Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-03-2023, 18:00   #31
Magdalena
ford::average
 
Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
Domyślnie Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.

Cytat:
Napisał rysiek53 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak teraz podajesz, że po zapaleniu silnika poszarpuje autem, to radzę sprawdzić wszystkie poduszki silnika oraz skrzyni, bo jak wcześniej pisałaś, również dodając gazu pod górkę bardziej szarpie,/ wiadomo większe opory toczenia/, ten luz na wahaczu nie będzie dawał takich objawów, odnoszę wrażenie, że podczas jazdy telepie się układ silnik -skrzynia z winy poduszek. Widzę że są to od początku te same -podobne objawy, piszesz że była chwila spokoju, to można rozumieć ,że podczas jazdy nie zawsze były drgania i wibracje?
Teraz pod górkę jak jadę dodając gazu też nim telepie ale przy większej prędkości.
Objawy są podobne cały czas. Była chwila spokoju po wymianie lewej półosi, ale się to nasila teraz. I wracamy do początku

Magdalena jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2023, 00:10   #32
DJP-dwr
ford::beginner
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 26-09-2022
Skąd: Jordanów Śląski
Model: Focus mk2 FL
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 16
Domyślnie Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.

Szarpanie przy przyśpieszeniu, dokładne sprawdzenie zawieszenia na szarpakach na SKP, końcówki/ drążki wybite też mogą dawać taki efekt.
Zamienić koła tył-przód.
No albo łożysko koła już tak wywalone jak jeszcze nikt nie widział (raczej trudne do przeoczenia przy wymianie półosi)
DJP-dwr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2023, 05:28   #33
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.

całe zawieszenie do sprawdzenia
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-03-2023, 11:04   #34
Magdalena
ford::average
 
Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
Domyślnie Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.

Cześć,

Aktualnie mam auto u mechanika.

Wnioski :
1. Prawy wahacz tuleja ma luz i sworzeń jest przetarty i ma luzy, że chodzi cały. Do wymiany idą wahacze prawy i lewy od razu.
2. Półosie SKF które są założone bardzo prawdopodobnie że będą szły na reklamacje, mechanik zauważył luz na lewej , a na prawej strzela w przegubie i stąd mogę mieć te trzęsienia przy przyśpieszaniu i klikanie. Bo jednak przed wymianą półosi klikania i trzęsienia nie było.
Założy moje oryginalne półosie które zostały zdemontowane i zobaczy czy na nich są takie objawy też czy nie. Jeśli na moich oryginalnych będzie dobrze, to będzie wymieniał w nich przegub na prawej półosi bo zewnętrzny miał na pewno luz. Reszta do przejrzenia. Łożysko na oryginalnej półosi prawej wygląda na dobre, nie hałasuje jak się nim kręci i nie lata na boki.
Jak widać dobry zamiennik SKF może być lipa.
I będę reklamować. Zobaczymy na moich półosiach co będzie.

Mam też uchwyt od tłumika coś nie tak , że będzie spawać bo się urwie. Tłumik i wydech mam cały z kwasiaka więc dziury raczej nie ma.

Wymieni od razu poduszkę od spodu auta, gdyż od strony rozrządu i pod akumulatorem była wymieniona ,a od spodu nie.

Tak więc mam siedem światów z tym autem. Tacy niestety są mechanicy. Bo u których byłam to słyszałam , że jestem przewrażliwiona i wymyślam....
Magdalena jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2023, 23:37   #35
Magdalena
ford::average
 
Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
Domyślnie Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.

Cześć.
Wymieniłam wahacze prawy i lewy.
Zostały z powrotem założone moje oryginalne półosie.
Na których nie ma tego klikania, nie ma trzęsienia gdy przyspieszam, nie ma od 100 mega wibracji na kierownicy i pod górkę. Moje oryginalne półosie mają luzy owszem ale zdecydowanie mniejsze jak te zamienniki.
Tych najgorszych objawów nie ma. Ale są cały czas delikatne czasem mocniejsze drgania, mrowienia, na kierownicy.
Nie wiem już od czego to pomoże być. Czy jakiś przegub to powoduje, czy Piasta z łożyskiem, czy maglownica która była regenerowana. Czy może koła.
Nawet gdy auto jedzie z górki i wezmę go na luz to czuć na kierownicy te drgania, mrowienia i słyszę lewą stronę te drgania.
Nie mam pomysłu co to może być.
Na postoju gdy kręcę kierownicą prawo lewo to słychać stukania na dole gdzieś po lewej stronie.

Doradzi ktoś?
Magdalena jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2023, 23:58   #36
blaugrana_
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Skąd: SBE
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Postów: 61
Domyślnie Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.

Ja bym szukał kół na podmianke, tak jak Fulara pisał na poprzednich stronach.

W wielu normlanych przypadkach drgania to problem z kołami albo wahacz z przodu. Skoro wahacz masz nowy i czujesz że jest lepiej to szukałbym kół/opon.

Nie czytałem poprzednich wątków, ale mcphersony masz w porządku?
blaugrana_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2023, 05:49   #37
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.

to po co zostały wymienione półosie, skoro na nich mniejsze drgania od zamienników

co jednak nie musiały być wymienione ? trochę bez sensu bo mechanik sam się obnaża ze swoimi diagnozami

jeśli masz dalej jakieś mrowienia na kierownicy to należy zacząć od wsadzenia 4 kół z kompletnie innego auta i masz wtedy prostą szybką diagnozę

mechanik jak rozumie sprawdzał, czy nie ma luzu w wieloklinie piasty ?
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2023, 13:05   #38
Magdalena
ford::average
 
Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
Domyślnie Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.

Cytat:
Napisał blaugrana_ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja bym szukał kół na podmianke, tak jak Fulara pisał na poprzednich stronach.

W wielu normlanych przypadkach drgania to problem z kołami albo wahacz z przodu. Skoro wahacz masz nowy i czujesz że jest lepiej to szukałbym kół/opon.

Nie czytałem poprzednich wątków, ale mcphersony masz w porządku?
Powinny być w porządku, gdyż w grudniu zmieniane było zawieszenie na Kayaba amorki i z sprężyny, poduszki z łożyskiem zostały bo były nowe z kwietnia
Magdalena jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2023, 13:14   #39
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.

czyli widzę, że w tym zawieszeniu i układzie napędowym ruszane już było wszystko

w zasadzie, nie wiemy, czy wszystko jest poskładane poprawnie

żebym coś więcej doradził musiałbym tym autem się przejechać
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2023, 13:24   #40
Magdalena
ford::average
 
Imię: Magda
Zarejestrowany: 14-01-2022
Skąd: Grudziądz
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 flexifuel
Rocznik: 2009
Postów: 108
Domyślnie Odp: Trzęsienie autem przy dodawaniu gazu.

Cytat:
Napisał Fulara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
to po co zostały wymienione półosie, skoro na nich mniejsze drgania od zamienników

co jednak nie musiały być wymienione ? trochę bez sensu bo mechanik sam się obnaża ze swoimi diagnozami

jeśli masz dalej jakieś mrowienia na kierownicy to należy zacząć od wsadzenia 4 kół z kompletnie innego auta i masz wtedy prostą szybką diagnozę

mechanik jak rozumie sprawdzał, czy nie ma luzu w wieloklinie piasty ?
Były wymienione bo była mowa że prawa półoś ma luz duży i lewa też. Więc zostały wymienione. Ale po wymienię zrobiły się te klikania i trzęsienia i od 100 mega wibracje.. Mechanik który wymieniał to powiedział że wymyślam że tak się dzieje. Oddałam do znajomego a on że to wina tych zamienników, zdjął je porównał z moimi oryginalnymi i że zamienniki mają większe luzy niż moje oryginalne. Więc zostały założone oryginalne.
Ale dalej są cały czas drgania które były i na moich i na zamiennikach.

Za miesiąc zapewne będę zmieniać koła na letnie więc zobaczę na letnich jak będzie.

Ale powiedzcie bo po wymienię tych półosi teraz i wahaczy nie było robiona zbieżność i i geometria. Zbieżność przód niby spoko jest. Ale ja czuję że nie jest coś spoko. Albo wina braku zbieżności albo wina tych moich półosi.
Wiem muszę zrobić bo mi ściąga delikatnie i kierownica na dziurach skręca się. Ale czy od braku zbieżności /geometrii też mogą być jakieś drgania?
Ogólnie słyszę że lewa strona przód jest głośniej. Może że brak zbieżności?

Nie wiem, czy jest luz na wieloklinie czy nie. Od półosi te frezy wiem że są ok.
Magdalena jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:53.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.