|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-04-2006, 05:49 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-10-2004
Skąd: Jelenia Góra
Model: S-MAX Titanium
Silnik: 2.0 EcoBlue
Rocznik: 2019
Postów: 234
|
Hamulec ręczny - regulacja
Witam.
Dźwignia ręcznego idzie mi za wysoko. Ręczny powinien brać na 4-6 ząbku, a u mnie bierze wyżej. Wymienili mi samoregulatory w bębnach - pomogło ale niewiele. Trzeba wyregulować mechanizm wybierania linki. Wiem, że przy dżwigni jest taka śruba z nakrętką, ale nie mogę jej znaleźć. Sprawa wygląda tak jakby samoregulator przy dźwigni nie kasował wystarczająco luzu linki. Gdyby ktoś miał zrobione foty to było by extra.
__________________
S-MAX MK2 2.0 EcoBlue Titanium 2019 Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze to z pewnością coś przeoczyłeś. Jeżeli coś może się popsuć - popsuje się na pewno. |
26-04-2006, 09:15 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
witam!
ostatanio wymieniali mi lewa linke od hamulca recznego i jak pytałem czy jest tam jaks regulacja-usłyszałem ze nie!!!! wiec nie wiem jak to tam jest w mk2-ale myslę ze zbytnio to sie nie rózni od MK1? w sierce-owszem miałem regulacje natomiastu w mondim nie. dokładnie nie wiem na którym ząbku mi reczny łapie ale znów na pewno nie stoi mi tak pionowo w góre jak to czasem widze jest w escortach wiec nie wiem ale raczej tego regulatora to tam nie ma-no chyba ze mnie ktos w błąd wprowadził... pozdrowionka!
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi |
26-04-2006, 10:47 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
A jak okładziny na szczękach? U mnie po wymianie szczęk wajcha od ręcznego zaczęła łapać ładne kilka ząbków wcześniej.
|
26-04-2006, 11:57 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
u mnie niemal nówki!!!!!
mechanik mowi ze ideał! wiec chyba ok-ale czy zgadzacie sie ze brak w mondim regulacji naciagu linki na hamulcu recznym??? bo bym chetnie sie dowiedział!!!
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi |
26-04-2006, 12:27 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Jak ja kiedyś na tzw. przegląd wiosenny pojechałem i pytałem czy by mi nie wyregulowali tej linki tak, żeby ręczny wcześniej łapał i mocniej trzymał, to tylko stwierdzili, że szczęki do wymiany. Nie wiem czy można z tego wnioskować, że nie ma tej regulacji.
|
26-04-2006, 12:56 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-10-2004
Skąd: Jelenia Góra
Model: S-MAX Titanium
Silnik: 2.0 EcoBlue
Rocznik: 2019
Postów: 234
|
Mi też się wydaje, że regulacji nie ma, ale w książce "Sam naprawiam ..." jest opis jak to zrobić. Tylko opisywanej nakrętki znależć nie mogę. :fcp15
Linki faktycznie się nie reguluje - tylko mechanizm kasowania luzu linki - tak piszą.
__________________
S-MAX MK2 2.0 EcoBlue Titanium 2019 Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze to z pewnością coś przeoczyłeś. Jeżeli coś może się popsuć - popsuje się na pewno. |
26-04-2006, 13:16 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
Rączka ręcznego jest nitowana, nie ma żadnych nakrętek, ani śrubek. Jedyne co pozostaje to podkladać np. nakrętkę na lączeniu krótkiej linki ręcznego z pojedynczymi linkami kól. Ja tak mam. Jest również możliwość zaożenia nakrętek na zaciskach przy kolach (dotyczy tarcz). Zdjęcie dopiero zrobię ok. polowy maja jak to wygląda. bo teraz nie chce mi sięściągać kola Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |
28-04-2006, 08:27 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: 100lica
Postów: 198
|
nie ma żadnej regulacji, zębatki w ręcznym same kasują luz podczas podciągania dźwigni. Jeżeli masz szczęki w dobrym stanie, samoregulatory również, pozostaje wymiana linek od hamulca ręcznego. U mnie pomogło, łapie już 2-3 ząbek. Sama wymiana nie jest trudna, ale trochę czasochłonna, bo trzeba rozebrać bębny z tyłu do cna, żeby wyjąć zaczep linki ze szczęki. Jak nie masz wprawy w zakładaniu sprężyn, przydadzą się dwie pary rąk.
__________________
Mondeo 1,8 98' - morski met. Bigas SGIS |
30-04-2006, 07:20 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-01-2006
Skąd: Jelenia Góra
Postów: 154
|
No wlasnie nie sadze ... mam nowe linki nowe samoregulatory i nowe hamulce w tyle a mimo to reczny mam slaby jak cholera ... do wymiany mam caly mechanizm dzwigni w srodku auta ... tam sie cos wyrobilo i to walsnie tam jest taki mechanizm ze jak linka jest luzna to wystarczy pare razy zaciagnac reczny i spuscic i to samo ma sie naciagnac ... u mnie niestety to sie juz wyrobilo i lubi zeskoczyc wiec ostatnio przy kontroli drogowki przypalilem glupa ze cos nie tak i zaciagnelem kilka razy i trzymal ...
|
30-04-2006, 09:12 | #10 | |
ford::professional
Imię: Kornel
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo titanium
Silnik: 2.0 H.E benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1,413
|
Cytat:
__________________
Pozdrawiam Kornel MONDEO MK4 TITANIUM 2.0 HE 2007 MONDEO MK2 GLX 1,6 + LPG 1997 sedan był escort mk V 1,6 efi cvh 105KM |
|