśnienie paliwa Common Rail

Ok, auto po nocy odpaliło za pierwszym razem, w ogóle problem z odpalaniem ustał całkowicie niezależnie od temperatury, pory dnia czy nawet nocy itp. Szarpanie jednak obecne nadal, więc od razu z rana pojechałem do ASO. Mechanik przed chwilą zadzwonił i powiedział, że na przewodach nadmiarowych od wtrysków lecą bąble powietrza, dlatego auto szarpie. Kiedy zdjął przewody w ten sposób, że paliwo leci na zewnątrz to auto jeździ jak na należy. Gdzie przyczyna? Czy nie wystarczy po prostu odpowietrzyć auta? Ehh, ciężki ten Focus w Common Railu...

PS. na noc oczywiście jak kolega polecił odpięty był akumulator.
__________________
* Ford Focus mk1 Ghia! 1.8 TDCI 115KM 2004r.
* Renault Master III 2.5 dCi 2002r.
* Alfa Romeo 156 2.0 TS 155KM 2000r.

Ostatnio edytowane przez Kaju88 ; 16-03-2015 o 14:28 Powód: dodanie informacji
Kaju88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.