|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-01-2008, 21:39 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-01-2008
Postów: 6
|
Temperatura płynu chłodzacego - maks
Mam dziwne objawy w galaxym 1.9 tdi, 1997r, silnik niemiec, wersja ghia, klimatronik, kiedy temperatura zaczyna rosnac to juz nie da sie jej zatrzymac - termostat wymieniony, pompa wymieniona, wentylator wymieniony i nic!!!, jak rosla tak rosnie - moge poruszac sie ok 80 km/h(bezpiecznie) bo inaczej zagotuje plyn. Cisnienie trzyma, w niskich temperaturach odpala odpala bdb. Dodatkowym objawem jest odciecie ogrzewania na kabine i wlaczenie zimnego nawiewu w kabinie po przekroczeniu 90 st.c.(tego to juz wogole nie rozumiem) moze ktos przypuszcza co to moze byc? Moze jakis czyjnik? Jast w nim jakis zawor sterowany elektronicznie?
Ostatnio edytowane przez deku ; 08-03-2016 o 19:33 |
07-01-2008, 21:55 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
|
1) zapchany układ jakimś specyfikiem (naprz do uszczelniania układu, jeśli byl wyciek..)?
a chłodnica b.stara? Płyn nie krąży lub bardzo słabo...więc nie dojże nie chłodzi silnik to też nie dociera do nagrzewnicy - nie grzeje.. 2) straszny syf między chłodnicą od klimy i chłodnicą płynu, miałem tak w Golfie, po przekroczeniu 110 km/h temp zaczeła rosnąć gdy włączyłem klime (manual), do tego stara i zasyfiona chłodnica i jak klima zaczeła odbierać powietrze i "nic nie zostało" dla chłodnicy płynu to tak było...ale to latem
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM Wybaczcie mi moje "czeskie błędy" Pozdrawiam Tomasz |
07-01-2008, 21:59 | #3 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
|
najpierw zmien literki na male, bo na pewno nie chcesz na nas krzyczec Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a obsluga tej bibloteki moze zamknac Ci posta bez ostrzezenia i sie nie dowiesz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po mojemu, to ci padla uszczelka pod glowica, sprawdz poziom i kolor plynu w zbiorniczku, moze byc tak, ze jak jest zimny to jest wszystko ok (bo szpilki krotkie) a jak sie rozgrzeje to sie rozszczelnia i delikatnie dmuchajac w wode przegrzewa. a no i jeszcze masz dogrzewacz? piecyk? na pewno masz bo to Diesel. sprawdz czy sie wylacza, moze to on Ci gotuje wode i efektem tego jest zapowietrzona nagrzewnica i brak ogrzewania, on tez grzeje plyn chlodzacy |
07-01-2008, 22:27 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-07-2007
Model: galaxy
Silnik: 1,9tdi
Rocznik: 1996
Postów: 491
|
nie wiem jak w 1.9td wyglada pompa plynu ale jesli jest stalowa wytloczka (wirnik) to jest jeszcze taka opcja ze mogl skorodowac caly wirnik i po prostu niema obiegu plynu -widzialem kiedys takie cos w aucie ktore bylo eksploatowane dlugo na samej wodzie w ukladzie chlodzenia - byly wycieki i wlasciciel nie chcac inwestowac w naprawe jezdzil przez cieple pory roku na wodzie dolewajac codziennie kolo litra wody , w zime auto stalo suche nieuzywane a po dwoch
latach jak wzial sie za remont okazalo sie ze pompa stracila wirnik a wszystkie stalowe rurki w ukladzie chlodzenia nadawaly sie tylko do wymiany tak byly zardzewiale . |
07-01-2008, 22:31 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-01-2008
Postów: 6
|
dzieki za szybka odpowiedz! jak widzicie juz wylaczylem duze literki, to przyzwyczajenie, co do uszczelki to plyn jest normalny, warsztat gdzie wymienialem termostat i pompe stwierdzil ze to nie uszczelka - mi tez sie tak wydaje, co do tego nagrzewacza co cos w tym moze byc, po wylaczeniu silnika cos w aucie jeszcze pracuje i spod auta wydobywaja sie spaliny z rurki ktora konczy sie pod fotele lewego pasazera
|
07-01-2008, 22:32 | #6 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
|
Cytat:
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM Wybaczcie mi moje "czeskie błędy" Pozdrawiam Tomasz |
|
07-01-2008, 22:33 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 20-09-2005
Skąd: Sandomierz / Kraków
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 tdci 125KM
Rocznik: 2006
Postów: 166
|
D245, przecież napisał że zmienił pompę
__________________
Teraz Mondeo, kiedyś Galaxy, wcześniej Escort, a oprócz tego kilka innych marek http://dorabiamykase.blogspot.com/ |
07-01-2008, 22:38 | #8 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
|
Cytat:
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM Wybaczcie mi moje "czeskie błędy" Pozdrawiam Tomasz |
|
07-01-2008, 22:40 | #10 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
|
zmienil pompe no a co najwazniejsze to ta pompa dziala, bo na poczatku mu grzeje, a dopiero, jak sie plyn zagotuje to przestaje plynac przez nagrzewnice.
jezeli Ci kopci jeszcze po zatrzymaniu, to moze byc to, odlacz kabelki od niego i zobacz jak bedzie |