Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-04-2007, 19:03   #41
Adrian75
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-02-2006
Skąd: Warszawa
Model: Ka
Silnik: 1.25
Rocznik: 2009
Postów: 50
Domyślnie

Też miałem podobny problem z wibracjami na wolnych obrotach, tylko pojawiało się to u mnie sporadycznie.

Z tego co wnioskuje to nie miał on u mnie żadnego związku z wtryskami (w miedzy czasie robiłem całą diganostykę wtrysku - nie tylko WDS - i naprawiałem jeden wtrysk).

Koło dwumasowe od sprzęgła też wymieniałem - wydatek 3500 zł :fcp24 - ale objawy jego awarii były inne (chrobotanie przy wysprzęgalniu i sypiące się opiłki).

Moim zdaniem w większości przypadków to złe paliowo :fcp13 . Tankuję tylko na firmowych stacjach BP (Ultimate), Statoil, Shel (V-Power) ale za każdym tankowaniem odczuwam różnicę w pracy silnika (jeżdze dość dużo średnio jedno tankowanie w tygodniu). Ostatnio rozmawiałem z przypadkowo poznanym właścicielem warsztatu i polecił mi uszlachetniacz Liquimoly przeznaczony do Common Rail.
Nigdy nie wieżyłem w takie wynalzaki, ale facet nie miał żadnego interesu żeby wciskać mi bajki. Trochę się tego preparatu naszukałem, ale od trzech tankowań dolewam zgodnie z zaleceniami do ropy (Statoil bezsiarkowy) i nie poznaje swojego silnika :fcp2
Zaczoł przyjemnie mruczeć, a nie warkotać i żadnych wibracji na wolnych obrotach! Odnoszę też wrażenie że lepiej się zbiera.

Potestuję jeszcze z miesiąc ten preparat i jak silnik się nie rozleci podzielę się dalszymi wrażeniami.

Adrian75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-04-2007, 17:24   #42
christopheer
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-12-2006
Skąd: Ruda Śląska
Postów: 65
Domyślnie

Cytat:
Napisał Adrian75
Ostatnio rozmawiałem z przypadkowo poznanym właścicielem warsztatu i polecił mi uszlachetniacz Liquimoly przeznaczony do Common Rail.
Też stosuję dodatki LiquiMoly w swoim. Najpierw przeczyściłem i nsmarowałem cały układ paliwowy, a teraz dolewam uszlachetniacza do paliwa. Po przeczyszczeniu układu już była słyszalna różnica w pracy silnika, mam nadzieję, że ten uszlachetniacz który dolewam do paliwa przedłuży mi jego pracę ...
__________________
pozdrawiam serdecznie ...... chris
christopheer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2007, 19:56   #43
Adrian75
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-02-2006
Skąd: Warszawa
Model: Ka
Silnik: 1.25
Rocznik: 2009
Postów: 50
Domyślnie

Cytat:
Napisał christopheer
Najpierw przeczyściłem i nsmarowałem cały układ paliwowy
Czyściłeś i smarowałeś układ paliwowy jakimiś środkami czy metodami "mechanicznymi"?
Ja na razie używam tylko LiquiMoly"SYSTEMPFLEGE DIESEL FÜR COMMON RAIL- MOTOREN"
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Adrian75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2007, 12:24   #44
christopheer
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-12-2006
Skąd: Ruda Śląska
Postów: 65
Domyślnie

Auto było ściągnięte z Niemiec w grudniu (niemcy mają bardzo dobre paliwo), więc układ nie mógł być bardzo zabrudzony, więc zrezygnowałem z "brutalnego" czyszczenia. Środek SUPER DIESEL ADDITIV który zastosowałem jest delikatny, przede wszystkim smaruje i zmiękcza osad wewnątrz układu paliwowego, który dalej po oderwaniu zostaje spalony. 150 ml wlewa się na dwa lub trzy razy (w zależności od pojemności baku). Teraz dolewam SPEED DIESEL ZUSATZ (dodatek uszlachetniający paliwo, oczyszcza i smaruje wtryskiwacze, zawory, tuleje cylindrów i tłoki. Podwyższa liczbę cetanową. Zapewnia doskonałe smarowanie precyzyjnych elementów układu paliwowego, rozpuszcza i zmywa osady w pompie paliwowej, na wtryskiwaczach, usuwa sadze i nagary w komorze spalania silnika, w skrócie) do każdego tankowania. Po zużyciu pojemnika takie przesmarowanie całego układu wystarcza na zrobienie 5 tys. km. Potem wszystko się powtarza. Dwa pojemniki wyniosły mnie ok. 100 zł. Zobaczymy jak będzie zachowywać się układ paliwowy za jakiś czas. Dodam tylko, że auto jest z czerwca 2003 roku, ma nabite 107 tys. km i nie miał jeszcze wymienianych wtryskiwaczy (mam nadzieję, że te dodatki przedłużą jego bezawaryjną pracę, napewno nie wpatruję się z obawą w kontrolkę świec). Jak coś padnie, to się wymieni. Takie jest życie, ale zawsze byłem zwolennikiem powiedzenia że "lepiej zapobiegać jak leczyć ....."
__________________
pozdrawiam serdecznie ...... chris
christopheer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2007, 15:37   #45
Adrian75
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-02-2006
Skąd: Warszawa
Model: Ka
Silnik: 1.25
Rocznik: 2009
Postów: 50
Domyślnie

Cytat:
Napisał christopheer
SPEED DIESEL ZUSATZ
To chyba tez tego spróbuję, bo jedno opakowanie tego co stosuje starcza na 1,5 tankowania i kosztuje 24 zl, a lać trzeba ciągle. Dzieki :fcp7
Adrian75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2007, 20:24   #46
tomnet
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 08-04-2007
Model: Mondeo
Silnik: 2000
Rocznik: 2004
Postów: 587
Domyślnie

majos ile twój mondeo ma przejechane?? bo nie mogę uwierzyć, że takie rzeczy się dzieję, auto musiało być dobrze eksploatowane, oj dobrze dobrze
tomnet jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2007, 20:41   #47
pk40
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 25-02-2007
Skąd: Zabrze
Postów: 558
Domyślnie

A może parę podpowiedzi z poradnika?
__________________
To się lubi, co się ma. A Foczkę da się lubić.
pk40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2007, 10:07   #48
Adrian75
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-02-2006
Skąd: Warszawa
Model: Ka
Silnik: 1.25
Rocznik: 2009
Postów: 50
Domyślnie

Cytat:
A może parę podpowiedzi z poradnika?
Fajna sprawa ten poradnik, dzieki niemu potwierdza się moje podejrzenie o nieprawidłowo działający czujnik temperatury. Żeczywiscie czasem obroty mi falują jak jest lekko ciepły no i zreszta dziwnie mi się nagrzewa raz (jadąc tą samą trasą w zblizonych warunkach) po paru kilometrach, a raz po kilkunastu - bardzo duże rozbierzności!

Skąd mozna zdobyć taki poradnik w całości?
Adrian75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2007, 10:29   #49
pk40
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 25-02-2007
Skąd: Zabrze
Postów: 558
Domyślnie

Ja kupiłem w księgarni wysyłkowej: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
To się lubi, co się ma. A Foczkę da się lubić.
pk40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2007, 09:51   #50
Remcio
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Rybnik
Model: Ford FocusII FL Kombi
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 9
Domyślnie

Witajcie
no i mnie dopadło też z MK3 2003 TDCI 150 000 km.
na wolnych obrotach trzęsie się i słychac wyraźny klekot jakby spalanie stukowe a wskazówka obrotomierza waha się od 750 do 850 obr/min.
Po wrzuceniu wstecznego obroty lekko podwyższają się do około 900 obr/min i przestaje trząść. Ale w czasie jazdy słychać jakby klekotanie (cykanie).
Możecie jakoś podpowiedzieć co to może być po objawach i ile coś takiego może kosztować a jeszcze jak któs ma namiary na mechaników z okolic Rybnika (ŚLĄSK) to już będę w siudmym niebie.
Kupiłem auto w niemczech i jeździło 100%OK po zrobieniu 2000 km coś się zaczyna pieprzyć.
Dzięki z góry za pomoc
__________________
Remi
Remcio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.