|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-05-2011, 21:04 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2010
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 1999
Postów: 18
|
Zawór ciśnienia paliwa - syczy
Witam,
Od jakiegoś czasu mam mały problem z Foczką 1.6 16v benzyna. Najpierw objawy: na niskich obrotach autko "muli" (czasami niemiłosiernie, aż strach się wyrywać na krzyżówkach, chyba że z mocniejszym gazem) i szarpie. Głównie dzieje się tak na biegu 1,2 (ruszanie). Objawy nasilają się i powoli już mam dosyć. Jak już za muli to mogę sobie wcisnąć gaz do podłogi a on i tak do 2k obrotów rusza się jakby mnie żona pchała). Z klimą włączoną mam strach w oczach. Obroty na jałowym są równe w okolicach 900-1k, auto nie gaśnie. Myślałem o świecach i przewodach ale od ponad roku Foczka nie odmówiła ani razu odpalenia za 1 razem - pali elegancko. Dzisiaj zajrzałem pod maskę na odpalonym silniku i po uważnym wsłuchaniu się w pracę usłyszałem syczenie z okolic zaworu ciśnienia paliwa. Syczenie jest przerywane, taki "alfabet morsa" (może to wołanie o pomoc?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Przewody obejrzałem i wyglądają ok, tyle że przewód z zaczepem czerwonym jest poluzowany (poluzował się sam zaczep i nie da się poprawić) - można sobie nim ruszać (tak "schodzi" do 3 mm). Fotka poniżej jest zapożyczona ale oddaje obrazowo o co chodzi. Ten czerwony zaczep (z całym przewodem) schodzi sobie z zaworu swobodnie do pewnego momentu. Ruszanie nim i przewodami nie wpływa jakoś specjalnie na to syczenie. Poza tym żadnych innych objawów - moc jest, jak już obroty przekroczą 1,8-2k to idzie spokojnie. Czasami lekko "szarpnie" na 3 biegu w okolicach 2-2,3k ale nie wiem czy to ma znaczenie. Z rury nic nie "bucha", spala też raczej normalnie (chociaż się okaże jak usunę usterkęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). A pytania: 1. Czy ten zawór może się uszkodzić czy tylko ew. zabrudzić? (w internecie bardzo mało jest informacji o tego typu usterce w foczkach) - czyli do wymiany czy można coś z nim zrobić? 2. Czy w ogóle to syczenie (które jak sądzę normalne nie jest) i ew. uszkodzenie zaworu lub przewodu może powodować takie objawy jak opisałem na początku? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z racji braku odpowiedzi dodam dodatkowe inne pytanie. Testowałem sobie dziś autko i wygląda na to, że na wolnych obrotach nie łapią wszystkie gary (a raczej łapią z dużymi przerwami, stąd szarpanie). Nie dzieje się to za każdym razem, chociaż np. na 3 biegu jak próbuje bujnąć autko z powiedzmy 20km/h to objaw jest "wyraźny",a po tym już i na 2 biegu robi się odczuwalne. Czy jeśli byłyby uwalone świece to powinienem mieć problem z uruchomieniem silnika czy nie koniecznie? (nigdy nie miałem dlatego wykluczyłem świece). Ostatnio edytowane przez mbanano ; 20-05-2011 o 16:43 Powód: dodatkowe info |
02-06-2011, 17:51 | #2 |
ford::advanced
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 17-11-2007
Skąd: Tarnów/Ałma-Ata
Model: focus LPG ZENIT ,volvo xc60 2007
Silnik: 1,6
Rocznik: 1998
Postów: 276
|
Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy
Jeżeli chodzi o szarpanie i zamulony silnik ,to prawdopodobnie przewody mają przebicie ewentualne zużycie ,cewka zapłonowa może mieć także przebicia ,ewentualnie sprawdź układ podciśnienia ,może gdzieś łapie lewe powietrze .Także układ dolotowy,jednak stawiam na przewody i cewkę ,u mnie także syczy w okolicy zaworu ,jednak to olałem gdyż nie ma to wpływu na zachowanie silnika .
A możesz jeszcze sprawdzić sobie przewód i zawór odpowietrzania silnika ,jeżeli będzie uszkodzona ta czarna elastyczna gumowa rurka ,także silnik będzie wariował .Sprawdź także przerwę na świecach ,ewentualnie wymień . Pozdro |
03-06-2011, 23:03 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2010
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 1999
Postów: 18
|
Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy
Witam, nie było mnie kawałek czasu i dopiero przyuważyłem odpowiedź. Najpierw też stawiałem na świece, ale potem poczytałem o cewce, że się sypie i już. Co do zaworu i przewodu odpowietrzania to na bank gra, wymieniałem jakieś pół roku temu, ponieważ było dziursko i obroty falowały jak głupie. Po weekendzie podepnę pod kompa autko i zobaczymy co się dzieje. A czy np. uwalony przepływomierz może takie objawy dawać? Dodam - coraz gorzej się tym jeździ, a dziś na jałowym (radio+klima+światła) zaczęły wariować znowu obroty (właśnie jak przy uwalonym przewodzie odmy). Ale tak - wyłączenie klimy - gra, włączyłem znowu falowanie, potem wyłączenie klimy - bez zmian, góra/dół, a potem mu się odwidziało i wszystko wróciło do normy i na razie chodzi ładnie (nie licząc problemu z muleniem). Może to przypadek, a może kolejny objaw? Pytanie mam też takie - czy np. uszkodzona sonda lambda albo przepływomierz albo brak iskry na garze powinien skutkować błędem DTC i lampką "check engine"? Bo z tego co wiem np. uwalona cewka nie koniecznie skutkuje wykazaniem błędu (a świeca?). Na pewno świece i przewody wymienie, tak czy siak to w końcu zrobić będę musiał...
Zapomniałem dodać - byłem teraz w dłuższej trasie i na moje oko spala więcej niż powinien (i do tej pory palił). Fakt że jechałem załadowany jak chiński kontener, ale mimo wszystko spadek na wskazówce paliwa pierwszy raz mnie zakuł w oczy... Ostatnio edytowane przez mbanano ; 03-06-2011 o 23:13 |
05-06-2011, 23:41 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-04-2011
Skąd: Kielce
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 15
|
Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy
Słuchaj mbanano mam doslownie to samo . Borykam sie z tm problemem juz paremiesiecy odwiedzilem niejeden zaklad podpinalem do kompa czyscilm przeplywomierze krokowce itp. ale dalej nic. Zauważylem ze u mnie tez syczy ten zawor. Swiece i przewody ni wim w jakim sa stanie. Zadnych bledów nie mam. A na klimie to nie da sie jezdzic jak ruszam ze swiatem to albo musze z piskiem albo podnosze obroty on rusza a za chwile spadaja obroty i dopiero przyspiesza. Tak samo jak wrzucam 2 na niskiej predkosci np. przed bampem. Slyszalem ze moze to byc lewe powietrze lub przebicie na silniku ale nie sprawdzalem tego. Dodam ze ja mam ja w gazie i wlasnie na nim jest tak jakby jeszcze bardziej wyczulony powiedzmy ze na benzynie warjuje ale mniej.
|
15-06-2011, 12:23 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2010
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 1999
Postów: 18
|
Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy
Trochę zbaczamy z tematu, ale szukam dalej... Otóż kupiłem sobie ELM'a, ładnie się łączy, odczytuje itd. Przepustnica pracuje ok (tzn. jeśli chodzi o pozycje), przepływka też bez podejrzeń (jedynie odczyt temperatury powietrza cały czas 29-30st na kawałku 3km z dużym "mieszaniem" jeśli chodzi o obroty). Dzisiaj wymienię świece i przewody. Denerwuje mnie jedynie to sporadyczne falowanie obrotów (zimny silnik, mocne obciążenie - klima, światła radio itd.), przygasają światła. To falowanie jest lekkie nie takie jak przy walniętym przewodzie od odmy. Nie chcę błądzić po omacku. DTC brak i w trybie serwisowym i po kablu. Ale po kabelku niestety brak odczytu z sondy lambda (sprawdzane 3 programami). Tzn. rozpoznaje że jest 1 sonda, łączy się, ale jest "brak danych". Czytałem, że sonda wytrzymuje jakieś 120 tysiaków (ja mam 150). Frycek mało co robił przy tym aucie (chyba wyjeździł co mógł i pogonił), wiec teraz podejrzenie padło na sonde. Jest takie prawdopodobieństwo? (dodam iż nie dymi nic na biało itd., ale czasem coś "strzeli" lekko z wydechu, szczególnie na niskich obrotach). Spróbuję jeszcze odpiąć przepływkę i zobaczyć temp. powietrza, bo trochę za "stała" mi się wydaje.
sonda "odczytana", jest fala, czyli jest ok. Shor Term Fuel też niby gra. Zostają świece i EGR. Lub ew. zapchana przepustnica. Rozumiem że może być tam sporo syfu, natomiast sama praca ("położenie") może pokazywać prawidłowe? Ostatnio edytowane przez mbanano ; 15-06-2011 o 14:49 Powód: odczyt lambdy wygląda ok |
04-06-2012, 21:45 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-04-2012
Skąd: Wrocław
Model: focus
Silnik: 1.4
Rocznik: 2001
Postów: 12
|
Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy
Wie ktoś co z tym syczeniem bo mam ten sam problem???
|
19-01-2013, 19:08 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 24-10-2011
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2002
Postów: 2
|
Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy
Witam
Mam pytanie czy problem z brakiem mocy został rozwiązany bo mam u siebie (FF MK1 1.6B) podobny problem? |
21-01-2013, 18:42 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2010
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 1999
Postów: 18
|
Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy
Witam i z góry przepraszam wszystkich za zwłokę w odpowiedzi. W moim przypadku winna była cewka. Nie tu szukałem. Podpiąłem kabel diagnostyczny (polecam naprawdę kupić sobie taki, koszt niewielki), przejechałem kilkanaście kilometrów i po żmudnej analizie danych wyszło mi, że gubi zapłon na jednym garze. Niestety było to dosyć trudne do znalezienia, ponieważ gubienie zapłonu pojawiało się "momentami" i na krótko (nieregularnie). Komputer nie pokazywał błędu, bo jeśli dobrze doczytałem, taki objaw musiał by występować przez dłuższy czas. A na dużych obrotach zwyczajnie ten objaw nie był tak odczuwalny. Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę cewki i po kłopocie. Mechanik też nie był w stanie tego zdiagnozować, ponieważ zawsze jak brał auto, to akurat objawy były znikome. A zawór jak syczał tak syczy, ale skoro nic się nie dzieje, to najwidoczniej syczeć sobie lubi lub musi. Dodam przy okazji, że u brata w Mondeo MK3 występowały też szarpania/mulenia i przyczyna taka sama - cewka.
|
22-01-2013, 12:45 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 24-10-2011
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2002
Postów: 2
|
Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy
A jeszcze zapytam jakiej firmy cewka zakupiona?
|
23-01-2013, 18:12 | #10 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2010
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 1999
Postów: 18
|
Odp: Zawór ciśnienia paliwa - syczy
Cytat:
Ostatnio edytowane przez mbanano ; 23-01-2013 o 18:17 |
|