|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-03-2023, 18:00 | #31 | |
ford::average
Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
|
Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.
Cytat:
Objawy są podobne cały czas. Była chwila spokoju po wymianie lewej półosi, ale się to nasila teraz. I wracamy do początku |
|
03-03-2023, 00:10 | #32 |
ford::beginner
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 26-09-2022
Skąd: Jordanów Śląski
Model: Focus mk2 FL
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 16
|
Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.
Szarpanie przy przyśpieszeniu, dokładne sprawdzenie zawieszenia na szarpakach na SKP, końcówki/ drążki wybite też mogą dawać taki efekt.
Zamienić koła tył-przód. No albo łożysko koła już tak wywalone jak jeszcze nikt nie widział (raczej trudne do przeoczenia przy wymianie półosi) |
03-03-2023, 05:28 | #33 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.
całe zawieszenie do sprawdzenia
|
09-03-2023, 11:04 | #34 |
ford::average
Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
|
Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.
Cześć,
Aktualnie mam auto u mechanika. Wnioski : 1. Prawy wahacz tuleja ma luz i sworzeń jest przetarty i ma luzy, że chodzi cały. Do wymiany idą wahacze prawy i lewy od razu. 2. Półosie SKF które są założone bardzo prawdopodobnie że będą szły na reklamacje, mechanik zauważył luz na lewej , a na prawej strzela w przegubie i stąd mogę mieć te trzęsienia przy przyśpieszaniu i klikanie. Bo jednak przed wymianą półosi klikania i trzęsienia nie było. Założy moje oryginalne półosie które zostały zdemontowane i zobaczy czy na nich są takie objawy też czy nie. Jeśli na moich oryginalnych będzie dobrze, to będzie wymieniał w nich przegub na prawej półosi bo zewnętrzny miał na pewno luz. Reszta do przejrzenia. Łożysko na oryginalnej półosi prawej wygląda na dobre, nie hałasuje jak się nim kręci i nie lata na boki. Jak widać dobry zamiennik SKF może być lipa. I będę reklamować. Zobaczymy na moich półosiach co będzie. Mam też uchwyt od tłumika coś nie tak , że będzie spawać bo się urwie. Tłumik i wydech mam cały z kwasiaka więc dziury raczej nie ma. Wymieni od razu poduszkę od spodu auta, gdyż od strony rozrządu i pod akumulatorem była wymieniona ,a od spodu nie. Tak więc mam siedem światów z tym autem. Tacy niestety są mechanicy. Bo u których byłam to słyszałam , że jestem przewrażliwiona i wymyślam.... |
11-03-2023, 23:37 | #35 |
ford::average
Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
|
Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.
Cześć.
Wymieniłam wahacze prawy i lewy. Zostały z powrotem założone moje oryginalne półosie. Na których nie ma tego klikania, nie ma trzęsienia gdy przyspieszam, nie ma od 100 mega wibracji na kierownicy i pod górkę. Moje oryginalne półosie mają luzy owszem ale zdecydowanie mniejsze jak te zamienniki. Tych najgorszych objawów nie ma. Ale są cały czas delikatne czasem mocniejsze drgania, mrowienia, na kierownicy. Nie wiem już od czego to pomoże być. Czy jakiś przegub to powoduje, czy Piasta z łożyskiem, czy maglownica która była regenerowana. Czy może koła. Nawet gdy auto jedzie z górki i wezmę go na luz to czuć na kierownicy te drgania, mrowienia i słyszę lewą stronę te drgania. Nie mam pomysłu co to może być. Na postoju gdy kręcę kierownicą prawo lewo to słychać stukania na dole gdzieś po lewej stronie. Doradzi ktoś? |
11-03-2023, 23:58 | #36 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-08-2014
Skąd: SBE
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Postów: 61
|
Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.
Ja bym szukał kół na podmianke, tak jak Fulara pisał na poprzednich stronach.
W wielu normlanych przypadkach drgania to problem z kołami albo wahacz z przodu. Skoro wahacz masz nowy i czujesz że jest lepiej to szukałbym kół/opon. Nie czytałem poprzednich wątków, ale mcphersony masz w porządku? |
12-03-2023, 05:49 | #37 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.
to po co zostały wymienione półosie, skoro na nich mniejsze drgania od zamienników
co jednak nie musiały być wymienione ? trochę bez sensu bo mechanik sam się obnaża ze swoimi diagnozami jeśli masz dalej jakieś mrowienia na kierownicy to należy zacząć od wsadzenia 4 kół z kompletnie innego auta i masz wtedy prostą szybką diagnozę mechanik jak rozumie sprawdzał, czy nie ma luzu w wieloklinie piasty ? |
12-03-2023, 13:05 | #38 | |
ford::average
Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
|
Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.
Cytat:
|
|
12-03-2023, 13:14 | #39 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.
czyli widzę, że w tym zawieszeniu i układzie napędowym ruszane już było wszystko
w zasadzie, nie wiemy, czy wszystko jest poskładane poprawnie żebym coś więcej doradził musiałbym tym autem się przejechać |
12-03-2023, 13:24 | #40 | |
ford::average
Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
|
Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.
Cytat:
Ale dalej są cały czas drgania które były i na moich i na zamiennikach. Za miesiąc zapewne będę zmieniać koła na letnie więc zobaczę na letnich jak będzie. Ale powiedzcie bo po wymienię tych półosi teraz i wahaczy nie było robiona zbieżność i i geometria. Zbieżność przód niby spoko jest. Ale ja czuję że nie jest coś spoko. Albo wina braku zbieżności albo wina tych moich półosi. Wiem muszę zrobić bo mi ściąga delikatnie i kierownica na dziurach skręca się. Ale czy od braku zbieżności /geometrii też mogą być jakieś drgania? Ogólnie słyszę że lewa strona przód jest głośniej. Może że brak zbieżności? Nie wiem, czy jest luz na wieloklinie czy nie. Od półosi te frezy wiem że są ok. |
|
|
|
|