|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-01-2012, 07:41 | #1 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 12-01-2012
Skąd: śląsk
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2005
Postów: 26
|
różnice techniczne pomiędzy wersją sprzed i po lifcie
Witam,
mam pytanie jak w temacie, czy ktoś jest w stanie wskazać główne różnice techniczne dotyczące Focusa MK2 sprzed i po liftingu? Jak wiadomo generalnie w wersjach poliftingowych zostają wprowadzone modyfikacje mające na celu usunięcie usterek, które wyszły na jaw w trakcie eksploatacji danego modelu. Czy ktoś mógłby mi przybliżyć co zostało zmienione w Focusie (1.6 115KM benzyna GHIA)? Zawsze wychodziłem z założenia że lepiej kupować samochody w wersji poliftowej nie tylko ze względu na odświeżony design ale przedewszystkim ze względu na to iż producent być może usunął powody najczęstszych usterek. Teraz mam okazję kupić Focusa z 2005r. z silnikiem 1.6 115KM w wersji GHIA i zastanawiam się czy nie lepiej dać sobie spokój i poszukać czegoś innego. Dzięki za wszelakie konstruktywne uwagi :-) |
16-01-2012, 10:12 | #2 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: Focus - różnice techniczne pomiędzy wersją sprzed i po lifcie
W tym wypadku prawie nic się nie zmieniło mechanicznie raczej tylko stylistycznie no może pozatym że rozbudowano elektronikę i magistralę CAN teraz tylko wiecej niespodzianek z jej strony można się spodziewać.kup najmłodszy i z najmniejszym przebiegiem na jaki cię stać wtedy będziesz najbliżej spokoju-zresztą 1,6 benzyna to połowa,jeśli nie mniej usterek diesla.
|
16-01-2012, 10:45 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-06-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus III FL
Silnik: 1,0EB 125KM
Rocznik: 2015
Postów: 847
|
Odp: różnice techniczne pomiędzy wersją sprzed i po lifcie
Lifting usuwający usterki i modyfikujący pewne rzeczy (np. wlot powietrza) był w marcu 2007r. Wizualnie zmieniono radio n a okrągłe i podświetlanie za biało-czerwone.
|
16-01-2012, 11:05 | #4 | |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 12-01-2012
Skąd: śląsk
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2005
Postów: 26
|
Odp: różnice techniczne pomiędzy wersją sprzed i po lifcie
Cytat:
Przyznam bez bicia, że wcześniej nie rozważałem kupna Focusa, myślałem raczej o aucie klasy średniej- najchętniej Oplu Signum. Pojawiła się jednakże okazja- krewny zaproponował mi kupno Focusa w cenie zdecydowanie niższej niż planowałem na samochód przeznaczyć ~20 000 pln za samochód opisany w pierwszym poście ze znikomym przebiegiem <<50 000 km, naprawiony po przygodzie drogowej w wyniku której wymieniono: przedni błotnik, felgę, wahacz, 2 poduszki i 2 napinacze pasów (uszkodzony samochód widziałem i potwierdzam że nic innego nie było robione) |
|
16-01-2012, 11:27 | #5 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: różnice techniczne pomiędzy wersją sprzed i po lifcie
Myślę że po Alfie Romeo twoie problemy znikną co byś nie kupił.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
16-01-2012, 12:32 | #6 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 12-01-2012
Skąd: śląsk
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2005
Postów: 26
|
Odp: różnice techniczne pomiędzy wersją sprzed i po lifcie
Matych nie podpuszczaj mnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zwłaszcza, że jak domniemam nigdy nie miałeś samochodu tej marki, a swą opinię opierasz na podstawie tego co usłyszałeś od kolegi swojego kolegi, który podobno zna kogoś kto ma Alfę i właśnie ta Alfa mu się kiedyś popsuła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tyle jeżeli chodzi o OT ale wracając do tematu... Ostatnio edytowane przez pwlsrs ; 16-01-2012 o 15:01 |
16-01-2012, 14:45 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-05-2011
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Focus MKII Kombi
Silnik: TDCI 1,6/109KM
Rocznik: 2005
Postów: 6
|
Odp: różnice techniczne pomiędzy wersją sprzed i po lifcie
No akurat silnik 1.9 JTD/Multijet z Alfy/Fiata jest znacznie mniej problemowy niż diesle w Focusach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
16-01-2012, 17:35 | #8 | |
ford::average
Zarejestrowany: 17-09-2007
Skąd: far far away
Model: RS500
Silnik: mocny
Rocznik: 2012
Postów: 177
|
Odp: różnice techniczne pomiędzy wersją sprzed i po lifcie
Cytat:
__________________
odzyskałem rozum, zdrowie i pieniądze - sprzedałem ostatniego forda i zmieniłem koncern na VAG |
|
16-01-2012, 17:46 | #9 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 12-01-2012
Skąd: śląsk
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2005
Postów: 26
|
Odp: różnice techniczne pomiędzy wersją sprzed i po lifcie
mark_TDDI dosyć enigmatyczna ta Twoja wypowiedź, mógłbyś rozwinać?
Na tyle ile wyczytałem o innych markach to lifting zwykle wprowadzał te zmiany/poprawki które były uwzględniane chociażby w akcjach serwisowych, typu częściowe zaślepienie egr w Oplach z silnikami mjet ze stajni Fiata, czy zmiana konstrukcji wahaczy i posadowienia sprężyn, dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne błotnika bodajże w Volvo, jak również błache ale upierdliwe drobnostki typu zmiana konstrukcji uszczelnienia wycieraczki tylnej itp. Ostatnio edytowane przez pwlsrs ; 16-01-2012 o 19:42 |
16-01-2012, 18:26 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-09-2007
Skąd: far far away
Model: RS500
Silnik: mocny
Rocznik: 2012
Postów: 177
|
Odp: różnice techniczne pomiędzy wersją sprzed i po lifcie
Popatrz na moje posty na tym formu i na focus club polska, to się dowiesz. Dużo by pisać...Jedna jeżdżąca niedoróbka/usterka...Co prawda wszystko ładnie ponaprawiali/powymieniali na gwarancji, jakkolwiek niesmak jaki pozostał jest nie do pominięcia. To najgorzej wydane pieniądze w moim życiu, ale w skrócie (gwarancja):
- fabryczne niedomalowania drzwi i wady lakierncze/wtrącenia, - przecieki do wnętrza przez wnęki zawiasów tylnej klapy (kombi) - wymiana podsufitki, - wymiana kokpitu - bąbel w miejscu AIR BAG pasażera. Na wymienionej jest nowy - bez komentarza (50% fok na allegro takie ma - widać na fotach, że to seryjny problem), - 2 krotna wymiana reflektorów - przód (brudzące sie od środka), - wymiana klocków przednich i tylnych, oraz tarcz (klocki piszczały niemiłosiernie - na tarczach były głębokie rysy - wada fabryczna klocków), - szarpiący silnik - przeprogramowane wtryski, - wymiana wózków foteli przednich (kierowcy - dwukrotnie) - ruszające się i skrzypiące, - wyciek wody z klimatyzacji do wnętrza - naprawa według biuletynu Mondeo, - wymiana czujników parkowania wraz z wiązkami i modułem - nieszczelne/sól dała im radę, - pekająca masa uszczelniająca nadwozia w podszybiu - UWAGA - wada fabryczna aut z Saarlouis wyprodukowanych w latach 2008-2010 - naprawa wg biuletynu dla Kugi, Płatne: -zepsuta syrenka alarmu, Samochód ma obecnie 47000 km. Przestał w serwisie przeszło 4 miesiące....Obecnie wszystko jest pięknie ponaprawiane i będę nim jeździł, aż go ZARŻNĘ!!! Po co mam kupować nowy - żeby mieć to samo jeszcze raz??? DZIĘKUJĘ. Zgadnijcie - kupię ponownie Forda???
__________________
odzyskałem rozum, zdrowie i pieniądze - sprzedałem ostatniego forda i zmieniłem koncern na VAG |
|
|
|