Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-07-2010, 08:57   #1
ciejkins
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-01-2010
Skąd: Kraków
Model: Galaxy
Silnik: 2.3
Rocznik: 1998
Postów: 11
Domyślnie Wybuch węża klimatyzacji

Witajcie


Jak zwykle jak trwoga to do Boga.

Wczoraj miałem wybuch pod maską, wyrwało wąż. A dlaczego?

Tydzień temu padł mi jeden z dwóch wentylatorów. Olałem temat bo wskazówka na desce pokazywała ciągle normę, no i się doprosiłem...

Wczoraj nakręcając pod blokiem w pewnym momencie jak nie p&^%$nęło, niesłychany wybuch pod maską, aż się wystraszyłem, ludzie się zbiegli... a co się okazało? Podjechałem do kolegi, który to obejrzał, i stwierdził że przez brak wiatraka przegrzała się chłodnica? i po prostu ciśnienie rozerwało węża, a w zasadzie nie węża tylko jego zakucie na łączeniu metal-guma. Co teraz?
Takiego węża nie mogę znaleźć na allegro, dlatego tu piszę czy ktoś wie gdzie można go nabyć. Teoretycznie można by jeszcze próbować założyć ten wąż na metalową obejmę, ale podobno to jest zakuwane na prasie więc raczej ten motyw odpada.

Skutki uboczne? Pomalowanie kilku elementów pod maską na zielono, i brak klimy.

Szacowane koszty: 100 PLN wentylator, 100 PLN wąż, 100 PLN założenie węża (bo ciężki dostęp), 120 PLN nabicie klimy... razem 420 PLN przez głupotę.

Czy ktoś z Was miał coś podobnego i jak to rozwiązał? Pozdrawiam

P.S Postaram się po południu zamieścić jakieś zdjęcia

__________________

Ostatnio edytowane przez ciejkins ; 15-07-2010 o 09:00
ciejkins jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2010, 09:33   #2
Grzaniec
ford::advanced
 
Avatar Grzaniec
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 28-03-2009
Skąd: Ciechanów
Model: Ford Galaxy MK2
Silnik: 2.3 noPb
Rocznik: 2001
Postów: 365
Domyślnie Odp: Wybuch węża klimatyzacji

Jeżeli będziesz miał wymontowany wąż, to można spróbować porozmawiać w jakimś warsztacie, gdzie zakuwają przewody hydrauliczne - do koparek, ładowarek itp. Mają prasę i być może zakują Ci wąż od nowa. A koszt nabicia może okazać się ciut większy niż szacowane 120zł - taka cena to była jeszcze do niedawna - teraz blisko 2x tyle, bo podobno jest problem ze zdobyciem czynnika (a jak go nie ma na rynku, to wiadomo, że drożejeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
Grzaniec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2010, 10:16   #3
Przemek_PC
ford::professional
 
Zarejestrowany: 24-04-2009
Model: Galaxy
Silnik: 2,3+LPG automat GHIA
Rocznik: 1999
Postów: 999
Domyślnie Odp: Wybuch węża klimatyzacji

Czyżby więc w Galaxy nie było czujnika ciśnienia który wyłącza sprężarkę w sytuacji awaryjnej? Chłodnica Ci się raczej nie przegrzała tylko nie dostatecznie chłodzony z powodu awarii wentylatora czynnik w układzie klimy dostał takiego ciśnienia że rozsadziło wąż. A drugi bieg wentylatorów Ci się załączał? Czujnik ciśnienia na osuszaczu (mk1) jest opisany jako 3-way pressure switch czyli jakby miał trzy poziomy zadziałania i ten ostatni poziom powinien rozłączyć sprężarkę jeśli mimo osiągnięcia drugiego poziomu a co za tym idzie drugiego biegu wentylatorów ciśnienie w układzie nie spadło.
__________________
http://www.motostat.pl/user_images/9533/icon4.png

Ford Galaxy 1999, 2,3+LPG, automat, GHIA, kapitańskie fotele - wspaniały towarzysz podróży
Przemek_PC jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2010, 10:49   #4
ciejkins
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-01-2010
Skąd: Kraków
Model: Galaxy
Silnik: 2.3
Rocznik: 1998
Postów: 11
Domyślnie Odp: Wybuch węża klimatyzacji

Cytat:
Napisał Przemek_PC Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyżby więc w Galaxy nie było czujnika ciśnienia który wyłącza sprężarkę w sytuacji awaryjnej?
Na to samo zwrócił uwagę kolega, który wczoraj oglądał to "na świeżo", że powinien być czujnik który wyłączyłby sprężarkę. Jak widać albo nie ma, albo nie zadziałał.

Cytat:
Napisał Przemek_PC Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A drugi bieg wentylatorów Ci się załączał?
Tego niestety nie mogę ani potwierdzić, ani zaprzeczyć. Dawniej chyba działać, a ostatnio chyba nie słyszałem wysokich obrotów, czyli tak jakby się nie załączał.

Podjadę do gości którzy zakuwają przewody hydrauliczne, ale najpierw muszę zdemontować to co zostało, a to po pierwsze nie jest takie proste, a po drugie przy gorącym silniku można sobie zrobić ładny tatuaż.
__________________
ciejkins jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-07-2010, 11:27   #5
devaluator
ford::professional
 
Avatar devaluator
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 24-05-2008
Skąd: Elbląg
Model: Sharan, był Ford Galaxy
Silnik: TDI AUY był AHU @110KM
Rocznik: VW 2000 był Ford 1997
Postów: 1,149
Domyślnie Odp: Wybuch węża klimatyzacji

dobrze, że nie jesteś w USA, tam po takim wystrzale okrzykniętoby cię terrorystą i policja zaczęła by do ciebie strzelać.
devaluator jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:04.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.