Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-11-2020, 18:31   #11
Errorbrra
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-10-2020
Skąd: Radzyń Podlaski
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2007
Postów: 149
Domyślnie Odp: 2.0 tdci opozniona reakcja na gaz

Bo jak przyspieszam mocniej ale bez wciskania w podloge to zbiera sie od razu. Opoznienie jest jak nagle dam w podloge

Errorbrra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2020, 19:28   #12
bartecki92
ford::specialist
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
Domyślnie Odp: 2.0 tdci opozniona reakcja na gaz

No to odpowiedzi są 2.
Podczas pełnego gazu sztanga turbo jest popuszczona najbardziej - jeśli istnieje luz na geometrii to sterownik silnika wyłapuje informację, że podczas normalnej pracy przy fabrycznych parametrach czujnik kopiowania turbo ma inny odczyt niż Twojej turbiny z luźną geometrią i ustawia geometrię znacznie wolnej niż powinien, bo musi podciśnienie na gruszkę wysterować sam a nie używać domyślnych ustawień.

Dla przykładu Mondeo mk3 z silnikami diesla, które nie posiadają czujnika kopiowania turbiny po wyłapaniu przeładowywania przez czujnik ciśnienia w kolektorze po prostu włączają tryb awaryjny i turbo do ponownego odpalenia silnika prawie nie istnieje.
W tym przypadku oddałbyś samochód do mechanika, odebrał ze zregenerowaną turbiną i się cieszył. Mondeo mk4 ma już bardziej skomplikowany system i jest w stanie sobie poradzić z "małymi problemami" właśnie przez dodatkowy czujnik, który sam Ci to turbo zaadptuje - tak jak jest w przypadku problemu falowania mocy przy przyspieszaniu, dość z resztą powszechnym - w Mondeo mk3 byłby tryb serwisowy, w Mondeo mk4 turbo samo zmienia położenie geometrii, żeby zmniejszyć doładowanie po czym je zwiększa i tak w kółko.

Druga odpowiedź to EGR, ale nie tłumaczyłoby to różnicy między nagłym przyspieszeniem a wolniejszym.
bartecki92 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2020, 20:10   #13
Errorbrra
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-10-2020
Skąd: Radzyń Podlaski
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2007
Postów: 149
Domyślnie Odp: 2.0 tdci opozniona reakcja na gaz

Egr odpada. Byl podmieniany,zaslepiany itd. myslalem ze zamyka sie z opoznieniem i dlategogo sprawdzilem. Co proponujesz do zmiennej geometrii? Czyscic bez rozbierania?
Errorbrra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2020, 06:15   #14
bartecki92
ford::specialist
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
Domyślnie Odp: 2.0 tdci opozniona reakcja na gaz

Proponuje rozebrać i wymienić bez czyszczenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Turbo w tym silniku jest w mało wygodnej pozycji. Jak już zwalałbym turbo to oddałbym do pełnej regeneracji, żeby mieć spokój.
bartecki92 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-11-2020, 16:19   #15
Kuba19901
ford::beginner
 
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 24-08-2019
Skąd: Ruciane-Nida
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 31
Domyślnie Odp: 2.0 tdci opozniona reakcja na gaz

Okej BARTECKI92 widzę że ogarniasz temat to powiedz mi czemu w takim jakby podpunkcie pod tym błędem jest napisane zbyt niskie napięcie?
Kuba19901 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2020, 16:00   #16
Kuba19901
ford::beginner
 
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 24-08-2019
Skąd: Ruciane-Nida
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 31
Domyślnie Odp: 2.0 tdci opozniona reakcja na gaz

Witam u mnie problem się rozwiązał po wymianie czujnika na turbo błąd przeladowania turbo znikł auto nie poszarpuje. Dodał jednak taka ciekawostkę że po wlozeniu nowego czujnika blad nadal Wyskakiwal i padlo na to że nowy czujnik jest wadliwy jednak po przejechaniu około 100 km i zgaszeniu auta blad znikł i wszystko działa jak powinno.
Kuba19901 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2020, 19:50   #17
lucas4891
ford::professional
 
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
Domyślnie Odp: 2.0 tdci opozniona reakcja na gaz

Po każdej wymianie nastawnikow lub czujników dobrze jest wykasować wartości wyuczone w sterowniku. Szybciej robię się adaptacje
lucas4891 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2021, 19:51   #18
ukey89
ford::beginner
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 30-06-2018
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 11
Domyślnie Dziwny lag podczas przyspieszania 2.0tdci

Mam problem z lagiem podczas przyspieszania. Gdy chce to zrobić pełnym butem auto najpierw szarpnie i dopiero po chwili przyspiesza.

Forscan czasami pokaże błąd p003a jednak nie wiem czemu i kiedy. Mogę deptać do odcięcia i błąd się nie pojawi, a czasami odpalę i juz widzę że jest. Mam wrażenie ze związane jest to z wypalaniem dpfa.

Zastanawia mnie wykres vane_pos jest strasznie poszarpany. Auto ma kopa i nic innego się nie dzieje. Na wykresie widać pik i spadek wartości. Właśnie w tym piku auto jakby "myśli" co ma zrobić. Egr nowy a zaworek n75 wymieniony 2 lata temu bo pierdział i wywalało błędy (co skutkowało brakiem mocy)
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Screenshot_2021-06-03-11-32-43-207_com.astech.forscanlite.jpg (95.0 KB, 34 wyświetleń)
ukey89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-01-2024, 11:45   #19
karmelek88mk3
ford::average
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 23-10-2015
Skąd: Stargard
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi 140 km
Rocznik: 2008
Postów: 70
Domyślnie Odp: Po wymianie turbiny błąd P003A

Witam, takie pytanie mam, wymieniłem dwa zaworki pierdzialy i problem przy przyspieszaniu falowanie, plus błąd przeładowania turbiny. Błąd zniknął przyspiesza normalnie tylko wcisne gaz i dwie sekundy nic i dopiero ciągnie. Przed wymianą od razu przyspieszał. Jakiś przypadek czy poprostu jeszcze czujnik trzeba wymienić na turbinie, lub zregenerować turbinę bo wiadomo geometria.
2.0 TDCi 140km 2008 rok
karmelek88mk3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:53.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.