|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-10-2022, 06:55 | #11 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,019
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
Dokładnie, 2.0 z pięciobiegowym manualem do tej krowy to moim zdaniem nieporozumienie. Tylko 2.5 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
28-10-2022, 07:44 | #12 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,731
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
Nic nie pisałem:-)
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S Ostatnio edytowane przez Juzek ; 28-10-2022 o 12:27 |
28-10-2022, 08:59 | #13 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,019
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
To jest oferta dla 2.0, dla 2.5 jest dopłata, więc reduktor pewnie inny. Zakład znam osobiście i polecam każdemu, kto chce zakładać gaz
|
28-10-2022, 15:02 | #14 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2008
Skąd: JAWORZNO
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2007
Postów: 177
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
Ok rozumie miałem mondeo mk4 z 2.0 nie było szału lecze brał olej może nie dużo 1L na 10000 km tylko jak jechałem autostradą a po mieście mniej a poza tym bez problemów przez 4 lata.
I teraz pytanie czy ten motor 2.5 też ma taką wade jak w 2.0 No i ten gaz 6000zł trochę boli ja robię 10000 rocznie i po mieście większość lecz przydałby sie Galaxy bo duże auto na wyjazdy wakacyjne. |
28-10-2022, 19:30 | #15 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,731
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
Mi akurat nie bierze. Od wymiany do wymiany może 50 ml ucieka.
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
28-10-2022, 20:27 | #16 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
Ja jestem po chipie, dolewam ze 3-4 setki, max pół litra między wymianami (co 10.000km), ale przyznaję bez bicia że lubię go cisnąć. Na autostradzie 180km/h przelotowa, nie rzadko zapuszczam się dalej niż 200km/h. Przy spokojniejszym stylu jazdy pewnie nie brałby nic.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023) |
29-10-2022, 10:04 | #17 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2008
Skąd: JAWORZNO
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2007
Postów: 177
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
Ok a co sądzicie o pękające tuleje cylindrów w tych silnikach można jakoś to sprawdzić w serwisie przed zakupem czy loteria.
Bump: Albo faktycznie nie bać szukać 2.0 140km diesel jest większy wybór tylko mnie martwi Dpf czy go nie zajade przy przebiegach 10000 rocznie |
30-10-2022, 16:25 | #18 | |
FCP member
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 08-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Vectra B / S-Max II
Silnik: 2.2 DTI / 2.5 ale turbo nie ma
Rocznik: 2001
Postów: 281
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
Cytat:
__________________
Zaawansowany fanatyk Opla, delegatura w Fordzie Vectra Zender Sport - sportowy lecz powolny sadzomiot |
|
29-12-2022, 19:53 | #19 |
ford::average
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 26-07-2011
Skąd: Piaski
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 192
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
2.3 i 2.0 to praktycznie bliźniacze silniki. 2.3 jest tylko w konfiguracji z 6-biegowym automatem (miałem takie Mondeo MK4) jeśli chodzi o "akustykę", o której pisał kolega
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
nie ma problemu. Rozrząd na łańcuchu, natomiast LPG im średnio służy. U mnie oleju nie brał, ale na 1 cylindrze (po ok 70000km na LPG) spadła kompresja. Miałem też S-MAXa z 2.0 145KM, też LPG - po założeniu zaczął trochę pobierać ok. 1,5l oleju na 10000km (od wymiany do wymiany), wcześniej było 0,5-0,7L/10000km, faktycznie "wrażenia akustyczne" związane ze skrzynią"5" mogę potwierdzić, chociaż najgłośniej było przy ok. 100-120km/h, przy 140 było ciszej, nie tylko ja to zaobserwowałem, to chyba coś jest na rzeczy.
Osobiście uważam, że jednak 2.0/2.3 nie do końca nadają się do LPG. Pewnie zaraz się zrobi "burza" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., co mojego przekonania nie zmieni. Może to wynika dość problematycznej regulacji zaworów, niby "płytki" do regulacji bardzo drogie nie są, ale żeby się do nich dobrać trzeba zrzucić wałki, żeby zrzucić wałki trzeba rozpiąć łańcuch rozrządu, kupujesz auto min. 12-13lat (silniki 2,0 i 2,3 były generalnie do 2010 roku), pojawia się pytanie jak jest zdjęty łańcuch czy przypadkiem nie zakładać nowego, w końcu robisz dla siebie, jak łańcuch to i ślizgi itd. - koszty rosną... 2.5 fajny silnik, ale jak pisał kolega @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] znaleźć zadbany egzemplarz graniczy z cudem, zdecydowanie więcej "polepionych", "brania" oleju po kilku kilometrach jazdy próbnej nie wyłapiesz. W S-MAX/Galaxy jest dodatkowy problem z lokalizacją butli (nie ma koła zapasowego), albo wozisz "bańkę" w bagażniku, albo tniesz podwozie i montujesz butlę podwieszaną, w 2.3/2.5 jest "podwójny" wydech, jak ma być sensowna pojemność butli podwieszanej to też trzeba "rzeźbić". Dlatego osobiście Mondka MK5 mam w dieslu, Ostatnio edytowane przez bodzio17 ; 29-12-2022 o 20:08 |
05-01-2023, 09:27 | #20 |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-09-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.6EB 160 KM
Rocznik: 2011
Postów: 463
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
No znaleźć Galaxy z 2.5T to z pewnością będzie cud, bo ten silnik tam nie występował Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 2.5T było wyłącznie w przedliftowym S-Maksie.
|