Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 23-09-2013, 22:10   #1
kgorka
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-03-2013
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 tdci 130km
Rocznik: 2003
Postów: 20
Domyślnie Ciśnienie sprężania 2.0 TDCI

Jest to 2.0 tdci ale 125km bo i takie wychodzily po kupnie zmierzylem cisnienie i sie zalamalem ale auto palilo bez problemow w trasie spalilo 5,7 a w miescie 8-9. Dziś rozebralem i zalalem anticarbon i ciśnienie sie wyrównalo ale dalej nie wiem jakie powinno być bo różne opinie są. Wydaje mi sie ze powyzej 30. Mi wyszlo praktycznie wszystkie na 26 a przed bylo tak ze
1 cylinder miał 26
2 24
3 22
4 25

Teraz wszystko na 26 pratycznie, czy reanimować ten silnik jakims ceramizerem czy cos?

kgorka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-09-2013, 22:11   #2
SrebnaStrzała
ford::expert
 
Avatar SrebnaStrzała
 
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Mk3, Mk4
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2002, 2012
Postów: 4,115
Domyślnie Odp: Ciśnienie sprężania 2.0 TDCI

Ja zalałem ceramizer i mogę powiedzieć że na pewno mu nie zaszkodziło a czy coś dało to ciężko stwierdzić.
__________________
Lampa ksenonowa, xenon, to nie jest żarnik, palnik, żarówka, dioda itd.
Jest to lampa wyładowcza ponieważ dochodzi do wyładowania między katodą i anodą.
http://motoryzacja.interia.pl/news/c...adowcza,725394
SrebnaStrzała jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-09-2013, 22:32   #3
kgorka
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-03-2013
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 tdci 130km
Rocznik: 2003
Postów: 20
Domyślnie Re: Ciśnienie sprężania 2.0 TDCI

szkoda ze pomiarów nie miales
kgorka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2013, 10:42   #4
salom
Ford Member
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 17-01-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus USA 2.0 kat , benz + LPG automat
Silnik: CVH Split Port 2000 cm3
Rocznik: 2002
Postów: 2,371
Domyślnie Odp: Ciśnienie sprężania 2.0 TDCI

Takie ciśnienie kwalifikuje silnik do remontu. Powinno być w pobliżu 30 atm, o ile silnik ma zapalać w zimie.Możesz próbować jeszcze zrobić próbę olejową pomiaru cisnienia w cylindrach. Jeżeli znacząco nie wzrośnie ciśnienie podczas próby, to możesz jeszcze ratować się zdjęciem głowicy i docieranie zaworów. W przeciwnym wypadku, tylko remont kapitalny silnika. Same pierścienie nie załatwią sprawy.
salom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2013, 18:51   #5
stecus
ford::advanced
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TREND X (full absolutny)
Silnik: 2.0 TDCi 130 KM 6 speed
Rocznik: 2003 przed FL
Postów: 440
Domyślnie Odp: Ciśnienie sprężania 2.0 TDCI

Owszem ale w starszych dieslach, silniki na wtrysku common rail mają dużo niższe ciśnienie sprężania którego prawidłowej wartości w przypadku forda nigdzie nie można znaleźć, dla porównania citroen dla silnika 2.0 HDI 110 KM podaje minimum 25 bar, myślę że i w fordzie więcej nie potrzeba do prawidłowej pracy. Cicha praca silnika z wtryskiem CR wzięła się właśnie z obniżenia ciśnienia sprężania a zwiększenia ciśnienia wtrysku, więc jeżeli auto normalnie jeździ, normalnie odpala i ma moc, nie widzę sensu ani potrzeby remontowania silnika.
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2013, 19:01   #6
kgorka
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-03-2013
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 tdci 130km
Rocznik: 2003
Postów: 20
Domyślnie Re: Ciśnienie sprężania 2.0 TDCI

haha i znow dwie rozne odpowiedzi autko odpalalo i chodzilo normalnie jedynie teraz cos po tym czyszczeniu jak stoi na wolnych obrotach to czuc ze czasem cos sobie szarpnie takie szkubniecie jakby.
kgorka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2013, 20:06   #7
dbdrag
ford::advanced
 
Avatar dbdrag
 
Zarejestrowany: 22-11-2009
Skąd: Sulejów
Model: mondeo
Silnik: tdci 131ps
Rocznik: 2002
Postów: 274
Domyślnie Odp: Ciśnienie sprężania 2.0 TDCI

nalej cerateca od liqui moly,dobry preparat od dobrej firmy(sam jeżdżę na tym preparacie zmierzone po 30 atm na każdym cylindrze)
dbdrag jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2013, 15:48   #8
Snajper_881
SLEEPER
 
Avatar Snajper_881
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo MKIII
Silnik: "Zwykłe"...TDCi 2.0
Rocznik: 2004
Postów: 1,521
Domyślnie Odp: Ciśnienie sprężania 2.0 TDCI

Mondeo 2004, 220tys przebiegu choć nie wiem czy to pierwsze dwieście, silnik po mocnych modach i wiele przeszedł, zainteresowani znają temat. Mierzyłem z czystej ciekawości, poza jednym cylindrem wyszło wszędzie 33bar na jednym 31. Lubię ten silnik, bardzoo cicha praca jak na diesla, nawet na serii jest moc, wady takie ze TDCi kopcą jak Stefan Batory, no i mój wcale nie jest oszczędny 7-10L.
__________________
Millers Oil CFS 5w40 NT(Triple Ester,Nanodrive)
Snajper_881 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2013, 16:41   #9
salom
Ford Member
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 17-01-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus USA 2.0 kat , benz + LPG automat
Silnik: CVH Split Port 2000 cm3
Rocznik: 2002
Postów: 2,371
Domyślnie Odp: Ciśnienie sprężania 2.0 TDCI

Stecus, minimum 25 bar, to się zgadza wtedy jak wychodzi z fabryki i ma 33 bary.
Kolega Snajper, po 200 tys km, ma 33 bary, a ile miał jak wychodził z fabryki.
Podawanie minimalnego ciśnienia jest po to, że jeżeli mam poniżej minimum, to już nie należy niczego oczekiwać od tego silnika, ani zapalania na mrozie, ani mocy, ani małego zuzycia paliwa. Tylko remont.
salom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2013, 19:29   #10
Boblo
ford::professional
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 1,049
Domyślnie Odp: Ciśnienie sprężania 2.0 TDCI

34 bary to była górna wartość w starych dieslach. Obecnie miewają 30-32 ( górny zakres ). Z nadmiernej kompresji też się nie ma co cieszyć zbytnio bo może ona być paradoksalnie spowodowana zużyciem pierścieni i braniem oleju. A olej uszczelnia i podnosi kompresje.
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.