|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-08-2014, 17:11 | #1 |
ford::amateur
Imię: Radek
Zarejestrowany: 12-08-2014
Skąd: Giżycko
Model: Ford C-MAX
Silnik: 1.8 B
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
Szarpanie silnika 1.8 benzyna
Witam.Jetem nowym forumowiczem a zarazem szczęśliwym posiadaczem Forda Focusa C-Max 1.8 Duratec 120KM 2003r.Wiele czytałem na forum ale nigdzie nie spotkałem się z podobnym problemem.A wiec wymieniłem wszystkie filtry oprócz paliwa gdyż go nie znalazłem, świece wstawiłem oryginalne ford-owskie, oraz olej i było wszystko super do dnia dzisiejszego gdzie zauważyłem dziwne szarpanie silnika.Jadąc na biegu drugim i mając obroty poniżej 2000 tyś. i wciskając raptownie pedał gazu auto przyspiesza ale zaczyna szarpak kilka razy silnikiem natomiast na wyższych obrotach tego zjawiska niema.Dzieje sie tak na każdym biegu.Nadmienię ze czasami przy odkręcaniu korka wlewu paliwa zasyczy powietrze.Z góry śliczne dzięki za pomoc i pozdrawiam...
|
28-08-2014, 17:18 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Szarpanie silnika 1.8 benzyna
A spróbuj pojeżdzić z lekko dokręconum korkiem wlewu paliwa. Bo może stwarza się podciśnienie w zbiorniku, i wtedy może przerywać.
Jeżeli bedzie to samo, to szukaj coś w elektryce, cewka, kable, a może któraś z nowych świec jest wadliwa. Wykręć i obejrzyj czy maja jednakowy kolor izolatora, czy któraś nie jest czarna lub okopcona. Oczywiście w tej cześci która jest wkrecona w głowice silnika. |
28-08-2014, 17:25 | #3 |
ford::amateur
Imię: Radek
Zarejestrowany: 12-08-2014
Skąd: Giżycko
Model: Ford C-MAX
Silnik: 1.8 B
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
Odp: Szarpanie silnika 1.8 benzyna
Co do jazdy z odkręconym korkiem już przeprowadzałem próby i niema żadnych zmian a co do elektroniki to mam jeszcze jedno pytanie te kabelki co idą do cewek razem z kostkami to się je wymienia czy tylko same cewki jak by co powiem szczerze nie miałem styczności nigdy a takim silnikiem wiec te pytanie może się wydać banalne.
|
28-08-2014, 18:14 | #4 |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 17-09-2013
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 54
|
Odp: Szarpanie silnika 1.8 benzyna
filtr paliwa to koszt w granicach 180 zł lub więcej wiec uwazaj ze zmianą
|
29-08-2014, 07:38 | #5 |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-03-2014
Skąd: Warszawa - Białołęka
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1.8 benzyna 125KM
Rocznik: 2005
Postów: 365
|
Odp: Szarpanie silnika 1.8 benzyna
Filtr paliwa podobno znajduje się w zbiorniku, ale tak tylko słyszałem, jak by był zapchany to na wysokich też by szarpał, więc myślę że sprawdź świece i spróbuj wymienić pojedynczo każda z nich, może jedna jest wadliwa i dlatego tak szarpie, albo masz jakąś nieszczelność w przewodach. Jak masz jak sprawdź na komputerze, może masz jakiś błąd, stąd to szarpanie.
__________________
Pozdrawiam Tomek/ FORD Focus C-MAX 1,8b 125KM |
29-08-2014, 17:43 | #6 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 27-03-2013
Skąd: Tuchola
Model: c-max
Silnik: 1.8 benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 42
|
Odp: Szarpanie silnika 1.8 benzyna
|
20-09-2015, 18:54 | #7 |
ford::amateur
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-02-2014
Skąd: lubuskie
Model: focus mk2 kombi
Silnik: 1,8
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
Odp: Szarpanie silnika 1.8 benzyna
Witam,mam focusa c-max 1,8 duratec i parę dni temu rozwiązałem problem szarpania silnika w swoim aucie. Mój problem polegał na tym że silnik szarpał na niskich obrotach przy dodawaniu gazu tak od 1000-2500 obrotów ale przy nagrzanym silniku, zimny działał prawie normalnie. Byłem u 5 "mechaników" którzy wymyślali różne historie tzn. BRUDNA PRZEPUSTNICA, AWARIA CZUJNIKA POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY, SONDA LAMBDA, AWARIA KATALIZATORA, ZAWÓR EGR, KABLE WYSOKIEGO NAPIĘCIA- których nie ma w tym aucie, ŚWIECE, . Każdy z nich podłączał do komputera i twierdził że wszystko z elektryką jest w porządku. Całą sprawę załatwił mój tato który jest mechanikiem na emeryturze- kupiłem 1 cewkę zapłonową- NAGRZAŁEM SILNIK I POPRZEZ DOTKNIĘCIE SPRAWDZIŁ KTÓRA CEWKA Z 4 JEST NAJCIEPLEJSZA - wymienił i po sprawie. SILNIK DZIAŁA JAK NOWY. WINNA OKAZAŁA SIĘ CEWKA ZAPŁONOWA KTÓRA PO NAGRZANIU DZIAŁAŁA NIEPOPRAWNIE. KOSZT NAPRAWY - CEWKA ZAPŁONOWA Z PRZESYŁKĄ 115 ZŁ + WIEDZA / BEZCENNA/ = SUKCES
|