|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-12-2012, 10:23 | #1 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 24-08-2010
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 14
|
Drabczyk Bosch Service Tomice. Ktoś zna?
Witam!
Chciałem zaczerpnąć od Was informacji na temat serwisu Drabczyk w Tomicach (między Wadowicami a Zatorem) Byłem tam ostatnio i za regeneracje kompletu wtrysków z końcówkami plus wymiana filtra paliwa plus badanie kompresji usłyszałem cenę 3800PLN. Nie wiem czy firma (mimo że firmowana marką Bosch) jest pewna... Ktoś z Was robił tam coś? Słyszał? Słyszałem, że Bosch Śmietana w Kobiórze koło Pszczyny robi bardzo dobrze, niby powiedzieli mi przez tel 700zł za sztukę, ale auta nie widzieli. Obie firmy dają rok gwarancji bez limitu km. Co Wy na to? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |
12-12-2012, 12:56 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: Drabczyk Bosch Service Tomice. Ktoś zna?
a jaka jest przyczyna konieczności regeneracji wtrysków ?
bo jeśli zatarta pompa to sytuacja wymaga o wiele większych zabiegów i nakładów finansowych niż samo czyszczenie/regenerowanie wtryskiwaczy. |
12-12-2012, 14:18 | #3 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 24-08-2010
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 14
|
Odp: Drabczyk Bosch Service Tomice. Ktoś zna?
Ciężko jednoznacznie podać przyczynę.... Historia napraw tego auta jest zawiła jak ślimaki przy autostradzie... Streszczę na szybko historię może to Ci coś pomoże.
Pojawiłem się w Firmie ABC Focus z powodu migającej sprężynki, oni podpięli się i stwierdzili, że jedyny błąd to coś związane z CD ROM-em. Próbowali to wykasować-nie wyszło. Podszedł potem jakiś macher i powiedział, że jeżdżę na za niskich obrotach i jakiś mechanizm od turbiny się zapiekł. Rozruszał go ręką, kazał jeździć na wysokich obrotach a ode mnie wziął stówę i kazał się umówić na "mechaniczne rozruszanie turbiny". Po kilku zrobionych kilometrach przy ok 2500-2800rpm auto "zdechło" na środku drogi. Ostudziłem je gdyż wtedy było powyżej 30st C i niby wszystko ok, odpaliło, ale całą drogę auto niemiłosiernie kopciło przy obrotach do 2 tys(powyżej nawet nie próbowałem go kręcić). Dojechałem do mechanika który wydał wyrok-turbina do wymiany i powinno być ok. Znalazłem turbinę w bardzo dobrym stanie, wymienił ją i lipa... Stwierdził, że najprawdopodobniej wygiął się jeden z tłoków (mówił jeszcze coś o korbowodzie lub wale korbowym) i najłatwiej w tej sytuacji wymienić silnik. Więc kupiłem silnik, w międzyczasie ten mechanik który montował turbinę stwierdził, że nie ma czasu na zrobienie tego i podesłał mnie do swojego znajomego. Drugi mechanik-znajomy pierwszego stwierdził, że silnik który kupiłem jest do d**y i że będzie szukał innej przyczyny gdyż być może wymiana całego silnika jest niepotrzebna. Po kilku dniach znalazł przyczynę którą wg niego była klawiatura hydrauliczna lub jak to nazwał inaczej popychacze hydrauliczne. Więc kupiłem tą klawiaturę razem z całą obudową, wymienił część z tego co kupiłem bo reszta ponoć nie była potrzebna i wszystko było ok tylko stwierdził, że coś jeden wtrysk nie działa jak powinien i dał go (za kolejną stówę) jakiemuś mistrzowi z Turbo Tec-a z Jaworzna do uruchomienia. Mistrz z Jaworzna go uruchomił i auto jeździ, ale do ok 2000rpm auto klekocze i jako że mieszkam za Myślenicami w "górach niskopiennych" czasem podczas wjazdu do domu po pokonaniu wzniesienia i próbie redukcji biegu auto gaśnie ot tak... Podobnie jest np przy gwałtownym hamowaniu ze 100 do 60-70km, auto czasami lubi zgasnąć. Ogólnie przy np 40km/h i trzecim biegu auto po puszczeniu gazu zaczyna szarpać, nie jedzie już tak płynnie jak wcześniej. Pierwszy mechanik (ten od wymiany turbiny) stwierdził, że to wina braku kompresji, a drugi (który jeździ takim samym Mk 3 prywatnie) od razu stawiał na wtrysk. Polecał mi wspomniany już serwis Śmietana w Kobiórze, ale słyszał też coś o serwisie w Tomicach (niestety bez żadnych opinii) Podjechałem do Tomic jako, że byłem w okolicy no i tam usłyszałem to co napisałem wcześniej. Chciałem regenerować tylko jeden bądź dwa "walnięte" wtryski, ale mówią, że to nie ma sensu, że za miesiąc przyjadę z następnymi itd itp. Nie ukrywam, że mam mętlik w głowie, ale auto zrobić muszę na "cycuś glancuś" gdyż sprzedaż w żadnym wypadku nie wchodzi w grę! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a do Ciebie Struna chciałem się zgłosić, ale w sprawie wgrania funkcji komputera pokładowego w najbliższym czasie, ale jeśli jesteś w stanie pomóc mi i w tej kwestii to z miłą chęcią odwiedzę Cię szybciej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź! |
12-12-2012, 16:10 | #4 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: Drabczyk Bosch Service Tomice. Ktoś zna?
oj... niezła historyjka... szkoda że trafiłeś na takich paproków.
Zamiast porządnie zdiagnozować kazali Ci wymieniać po kawałku pół auta. Moim zdaniem najpierw dobra diagnostyka, potem dopiero decyzje o kolejnych działaniach i wydatkach. |
12-12-2012, 18:13 | #5 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 24-08-2010
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 14
|
Odp: Drabczyk Bosch Service Tomice. Ktoś zna?
A czy Ty podjąłbyś się takiej diagnozy i później ewentualnie naprawy? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
EDIT: A powiedz jeszcze dlaczego zatarta pompa to o wiele większe koszty i zabiegi? Bo znalazłem na allegro coś takiego: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Więc cena nie jest duża. Czy zatarta pompa powoduje jeszcze jakieś inne uszkodzenia? Ostatnio edytowane przez Delwazon ; 12-12-2012 o 18:19 Powód: Dodanie treści |
12-12-2012, 21:30 | #6 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-10-2012
Skąd: Kraków
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140 PS
Rocznik: 2011
Postów: 71
|
Odp: Drabczyk Bosch Service Tomice. Ktoś zna?
Kolego Delwazon napisz na PW to podam Ci namiary do gościa który mi robi cały czas z Fordem , dawny mechanik w Fordzie , teraz pracuje w VW.
Co do regeneracji wtryskiwaczy tylko jedna dobra firma w KRK Sławomir Dudek Diesel Service ul.Centralna |
13-12-2012, 11:43 | #7 | ||
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: Drabczyk Bosch Service Tomice. Ktoś zna?
Cytat:
Cytat:
|
||
13-12-2012, 12:21 | #8 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 24-08-2010
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 14
|
Odp: Drabczyk Bosch Service Tomice. Ktoś zna?
Ok! Dziękuję Wam obu za pomoc!
W takim układzie już dzwonię i staram się umówić z heko! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
15-12-2012, 18:22 | #9 |
ford::beginner
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 18-07-2010
Skąd: Kraków
Model: md mk III 2.0 TDCI
Silnik: SPALINOWY ;)
Rocznik: 2003
Postów: 16
|
Odp: Drabczyk Bosch Service Tomice. Ktoś zna?
Moze ja cos pomoge, połtora roku temu tez mialem slynna spreżynke podjechalem do mechesa , i po diagnozie powiedzial ze uszkodzone dwa wtryski i ze naprawa okolo 5 tys kompletu, albo powiedzial zebym szukal uzywki pompy i wtrysków i tak tez na moje nieszczescie zrobilem ,ta przyjemnosc kosztowala mnie 2 tys zlotych tylko ze przejezdzilem 2 miesiące i znów sprezynka, wiec poszukalem na forum warsztatu i udalem sie do Fortaxa, diagnoza wtryski uszkodzone prawdopodobnie przez pompe, pompa na stół i oczywiscie siała opiłkami, po długiej rozmowie powiedzieli ze jezeli maja zrobic to dobrze to regeneracja wtrysków 4 sztuki ,regeneracja pompy, czyszczenie całego układu paliwowego oczywiscie bak wszystkie przewody itp nowy filtr paliwa i oczywiscie swierze paliwo prosto ze stacji- cena 4 tys złotych , po zastanowieniu zgodzilem sie ,niby co innego mialem zrobic,
gwarancja na 12 miesiecy bez limitu kilometrów, mineło ponad rok zrobilem okolo 20 tys km i auto (odpukac) równo pracuje pięknie jeżdzi i nie mam problemu z dymieniem lub mocą, ja osobiście polecam zadzwoń do nich 510-857-850 i zapytaj moze przez rok cos potaniało lub podrożało tak czy siek daj znac bo w rodzinie jest jeszcze fokus tdci i chyba go to czeka jak go nikt wczesniej nie kupi;p Pozdrawiam |
23-12-2012, 23:12 | #10 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 24-08-2010
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 14
|
Odp: Drabczyk Bosch Service Tomice. Ktoś zna?
Witam po krótkiej przerwie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po długim zastanowieniu zdecydowałem, że zamiast robić swoje wtryski kupię jakieś już po regeneracji z udokumentowaną naprawą. I w ten oto sposób trafiłem na taką aukcję : [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jeśli tylko okaże się, że pasują do mojego Mondka (zaraz właśnie będę szukał na forum jak to sprawdzić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) to biorę, a swoje po uzgodnieniach z jakimś mechanikiem może opchnę za jakiś grosz. Globens narazie umówiłem się z Heko na konsultację to postaram się coś załatwić z nim, mam nadzieję, że się uda. Może ktoś z obeznanych kolegów doradzi czy ta aukcja warta swojej ceny? Jak już będę miał wtryski to będę mógł sprawdzić co z tą moją pompą, ale to zapewne już po Sylwestrze coby dać ludziom trochę odpocząć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |