Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-02-2023, 12:33   #1
mack_dev
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-08-2015
Model: Focus
Silnik: 16. TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 64
Domyślnie Zatarty silnik czy wtryski?

Witajcie, pacjent to Focus 1.6 diesel z 2011, jak dotąd totalnie bezawaryjny (no, usterka wspomagania była, ale to już dawno), jeżdżony codziennie 2x20km po ekspresówce.
Podczas ostatniej jazdy kilka razy "zakaszlał i tracił na chwilę moc" (wybaczcie, ale nie ja jechałem i tylko to wiem), po zatrzymaniu pracował głośno, a po zgaszeniu nie chciał zapalić. Kiedy już po dłuższej chwili jednak zapalił pracował nierówno i ciężko jechał, a po kilku kolejnych km, już pod domem w silniku "coś mocno waliło" (mam nagranie jakby co, ale bez otworzonej maski).
Ja stwierdziłem znaczny ubytek płynu chłodniczego, dolałem, spróbowałem odpalić i nic, ale przy kręceniu też było słychać mocne stukanie. Nie było plamy pod autem, olej w normie, ale tył silnika był czymś lekko zachlapany (na olej czy paliwo to nie wyglądało, więc raczej chłodziwo).
Laweta, warsztat i diagnoza - 4 wtryski do wymiany/regeneracji. Dzisiaj zobaczę jeszcze te wtryski, bo podobno widać po nich, że są do wymiany. Nie mam powodów nie ufać warsztatowi, bo robię tam samochodu od 15 lat. Obstawiają lewe paliwo (tankuje zawsze na tej samej stacji Orlen i sporadycznie BP niedaleko, ale faktycznie - auto było tankowane 1-2 dni przed awarią). Cała impreza kosztowałaby około 4000zł.
Pytanie - jak to się ma do opisanych objawów i ubytku płynu. Czy macie jakieś doświadczenia w podobnej sytuacji?
Obawiam się, że po wymianie wtrysków dalej będzie problem, np. z uszczelką (chociaż silnik na 100% nie kopcił, a wydech suchy).
Rozważam zakup używanych wtrysków i dopiero regenerację moich jeśli faktycznie silnik wróci do życia na używkach. Dobry plan?

mack_dev jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-02-2023, 12:39   #2
tomao
ford::professional
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,884
Domyślnie Odp: Zatarty silnik czy wtryski?

Cytat:
Napisał mack_dev Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
coś mocno waliło
Cytat:
Napisał mack_dev Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
znaczny ubytek płynu chłodniczego
Chyba nowe wtryski nie załatwią tego problemu. Jak wtryski wyjęte, to kompresję chociaż niech sprawdzą, na początek.
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-02-2023, 12:45   #3
mack_dev
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-08-2015
Model: Focus
Silnik: 16. TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 64
Domyślnie Odp: Zatarty silnik czy wtryski?

Dorzucam audio (można posłuchać na dropbox bez pobierania):
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
mack_dev jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-02-2023, 16:50   #4
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Zatarty silnik czy wtryski?

ja bym tych wtrysków jeszcze nie przekreślał, bo faktycznie chodzi jakby lały niemiłosiernie

ale zmierz jak wyżej kolega napisał kompresję, jeśli kompresja wyjdzie plus minus 24 bar to idz w paliwo

jak na jakimś będzie kaput to kaput
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-02-2023, 17:09   #5
mack_dev
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-08-2015
Model: Focus
Silnik: 16. TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 64
Domyślnie Odp: Zatarty silnik czy wtryski?

W jakim sensie "idź w paliwo"?

Wg kompa leją 3 z 4, ale idą jeszcze na specjalistyczny serwis do fizycznego sprawdzenia.

Nie napisałem wcześniej - przebieg 220 tys. Podobno wtryski tego typu wytrzymują 150-200 tys. więc może faktycznie koncertowo się...
Ubytek płynu to może być zupełnie co innego. Nie wiem już, trochę wqrw mam na to Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mack_dev jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-02-2023, 17:59   #6
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Zatarty silnik czy wtryski?

1. sprawdź kompresję jeśli będzie ok, to być może wtryski

2. nie wierzę za bardzo w "zdupcone" 3 wtryski bo to jak wygrana w lotto

być może dlaczegoś te wtryski leją

zakład nie zmierzył kompresji tylko na ślepo chciał je wymienić ??
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2023, 22:41   #7
mack_dev
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-08-2015
Model: Focus
Silnik: 16. TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 64
Domyślnie Odp: Zatarty silnik czy wtryski?

Kompresja sprawdzona, było ok. Wtryski wymienione, bo nie było już co regenerować. Auto znowu jeździ. Koszty wiadomo jakie... Temat zamknięty (oby).
mack_dev jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-02-2023, 05:31   #8
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Zatarty silnik czy wtryski?

no widzisz
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:55.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.