Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-11-2012, 15:35   #1
elspasoo
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-11-2012
Model: Wesfalia nugget 2,0 '89
Silnik: Swap 2,3 16V Y5A + automat
Rocznik: 1989
Postów: 54
Lightbulb Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??

Witam serdecznie kolegów!
Mam poważny problem w dotarciu do informacji związanych ze zmianą silnika i nie tylko
Od 3 lat posiadam Transita w dość rzadkiej wersji turystycznej Westfalia Nugget 1989r z silnikiem 2,0 ohc 77km ,wąski most, zmieniona skrzynia na 5 biegową MT75 (bodajże). Jeszcze w tym miesiącu chciałbym rozpocząć całościowy projekt przebudowy Tranzolka - wymiany silnika na coś zdecydowanie mocniejszego , montaż klimatyzacji, zmiana koloru, obniżenie, ciekawa felga + pewnie kilka ekstrasów. O ile większość spraw mam dograne to jak na razie nie mam podstawowej koncepcji - jaki silnik? W grę wchodzi zakup dawcy, moim zdaniem: sierra, scorpio. Moc najlepiej powyżej 120KM , V6 również nie pogardzę. Jednak potrzebna jest informacja ,który z silników będzie najbardziej plug&play - chciałbym aby auto było jak najbliżej oryginału, przy okazji nie chciał bym niepotrzebnie zwiększać budżetu. Bardzo proszę o pomoc. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

elspasoo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-11-2012, 16:09   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??

Kolego, polecam angielskie forum Transita [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] gdzie znajdziesz mnóstwo dokładnych relacji związanych z przekładaniem silników do Transitów. Angole mają zupełnego hopla na punkcie tego auta, uważają że jest ich narodowym dobrem...

Trochę wiadomości z tego forum zamieściłem u nas - próbowałem zaszczepić ducha zaawansowanych przeróbek tych aut, ale się nie udało... Tu jest kilka takich wątków:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 14-11-2012 o 08:28
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2012, 20:05   #3
eMWuGSM
ford::specialist
 
Avatar eMWuGSM
 
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
Domyślnie Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??

Wierć pinto na 2.1, do tego ostrzejszy wałek rozrządu, baran, zasilanie na jakis 2 poziomych gaźnikach (któreś dellorto). Przy tych modach powinien trzymać mocną serię (a nawet przebijać) do 130km. Można sie pokusić o uklad korbowo-tłokowy z Cossiego (wbrew pozorom nie są to wielkie koszty) i dmuchnąć to to.

Teoretycznie najprościej posadzić tam YB czyli 2.0 COSWORTH bo to to jest blok 205 z 2.0 OHC z inną czapką, korbami, walem i tłokami.

V6 jest o tyle problematyczne, że trza bedzie rzeźbić coś ze skrzynią i podłogą, bo bardzo rzadko występowały Transity z Koelnem pod maska.

Wejdź na Capri.pl tam chłopaki robią sporo w pinciakach.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać.
Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem.
eMWuGSM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2012, 08:23   #4
Kalamitek
ford::average
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 05-05-2011
Skąd: Przemyśl
Model: Transit Euroline
Silnik: 2.5TD
Rocznik: 1996
Postów: 108
Domyślnie Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??

Jak kupisz dawce to silnik będziesz miał ze skrzynią i ewentualnie elektroniką. Pozostaje dorobienie łap silnika, mocowania skrzyni i ewentualne przerobienie wału... co i tak wyjdzie taniej niż rzeźba w pinto.

Ja bym montował v6 2.9 (150KM lub 207KM) z scorpio mk2
Kalamitek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2012, 08:01   #5
elspasoo
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-11-2012
Model: Wesfalia nugget 2,0 '89
Silnik: Swap 2,3 16V Y5A + automat
Rocznik: 1989
Postów: 54
Domyślnie Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??

Dziękuję koledzy za ,wiele cennych informacji. Na chwile obecną zastanawiam się nad dawcą : Fordem scorpio MK2 2,0 136km lub 2,3 147km. W takim przypadku wydaje mi się ,że jak juz V6 to tylko 207 km, tylko pytanie o nowe hamulce. Z tego co udało mi sie zorientować to obydwa silniki 2,0 i 2,3 pasowały by do skrzyni MT75 ,(podobno wystarczy przełożyć sprzęgło z dociskiem). Czy możecie to koledzy potwierdzić ? Chciałbym zamontować klimatyzację więc rozbudowa pinto raczej odpada ,ale to również interesujący pomysł. Tym co skutecznie mnie zniechęca to dostęp do odpowednich kit-ów. W weekend chciałbym pojechac do DE po dawcę. Prosił bym jeszcze o opinię , co do zastosowania silnika 2,3 + automat (ze scorpio) - czy przełożenie w moście sprawdzi się w takiej kombinacji (wąska oś H)

Ostatnio edytowane przez elspasoo ; 14-11-2012 o 08:31
elspasoo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2012, 08:58   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??

Cytat:
Napisał elspasoo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
co do zastosowani silnika 2,3 + automat (ze scorpio) - czy przełożenie w moście sprawdzi się w takiej kombinacji (wąska oś H)
Zapoznaj sie koniecznie z wątkiem [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] z angielskiego forum Transita. W nim moderator AlanN relacjonuje dokładnie przeróbki swojego Transita 2,5D, w tym swap na silnik V6 z automatem. Mnóstwo dokładnych zdjęć. Mnóstwo innych świetnych pomysłów dokładnie zilustrowanych i opisanych. Wątek ma ponad 1.600 postów na ponad 100 stronach!


Jedne z dziesiątek zdjęć poniżej:

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 14-11-2012 o 09:35
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2012, 18:31   #7
elspasoo
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-11-2012
Model: Wesfalia nugget 2,0 '89
Silnik: Swap 2,3 16V Y5A + automat
Rocznik: 1989
Postów: 54
Domyślnie Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??

Wojtek, dziekuję. Forum angielskie wielokrotnie przeglądałem, jednak oni do swoich Tranzoli montują głównie stare silniki. W powyższym , jest silnik i skrzynia bodajże od granady. Bardzo często do nowszej budy starają się wepchnąć pinto lub efi - prawdę mówiąc nie wiem czemu - może ze względu na prostą konstrukcję. Trudno mi powiedzieć bo na fordach się kompletnie nie znam. Czy można określić przełożenie mostu mojego transita - 2,0ohc 77 KM gaźnik, 1989r. wąski most ,oryginalnie była skrzynia 4 biegowa, oraz Scorpio 2,3 147km 1997r. skrzynia automatyczna. Ten automat ma 4 biegi?
elspasoo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2012, 19:12   #8
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??

Cytat:
Napisał elspasoo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy można określić przełożenie mostu mojego transita - 2,0ohc 77 KM gaźnik, 1989r. wąski most ,oryginalnie była skrzynia 4 biegowa
Można - albo po VIN-ie, albo - jeżeli jest zachowana - po tabliczce znamionowej.
Na tabliczce w pozycji "Ratio" są oznaczenia kodowe mostu: B, N, L, G, J, K lub M.
U ciebie mogą w zasadzie być dwa przełożenia: B czyli 3,91 oraz N czyli 4,11. Ale myślę, że przy skrzyni "czwórce" bez overdrive masz przełożenie 3,91. To jest najszybszy most.

Scorpio na pewno po VIN-ie, tabliczki znamionowej Scorpio nie znam... O Scorpio najlepiej pytaj w dziale Scorpio.
Cytat:
Napisał elspasoo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W powyższym , jest silnik i skrzynia bodajże od granady.
To jest silnik od Granady Mk2, ale były montowane także w Sierra, Scorpio i wielu innych modelach. Ten jest chyba na wtrysku Boscha K-Jetronic i ma 160 BHP. Stary, ale... jary. Chodzi o to, by nie wchodzić we współczesne silniki, które mają skomplikowany osprzęt i elektronikę. To zawsze pociąga za sobą duże koszty i kłopoty.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 15-11-2012 o 08:40
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-11-2012, 12:16   #9
elspasoo
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-11-2012
Model: Wesfalia nugget 2,0 '89
Silnik: Swap 2,3 16V Y5A + automat
Rocznik: 1989
Postów: 54
Domyślnie Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??

W mojej tabliczce H.Achse - tylna oś : B , czyli tak jak napisałeś 3.91. Z tego co udało mi sie dowiedzieć most (główka) z scorpio mk3 2,3 16v aurtomat - numer D04BA - ma przełożenie 3.92 - czy ktoś z kolegów może potwierdzić? Teraz drogą dedukcji: silnik 2,3 16v ludziska montują do sierry 2,0 8v ,oczywiście z modyfikacjami elektryki - więc skoro u mnie 2,0 dohc to p&p - to 2,3 bez większych przeszkód powinien pasować. Przełożenia mostu w zasadzie te same, pozostało kupić dawcę i działać. W miarę postępu prac będę informował ,ale proszę o cierpliwość - muszę znaleźć odpowiednio zadbanego dawcę.
elspasoo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2012, 07:52   #10
elspasoo
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-11-2012
Model: Wesfalia nugget 2,0 '89
Silnik: Swap 2,3 16V Y5A + automat
Rocznik: 1989
Postów: 54
Domyślnie Re: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??

Przywiozłem z DE od osoby prywatnej ,Scorpio 2,3 16V "97 ghia z przebiegiem 109 tyś - jestem zdziwiony , jaki ten silnik jest cichy. Tak więc nie ma się co ociągać.
elspasoo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.