|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-07-2022, 22:26 | #41 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
|
Odp: Kolejny rozdział Luzy zaworowe 2.0 Duratec
No to mówię, jeśli "zjada" ci luz w takim tempie, i to w 2.0, które może się poszczycić zdecydowanie lepszymi materiałami głowicy niż 1.6, to dobra rada - zmień gazownika, niech ktoś kumaty zweryfikuje montaż i wystrojenie tego. Poprawnie wystrojona instalacja (i oczywiście poprawnie zamontowana) owszem, obciąży termicznie gniazda ciut mocniej (nie przez brak oparów, a "długość" spalania mieszanki, co można zniwelować wariatorem kąta wyprzedzenia zapłonu), ALE nie w takim tempie. Miałem do czynienia ze swoim własnym 1.6, w którym luzy od 0,37 do 0,3 na wydechu zjadło w 85k km
|
12-07-2022, 00:55 | #42 | |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 06-11-2013
Skąd: Wa-wa
Model: Mondeo MK3 Ghia + Focus MK2 + Mondeo MK5 Hybrid
Silnik: 2,5 upgrade 3,0 200Km i 2.0 145Km
Rocznik: 2004+2007+2020
Postów: 73
|
Odp: Kolejny rozdział Luzy zaworowe 2.0 Duratec
Cytat:
Ale zaraz, zaraz... Jeżeli na Pb wszystkie parametry pracy silnika są w porządku a CPS nie był ruszany to nie bardzo rozumiem jakim cudem jego regulacja miała by coś zmienić... W prawdzie założona instalacja i sterownik STAG to trochę budżetowe rozwiązanie, nie mniej daje pewne możliwości regulacji a strojenie dynamiczne dało wynik wzorowego AFR i spalania w prawie pełnym zakresie obrotów. Wracając jednak do samych luzów... W zdecydowanej większości motocykli 20kkm to bardzo standardowy interwał regulacji zaworów a zdarzają się i rozwiązania gdzie robi się się to co 12kkm. Ja zdaje sobie sprawę, że to są inne obciążenia, temperatury, tolerancje i osiągi, nie mniej jednak, nawet pomnożenie tego interwału x3 dla silnika samochodowego daje wynik MAX 60kkm!! I to na paliwie a nie LPG dla którego fabrycznie standardowe silniki się dopręża. Ostatnio edytowane przez roadrunnner ; 12-07-2022 o 01:14 |
|
12-07-2022, 11:12 | #43 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
|
Odp: Kolejny rozdział Luzy zaworowe 2.0 Duratec
Nie, chodzi mi o wariator kąta wyprzedzenia zapłonu, na przykład rodzime AC ma w swojej ofercie. Nie ma co porównywać silnika z motocykli do samochodów... No cóż, ja ewidentnie uważam że masz coś skopane, albo nawierty przed klapkami albo coś innego. Natomiast jak mówiłem, NIE MA fizycznej możliwości, żeby w poprawnie działającej instalacji luz zjeżdżał o całą wartość tolerancji w 20k km. Kontrola co 40k, ingerencja w luz to najwcześniej 80k km
|
12-07-2022, 21:11 | #44 | |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 06-11-2013
Skąd: Wa-wa
Model: Mondeo MK3 Ghia + Focus MK2 + Mondeo MK5 Hybrid
Silnik: 2,5 upgrade 3,0 200Km i 2.0 145Km
Rocznik: 2004+2007+2020
Postów: 73
|
Odp: Kolejny rozdział Luzy zaworowe 2.0 Duratec
Cytat:
Dlatego branżowe poradniki mówią że Subaru źle tolerują gaz, ale to już zupełnie inna historia... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
12-07-2022, 21:49 | #45 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
|
Odp: Kolejny rozdział Luzy zaworowe 2.0 Duratec
Najpierw motocyklem, teraz Subaru... Gadamy o fordowskim Duratecu
|
12-07-2022, 22:20 | #46 | |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 06-11-2013
Skąd: Wa-wa
Model: Mondeo MK3 Ghia + Focus MK2 + Mondeo MK5 Hybrid
Silnik: 2,5 upgrade 3,0 200Km i 2.0 145Km
Rocznik: 2004+2007+2020
Postów: 73
|
Odp: Kolejny rozdział Luzy zaworowe 2.0 Duratec
Cytat:
Ale jak już mówiłem; Można regulować zawory co 80, ba co 160kkm. Można też zmieniać olej co 30 a nawet co 50k. Ja nikogo nie przekonuje, niech każdy robi jak chce, tylko niech zada sobie pytanie: czy to się opłaci...? Wiem że OT ale apropos przekonań przypomniała mi się pewna historia... Do salonu w którym kiedyś pracowałem przyszedł klient zainteresowany używanym egzemplarzem z nalotem 35kkm. I pyta się mnie: 35kkm to duży przebieg w motocyklu? Ja zrobiłem oczy jak 5zł i mówię że nie rozumiem o co panu chodzi... Na to klient: Bo 200tys w samochodzie to dużo i chciałem się dowiedzieć ile będzie dużo w motocyklu... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
13-07-2022, 07:47 | #47 | |
ford::average
Imię: Radzio
Zarejestrowany: 19-03-2017
Skąd: CNA
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007/2008
Postów: 197
|
Odp: Kolejny rozdział Luzy zaworowe 2.0 Duratec
Cytat:
Jak chcesz robić co 20kkm to rób, olej też możesz zmieniać jak tylko zmieni barwę. Kolega ma Mondeo MK4 z 2.0 Duratec i robi regulację co 33-35kkm, robił już 2 takie i ostatnia była ostatnią z tego co mówił. |
|
|
|
|