Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-07-2004, 21:34   #21
denon2000
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 10-04-2004
Skąd: LUBLIN
Model: Focus IIFL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 427
Domyślnie

pod względem awarii to nie wiem, ale jeśli chodzi o rudą to bardziej płońskie wyrobi sobie chwali.

denon2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-07-2004, 21:40   #22
denon2000
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 10-04-2004
Skąd: LUBLIN
Model: Focus IIFL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 427
Domyślnie

Cytat:
Napisał layza
A propos "brania" na samej górze. Na pedale sprzęgła jest regulacja, którą pozwoliłem sobie ruszyć - już chyba mu nic nie zaszkodzi. Działa ona tak, że przy rozkręceniu jej w jedną stronę pedał sprzęgła jest nisko podłogi i "bierze" praktycznie od razu. Jak rozkręcę w drugą stronę to pedał wychodzi z podłogi i tak jak Ty opisujesz "bierze" na samej górze. Mam wrażenie, że przy tym pierwszym rozwiązaniu (pedał nisko podłogi) to sprzęgło zachowuje się dużo lepiej - no powiedzmy da się jeździć.
Może właśnie kiedy jest na górze sprzęgło się ślizga - ustawienie "zerowe" wchodzi już w zakres sprzęgła (nie wiem czy rozumiesz o co mi chodzi). Może to być poślizg w małym stopniu, ale zawsze.

A jak wygląda sytucja z obrotami - nie zauważyłeś skłonności do (takiej samej) pracy (tylko) na wiekszych obrotach? bo jeśli wycie nie wiąże się ze zwiększeniem obrotów (dla danej prękdkość km/h) to raczej wg mnie nie sprzęgło.
denon2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-07-2004, 23:15   #23
layza
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-03-2004
Postów: 23
Domyślnie

Witaj denon2000

Zgadza się - ślizga się jak jest na górze. Jak skręciłem na dół to jak na razie jeżdżę - tylko ciekawe jak długo. Z uwagi na planowany wyjazd z rodziną na wakacje nie chciałbym mieć "przygód" z autem i chyba się zdecyduję na naprawę tego sprzęgła.

Co do drugiej części twojego postu. Chyba jednak sprzęgło. Nie mam obrotomierza (jak mogli produkować takie auto!), ale przy poprzednim ustawieniu pedału sprzęgła silnik wyraźnie wchodził na obroty, co jednak nie przekładało się od razu na wzrost prędkości. Dopiero pochwili dochodził do siebie (nabierał prędkości) i charakerystyczne wycie zanikało.

Dzięki za wszysko - Łajza
__________________
Ford Escort 1,6 16V Zetec '97
layza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-07-2004, 13:05   #24
maciek
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Łódź
Postów: 184
Domyślnie

Mam samochód z Płońska moje sprzęgło wytrzymało 120 tys. km. Aktualnie mam 165 tys. km przejechanych więc sprzęgło ma 45 tys. Bierze mi na samej górze. Jest to trochę niewygodne. Czy można je samemu wyregulować aby brało nieco niżej?
__________________
pozdrawiam maciek
maciek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2004, 22:05   #25
layza
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-03-2004
Postów: 23
Domyślnie

hmmm....
Nie wiem czy mogę się wypowiadać i czy nie nagadam głupot. Na temat tego sprzęgła nasłuchałem się ostatnio wiele tu na forum i u mechaniora. Ten ostatni stwierdził (i to się tyczy Ciebie), że możesz sobie ten pedał sam podregulować (opuścić) - sprzęgło będzie brało wcześniej. Ale tylko pod warunkiem, że po pełnym złapaniu, będziesz wyczuwać jeszcze pod nogą wyraźny luz - ruch pedału do pełnego podniesienia. Cholera nie wiem czy rozumiesz.
Wynika to z tego, że docisk tarczy sprzęgła i tak jest samoregulujący się.
- Łajza
__________________
Ford Escort 1,6 16V Zetec '97
layza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2004, 16:49   #26
Jacek102
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-05-2004
Skąd: Kraków
Postów: 24
Domyślnie

oczywiście że sprzęgło ma regulację przynajmniej w bolero 2 1,6. Też miałem sprzęgó "pod brodą". Nie dało się szybko zminić biegu bo szrapłem autem, a noga mi się męczyła bo musiałem podciągać bardzo wysoko. Podjechałem do speca (żadne ASO, Kraków) i za jakieś śmieszene pienęde opuścił pedal parę centymetrów. Efekr piorunujący, przez dwa dni nie umiałem ruszyć bez zamielenia przednimi kołami. Potem się przyzwycziłem i jest super, czas zmiany biegu został zredukowany prawie do zera. Jeżdże jak na automacie, noga odpoczywa, a sprzęgó się nie ślizga. Nie wiem jak to zrobił, ale na pewno się da i to w prosty sposób, robiłem wtedy coś innego przy okazji więc nawet nie wiem ile mnie za to skasował, ale pewnie niwiele (rachunku nie mam ;-)))
Jacek102 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2004, 10:28   #27
voshon
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-03-2004
Postów: 38
Domyślnie

Witam!

Ostatnio kiedy poskarżyłem sie mechanikowi na sprzęgło, ten zamiast wymiany całego sprzęgła zaproponował "okucie" samej tarczy. Stwierdził że bedzie to kosztowac góra 50 zł a po tym zabiegu sprzęgło powinno wytrzymać jeszcze sporo czasu. Podobno po takim zabiegu u jednego Escortowca, sprzęgło pociągnęło jeszcze 90kkm i działało jak nowe!!

Czy ktoś z Was robił podobne eksperymenty? Kusząca jest zwłaszcza cena, zważywszy ze do mojego autka kompletne sprzęgło kosztuje w ABSCAR ok. 700 PLN a trzeba jeszcze robociznę doliczyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Sam juz nie wiem, kusi ale podobno moze być tak ze docisk nie wytrzyma i po prostu się rozleci a wtedy........

voshon

1998 1.8 16V Combi Fun
voshon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2004, 19:15   #28
AT
ford::professional
 
Zarejestrowany: 26-06-2004
Skąd: okolice W-wy
Postów: 1,175
Domyślnie

Różne rzeczy słyszałem na temat "nabijanych" tarcz i choć opinie były różne, to w większości jednak negatywne. W momencie "naprawy" jest to rzeczywiście olbrzymia oszczędność, ale potem to już wielka loteria.
Ja bym nie zaryzykował.

Adam
__________________
Cytat z przed ok. 2800 lat:

"Dojechał aż do nich, ale nie wraca, sposób zaś jazdy jest taki jak u Jehu, syna Nimsziego, gdyż jedzie jak szalony."

II Królewska 9;20 (Stary Testament)
AT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2004, 20:06   #29
mikko
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-06-2004
Skąd: opolskie
Postów: 56
Domyślnie

Podzielam zdanie AT - taki zabieg jest pozorną oszczędnością :neutral:
__________________
Pozdrawiam.
Mikko
1,6 16V Bolero2 '00
mikko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2004, 20:09   #30
rastaleon
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Radom
Postów: 589
Domyślnie

yo!
a ja mam odmienne zdanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W polonezie u kumpla tak zrobiliśmy i śmigał ho ho ho i jeszcze go sprzedał z tymi okładzinami ...
Koszt był niewielki .Z tego co pamiętam 20 zł za okładziny i doooobry browar gośtkowi, który je solidnie przynitował ... Aha do okładzin dokup jeszcze takie płaskie nity i zanieś to do jakiegoś solidnego fachowca, który zrobi wszystko dokładnie ...
Skoro później sprzęgło w polonezie pośmigało ładnych parę tyś km, to w essim tym bardziej powinno ...
pozdro!
__________________
escort mk4 1990 1.6 D
sierra mk2 1988 2.0 OHC B+G+Elektryka
transit 1991 2.5 D krótki niski
omega A 1991 2.6 B, Full wypas+skóra,automat,150 koników,6 garów,bez LPG !!!
rastaleon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:21.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.