Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-12-2010, 21:17   #1
DUK45
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-01-2010
Skąd: TORUŃ
Model: FOCUS C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 70
Domyślnie Odpala i po 1s gaśnie

Witam

Panowie borykam się od zeszłej zimy z problemem(tylko na mrozie) jak w temacie. Nie mam żadnych spadków mocy ani innych niepokojących objawów jak już odpali.Wymieniałem zeszłej zimy świece(beru),filtry, olej i nic to nie pomogło. Wygląda to tak:
- po nocy potrafi odpalić od dotknięcia, natomiast po 8 godzinach stania pod pracą odpali-zgaśnie(1s) tak około dwóch razy i za trzecim już jest wszystko dobrze. Dodam że teraz przy obecnych temperaturach jak już odpali to falują przez chwilkę obroty i za chwilę stabilizują się(jest tak tylko zaraz po odpaleniu).

Szukałem na forum i nie znalazłem aby ktoś miał podobne objawy.
Proszę o pomoc oraz rady.

DUK45 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-12-2010, 21:27   #2
leonov
ford::specialist
 
Avatar leonov
 
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 23-03-2009
Skąd: Rybnik
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.25
Rocznik: 2011
Postów: 506
Domyślnie Odp: Odpala i po 1s gaśnie

Dołączam się do pytania , mam podobnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , błędów nie ma ale objawy jak u kolegi :-(
leonov jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2010, 12:28   #3
kubas1
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-08-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus Mk1
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 23
Domyślnie Odp: Odpala i po 1s gaśnie

mam to samo. Byłem wczoraj w ASO i powiedzieli mi że mam wymienić akumlator na 700 mA(nie wymieniłem bo chcieli mnie wykasować 700 zł w sklepie 350). Co prawda miałem 540 prąd uderzeniowy, ale od ręki wymieniłem na 680 i rano to samo (wymienię jeszcze na 750). Nie wiem czy przypadkiem to nie jest coś z imobilajzerem. Mam Nadzieję że to nie wtryski. Zero błędów na kompie w samochodzie i w serwisie (tak mi doradca serwisowy powiedział).
kubas1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2010, 12:48   #4
pablicito
ford::average
 
Avatar pablicito
 
Zarejestrowany: 25-03-2008
Skąd: Płock
Model: Ford Focus C-MAX, Ford Galaxy
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS, 1.9 TDI 85 kW
Rocznik: 2005, 2000
Postów: 67
Domyślnie Odp: Odpala i po 1s gaśnie

Witam
Mam to samo, ale po kilku zakręceniach rozrusznikiem i przegazowaniu silnik zaskakuje i dalej pracuje normalnie. Myślę, że to sprawa niskiej temperatury i do wyboru: problemów z paliwem (zamarza lub cofa się) albo niestety wtrysków - bo przy takim odpalaniu strasznie mi stuka w silniku, a ztyłu chmuuuura jasnego dymu. Ale ponieważ na razie w sumie odpala - nic nie będę z tym robił.
Pozdrawiam
pablicito jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2010, 13:26   #5
DUK45
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-01-2010
Skąd: TORUŃ
Model: FOCUS C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 70
Domyślnie Odp: Odpala i po 1s gaśnie

Dziś miałem jechać do ASO, ale zrezygnowałem wieczorem umawiam się z mechanikiem który naprawia tylko fordy. Mam nadzieje,że jutro będzie miał czas bo już zaczyna męczyć mnie ta usterka. Moje auto mam od 3 lat pierwszej zimy gdzie było nawet -25 odpal od dotknięcia. natomiast dwie następne to porażka. Nie wierze że to wtryski lub pompa bo tankuję tylko na shelu V-power diesel lub na Orlenie Vervę filtry wymieniane regularnie(jestem strasznie uczulony co do wszelkich terminów). Jedyne co robiłem jeszcze to pierwszej zimy wymieniałem altka, ale po tym były mrozy i wszystko było ok. Nawiązując do odp. kolegi kubas1 wszedłem na stronę centry i do naszych aut według katalogu pasuje aku CA852-85Ah i 800 A prądu rozruchowego dopiero do C-maxów od 2007 CA722-72Ah i 720A prądu rozruchowego [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

W zeszłym roku byłem w ASO Inowrocław i powiedzieli że to EGR. Nie chciało mi się wierzyć bo dlaczego w temp. powyżej zera odpala od dotknięcia i nie ma żadnych spadków mocy.

Jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to prosimy o pomocGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
DUK45 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2010, 21:29   #6
leonov
ford::specialist
 
Avatar leonov
 
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 23-03-2009
Skąd: Rybnik
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.25
Rocznik: 2011
Postów: 506
Domyślnie Odp: Odpala i po 1s gaśnie

Akumulator to raczej byłby winowajcą gdyby słabo "kręcił" ale po odpaleniu już nie ma za bardzo co "robić" ! i raczej za duży tez nie powinien być !? bo go altek nie doładuje !
Ja stawiam raczej na :
1. Świece żarowe ! są nieodzowne przy odpalaniu i zaraz po odpaleniu dogrzewają paliwo i u mnie by to tłumaczyło drganie silnika !!!
2. Wiązka do świec ! objawy jak wyżej !!!

Ostatnio edytowane przez leonov ; 03-12-2010 o 21:35
leonov jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2010, 08:17   #7
DUK45
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-01-2010
Skąd: TORUŃ
Model: FOCUS C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 70
Domyślnie Odp: Odpala i po 1s gaśnie

Kolego leonov świece wymienialem w styczniu tego roku byly boscha(wszystkie ok)zalożylem beru,wiec świece raczej to nie są.Moze tak jak piszesz to same wiazki idace do świec.Mam pytanko jakie napiecie powinno byc na aku rano przy pierwszym odpaleniu bo ja mam 12.04,a wydaje mi sie ze powinno byc cos kolo 12.5? Jak kreci to spada do 8.Wracajac do tych wiazek to jak bedzie przerwa w obwodzie pradowym swiebe by nie grzaly z pelna wydajnoscia czy IDS pokaze temp. na świeczkach,albo chociaz przerwe w obwodzie?
DUK45 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-12-2010, 18:27   #8
Kołbi
ford::beginner
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 07-09-2009
Skąd: Szczecin
Model: Focus C-MAX Ghia
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2004
Postów: 32
Domyślnie Odp: Odpala i po 1s gaśnie

Koledzy.

Miałem to samo i już na 100% mogę powiedzieć, że to wina akumulatora.
Nawet działo mi się to latem gdy nie jeździłem pare dni, a aku był nie doładowany. Samochód zapalał i po chwili gasł (chmura dymu). Nie chciał wejść na obroty na biegu jałowym. Trzeba było zgasić i po chwili odpalić i odrazu dodać gazu - zazwyczaj pomagało. Mój stary aku miał 6 lat od nowości Motorcrafta. Ostatnio nawet gdy wymieniałem filtr paliwa to się zapowietrzył i go trochę pomęczyłem na rozruszniku. Doszło do sytuacji, że aku był tak słaby że kręcił auto zapalało ale dalej był zamulony na biegu jałowym (max 1200 obr) i gasł po dodaniu gazu. Podładowałem aku i rano od pierwszego dotkięcia zapala, zero problemów.
A teraz najlepsze dwa tygodnie temu przed tymi mrozami wymieniłem aku na nowy Bannera 74Ah. Po wimianie auto stało do następnego dnia. Napięcie nowego aku było 12,6V, żona pojechała do sklepu zapaliła pod domem, i 2 min do sklepu, po zakupach ten sam problem. Ale powiedziałem jej o co chodzi jak ma zapalić i dodać gazu i wróciła do domu.
To się ździwiłem i dzwonie do sklepu gdzie kupiłem, a oni mówią, że trzeba naładować aku bo one stoją w sklepie już ok pół roku i miały prawo się rozładować. Po dobie ładowania już prądu nie brał i teraz przez te mrozy mnie nie zawiódł jak na razie.
Więc myśle, że problem jest rozwiązany. Jeśli macie starsze aku niż 4, 5 lat to może być na 99% ten problem. Chyba, że ktoś ma młody aku ale jeździ krótkie odcinki i się nie doładowuje, to też może być to.
Nie ma co szukać innych problemów (EGR) jak akuto dobrze jeździ.
Pozdrawiam
Kołbi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-12-2010, 18:46   #9
DUK45
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-01-2010
Skąd: TORUŃ
Model: FOCUS C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 70
Domyślnie Odp: Odpala i po 1s gaśnie

Kolego Kołbi dziękuję za info. Dziś byłem w sklepie gdzie sprzedają aku i pan miał urządzenie symulujące rozruch. Powiedział że nie kupował by nowego. Lecz dla mnie to dość dziwne bo dziś(0 stopni) przed rozruchem aku miało 12.2 a to niezbyt dużo. Dopiero po przejażdżce na klemach było 12.6. Jutro sprawdzę jeszcze wiek aku i jak będzie miało więcej niż 4 lata kupuje nowe. Dodam jeszcze że ogrzewanie przedniej szyby działa dużo gorzej niż w poprzednie zimy.Będę wiedział coś więcej dam znać.
DUK45 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-12-2010, 19:08   #10
Pawelo79
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-09-2010
Skąd: Szczcin
Model: Capri
Silnik: 2.8
Rocznik: 78
Postów: 43
Domyślnie Odp: Odpala i po 1s gaśnie

napięcie na aku nawet po nocy to 12,6V, przy rozruchu nie powinno spadać poniżej 10,5V.
Sprawdzić masy, kable od aku i klemy. a i wyprogramowac podgrzewanie szyb (jeśli jest). no i najwazniejsze dodatek do paliwa, ja leje i jest git
Pawelo79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:38.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.