|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-03-2024, 21:53 | #1 |
ford::beginner
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 25-08-2021
Skąd: k/Gdańska
Model: SMax Mk2 Vignale
Silnik: 2.0 Bi-turbo 210KM diesel
Rocznik: 2018
Postów: 11
|
Zmiana przednich zaciskow z 1 tloka na 2
Witam. Coś mi lupka na mobilnym Chrom nis smiga. Przeszukalem kilka stron tematow ale nie znalazłem info.
Rozkminiam zmianę tarcz i zaciskow od Edge (345mm) ale jak do tej pory znalazłem info, że jest to adaptacja z 2 tlokowego zacisku. U mnie jest pojedynczy. Czy moge zmienic na 2 tloczkowy bez problemu (mocowania beda pasowac, pompa nie wymaga wymiany itd)? Jeżeli jest to do zronienia to będę znał kroki do osiągnięcia swojego celu. Pozdrawiam Cris |
11-03-2024, 21:47 | #2 |
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Odp: Zmiana przednich zaciskow z 1 tloka na 2
Bez problemu - tylko musisz kupić kompletne zaciski razem z jarzmami.
Ja miałem 2-tłoki 316mm w oryginale, ale tanio kupiłem kompletny zestaw pod tarcze 345mm, więc przełożyłem całość, a stare sprzedałem znajomemu, który załozył je do Mondeo Mk5. Przy okazji pomyśl na temat wymiany ori przewodów hamulcowych na sportowe w stalowym oplocie - to naprawdę daje fajny efekt...
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
11-03-2024, 22:30 | #3 |
ford::beginner
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 25-08-2021
Skąd: k/Gdańska
Model: SMax Mk2 Vignale
Silnik: 2.0 Bi-turbo 210KM diesel
Rocznik: 2018
Postów: 11
|
Odp: Zmiana przednich zaciskow z 1 tloka na 2
Dzięki. Tak, z przewodami mam też plan. No to szukam części. Jedyne co to osłona za mała, ale nie wiem czy można gdzieś dorwać by przeszczepić większą.
|
11-03-2024, 22:31 | #4 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,458
|
Odp: Zmiana przednich zaciskow z 1 tloka na 2
15 lat temu przeprowadzaliśmy z kolegami testy dotyczące modernizacji przednich hamulcu tyle że w Audi A4. Jeśli mnie pamięć nie myli Ori tarcza miała 280 a my hurtowo wsadzalismy 320. W normalnych warunkach różnica w hamowaniu z 100km/h mieścila się w granicy błędu pomiarowego i cały czar prysł. Różnica była bardzo odczuwalna po kilku hamowaniach z 150 do 0 i przy takich testach większy hamulec nie puchł tak szybko ale przy normalnym użytkowaniu był jedynie efekt placebo.
Największa różnice w skuteczności hamowania dawały sportowe klocki. W tamtym czasie tarcze OttoZimerman + klocki Ferrodo DS hamowały o ok 30% lepiej od serii tyle że takie klocki dziś do A4 kosztują ok 1500zl a gdzie tarcze.... |
11-03-2024, 22:36 | #5 |
ford::beginner
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 25-08-2021
Skąd: k/Gdańska
Model: SMax Mk2 Vignale
Silnik: 2.0 Bi-turbo 210KM diesel
Rocznik: 2018
Postów: 11
|
Odp: Zmiana przednich zaciskow z 1 tloka na 2
Dzięki za podzielenie się wnioskami ze swojego testu. Ciekawe wnioski. Ludzie po zmianie piszą że lepiej, ale pytanie czy dlatego ze dali przy okazji lepsze klocki, przewody co nie puchną itd.
Może gdzieś bym przetestował przed i po. Nie wiem czy na stacji diagnostycznej to wyłapie. |
12-03-2024, 08:33 | #6 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
|
Odp: Zmiana przednich zaciskow z 1 tloka na 2
Cytat:
Rzecz pojemność cieplna dużej tarczy była znacznie większa. Generalnie moje wnioski są identyczne z Twoimi.
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc] |
|
12-03-2024, 11:00 | #7 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,458
|
Odp: Zmiana przednich zaciskow z 1 tloka na 2
Modyfikacje w Fordach to stosunkowo młoda branża, mody elektroniczne w fordach wiodą prym ale mechaniczne sa daleko w tyle.
15 lat temu wsadzaliśmy hamulce z S4 do zwykłej A4 z dieslem 1.9tdi. Same modyfikacje silnika 1.9tdi na 200 koni elektryzowały kiedyś całą forumową Polskę. Dziś te silniki robią na 400hp Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przewody hamulcowe w stalowym oplocie również nie dają zupełnie nic do skuteczności hamowania. Jeśli ktos ma stare 15 letnie sparciałe gumowe wężyki to odczuje różnicę bo pedał zrobi sie twardszy i bardziej czuły ale jeśli ma sie świeże wężyki to przy normalnej jezdzie nie czuć żadnej różnicy i jest to kolejne placebo udowodnione na wielu przypadkach. |