|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-11-2012, 15:35 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-11-2012
Model: Wesfalia nugget 2,0 '89
Silnik: Swap 2,3 16V Y5A + automat
Rocznik: 1989
Postów: 54
|
Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??
Witam serdecznie kolegów!
Mam poważny problem w dotarciu do informacji związanych ze zmianą silnika i nie tylko Od 3 lat posiadam Transita w dość rzadkiej wersji turystycznej Westfalia Nugget 1989r z silnikiem 2,0 ohc 77km ,wąski most, zmieniona skrzynia na 5 biegową MT75 (bodajże). Jeszcze w tym miesiącu chciałbym rozpocząć całościowy projekt przebudowy Tranzolka - wymiany silnika na coś zdecydowanie mocniejszego , montaż klimatyzacji, zmiana koloru, obniżenie, ciekawa felga + pewnie kilka ekstrasów. O ile większość spraw mam dograne to jak na razie nie mam podstawowej koncepcji - jaki silnik? W grę wchodzi zakup dawcy, moim zdaniem: sierra, scorpio. Moc najlepiej powyżej 120KM , V6 również nie pogardzę. Jednak potrzebna jest informacja ,który z silników będzie najbardziej plug&play - chciałbym aby auto było jak najbliżej oryginału, przy okazji nie chciał bym niepotrzebnie zwiększać budżetu. Bardzo proszę o pomoc. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
01-11-2012, 16:09 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??
Kolego, polecam angielskie forum Transita [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] gdzie znajdziesz mnóstwo dokładnych relacji związanych z przekładaniem silników do Transitów. Angole mają zupełnego hopla na punkcie tego auta, uważają że jest ich narodowym dobrem...
Trochę wiadomości z tego forum zamieściłem u nas - próbowałem zaszczepić ducha zaawansowanych przeróbek tych aut, ale się nie udało... Tu jest kilka takich wątków: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 14-11-2012 o 08:28 |
03-11-2012, 20:05 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??
Wierć pinto na 2.1, do tego ostrzejszy wałek rozrządu, baran, zasilanie na jakis 2 poziomych gaźnikach (któreś dellorto). Przy tych modach powinien trzymać mocną serię (a nawet przebijać) do 130km. Można sie pokusić o uklad korbowo-tłokowy z Cossiego (wbrew pozorom nie są to wielkie koszty) i dmuchnąć to to.
Teoretycznie najprościej posadzić tam YB czyli 2.0 COSWORTH bo to to jest blok 205 z 2.0 OHC z inną czapką, korbami, walem i tłokami. V6 jest o tyle problematyczne, że trza bedzie rzeźbić coś ze skrzynią i podłogą, bo bardzo rzadko występowały Transity z Koelnem pod maska. Wejdź na Capri.pl tam chłopaki robią sporo w pinciakach.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
06-11-2012, 08:23 | #4 |
ford::average
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 05-05-2011
Skąd: Przemyśl
Model: Transit Euroline
Silnik: 2.5TD
Rocznik: 1996
Postów: 108
|
Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??
Jak kupisz dawce to silnik będziesz miał ze skrzynią i ewentualnie elektroniką. Pozostaje dorobienie łap silnika, mocowania skrzyni i ewentualne przerobienie wału... co i tak wyjdzie taniej niż rzeźba w pinto.
Ja bym montował v6 2.9 (150KM lub 207KM) z scorpio mk2 |
14-11-2012, 08:01 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-11-2012
Model: Wesfalia nugget 2,0 '89
Silnik: Swap 2,3 16V Y5A + automat
Rocznik: 1989
Postów: 54
|
Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??
Dziękuję koledzy za ,wiele cennych informacji. Na chwile obecną zastanawiam się nad dawcą : Fordem scorpio MK2 2,0 136km lub 2,3 147km. W takim przypadku wydaje mi się ,że jak juz V6 to tylko 207 km, tylko pytanie o nowe hamulce. Z tego co udało mi sie zorientować to obydwa silniki 2,0 i 2,3 pasowały by do skrzyni MT75 ,(podobno wystarczy przełożyć sprzęgło z dociskiem). Czy możecie to koledzy potwierdzić ? Chciałbym zamontować klimatyzację więc rozbudowa pinto raczej odpada ,ale to również interesujący pomysł. Tym co skutecznie mnie zniechęca to dostęp do odpowednich kit-ów. W weekend chciałbym pojechac do DE po dawcę. Prosił bym jeszcze o opinię , co do zastosowania silnika 2,3 + automat (ze scorpio) - czy przełożenie w moście sprawdzi się w takiej kombinacji (wąska oś H)
Ostatnio edytowane przez elspasoo ; 14-11-2012 o 08:31 |
14-11-2012, 08:58 | #6 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??
Cytat:
Jedne z dziesiątek zdjęć poniżej: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 14-11-2012 o 09:35 |
|
14-11-2012, 18:31 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-11-2012
Model: Wesfalia nugget 2,0 '89
Silnik: Swap 2,3 16V Y5A + automat
Rocznik: 1989
Postów: 54
|
Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??
Wojtek, dziekuję. Forum angielskie wielokrotnie przeglądałem, jednak oni do swoich Tranzoli montują głównie stare silniki. W powyższym , jest silnik i skrzynia bodajże od granady. Bardzo często do nowszej budy starają się wepchnąć pinto lub efi - prawdę mówiąc nie wiem czemu - może ze względu na prostą konstrukcję. Trudno mi powiedzieć bo na fordach się kompletnie nie znam. Czy można określić przełożenie mostu mojego transita - 2,0ohc 77 KM gaźnik, 1989r. wąski most ,oryginalnie była skrzynia 4 biegowa, oraz Scorpio 2,3 147km 1997r. skrzynia automatyczna. Ten automat ma 4 biegi?
|
14-11-2012, 19:12 | #8 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??
Cytat:
Na tabliczce w pozycji "Ratio" są oznaczenia kodowe mostu: B, N, L, G, J, K lub M. U ciebie mogą w zasadzie być dwa przełożenia: B czyli 3,91 oraz N czyli 4,11. Ale myślę, że przy skrzyni "czwórce" bez overdrive masz przełożenie 3,91. To jest najszybszy most. Scorpio na pewno po VIN-ie, tabliczki znamionowej Scorpio nie znam... O Scorpio najlepiej pytaj w dziale Scorpio. Cytat:
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 15-11-2012 o 08:40 |
||
18-11-2012, 12:16 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-11-2012
Model: Wesfalia nugget 2,0 '89
Silnik: Swap 2,3 16V Y5A + automat
Rocznik: 1989
Postów: 54
|
Odp: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??
W mojej tabliczce H.Achse - tylna oś : B , czyli tak jak napisałeś 3.91. Z tego co udało mi sie dowiedzieć most (główka) z scorpio mk3 2,3 16v aurtomat - numer D04BA - ma przełożenie 3.92 - czy ktoś z kolegów może potwierdzić? Teraz drogą dedukcji: silnik 2,3 16v ludziska montują do sierry 2,0 8v ,oczywiście z modyfikacjami elektryki - więc skoro u mnie 2,0 dohc to p&p - to 2,3 bez większych przeszkód powinien pasować. Przełożenia mostu w zasadzie te same, pozostało kupić dawcę i działać. W miarę postępu prac będę informował ,ale proszę o cierpliwość - muszę znaleźć odpowiednio zadbanego dawcę.
|
23-11-2012, 07:52 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-11-2012
Model: Wesfalia nugget 2,0 '89
Silnik: Swap 2,3 16V Y5A + automat
Rocznik: 1989
Postów: 54
|
Re: Swap sinika benzynowego (pinto) - jaki silnik wybrać??
Przywiozłem z DE od osoby prywatnej ,Scorpio 2,3 16V "97 ghia z przebiegiem 109 tyś - jestem zdziwiony , jaki ten silnik jest cichy. Tak więc nie ma się co ociągać.
|
|
|
|