Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-12-2012, 15:00   #1
Dzizas
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-07-2012
Model: Fiesta Mk6
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 5
Domyślnie Nie można z odpalić po dłuższym postoju

Witam!

Przy obecnych minusowych temperaturach ciągle mam problemy z odpalaniem po dłuższym postoju, problem zawsze występuje po nocy. Po postoju 5h w dzień odpala za pierwszym nawet jeśli temp utrzymuje się poniżej -5 stopni.

Czy winą mogą być te miedziane uszczelki pod wtryskami (bo to zdiagnozowałem poprzez zapach spalin w aucie)? Może wymiana świec by pomogła? Niestety nie mogę wymienić ich bez większej pewności, że to jest przyczyną problemu, ponieważ uczę się obecnie i trochę słabo u mnie z kasą. Ostatnie co mi przychodzi do głowy to akumulator, auto kupiłem w te wakacje, wymieniłem pasek rozrządu i rolki, na rolkach widniała data produkcji auta przez co sądzę że akumulator jest ten sam od zakupu (Motocraft) auto jest z 2003 roku więc 9 lat to na pewno za dużo dla akumulatora, ale tu znów odzywa się mój chudy portfel.

Pozdrawiam!

Dzizas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2012, 15:32   #2
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Problemy z odpalaniem po dłuższym postoju

Kupując używany samochód trzeba być przygotowanym na wydatki, bo poprzedni właściciel nie chciał już nadmiernie ładować kasy, pozbył sie kłopotu, i teraz ty przejmujesz pałeczkę. Zeby doprowadzić do bezproblemowej używalności, niestety trzeba trochę dołożyć, bez tego się nie da.Niektóre rzeczy możesz sprawdzić bezgotówkowo, jak świece żarowe, pojemność i stan akumulatora, małym kosztem zakupić i wymienić filtr dokładnego oczyszczania paliwa, dolać do zbiornika trochę nafty około 5 litrów na zbiornik, bo napewno masz letnie paliwo w zbiorniku, bo na stacjach paliwowych mają zapasy i muszą komuś sprzedać, zejdzie im się trochę zanim sie pozbędą, a samochody będą ciężko palić. Zauważ jaką szybkością kręci rozrusznik po nocy, da się zauważyć czy wolno, czy jakby chciał wyskoczyć z ramy. Diesel musi szybko kręcić aby zimny odpalił, benzynowy, niekoniecznie.Piszesz że po nocy problem, a w dzień nie, jest to oznaka tego co opisałem.
Jak to posprawdzasz, to się odezwij.

Ostatnio edytowane przez salom ; 09-12-2012 o 15:34
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2012, 20:12   #3
Dzizas
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-07-2012
Model: Fiesta Mk6
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 5
Domyślnie Odp: Problemy z odpalaniem po dłuższym postoju

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
małym kosztem zakupić i wymienić filtr dokładnego oczyszczania paliwa
Yyy... Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to wygląda? A może chodzi o ten filtr paliwa co jest po prawej?

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dolać do zbiornika trochę nafty około 5 litrów na zbiornik, bo napewno masz letnie paliwo w zbiorniku
Dolewam Skydd.

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zauważ jaką szybkością kręci rozrusznik po nocy, da się zauważyć czy wolno, czy jakby chciał wyskoczyć z ramy.
Dosyć wolno kręci po nocy, w dzień już normalnie.

Świece i aku sprawdzę jutro. No i ten nieszczęsny filtr.
Dzizas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2012, 09:32   #4
marekwodniak
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 20-12-2011
Skąd: Brzeszcze
Model: RENAUL THALIA
Silnik: 1500
Rocznik: 2002
Postów: 31
Domyślnie Odp: Nie można z odpalić po dłuższym postoju

Skoro wolno kręci to albo akumulator słaby lub rozrusznik do naprawy.
marekwodniak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2012, 10:38   #5
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Nie można z odpalić po dłuższym postoju

Zeby sprawdzić akumulator, załóż miernik prądowy na dwa styki akumulatora tak abyś go widział do odczytu i zakręć rozrusznikiem , jak napięcie akumulatora spadnie poniżej 10 volt, to znaczy że akumulator masz słaby, napisz ile wynosiło napięcie podczas tej próby.
Dolej nafty, to stary sposób, z czasów komuny, niezawodny.
Możesz jeszcze spróbować wymienić olej na 5W30, wtedy może szybciej kręcić.
Po nocy musi szybko kręcić aby silnik dostał kopa, powietrze dobrze spręży i odpali.

Ostatnio edytowane przez salom ; 10-12-2012 o 10:43
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2012, 11:15   #6
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: Nie można z odpalić po dłuższym postoju

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zeby sprawdzić akumulator, załóż miernik prądowy na dwa styki akumulatora tak abyś go widział do odczytu i zakręć rozrusznikiem , jak napięcie akumulatora spadnie poniżej 10 volt, to znaczy że akumulator masz słaby, napisz ile wynosiło napięcie podczas tej próby.
Dolej nafty, to stary sposób, z czasów komuny, niezawodny.
Ciekawy sposób sprawdzania akumulatora. A do ilu może napięcie spaść, żeby stwierdzić, że aku jest ok. Bo rozumiem, że 10V to już wyrokGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wydaje mi się, że jak kolega używa Skydd-a to wystarczy. Ludzie dość mocno chwalą ten preparat.
PS. A co w ogole robi nafra dodana do ropy? Usuwa (wiąże) wodę, czy obniża temp. metnienia paliwaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...
bongo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2012, 13:52   #7
Dzizas
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-07-2012
Model: Fiesta Mk6
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 5
Domyślnie Odp: Nie można z odpalić po dłuższym postoju

Aku sprawdzę dopiero wieczorem, bo wtedy będę miał dostęp do miernika.

Olej 5W30 mam, o ile dobrze pamiętam to Castrol'a.

I ponawiam pytanie o ten filtr dokładnego oczyszczania paliwa. Sprecyzujcie gdzie on jest i jak wygląda, chyba że chodzi o ten filtr paliwa po prawej stronie.
Dzizas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2012, 18:54   #8
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Nie można z odpalić po dłuższym postoju

Filtr wstępnego oczyszczania paliwa znajduje się przy zbiorniku i pompie zasilającej paliwowej, a filtr dokładnego oczyszczania paliwa znajduje się przy silniku między przewodami zasilającymi a pompą wtryskową.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-12-2012, 10:02   #9
Andrzej_G
ford::average
 
Avatar Andrzej_G
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 23-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2,0 TDCi 150 KM
Rocznik: 2017
Postów: 69
Domyślnie Odp: Nie można z odpalić po dłuższym postoju

Cytat:
Napisał Dzizas Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam!

Przy obecnych minusowych temperaturach ciągle mam problemy z odpalaniem po dłuższym postoju, problem zawsze występuje po nocy. Po postoju 5h w dzień odpala za pierwszym nawet jeśli temp utrzymuje się poniżej -5 stopni.

Pozdrawiam!
Witam właśnie przerabiałem taki problem
musiałem kręcić rozrusznikiem rano kilka razy aż zaskoczył - wczoraj po kontroli świec żarowych okazało się, że 3 są padnięte - wymiana wszystkich 4 sztuk i autko znowu pali od "kopa"
Andrzej_G jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2012, 07:19   #10
pretorian2
ford::specialist
 
Avatar pretorian2
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Kraków
Model: MONDEO MK4 FL TITANIUM S @ 2.2 230/500 + C-MAX TITANIUM 2014 2.0 @ 200/400
Silnik: 2.2 tdci + 2.0 tdci
Rocznik: 2013, 2014
Postów: 929
Domyślnie Odp: Nie można z odpalić po dłuższym postoju

Trzeba umieć odróżnić moment kiedy nie można odpalić z powodu padniętych świec a padniętego akumulatora. W pierwszym przypadku rozrusznik kręci a w drugim się dławi albo w ogóle nie reaguje.

1.4tdci / hdi ma jeszcze kilka bolączek, np. cofające się paliwo, które spowodowane jest przecieraniem się przewodów paliwowych w okolicy górnej części silnika.
pretorian2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:51.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.