Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-07-2022, 22:26   #41
kln1920
ford::expert
 
Avatar kln1920
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
Domyślnie Odp: Kolejny rozdział Luzy zaworowe 2.0 Duratec

No to mówię, jeśli "zjada" ci luz w takim tempie, i to w 2.0, które może się poszczycić zdecydowanie lepszymi materiałami głowicy niż 1.6, to dobra rada - zmień gazownika, niech ktoś kumaty zweryfikuje montaż i wystrojenie tego. Poprawnie wystrojona instalacja (i oczywiście poprawnie zamontowana) owszem, obciąży termicznie gniazda ciut mocniej (nie przez brak oparów, a "długość" spalania mieszanki, co można zniwelować wariatorem kąta wyprzedzenia zapłonu), ALE nie w takim tempie. Miałem do czynienia ze swoim własnym 1.6, w którym luzy od 0,37 do 0,3 na wydechu zjadło w 85k km

kln1920 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2022, 00:55   #42
roadrunnner
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 06-11-2013
Skąd: Wa-wa
Model: Mondeo MK3 Ghia + Focus MK2 + Mondeo MK5 Hybrid
Silnik: 2,5 upgrade 3,0 200Km i 2.0 145Km
Rocznik: 2004+2007+2020
Postów: 73
Domyślnie Odp: Kolejny rozdział Luzy zaworowe 2.0 Duratec

Cytat:
Napisał kln1920 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie przez brak oparów, a "długość" spalania mieszanki, co można zniwelować wariatorem kąta wyprzedzenia zapłonu
Zakładam, że chodzi o fasolki w podstawie CPS które dają możliwość przestawiania go względem położenia koła fonicznego na kole pasowym wału bo nic innego nie ma w tym silniku. Należy jednak pamiętać, że sterownik silnika dostaje również sygnał z TCPS i dopiero z korelacji tych 2 danych wylicza moment zapłonu. Poza tym sygnał z CPS podaje tylko "zgrubnie" w którym momencie ma nastąpić zapłon. ECU dobiera precyzyjnie ten moment w zależności od obrotów, obciążenia silnika, sygnału z KS, dawki paliwa, składu spalin, zapiętego biegu i innych parametrów. To od wielu lat nie działa tak jak stary aparat zapłonowy którego precyzyjna regulacja miała gigantyczny wpływ na poprawną pracę silnika.
Ale zaraz, zaraz... Jeżeli na Pb wszystkie parametry pracy silnika są w porządku a CPS nie był ruszany to nie bardzo rozumiem jakim cudem jego regulacja miała by coś zmienić...
W prawdzie założona instalacja i sterownik STAG to trochę budżetowe rozwiązanie, nie mniej daje pewne możliwości regulacji a strojenie dynamiczne dało wynik wzorowego AFR i spalania w prawie pełnym zakresie obrotów.
Wracając jednak do samych luzów...
W zdecydowanej większości motocykli 20kkm to bardzo standardowy interwał regulacji zaworów a zdarzają się i rozwiązania gdzie robi się się to co 12kkm.
Ja zdaje sobie sprawę, że to są inne obciążenia, temperatury, tolerancje i osiągi, nie mniej jednak, nawet pomnożenie tego interwału x3 dla silnika samochodowego daje wynik MAX 60kkm!! I to na paliwie a nie LPG dla którego fabrycznie standardowe silniki się dopręża.

Ostatnio edytowane przez roadrunnner ; 12-07-2022 o 01:14
roadrunnner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2022, 11:12   #43
kln1920
ford::expert
 
Avatar kln1920
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
Domyślnie Odp: Kolejny rozdział Luzy zaworowe 2.0 Duratec

Nie, chodzi mi o wariator kąta wyprzedzenia zapłonu, na przykład rodzime AC ma w swojej ofercie. Nie ma co porównywać silnika z motocykli do samochodów... No cóż, ja ewidentnie uważam że masz coś skopane, albo nawierty przed klapkami albo coś innego. Natomiast jak mówiłem, NIE MA fizycznej możliwości, żeby w poprawnie działającej instalacji luz zjeżdżał o całą wartość tolerancji w 20k km. Kontrola co 40k, ingerencja w luz to najwcześniej 80k km
kln1920 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2022, 21:11   #44
roadrunnner
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 06-11-2013
Skąd: Wa-wa
Model: Mondeo MK3 Ghia + Focus MK2 + Mondeo MK5 Hybrid
Silnik: 2,5 upgrade 3,0 200Km i 2.0 145Km
Rocznik: 2004+2007+2020
Postów: 73
Domyślnie Odp: Kolejny rozdział Luzy zaworowe 2.0 Duratec

Cytat:
Napisał kln1920 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ewidentnie uważam że masz coś skopane
Wygląda na to że wszystkie Subaru też są skopane bo na Pb reguluje się zawory z wymianą paska, co 100k. Na LPG co 30... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dlatego branżowe poradniki mówią że Subaru źle tolerują gaz, ale to już zupełnie inna historia... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
roadrunnner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2022, 21:49   #45
kln1920
ford::expert
 
Avatar kln1920
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
Domyślnie Odp: Kolejny rozdział Luzy zaworowe 2.0 Duratec

Najpierw motocyklem, teraz Subaru... Gadamy o fordowskim Duratecu
kln1920 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2022, 22:20   #46
roadrunnner
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 06-11-2013
Skąd: Wa-wa
Model: Mondeo MK3 Ghia + Focus MK2 + Mondeo MK5 Hybrid
Silnik: 2,5 upgrade 3,0 200Km i 2.0 145Km
Rocznik: 2004+2007+2020
Postów: 73
Domyślnie Odp: Kolejny rozdział Luzy zaworowe 2.0 Duratec

Cytat:
Napisał kln1920 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Najpierw motocyklem, teraz Subaru... Gadamy o fordowskim Duratecu
Dokładnie! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja próbuję tylko udowodnić że interwały zaworowe co 20kkm na LPG nie są niczym niezwykłym...
Ale jak już mówiłem;
Można regulować zawory co 80, ba co 160kkm. Można też zmieniać olej co 30 a nawet co 50k.
Ja nikogo nie przekonuje, niech każdy robi jak chce, tylko niech zada sobie pytanie: czy to się opłaci...?

Wiem że OT ale apropos przekonań przypomniała mi się pewna historia...
Do salonu w którym kiedyś pracowałem przyszedł klient zainteresowany używanym egzemplarzem z nalotem 35kkm. I pyta się mnie:
35kkm to duży przebieg w motocyklu?
Ja zrobiłem oczy jak 5zł i mówię że nie rozumiem o co panu chodzi... Na to klient:
Bo 200tys w samochodzie to dużo i chciałem się dowiedzieć ile będzie dużo w motocyklu... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
roadrunnner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2022, 07:47   #47
koval1980
ford::average
 
Avatar koval1980
 
Imię: Radzio
Zarejestrowany: 19-03-2017
Skąd: CNA
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007/2008
Postów: 197
Domyślnie Odp: Kolejny rozdział Luzy zaworowe 2.0 Duratec

Cytat:
Napisał roadrunnner Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dlatego branżowe poradniki mówią że Subaru źle tolerują gaz, ale to już zupełnie inna historia...
Ale ujednoliciłeś. Zwykłe Subaru 2.0 bez turbo bardzo dobrze nadaje się do LPG, były nawet wersje już z fabrycznym LPG i chyba mają gniazda zaworowe wzmacniane. 2.0T również dobrze znosi gaz, 2.5T i 3.0 to już zaczynają być kłopotliwe. A co do regulacji to tam są wskazania od 30kkm przez 45-50kkm do 100kkm przebiegu między regulacjami w zależności od typu silnika.

Jak chcesz robić co 20kkm to rób, olej też możesz zmieniać jak tylko zmieni barwę.
Kolega ma Mondeo MK4 z 2.0 Duratec i robi regulację co 33-35kkm, robił już 2 takie i ostatnia była ostatnią z tego co mówił.
koval1980 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:39.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.