|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-10-2014, 10:53 | #1 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 22-12-2011
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Model: Ford Transit / Ford Galaxy
Silnik: 2.2 TdCi / 1.9 TDI
Rocznik: 2006 / 1996
Postów: 39
|
Wypalona dziura w tłoku
Koledzy proszę o pomoc. Stanąłem w trasie i mam problem z moim transitem 2.2 tdci 2006r. W trakcie jazdy stracił moc i pracował jakby na 3 cylindrach. Udało się dojechać do mechanika i podobno 4 wtrysk nie pracuje. Zamówiłem nowy oryginał i po wymianie dalej to samo. Rzuca silnikiem i nie ma mocy. 4 wtrysk nie podaje paliwa i wyrzuca błąd P062b. Czytałem trochę na forum i widzę że problemy może powodować słaby akumulator. Mój aktualnie się ładuje bo padł po kilku kręceniach. Może macie jakieś pomysły. Check się nie świeci. Egr założony nowy.
Ostatnio edytowane przez Cossi86 ; 20-10-2014 o 17:12 |
16-10-2014, 12:06 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Pomocy Błąd P062b silnik ledwo pracuje
Może być uszkodzenie na klawiaturze - i nie ma zupełnie sprężu na tym cylindrze, a może być uszkodzona elektryka (przewód, wtyk) sterująca wtryskiwaczem...
__________________
Zgredzik |
20-10-2014, 15:04 | #3 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 22-12-2011
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Model: Ford Transit / Ford Galaxy
Silnik: 2.2 TdCi / 1.9 TDI
Rocznik: 2006 / 1996
Postów: 39
|
Odp: Błąd P062b nierówna praca silnika
Transit po wstępnych oględzinach mechanika.
Podobno wypalona dziura w cylindrze. Brak kompresji na jednym z cylindrów. Przed awarią transit nie kopcił ani trochę, brak jakich kolwiek objawów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
20-10-2014, 18:22 | #4 |
Postów: n/a
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
W cylindrze dziura tak łatwo sie nie wypala, jeżeli nie było żadnych objawów wcześniej, to tłok pewnie też nie wypalony. Na pewno wypalił się zawór, najczęściej wydechowy.
Koniecznie zgjąć głowicę, i będzie wiadomo co uszkodzone. |
20-10-2014, 19:28 | #5 |
ford::beginner
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-07-2013
Skąd: Krapkowice
Model: Focus,byl TRANSIT 2.0 I 2.2TDCI
Silnik: 1.6 ti-vct
Rocznik: 2014
Postów: 16
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Na pewno wypalił się tłok. Też tak miałem w moim 2.2 tdci 140 km. przy przebiegu 170 tys. kilometrów.Usterka praktycznie nie generuje objawów,po porostu robi sie dziurka w denku i po zawodach.
|
20-10-2014, 19:32 | #6 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 22-12-2011
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Model: Ford Transit / Ford Galaxy
Silnik: 2.2 TdCi / 1.9 TDI
Rocznik: 2006 / 1996
Postów: 39
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Podobno ciśnienie idzie przez bagnet oraz do skrzyni korbowej.
Czy wypalenie zaworu powodowało by takie objawy ? Czy możliwe że tłok wypalił się z boku ? Przez "kamerkę" nie widać uszkodzenia tłoka. Jutro zostanie zdjęta głowica, zobaczymy jakie są szkody :/ Co gorsza nie było żadnych objawów. Samochód nie kopcił, nie miał problemów z rozruchem, chodził idealnie. Nagle stracił moc i zaczął poszarpywać. Przez 6 miesięcy zrobiłem 45 tyś km i tylko wymieniłem na nowy EGR. Ostatnio edytowane przez Cossi86 ; 20-10-2014 o 19:37 |
20-10-2014, 19:35 | #7 |
Postów: n/a
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Aby się wypalił tłok, to przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów musi lać wtryskiwacz na tym cylindrze. Wtedy jest ciężki rozruch, dymienie na niebiesko, słabsza moc, czyli objawy. Jak nie było tych objawów, to tylko zawór potrafi się wypalić od razu, lub wypadnie gniazdo zaworowe, i wtedy kompresja zero
Jak wypalony zawór, to ciśnienie idzie w kolektor wydechowy. |
20-10-2014, 19:37 | #8 | |
ford::beginner
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-07-2013
Skąd: Krapkowice
Model: Focus,byl TRANSIT 2.0 I 2.2TDCI
Silnik: 1.6 ti-vct
Rocznik: 2014
Postów: 16
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Cytat:
Jeśli wypalił się tłok ,to się nie zdziwię jak trzeci. Opieram się na swoich doświadczeniach w tym temacie,przerabiałem 2 razy. Oczywiście mogę się mylić. Ostatnio edytowane przez kuliś ; 20-10-2014 o 19:49 |
|
20-10-2014, 22:21 | #9 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Witam
Zakładam że pękł tłok. pozdrawiam |
21-10-2014, 08:23 | #10 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Cytat:
Choć przy lejącym mocno wtrysku temperatura spalania mocno rośnie, to jednak aluminiowy tłok, chłodzony od spodu natryskiem oleju dosyć dobrze odprowadza ciepło. To spalanie stukowe spowodowane lejącym wtryskiem najczęściej doprowadza do pęknięcia denka tłoka - a potem już błyskawicznie wypala się dziura w denku. Dlatego tak niebezpieczna jest jazda ze spalaniem stukowym - np na autostradzie z dużą szybkością, kiedy są spore inne hałasy i jeszcze ktoś jeździ z włączonym radiem - może się zdarzyć, że nie zauważy, nie usłyszy, że przy depnięciu któryś cylinder stuka... W silnikach Puma 2,2 tdci z układem Denso, za każdym razem gdy byłem w warsztacie - to widziałem takie remontowane nieszczęście. Końcówka wtryskiwacza z cylindra z wypaloną dziurą w tłoku, wyglądała jak ulepiona z plasteliny... Ale i tak - nawet przy takich awariach - generalnie Denso oceniane jest przez mechaników o lata świetlne lepiej od poprzednika, czyli od układu Delphi, którego awaryjność zwłaszcza do 2004 roku - to już legenda. Notabene ja mam Delphi z... 2003 roku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przy szybkiej jeździe z ekstremalnie rozgrzanym wydechem (dopalanie katalityczne) ewentualny dym może być mocno redukowany i słabo widoczny. W konkretnym przypadku dopiero naoczne sprawdzenie wyjaśni, czy padła klawiatura (samoregulator olejowy ma dźwigience), czy wypalony jest zawór lub czy wypaliła się dziura w tłoku...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 21-10-2014 o 08:35 |
|
|
|
|