|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-11-2023, 15:32 | #11 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: 8F40 - niechetna zmiana biegow na zimnym
Wrocily niskie temperatury wiec przypomne temat.
Ciekawe, kolega wyzej pisze ze to normalne, ale w sumie nigdy wczesniej nie widzialem/czytalem uwagi na ten temat. Moze po prostu za naleze do tych co chca za szybko jezdzic. No ale problem z osiagnieciem 60km/h to powinien odczuc kazdy. Od poprzedniego razu mam manetki do zmiany biegow i ciekawe jest to, ze one nie pomagaja w sytuacji. Taka "zimna" skrzynia sie zachowuje jakby sie "slizgala" na sprzegle... gazu dodajesz, obroty rosna a auto za bardzo nie przyspiesza. Zmiana biegow manetkami... nie robi nic. Na zegarach sie wyswietla ze bieg sie zmienil ale obroty silnika czy predkosc/przyspieszanie auta tego nie potwierdzaja. Od dwoch dni sprawdzam Forscanem parametry. Wyglada na to ze skrzynia zaczyna dzialac normalnie jesli po zimnej nocy temperatura oleju w skrzyni osiagnie 17 st. Potrzebne na ok 2-3 km jazdy 50km/h. Uruchomienie auta w celu nagrzania go pod domem troche skraca dystans jaki trzeba przejechac (zalezy jak dlugo auto sie nagrzewa) Ciekawe jest ze jak po calym dniu wsiadziecie do auta gdzie olej w skrzyni ma 15 st to od razu dziala normalnie. Inna ciekawostka, zauwazylem ze (przynajmniej na D), automat w ogole nie uzywa drugiego biegu. przelacza miedzy 1 i 3
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 17-11-2023 o 17:48 |
19-11-2023, 20:13 | #12 |
ford::average
Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-07-2019
Skąd: W-wa.
Model: Focus MK4 fl
Silnik: 1.5 Ecoblue 120 KM
Rocznik: 2022
Postów: 160
|
Odp: 8F40 - niechętna zmiana biegów na zimnym
Skrzynia się ślizga na "sprzęgle" bo tam żadnego sprzęgła nie masz, a raczej masz..hydrokinetyczne. Wyobraź sobie jeden wentylator którym na małej odległości musisz napędzić drugi, tyle że dzieje się to za pomocą oleju więc dopóki nie załączy się sztywna blokada lock up (zależna od prędkości i biegu w zależności od rodzaju skrzyni) mogą obroty nie przekładać się bezpośrednio na prędkość. Oprogramowanie skrzyni chce po prostu jak najszybciej rozgrzać olej.
Co do nieużywania drugiego biegu, podobnie jest w 8f35. |
09-12-2023, 14:16 | #13 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-10-2007
Model: Edge EU
Silnik: 2.0 Ecoblue.
Rocznik: 2019.
Postów: 108
|
Odp: 8F40 - niechętna zmiana biegów na zimnym
Manetkami przełączasz w trybie D czy S ?
|