![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-06-2010
Skąd: Pomorskie
Model: focus c-max
Silnik: 1.6 tdci 109km
Rocznik: 2005
Postów: 142
|
![]()
Proszę o wymienienie kilku podstawowych przyczyn awarii turbo w naszych silnikach TDCI. Może są jakieś sposoby zminimalizowania prawdopodobieństwa wystąpienia tej kosztownej naprawy (ok 3 tys.) Z informacji od znajomych, którzy posiadają te silniki wynika iż jest to nagminna sprawa po ok 120 tys.km.
Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 03-04-2015 o 16:11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: zenek
Zarejestrowany: 31-08-2007
Skąd: Bielawa / Monachium
Model: C-Max / S Max
Silnik: 2.0 TDCI/ 2.2 TDCI
Rocznik: 2004/2008
Postów: 509
|
![]()
Witka.
-regularna wymiana oleju i filtrów (oleju i powietrza) -nie kręcić go wyżej jak 2,5 tys dopóki olej nie osiągnie normalnej temperatury pracy -po dłuższym butowaniu np. na autostradzie zanim do zgasisz zaczekaj minutkę na wolnych obrotach niech się troszeczkę ostudzi
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: marek
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: ruda sląska
Model: ford focus c-max
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 37
|
![]()
pozatym co powiedzialkolega HYCHLA usuniecie sitka z sruby doprowadzającej olej do smarowania turbo przy bloku silnika bo to jest główna przyczyna zatarcia turba w silnikach 109 konnych pozdrowienia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 25-07-2008
Skąd: Krapkowice (opolskie)
Model: Fcus
Silnik: 2.0 TDCi 150KM
Rocznik: 2015
Postów: 232
|
![]() Cytat:
__________________
Ja lubię mieć luz humor i sprawny wóz.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: marek
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: ruda sląska
Model: ford focus c-max
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 37
|
![]()
kolego C-SLAW poszukaj po forum moich przypadłosci z turbem bo nie będę sie powtarzał ale co moge powiedziec to to że te sitko sie zatyka po ilus tam wymianach i nieprzepuszcza oleju dosmarowania turba ja od ostatniej wymiany turba przejechałem 10tys oczywiście sito usunałem fizycznie pozdrowienia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-06-2010
Skąd: Pomorskie
Model: focus c-max
Silnik: 1.6 tdci 109km
Rocznik: 2005
Postów: 142
|
![]()
Dziwna sprawa z tym sitkiem jedni przekonują do usuwania inni iż jego usunięcie powoduje zatarcie turbiny. Jak jest naprawdę ?co na to w ASO może ktoś wie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 09-02-2007
Skąd: Raszyn
Model: C-Max Energi
Silnik: 2.0 plugin hybrid
Rocznik: 2017
Postów: 509
|
![]()
wszystko jest opisane na forum
w skrócie: - w ASO można dostać zmodernizowane sitko - w jaki sposób brak sitka ma spowodować zatarcie turbiny? to właśnie zapchane sitko powoduje brak smarowania a w konsekwencji zatarcie turbo. Brak sitka może spowodować, że jakiś tam syf(jeżeli taki jest) może dostać się do turbo co nie jest zbyt korzystne przy dosyć szybko kręcącym się wirniku ale to czysta teoria -> IMO lepiej usunąć/zastąpić zmodernizowanym sitkiem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-06-2010
Skąd: Pomorskie
Model: focus c-max
Silnik: 1.6 tdci 109km
Rocznik: 2005
Postów: 142
|
![]()
Czyli wniosek jest prosty należałoby profilaktycznie dokonać wymiany sitka w aso na nowy i traktować to jako normalną czynność serwisową np. jak wymianę filtra paliwa. Tylko dlaczego nie podają tej informacji w tabeli przeglądów np. po 120 tys. km?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-06-2010
Skąd: Pomorskie
Model: focus c-max
Silnik: 1.6 tdci 109km
Rocznik: 2005
Postów: 142
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 12-04-2012
Skąd: bedzin
Model: mondeo
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
![]()
Witam serdecznie, mam mondeo i pytanie:
czy to mozliwe, ze tydzien po wymianie dwumasy i sprzegla poszla mi turbosprezarka? Wymiana byla w ASO, jak i wszystkie przeglady, na paliwie tez nie oszczedzam. czy wymieniajac dwumase i sprzeglo mozna uszkodzic cos przy turbinie? Samochod byl wydany z serwisu jako sprawny, ja sam nic nie zauwazylem, az mi samochod zdechl na drodze. Auto ma 146000km przebiegu. |
![]() |
![]() |