Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-12-2022, 13:15   #1
helol
ford::amateur
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 13-05-2022
Skąd: Wrocław
Model: Tourneo Custom
Silnik: 2.0 Ecoblue
Rocznik: 2016
Postów: 6
Domyślnie Awaria silnika P0299 - turbosprężarka?

Cześć,

Mam Ford Tourneo Custom 2017 2.0 ecoblue. Od ok. 3 tygodniu zacząłem słyszeć lekki świat/szum przy mocniejszym dodaniu gazu. Żadne ostrzeżenia się nie pojawiały, ale Forscanem Lite odczytałem błąd P02ED - Intake Air Flow 'A' Control System - Low Air Flow Detected.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Z różnych powodów nie zająłem się tym niestety.

Wczoraj dość solidnie zapakowanym samochodem z 7 osobami na pokładzie wyjechaliśmy na A4 i po ok 30 kilometrach samochód za zaczął tracic moc i powoli zwalniać, aż do zatrzymania, kiedy to silnik sam się wyłączył. Nie dało się go ponownie odpalić. Na wyświetlaczu brak informacji, ale Forscan Lite pokazał następujące błędy:

P0299 Turbocharger/Supercharger 'A' Underboost Condition

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

(poza tym akumulator i żarówka, teraz nieistotne).

Turbosprężarka do wymiany, regeneracji, czy może coś innego? Macie jakieś porady jak zrobić tutaj prawidłową diagnozę?

helol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-12-2022, 19:28   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Awaria silnika P0299 - turbosprężarka?

Cytat:
Napisał helol Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Od ok. 3 tygodniu zacząłem słyszeć lekki świat/szum przy mocniejszym dodaniu gazu.
To sugeruje nieszczelność dolotu między sprężarką i głowicą . Najłatwiej jest szukać nieszczelności na pracującym silniku, po prostu wodząc ręką po rurach dolotu (druga osoba lekko podgazowuje silnik). Jeżeli jednak silnik nie daje się odpalić, to na kanale/podnośniku z dobrym światłem trzeba zacząć szukanie nieszczelności od śladów oleju na rurach dolotu, intercoolerze i kolektorze (w dolocie zawsze, nawet w najlepszym silniku jest trochę oleju z odmy i jeżeli jest nieszczelność, olej jest wtedy wyciskany w tym miejscu przez sprężane powietrze).
Ale może też być uszkodzona sprężarka, ale wpierw ja bym sprawdził dolot.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 25-12-2022 o 08:56
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-12-2022, 18:31   #3
PSG AUTOSERVICES
ford::beginner
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 23-12-2022
Skąd: SKIERNIEWICE
Model: S-MAX / FOCUS MK3
Silnik: DW10 / DW10C
Rocznik: 2009 / 2012
Postów: 25
Domyślnie Odp: Awaria silnika P0299 - turbosprężarka?

Masz zatarte wtryski... pozdrawiam
PSG AUTOSERVICES jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2023, 10:17   #4
helol
ford::amateur
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 13-05-2022
Skąd: Wrocław
Model: Tourneo Custom
Silnik: 2.0 Ecoblue
Rocznik: 2016
Postów: 6
Domyślnie Odp: Awaria silnika P0299 - turbosprężarka?

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To sugeruje nieszczelność dolotu między sprężarką i głowicą . Najłatwiej jest szukać nieszczelności na pracującym silniku, po prostu wodząc ręką po rurach dolotu (druga osoba lekko podgazowuje silnik). Jeżeli jednak silnik nie daje się odpalić, to na kanale/podnośniku z dobrym światłem trzeba zacząć szukanie nieszczelności od śladów oleju na rurach dolotu, intercoolerze i kolektorze (w dolocie zawsze, nawet w najlepszym silniku jest trochę oleju z odmy i jeżeli jest nieszczelność, olej jest wtedy wyciskany w tym miejscu przez sprężane powietrze).
Ale może też być uszkodzona sprężarka, ale wpierw ja bym sprawdził dolot.
Dzięki bardzo za te informacje.

Sprężarka była uszkodzona, po wymianie samochód jeździ. Niestety błąd P02ED dalej wyskakuje (po wykasowaniu). Nie ma już żadnego syczenia, ale rozumiem dalej może być nieszczelność?

Co do wtryskiwaczy: Przy dużym obciążeniu silnika (np. nie zredukuję biegu pod górkę) pojawia się błąd wtryskiwacza na 4., a czasem i na 1. cylindrze (Błąd P126D i P126A). Objawia się to komunikatem "awaria silnika" i spadkiem mocy, jednak po paru sekundach problem znika.

Przy "normalnej" jeździe problem nie występuje.
Samochód kupiłem niecały rok temu (po remoncie silnika). Czy warto/trzeba te wtryski wymienić teraz, czy można poczekać?

Nie wiem jakie to są koszty - ktoś pisał, że warto to robić w ASO, jako że wtryski lubią padać w trakcie gwarancji.
We Wrocławiu ciężko znaleźć mi polecany warsztat. Pytanie, czy warsztat niespecjalizujący się w transitach ma dużą szansę wymienić wtryski źle?

Ostatnio edytowane przez helol ; 27-02-2023 o 10:20
helol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:12.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.