|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-04-2011, 12:38 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-09-2008
Skąd: Jaworzno
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1999 Pb + Lpg
Rocznik: 2002
Postów: 490
|
Opłacalność LPG - małe przebiegi.
Witam.
Ostatnio przeglądałem forum i znalazłem parę postów gdzie ludzie wahają się pomiędzy silnikiem diesla, benzyną i gazowaniem. W większości przypadków diesel jest odradzany osobom które robią małe przebiegi roczne - rzędu 10tyś km - i z tym się zgodzę, ale czy przy takich przebiegach nie warto montować instalacji gazowej? Do wyliczeń posłużę się spalaniem swojego samochodu. Auto w 90paru % używane w mieście. W ciągu dnia kilka uruchomień i gaszeń, trasy po pare km. Oto jak wygląda spalanie w moim aucie: benzyna - 10l; LPG - 11.5l - spokojna jazda, 13l - przy trochę mocniejszej nodze. - do obliczeń użyję średnią 12.25l. Należy pamiętać, że spalanie cały czas odnosi się do miasta. Przebieg roczny - ostatni rok 20tyś km. No to liczymy koszt jazdy na benzynie i LPG: Przyjmuję, że auto pali 10l Pb na 100km tak więc w przeciągu 20tys km spaliło 2000 l Pb. Przyjmuję, że auto pali 12.25l LPG na 100km tak więc w przeciągu 20tys km spaliło 2450l LPG. No i koszty: Pb - 5.15zł/l, LPG - 2.55zł/LPG co daje odpowiednio 10300zł oraz 6245zł. Różnica to 4055zł. To teraz od zaoszczędzonej kwoty odejmujemy wydatki stałe: - 50zł x 12 = 600zł - koszt paliwa do rozruchu silnika (tankuje co miesiąc za 50zł); - 62zł - przegląd instalacji gazowej co roku; - 50zł - wymiana filterków gazu, sprawdzenie mapy (sam wymieniam); Po odliczeniach od zaoszczędzonej kwoty otrzymujemy: 3343zł - TYLE ZOSTAŁO nam w kieszeni. No dobrze, ktoś powie, zrobiłeś 20tyś km to tobie się opłacało, ale on robi tylko 10tyś km rocznie. No to popatrzmy, czyli ktoś wydał na Pb rocznie 5150zł a na gaz 3122zł. Rożnica wychodzi nam taka: 2028zł. No to odejmujemy koszty stałe: - 25zł x 12 = 300zł; - 62zł - przegląd; - 25zł - filterki od gazu; No i mamy 1641zł prawdziwych OSZCZĘDNOŚCI. Koszt instalacji sekwencyjnej na 4 cylindry to 2500-3000zł. No to teraz popatrzcie - przy 20tyś rocznie instalacja całkowicie zwróciła się. No i nawet zaczęliśmy oszczędzać. Jeśli ktoś robi mniej (10tys km rocznie), to jemu ta instalacja zwróci się po 1.5-2latach. W większości przypadków ludzie kupują auto na dłużej niż rok. Instalacja gazowa, nawet przy małych przebiegach, tak jak widać z wyliczeń, zwróci się. Dlatego nie rozumie tej niechęci do montażu instalacji LPG. Ostatnio edytowane przez mascom ; 24-04-2011 o 12:46 |
24-04-2011, 13:01 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-09-2008
Skąd: Zabrze
Model: Mondeo 1
Silnik: 1.8 16V benzynka + podtlenek :)
Rocznik: 1996
Postów: 222
|
Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.
Ta niechęć wynika często albo z niewiedzy.. albo złych doświadczeń. Aaa złe doświadczenie wynikają pewnie z tego że trafili na partacza aa nie fachowca..
Druga sprawa.. w Polsce jest dziwna nagonka że gaz jest paliwem dla biedaków itd.. na zachodzie jakoś tego nie spotkałem..
__________________
http://images49.fotosik.pl/205/eadd8db9e7100d2b.jpg |
24-04-2011, 13:12 | #3 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.
w Polsce malo gdzie umia gaz montowac , a jak juz jakos montuja to ustawienie tego to masakra.
A koszty serwisu bym dodal ze 2 razy czesciej trzeba wymieniac kable zaplonowe ktore sa weglowe i bardzo szybko gubia iskre. Do tego jak ktos sam nie robi auta , to jakis serwis instalacji , podlaczenie , diagnostyka to nie bedzie 50zl raz. Tylko za kazda wizyte 50-100zl Wiec mowie jak ktos nie ma bladego pojecia o mechanice samochodach to w sporej ilosci zakladanie gazu konczy sie marnie.... i to nie z winy samej instalacji LPG tylko partaczy ktorzy ja montuja |
24-04-2011, 13:20 | #4 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-09-2008
Skąd: Jaworzno
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1999 Pb + Lpg
Rocznik: 2002
Postów: 490
|
Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.
Cytat:
Co do kosztów świec i przewodów - założyłem oryginalne świece platynowe motorcrafta, przewody pozostały stare (oryginał motorcrafta). Nic nie ma przebić, zero szarpań. Nie ma żadnej różnicy w pracy silnika na benzynie a gazie. Całość przejechała już 35tyś km. |
|
24-04-2011, 13:47 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-09-2008
Skąd: Zabrze
Model: Mondeo 1
Silnik: 1.8 16V benzynka + podtlenek :)
Rocznik: 1996
Postów: 222
|
Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.
ja tak samo .. 30 tyś przejechane na gazie.. cały czas te same kable i świece bez kłopotu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. na żadnych regulcjach nie byłem bo wszystko cały czas chodzi elegancko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
http://images49.fotosik.pl/205/eadd8db9e7100d2b.jpg |
24-04-2011, 14:11 | #6 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 24-03-2007
Skąd: Poznań
Model: Ford fiesta + Elpigaz Leonardo XL
Silnik: 1.3i
Rocznik: 1995
Postów: 1,575
|
Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.
Cytat:
Ostatnio edytowane przez Pinki ; 28-04-2011 o 06:56 Powód: nie kulturalne odnoszenei się do innych userów |
|
24-04-2011, 15:00 | #7 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-03-2009
Skąd: Rawicz
Model: Mondeo
Silnik: 2,0
Rocznik: 2015
Postów: 95
|
Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.
a możesz zrobić takie zestawienie dla temperatur minusowych??
|
24-04-2011, 16:42 | #8 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 24-03-2007
Skąd: Poznań
Model: Ford fiesta + Elpigaz Leonardo XL
Silnik: 1.3i
Rocznik: 1995
Postów: 1,575
|
Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.
Cytat:
|
|
24-04-2011, 18:24 | #9 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-03-2009
Skąd: Rawicz
Model: Mondeo
Silnik: 2,0
Rocznik: 2015
Postów: 95
|
Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.
podejrzewam że na odległościach 3-6km w ogóle się nie załączy LPG, co gorsza auto non stop będzie na ssaniu. ale to jest moje negatywne zdanie na temat tego paliwa. ale ja nie mam zagazowanego makaroniarza, a chciałbym się dowiedzieć od bardziej doświadczonych.
Ostatnio edytowane przez Triam ; 24-04-2011 o 18:30 |
24-04-2011, 18:34 | #10 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.
u siebie w zetec 2.0 mam gaz od 2,5 roku i najechałem na nim 60 tyś.
Co prawda przy samochodzie robię większość rzeczy samemu, natomiast gazu się nie dotykam, mimo że upłynęła już gwarancja i teoretycznie mógłbym. Przegląd co 20tyś km kosztuje mnie ok 160zł, w tym wymiany filtrów gazu i regulacja wszystkiego. Może robiąc to samemu zaoszczędziłbym z 50 zł, ale po co mają mi potem wytykać i że coś sam kombinowałem. Skoro i tak na regulację trzeba jechać. Po 30tyś użytkowania gazu wymieniłem kable ( przypuszczam że były jeszcze oryginały, przebieg 160tyś) i świece. Obecnie mam zwykłe motorcrafty ( nie platin) i najechane na nich już 20 tyś i oglądałem je ostatnio i wyglądają jeszcze bardzo dobrze, liczę że kolejne 10 tyś zrobią lekko, jak nie więcej. Więc generalnie przy dobrze założonej instalacji koszty użytkowania są na serio znikome. Dodam że jeżeli chodzi o temperatury minusowe to u mnie w zimie, jak są mrozy, przełącza się po ok 1,5 km.
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) Ostatnio edytowane przez TomCat ; 24-04-2011 o 18:41 |
|
|
|