Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-11-2011, 19:39   #1
Alexander25
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-11-2008
Skąd: Warszawa
Model: mustang gts/taurus sho/grand marquis/taurus flex/zx4
Silnik: 5.0V8/3.2V6/4.6V8/3.0 V6/2.0
Rocznik: 95/95/92/05/05
Postów: 60
Domyślnie zx4 2005 kontrolka ladowania co to moze byc

Witam
Od roku pali mi sie kontrolka laduwania tzn czerwona ikonka akumulatora na desce. Alternator jest ok akumulator wymienilem na nowy sprawdzilem tez zarowki i caly osprzet od elektryki urzadzenia podlaczone do pracu klimatyzacja silnik wycieraczek wszystko jest ok a kontrolka zapala sie jakis czas jest i znika
Moje dane auta
2005 2.0 Duratec Ford Focus zx4 odpowiada MK2 focus EU sedan GL(podstawa bez el .szyb absu czy centralnego zamka najtanszy podstawowy z klimatyzacja 2xairbag i tempomat z automatem)
Ma ktos jakies sensowne pomysly?

Alexander25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2011, 08:18   #2
rav89
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-05-2011
Model: Focus II
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2006
Postów: 35
Domyślnie Odp: zx4 2005 kontrolka ladowania co to moze byc

Piszesz że alternator OK, w jaki sposób byl sprawdzany? w alternatorze mogła Ci się spalić 1 dioda i kontrolka będzie Ci się swieciła a ładowanie teoretycznie będzie OK.
rav89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2011, 10:25   #3
Alexander25
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-11-2008
Skąd: Warszawa
Model: mustang gts/taurus sho/grand marquis/taurus flex/zx4
Silnik: 5.0V8/3.2V6/4.6V8/3.0 V6/2.0
Rocznik: 95/95/92/05/05
Postów: 60
Domyślnie Odp: zx4 2005 kontrolka ladowania co to moze byc

sprawdzali chyba prad ladowania i tyle... No wlasnie dzis dostalem info od forda USA w NY mozliwe ze spalniu ulegl jeden z ukladow auto bedzie choodzic ale w kazxdej chwili oze zjarac sie reszta zalecaja wymiane alternatora czyli 280usd plus przesylka i clo..
Alexander25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2011, 12:44   #4
rav89
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-05-2011
Model: Focus II
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2006
Postów: 35
Domyślnie Odp: zx4 2005 kontrolka ladowania co to moze byc

Prąd ładowania raczej powinien być dobry bo pracują jeszcze pozostałe diody i przy normalnej pracy nie widać ze jest cos uszkodzone. spalona dioda wychodzi dopiero przy dużym obciążeniu alternatora np przy rozruchu.

Moja rada to idź do jakiegoś dobrego elektryka może wystarczy wymienić sam uklad prostowniczy i będzie po kłopocie.

wysyłka alternatora z USA?? przecież w polsce rownież jeżdżą focusy i nie sądze aby miały różne alternatory. sprawdź poprostu jaki masz alternator idź do sklepu i zapytaj jaka by byla cena, może nie oplaca się wysyłać a USA
rav89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2011, 08:52   #5
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: zx4 2005 kontrolka ladowania co to moze byc

Zarowno MK1 jak i MK2 chociaż niewiem co ty masz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. maja inteligentny system ladowania.

Dziala to tak:
-regulator napiecia jest samo wystarczalny ALE...
-pcm steruje napieciem ladowania
-akumulator w zaleznosci od temp. i gestosci elektrolitu-ktory zalezy od temp. potrzebuje innego napiecia ladowania w lecie jak w zimie
-jest czujnik temp. akumulatora -ten czujnik to moze byc rownierz czujnik IAT
-jest czujnik temp. silnika
-z obu czujnikow korzysta PCM do okreslenia napiecia ladowania.
-przy rozruchu ladowanie nie dziala-dziala dopiero po paru sek po zapaleniu.

Dodatkowo:
regulator ma wejscia i wyjscia
-kontrolne wejscie obwodu + z akum.
-wejscie na informacje z PCM o zapotrzebowaniu na napiecie ladowania lub tez inaczej prad ladowania
-wyjscie kontrolne do pcm z informacją o wystąpieniu usterki-jesli jakakolwiek sie pojawi.

jesli chcesz wiecej na temat sterowania regulatora to to w sumie powinien juz byc inny temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale jak bedzie potrzeba to napisze.

Teraz odpowiem co do kontrolki-uszkodzenie regulatora-jakiekolwiek przerwania w obwodach od sterowania i modulu PCM bedą powodowaly zapalanie sie kontrolki.
Ponadto przekroczenie maks. lub min. wartosci ladowania rownierz powoduja zapalenie kontrolki.

Prawdopodobnie cos ci sie dzieje z tymi 3 kabelkami.

Aby to potwierdzic mozesz obserwowac napiecie ladowania po odlaczeniu calej kostki od regulatora.

Najlepiej w trybie serwisowym ustaw aby bylo pokazywane napiecie ladowania a w czesniej odlacz kostke.

Alternator powinien ladowac po odpaleniu tyle ze slabiej.

Jesli okaze sie ze napiecie ci wtedy skacze to masz problem z alter. lub regulat. lub akum. lub jeszcze kabelkami od ladowania...a jesli okarze sie ze rowno sie utrzymuje to prawdopodobnie bedzie problem z kabelkami od sterowania regulatora.

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 12-11-2011 o 08:56
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:12.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.