|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-01-2007, 19:57 | #31 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-12-2006
Postów: 22
|
zasadniczo rzeczywiście nie ma problemu aby kupić urządzenie zbudowane na tym chipie za nizszą niż 400zł cenę. Cena 400zł tyczy się urzadzenia podłączanego do komputera zewnętrznego. Urządzenia pokazujące numer błędu na własnym wyświetlaczu lub tym bardziej takie które pokazują numer błędu za pomocą migania diód są tańsze. Z tym że z mojej wiedzy wynika, że urzadzenia podłączane do komputera pozwalają na troszkę więcej. Nie tylko można odczytac numer błędu i go skasować, ale również można sprawdzać różne parametry pracy silnika w trakcie pracy silnika (na po stoju i w trakcie jazdy). Ba być moze można również w jakiś sposób lekko przeprogramować komputer samochodu ale pewnie zależne jest to od posiadanego na laptopie oprogramowania. Interfejs pozwala na pewno na dwukierunkową komunikaję (np odczyt parametrów i kasowanie błędów). Swoją drogą byłbym wdzięczny za informację co mozna zrobić (w zakresie komunikacji do silnika samochodu) za pomocą tego interfejsu i jakiego oprogramowania używać (scantool`a znam ale tam można chyba tylko przeglądać parametry)
|
16-01-2007, 20:00 | #32 |
Postów: n/a
|
żadnym z tych urzadzen, nie mopzna zmieniac parametrow.
|
07-03-2007, 20:15 | #33 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-10-2004
Skąd: Niekłonice
Model: volvo xc90, focus 1,8 tdci, chrysler voyager 3,3
Silnik: 2,4
Rocznik: 2005
Postów: 229
|
Próbowałem podłączyć MK III do kompa przez ELM 327. Wykorzystałem programy wOBD i ScanTool.net v1.13. Nie działa. Obydwa programy twierdzą że nie wykryły protokołu i najprawdopodobniej należy włączyć zapłon w aucie. Oczywiście testy robiłem na włączonym zapłonie lub na włączonym silniku. Czy ELM 327 nie współpracuje z MKIII? A może coś robie nie tak? Dodam że podłączam laptopa przez USB. Sterownik, który dostałem konweruje USB na COM. Pomóżcie proszę.
__________________
Jeep Grand Cherokee 4,7 LPG 2001 rok chętnie sprzedam Volvo v40 Wojtek |
07-03-2007, 21:35 | #34 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Problem masz najprawdopodobniej w sterowniku, który konwertuje USB na RS232. Niestety, słabo to działa.
|
08-03-2007, 07:46 | #35 |
Postów: n/a
|
ELM'y nie obsługuja diesli. W dieslach jest inny nagłowek w protokole. Nie wiem jaki. Mozna zmienic w terminalu. Chodzi dokładnie o adres. Standardowo jest fabrycznie ustawiony dla benzynowców.
|
09-03-2007, 05:43 | #36 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-10-2004
Skąd: Niekłonice
Model: volvo xc90, focus 1,8 tdci, chrysler voyager 3,3
Silnik: 2,4
Rocznik: 2005
Postów: 229
|
Slawko to powiedz proszę gdzie zmienić ów nagłówek. Rozumiem, że w epromie w interfejsie. Jak do niego się dostać? Przez terminal chociażby z windowsa? (hyperTerminal)I drugie pytanie: mój ojciec ma tojkę corollę z 2003 benzyna. Jeśli ja mam diesla a on benzynę, to nie ma mozliwości by interfejs działał zarówno z jego jak i z moim samochodem?
Pozdrawiam.
__________________
Jeep Grand Cherokee 4,7 LPG 2001 rok chętnie sprzedam Volvo v40 Wojtek |
09-03-2007, 07:56 | #37 | ||
Postów: n/a
|
Cytat:
Na stronie http://www.scantool.net znajdziesz komendy AT do elmów. Cytat:
|
||
09-03-2007, 08:06 | #38 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-10-2004
Skąd: Niekłonice
Model: volvo xc90, focus 1,8 tdci, chrysler voyager 3,3
Silnik: 2,4
Rocznik: 2005
Postów: 229
|
Slawko: Przed sekundą producent interfejsu napisał mi że ford mondeo TDCI z 2002 roku nie jest zgodny z OBDII i interfejs ten nie będzie współpracował z samochodem. Prawda to li czy nie? Przecież wszystkie auta po 2000 powinny obsługiwać OBDII tym bardziej, że podobno mój poprzedni mondek z 1999 obsługiwał ten standard.
[ Dodano: 2007-03-09, 09:15 ] Znalazłem opis wszystkich komend AT i kurczę nic nie widzę o zmianie adresów. Faktycznie jest zmiana nagłówka. Ale co dalej? Niestety nie ma opisu jakie wartości wpisać. Chyba należałoby tu już znać budowę samego OBDII zaimplementowanego w mondku.
__________________
Jeep Grand Cherokee 4,7 LPG 2001 rok chętnie sprzedam Volvo v40 Wojtek |
09-03-2007, 08:53 | #39 | ||
Postów: n/a
|
Cytat:
Cytat:
|
||
13-03-2007, 17:48 | #40 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-02-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 1
|
Witam szanownych Kolegów.
Mam pytanko może z innego działu ale nie chce zakłada nowego wątku. Slawko napisał: ELM'y nie obsługują diesli. Czyli ELM327 nie da się podłączyc do Forda Escorta Endura 1.8 TD. komp EEC-V. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zamówiłem ten układ interfejs prawie gotowy ! Na forum ScanTool napisali że sprzętem testowali modeno 1,8td z 97r? :fcp29 Pozdrawiam Mariusz |
|
|
|