Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-01-2008, 21:39   #1
hurti
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-01-2008
Postów: 6
Domyślnie Temperatura płynu chłodzacego - maks

Mam dziwne objawy w galaxym 1.9 tdi, 1997r, silnik niemiec, wersja ghia, klimatronik, kiedy temperatura zaczyna rosnac to juz nie da sie jej zatrzymac - termostat wymieniony, pompa wymieniona, wentylator wymieniony i nic!!!, jak rosla tak rosnie - moge poruszac sie ok 80 km/h(bezpiecznie) bo inaczej zagotuje plyn. Cisnienie trzyma, w niskich temperaturach odpala odpala bdb. Dodatkowym objawem jest odciecie ogrzewania na kabine i wlaczenie zimnego nawiewu w kabinie po przekroczeniu 90 st.c.(tego to juz wogole nie rozumiem) moze ktos przypuszcza co to moze byc? Moze jakis czyjnik? Jast w nim jakis zawor sterowany elektronicznie?


Ostatnio edytowane przez deku ; 08-03-2016 o 19:33
hurti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2008, 21:55   #2
tom seaman
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
Domyślnie

1) zapchany układ jakimś specyfikiem (naprz do uszczelniania układu, jeśli byl wyciek..)?
a chłodnica b.stara?
Płyn nie krąży lub bardzo słabo...więc nie dojże nie chłodzi silnik to też nie dociera do nagrzewnicy - nie grzeje..
2) straszny syf między chłodnicą od klimy i chłodnicą płynu, miałem tak w Golfie, po przekroczeniu 110 km/h temp zaczeła rosnąć gdy włączyłem klime (manual), do tego stara i zasyfiona chłodnica i jak klima zaczeła odbierać powietrze i "nic nie zostało" dla chłodnicy płynu to tak było...ale to latem
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM
VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM
Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM

Wybaczcie mi moje "czeskie błędy"
Pozdrawiam
Tomasz
tom seaman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2008, 21:59   #3
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie

najpierw zmien literki na male, bo na pewno nie chcesz na nas krzyczec Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a obsluga tej bibloteki moze zamknac Ci posta bez ostrzezenia i sie nie dowiesz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po mojemu, to ci padla uszczelka pod glowica, sprawdz poziom i kolor plynu w zbiorniczku, moze byc tak, ze jak jest zimny to jest wszystko ok (bo szpilki krotkie) a jak sie rozgrzeje to sie rozszczelnia i delikatnie dmuchajac w wode przegrzewa.


a no i jeszcze masz dogrzewacz? piecyk? na pewno masz bo to Diesel. sprawdz czy sie wylacza, moze to on Ci gotuje wode i efektem tego jest zapowietrzona nagrzewnica i brak ogrzewania, on tez grzeje plyn chlodzacy
subratri jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2008, 22:27   #4
D245
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-07-2007
Model: galaxy
Silnik: 1,9tdi
Rocznik: 1996
Postów: 491
Domyślnie

nie wiem jak w 1.9td wyglada pompa plynu ale jesli jest stalowa wytloczka (wirnik) to jest jeszcze taka opcja ze mogl skorodowac caly wirnik i po prostu niema obiegu plynu -widzialem kiedys takie cos w aucie ktore bylo eksploatowane dlugo na samej wodzie w ukladzie chlodzenia - byly wycieki i wlasciciel nie chcac inwestowac w naprawe jezdzil przez cieple pory roku na wodzie dolewajac codziennie kolo litra wody , w zime auto stalo suche nieuzywane a po dwoch
latach jak wzial sie za remont okazalo sie ze pompa stracila wirnik a wszystkie stalowe rurki w ukladzie chlodzenia nadawaly sie tylko do wymiany tak byly zardzewiale .
D245 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2008, 22:31   #5
hurti
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-01-2008
Postów: 6
Domyślnie

dzieki za szybka odpowiedz! jak widzicie juz wylaczylem duze literki, to przyzwyczajenie, co do uszczelki to plyn jest normalny, warsztat gdzie wymienialem termostat i pompe stwierdzil ze to nie uszczelka - mi tez sie tak wydaje, co do tego nagrzewacza co cos w tym moze byc, po wylaczeniu silnika cos w aucie jeszcze pracuje i spod auta wydobywaja sie spaliny z rurki ktora konczy sie pod fotele lewego pasazera
hurti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2008, 22:32   #6
tom seaman
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
Domyślnie

Cytat:
Napisał hurti
ODCIECIE OGRZEWANIA NA KABINE I WLACZENIE ZIMNEGO NAWIEWU W KABINIE PO PRZEKROCZENIU 90 ST.C.(TEGO TO JUZ WOGOLE NIE ROZUMIEM)
ja też nie, może zbieg okoliczności ... rozumiem że na początku grzeje i potem przestaje?
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM
VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM
Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM

Wybaczcie mi moje "czeskie błędy"
Pozdrawiam
Tomasz
tom seaman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2008, 22:33   #7
leejones
ford::average
 
Avatar leejones
 
Zarejestrowany: 20-09-2005
Skąd: Sandomierz / Kraków
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 tdci 125KM
Rocznik: 2006
Postów: 166
Domyślnie

D245, przecież napisał że zmienił pompę
__________________
Teraz Mondeo, kiedyś Galaxy, wcześniej Escort, a oprócz tego kilka innych marek

http://dorabiamykase.blogspot.com/
leejones jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2008, 22:38   #8
tom seaman
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
Domyślnie

Cytat:
Napisał hurti
po wylaczeniu silnika cos w aucie jeszcze pracuje i spod auta wydobywaja sie spaliny z rurki ktora konczy sie pod fotele lewego pasazera
to jest normalne że po wyłączeniu on jeszcze trochę chodzi i "odrzutowiec" powoli traci obroty (jeśli chodził do tego momentu), ale zauważyłeś czy on się wyłącza też jak dochodzi kreska temp płynu do pionu (mniej więcej), bo powinien się wyłączyć jeżeli płyn jest nagrzany...poznasz po tym ze wiatraczek z tyłu sie wyłączy (taki dzwięk jak odrzutowiec) oraz pod fotelem pasazera z przodu przestanie pikać (tam jest pompa która mu podaje paliwo i tak specyficznie pika jak bomba zegarowa...)
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM
VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM
Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM

Wybaczcie mi moje "czeskie błędy"
Pozdrawiam
Tomasz
tom seaman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2008, 22:39   #9
D245
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-07-2007
Model: galaxy
Silnik: 1,9tdi
Rocznik: 1996
Postów: 491
Domyślnie

no faktycznie przeoczylem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A chlodnica robi sie goraca?
D245 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2008, 22:40   #10
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie

zmienil pompe no a co najwazniejsze to ta pompa dziala, bo na poczatku mu grzeje, a dopiero, jak sie plyn zagotuje to przestaje plynac przez nagrzewnice.
jezeli Ci kopci jeszcze po zatrzymaniu, to moze byc to, odlacz kabelki od niego i zobacz jak bedzie
subratri jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:53.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.