|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-08-2023, 17:50 | #1 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 19-01-2015
Skąd: Piaseczno
Model: Ford Focus kombi
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 16
|
zakup auta vs ecoboost i powershift
Witajcie
mam fokę w tdci... ale w związku z rozrostem rodziny rozmyślam nad smax galaxy... w benzynie, bo SCT rozważam różne opcje po 2010 i niestety tu poza dość odpornym 2,0, który w autach po 2011 jest ciężki do znalezienia pojawiają się eco boosty... i teraz ecoboost 1.5 , 2.0 2017-2020 nawet na zachodzie uchodzi za silnik wysokiego ryzyka co nie koniecznie widać w cenach... podobnie było zdaje się z wcześniejszym 1,6... ale czy są jakieś różniece między starszym 2,0 ecoboost a nowszym ? Są tacy co twierdzą że wczesne 2,0 ecoboost nie cierpi jakoś na problemy zacierających się tłoków pękających tulei i wody w cylindrach. druga kwestia powershift... i dura shift ... czy durashift występował tylko na początku 2006 do liftu ? potem chyba wszystko ma powershifta i to chyba jest tak samo awaryjne nie ważne czy w benzynie czy dieslu... do tego skrzynie manual do benzyn a raczej komplet na swap to dość problematyczne w znalezieniu. Czy ktoś mi zdradzi rząd wielkości na remont 1,6 - 1,5 -2,0 ecoboost po katastrofie? ja obstawiam, że pełny remont z tulejowaniem to jakieś do 20k bo to kupa pracy, wyjęcie motoru, wszystkie uszczelki nowe, panewki zamiennik lub dorabianie, tuleje do wstawienia, obrókba + głowica, nowe tłoki + korby... |
14-08-2023, 23:49 | #2 | ||||||
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,556
|
Odp: zakup auta vs ecoboost i powershift
Cytat:
Cytat:
Co do 2.0eb to do 2014 była wersja z kolektorem wydechowym, w mk2 2015+ jest już ze zintegrowanym we głowicy. Sporo rzeczy zostało przeprojektowanych. Usterek 2.0 eb jest generalnie więcej, widziałem pęknięte tłoki albo korby. Ale też bez tragedii jak na silniki po 2010. Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ktoś tu na forum pisał 11k za 1.6eb ale to było ze dwa lata temu. Ostatnio edytowane przez klocolus ; 14-08-2023 o 23:56 |
||||||
15-08-2023, 09:30 | #3 | |||||
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 19-01-2015
Skąd: Piaseczno
Model: Ford Focus kombi
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 16
|
Odp: zakup auta vs ecoboost i powershift
Cytat:
Cytat:
1.5 to nawet z wypadającym zapłonem są wystawiane czyli wiadomo, że uwalone. Cytat:
Cytat:
remont kosztowo niewspółmierny do ecoboostów. Rozumiem zatem, że tradycyjnych hydrokinetyków ford nie robi. Od powershiftów to ja wole trzymać się z daleka, wolę manuale. Cytat:
|
|||||
15-08-2023, 11:51 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-11-2008
Skąd: Wola
Model: Galaxy
Silnik: 180KM
Rocznik: 2016
Postów: 36
|
Odp: zakup auta vs ecoboost i powershift
Miałem SMaxa Ecoboost / Powershift z 2012 roku do kwietnia. Samochód kupiony od pierwszego właściciela z pełną dokumentacją serwisową. Serwisowany regularnie.
Powershift miał lekki wyciek jak go kupiłem. Mimo pełnego remontu skrzyni w Maktransie i pogwarancyjnej wymiany uszczelniacza 10 miesięcy po remoncie - nadal przeciekał. Ecoboost - silnik był wymieniony przez Forda na gwarancji po 40kkm. Rozrząd był zrobiony przy 90kkm a łańcuch i tak pękł przy 140kkm. Pełen remont silnika pochłonął ponad 20k zł bo głowica oberwała i potrzebna była jej wymiana. Często były jakieś dziwne problemy z różnymi czujnikami - a to silnik gasł, a to błędy wyskakiwały, dość trudne do zdiagnozowania. A pożegnaliśmy się kiedy okazało się, że mimo pełnego remontu silnika znów stanął bo jeden z wtryskiwaczy polewał i przepalił tłok 2 lata po remoncie. Kochałem ten samochód, bo jak jeździł, jeździł pięknie. Wiedziałem, że to ryzykowny zakup i liczyłem się z tym, że coś pójdzie. Ale nie, że wszystko. Mimo tego, że władowałem w niego górę pieniędzy, nigdy nie miałem pewności, czy dojedzie do celu i czy plama w garażu jak wyjeżdżam z miejsca, to tylko woda z klimy, czy znowu cholerny Powershift. Jeśli szukasz Smax mk1 - szukaj 2.2 TDCi z hydrokinetykiem. Ecoboost 2.0 to jest ruletka i możesz trafić jak ja. Trudno było go naprawić, jeszcze trudniej wymienić (mało silników na rynku a popyt spory) i dużo dziwnych, drobnych problemów właściwie ciągle. A koniec końców i tak padł, mimo tego, że władowałem w niego ponad połowę wartości samochodu. |
15-08-2023, 15:10 | #5 | |||||
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,556
|
Odp: zakup auta vs ecoboost i powershift
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Na przykładzie innego silnika (v6, starsza wersja dużo bardziej odporna na tego typu rzeczy niż EB): Był problem z rosnącą temperaturą na autostradzie powyżej 200km/h i nabijania ciśnienia do układu chłodzenia i to tak progresywnie potem szło z czasem przy 180+ później przy 160+. Po rozebraniu pęknięcia ani puszczającej uszczelki nie znaleziono, oczywiście wcześniej takie rzeczy jak chłodnica pompa wody termostat itd. były sprawdzane. Musialo być gdzieś od przegrzania (rzeczywiście raz się przygrzał spadł wąż chłodnicy ale jazda była dosyć krótka) mikropęknięcie co puszczało powoli dopiero pod bardzo dużymi cisnieniami i temperaturami oraz był jego progres w czasie. Przegrzanego silnika osobiście bym nie ruszał a jak napisałem w przypadku 1.6eb to 90% awarii jest związanych z przegrzaniem a 10% z eksperymentami/zaniedbaniami olejowymi. Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez klocolus ; 15-08-2023 o 15:19 |
|||||
16-08-2023, 10:13 | #6 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 19-01-2015
Skąd: Piaseczno
Model: Ford Focus kombi
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 16
|
Odp: zakup auta vs ecoboost i powershift
Dzięki za wszystkie opinie i informacje.
Jak mówię Diesle są super... z moim 1,6 tdci mam minimum problemów i naprawdę mało kosztowała eksploatacja, ale żyję przy Wawie, więc wszelkie utopie jak SCT zaczynają mnie zaraz dotykać, więc pakowanie się w diesle jest teraz bez sensu. Najbezpieczniej wygląda 2,0 bena NA, ale rocznik młodszy niż 2011 to rzadkość, a niestety nowsze Smax/galaxy ma tylko ecoboosty..., a ustal teraz czy silnik był wymieniony w serwisie, bo kucnął na gwarancji. 2,0-2,2 tdci pewnie jest najlepsze - moc masa elastyczność, ale nie chce mi się pchać w auto które zaraz będzie miało obostrzenia, a SCT dziś jest małe, ale dla mnie wiadome jest, że będzie rosnąć. Można się jeszcze pokusić o zwykłe 2,0 polift i swapować na 2,5 220KM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez AdamLT ; 16-08-2023 o 16:32 |
16-08-2023, 18:49 | #7 | |
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,556
|
Odp: zakup auta vs ecoboost i powershift
Cytat:
|
|
20-08-2023, 08:24 | #8 | |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
|
Odp: zakup auta vs ecoboost i powershift
Cytat:
Na twoim miejscu bralbym 2.0tdci z norma euro 5.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
|
20-08-2023, 13:45 | #9 |
ford::average
Imię: boruch
Zarejestrowany: 14-12-2014
Model: Mondeo
Silnik: EB 2.0 203KM
Rocznik: 2011
Postów: 81
|
Odp: zakup auta vs ecoboost i powershift
Najostrzej jest (a raczej będzie) w Krakowie, ale jakby też nie jest strasznie źle. Cyt. "Po 1 lipca 2024 r. do Krakowa będą mogły wjeżdżać samochody spełniające normy Euro 1 dla benzyny i Euro 2 dla silników Diesla. ...(od 1 lipca 2026 r. – Euro 3 dla benzyny oraz Euro 5 dla diesli)."
Ostatnio edytowane przez boruch13 ; 20-08-2023 o 13:58 Powód: . |
20-08-2023, 20:00 | #10 |
ford::beginner
Imię: Bogusław
Zarejestrowany: 09-06-2014
Skąd: Gdańsk
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCI 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 34
|
Odp: zakup auta vs ecoboost i powershift
Euro 5 obowiązuje od 2011 roku, więc w zasadzie całkiem stare diesle spokojnie wjadą do Krakowa
|