Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-05-2011, 21:04   #1
mbanano
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-07-2010
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 1999
Postów: 18
Domyślnie Zawór ciśnienia paliwa - syczy

Witam,

Od jakiegoś czasu mam mały problem z Foczką 1.6 16v benzyna. Najpierw objawy: na niskich obrotach autko "muli" (czasami niemiłosiernie, aż strach się wyrywać na krzyżówkach, chyba że z mocniejszym gazem) i szarpie. Głównie dzieje się tak na biegu 1,2 (ruszanie). Objawy nasilają się i powoli już mam dosyć. Jak już za muli to mogę sobie wcisnąć gaz do podłogi a on i tak do 2k obrotów rusza się jakby mnie żona pchała). Z klimą włączoną mam strach w oczach. Obroty na jałowym są równe w okolicach 900-1k, auto nie gaśnie. Myślałem o świecach i przewodach ale od ponad roku Foczka nie odmówiła ani razu odpalenia za 1 razem - pali elegancko. Dzisiaj zajrzałem pod maskę na odpalonym silniku i po uważnym wsłuchaniu się w pracę usłyszałem syczenie z okolic zaworu ciśnienia paliwa. Syczenie jest przerywane, taki "alfabet morsa" (może to wołanie o pomoc?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Przewody obejrzałem i wyglądają ok, tyle że przewód z zaczepem czerwonym jest poluzowany (poluzował się sam zaczep i nie da się poprawić) - można sobie nim ruszać (tak "schodzi" do 3 mm). Fotka poniżej jest zapożyczona ale oddaje obrazowo o co chodzi. Ten czerwony zaczep (z całym przewodem) schodzi sobie z zaworu swobodnie do pewnego momentu. Ruszanie nim i przewodami nie wpływa jakoś specjalnie na to syczenie. Poza tym żadnych innych objawów - moc jest, jak już obroty przekroczą 1,8-2k to idzie spokojnie. Czasami lekko "szarpnie" na 3 biegu w okolicach 2-2,3k ale nie wiem czy to ma znaczenie. Z rury nic nie "bucha", spala też raczej normalnie (chociaż się okaże jak usunę usterkęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ).

A pytania:
1. Czy ten zawór może się uszkodzić czy tylko ew. zabrudzić? (w internecie bardzo mało jest informacji o tego typu usterce w foczkach) - czyli do wymiany czy można coś z nim zrobić?
2. Czy w ogóle to syczenie (które jak sądzę normalne nie jest) i ew. uszkodzenie zaworu lub przewodu może powodować takie objawy jak opisałem na początku?

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Z racji braku odpowiedzi dodam dodatkowe inne pytanie. Testowałem sobie dziś autko i wygląda na to, że na wolnych obrotach nie łapią wszystkie gary (a raczej łapią z dużymi przerwami, stąd szarpanie). Nie dzieje się to za każdym razem, chociaż np. na 3 biegu jak próbuje bujnąć autko z powiedzmy 20km/h to objaw jest "wyraźny",a po tym już i na 2 biegu robi się odczuwalne. Czy jeśli byłyby uwalone świece to powinienem mieć problem z uruchomieniem silnika czy nie koniecznie? (nigdy nie miałem dlatego wykluczyłem świece).


Ostatnio edytowane przez mbanano ; 20-05-2011 o 16:43 Powód: dodatkowe info
mbanano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2011, 17:51   #2
daniellson
ford::advanced
 
Avatar daniellson
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 17-11-2007
Skąd: Tarnów/Ałma-Ata
Model: focus LPG ZENIT ,volvo xc60 2007
Silnik: 1,6
Rocznik: 1998
Postów: 276
Domyślnie Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy

Jeżeli chodzi o szarpanie i zamulony silnik ,to prawdopodobnie przewody mają przebicie ewentualne zużycie ,cewka zapłonowa może mieć także przebicia ,ewentualnie sprawdź układ podciśnienia ,może gdzieś łapie lewe powietrze .Także układ dolotowy,jednak stawiam na przewody i cewkę ,u mnie także syczy w okolicy zaworu ,jednak to olałem gdyż nie ma to wpływu na zachowanie silnika .
A możesz jeszcze sprawdzić sobie przewód i zawór odpowietrzania silnika ,jeżeli będzie uszkodzona ta czarna elastyczna gumowa rurka ,także silnik będzie wariował .Sprawdź także przerwę na świecach ,ewentualnie wymień .
Pozdro
daniellson jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2011, 23:03   #3
mbanano
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-07-2010
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 1999
Postów: 18
Domyślnie Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy

Witam, nie było mnie kawałek czasu i dopiero przyuważyłem odpowiedź. Najpierw też stawiałem na świece, ale potem poczytałem o cewce, że się sypie i już. Co do zaworu i przewodu odpowietrzania to na bank gra, wymieniałem jakieś pół roku temu, ponieważ było dziursko i obroty falowały jak głupie. Po weekendzie podepnę pod kompa autko i zobaczymy co się dzieje. A czy np. uwalony przepływomierz może takie objawy dawać? Dodam - coraz gorzej się tym jeździ, a dziś na jałowym (radio+klima+światła) zaczęły wariować znowu obroty (właśnie jak przy uwalonym przewodzie odmy). Ale tak - wyłączenie klimy - gra, włączyłem znowu falowanie, potem wyłączenie klimy - bez zmian, góra/dół, a potem mu się odwidziało i wszystko wróciło do normy i na razie chodzi ładnie (nie licząc problemu z muleniem). Może to przypadek, a może kolejny objaw? Pytanie mam też takie - czy np. uszkodzona sonda lambda albo przepływomierz albo brak iskry na garze powinien skutkować błędem DTC i lampką "check engine"? Bo z tego co wiem np. uwalona cewka nie koniecznie skutkuje wykazaniem błędu (a świeca?). Na pewno świece i przewody wymienie, tak czy siak to w końcu zrobić będę musiał...

Zapomniałem dodać - byłem teraz w dłuższej trasie i na moje oko spala więcej niż powinien (i do tej pory palił). Fakt że jechałem załadowany jak chiński kontener, ale mimo wszystko spadek na wskazówce paliwa pierwszy raz mnie zakuł w oczy...

Ostatnio edytowane przez mbanano ; 03-06-2011 o 23:13
mbanano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2011, 23:41   #4
siwek85
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-04-2011
Skąd: Kielce
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 15
Domyślnie Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy

Słuchaj mbanano mam doslownie to samo . Borykam sie z tm problemem juz paremiesiecy odwiedzilem niejeden zaklad podpinalem do kompa czyscilm przeplywomierze krokowce itp. ale dalej nic. Zauważylem ze u mnie tez syczy ten zawor. Swiece i przewody ni wim w jakim sa stanie. Zadnych bledów nie mam. A na klimie to nie da sie jezdzic jak ruszam ze swiatem to albo musze z piskiem albo podnosze obroty on rusza a za chwile spadaja obroty i dopiero przyspiesza. Tak samo jak wrzucam 2 na niskiej predkosci np. przed bampem. Slyszalem ze moze to byc lewe powietrze lub przebicie na silniku ale nie sprawdzalem tego. Dodam ze ja mam ja w gazie i wlasnie na nim jest tak jakby jeszcze bardziej wyczulony powiedzmy ze na benzynie warjuje ale mniej.
siwek85 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-06-2011, 12:23   #5
mbanano
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-07-2010
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 1999
Postów: 18
Domyślnie Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy

Trochę zbaczamy z tematu, ale szukam dalej... Otóż kupiłem sobie ELM'a, ładnie się łączy, odczytuje itd. Przepustnica pracuje ok (tzn. jeśli chodzi o pozycje), przepływka też bez podejrzeń (jedynie odczyt temperatury powietrza cały czas 29-30st na kawałku 3km z dużym "mieszaniem" jeśli chodzi o obroty). Dzisiaj wymienię świece i przewody. Denerwuje mnie jedynie to sporadyczne falowanie obrotów (zimny silnik, mocne obciążenie - klima, światła radio itd.), przygasają światła. To falowanie jest lekkie nie takie jak przy walniętym przewodzie od odmy. Nie chcę błądzić po omacku. DTC brak i w trybie serwisowym i po kablu. Ale po kabelku niestety brak odczytu z sondy lambda (sprawdzane 3 programami). Tzn. rozpoznaje że jest 1 sonda, łączy się, ale jest "brak danych". Czytałem, że sonda wytrzymuje jakieś 120 tysiaków (ja mam 150). Frycek mało co robił przy tym aucie (chyba wyjeździł co mógł i pogonił), wiec teraz podejrzenie padło na sonde. Jest takie prawdopodobieństwo? (dodam iż nie dymi nic na biało itd., ale czasem coś "strzeli" lekko z wydechu, szczególnie na niskich obrotach). Spróbuję jeszcze odpiąć przepływkę i zobaczyć temp. powietrza, bo trochę za "stała" mi się wydaje.

sonda "odczytana", jest fala, czyli jest ok. Shor Term Fuel też niby gra. Zostają świece i EGR. Lub ew. zapchana przepustnica. Rozumiem że może być tam sporo syfu, natomiast sama praca ("położenie") może pokazywać prawidłowe?

Ostatnio edytowane przez mbanano ; 15-06-2011 o 14:49 Powód: odczyt lambdy wygląda ok
mbanano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2012, 21:45   #6
acidbrain
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-04-2012
Skąd: Wrocław
Model: focus
Silnik: 1.4
Rocznik: 2001
Postów: 12
Domyślnie Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy

Wie ktoś co z tym syczeniem bo mam ten sam problem???
acidbrain jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2013, 19:08   #7
tomaszn22
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 24-10-2011
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2002
Postów: 2
Domyślnie Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy

Witam
Mam pytanie czy problem z brakiem mocy został rozwiązany bo mam u siebie (FF MK1 1.6B) podobny problem?
tomaszn22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-01-2013, 18:42   #8
mbanano
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-07-2010
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 1999
Postów: 18
Domyślnie Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy

Witam i z góry przepraszam wszystkich za zwłokę w odpowiedzi. W moim przypadku winna była cewka. Nie tu szukałem. Podpiąłem kabel diagnostyczny (polecam naprawdę kupić sobie taki, koszt niewielki), przejechałem kilkanaście kilometrów i po żmudnej analizie danych wyszło mi, że gubi zapłon na jednym garze. Niestety było to dosyć trudne do znalezienia, ponieważ gubienie zapłonu pojawiało się "momentami" i na krótko (nieregularnie). Komputer nie pokazywał błędu, bo jeśli dobrze doczytałem, taki objaw musiał by występować przez dłuższy czas. A na dużych obrotach zwyczajnie ten objaw nie był tak odczuwalny. Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę cewki i po kłopocie. Mechanik też nie był w stanie tego zdiagnozować, ponieważ zawsze jak brał auto, to akurat objawy były znikome. A zawór jak syczał tak syczy, ale skoro nic się nie dzieje, to najwidoczniej syczeć sobie lubi lub musi. Dodam przy okazji, że u brata w Mondeo MK3 występowały też szarpania/mulenia i przyczyna taka sama - cewka.
mbanano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2013, 12:45   #9
tomaszn22
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 24-10-2011
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2002
Postów: 2
Domyślnie Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy

A jeszcze zapytam jakiej firmy cewka zakupiona?
tomaszn22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2013, 18:12   #10
mbanano
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-07-2010
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 1999
Postów: 18
Domyślnie Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy

Cytat:
Napisał tomaszn22 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jeszcze zapytam jakiej firmy cewka zakupiona?
Beru. Od wymiany do dziś zero problemów, a autko w tym czasie przejechało nie mało. Wymiana też banalna, chociaż u mnie był problem z odkręceniem jednej śruby. Reszta to tylko "zamiana" i podpięcie przewodów. Przy okazji powiem, że przy mojej (tej nowej) był taki radiator, którego nie montowałem bo nie pierona nie mogłem dopasować. Ale ta cewka pasuje chyba też do Mondziaka, więc nie wiem czy to w ogóle do Focusa miało być montowane. A i rzecz jasna przed wymianą cewki wymieniłem świece i przewody, ale to nie pomogło.

Ostatnio edytowane przez mbanano ; 23-01-2013 o 18:17
mbanano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.