|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-04-2022, 20:09 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 24-04-2022
Model: Puma ST Line x
Silnik: 1,0
Rocznik: 2020
Postów: 2
|
1,0 ; 155 KM MHEV Stuki w skrzyni biegów i akcja serwisowa
Witam,
chciałbym podzielić moimi doświadczeniami z ostatnich 3 miesięcy. Kupiłem Forda Pumę z silnikiem 1,0; 155KM MHEV z manualna skrzynią biegów w lipcu 2021 i wszystko było ok ,aż do grudnia. W grudniu pojawiły się stuki w skrzyni biegów przy przebiegu ok 12 500 km. Było to głuche stukanie słyszalne przy zmianie biegów z 1=>2 ; 2=>3 ; 3=>4. Skonfrontowałem temat z kolegą czy u niego w Pumie występuje podobne stukanie i okazało się że nie. No to temat pod tytułem "ten typ tak ma" został obalony. W związku z tym zgłosiłem się do serwisu i opisałem sytuacje. Serwis podjął działania rozpoznawcze i potwierdził ,że faktycznie coś stuka i dźwięki dochodzą prawdopodobnie z okolic skrzyni biegów choć na początku podeszli nie ufnie do tematu. Wstępnie sprawdzili poduszki skrzyni biegów czy nie oberwane itd. Jak z zewnątrz nie można się było do czego przyczepić padła decyzja trzeba skrzynie otworzyć. Wymontowali skrzynie i stwierdzili ,że większych objawów zużycia nie widać ale dla pewności wymienili jedno łożysko bo było podejrzane. Po złożeniu okazało się ,że dalej stuka. Więc wyciągali ją ponownie i ponownie składali bo myśleli ,że coś było źle złożone ale bez efektu jak stukało ta stukało. Więc skontaktowali się z technikami z Forda. Ci zalecili wymianę pozostałych łożysk i co również nie rozwiązało tematu. Przy okazji wymienili sprzęgło,dociski na nowe na wszelki wypadek ale dalej stukało. W lutym Ford dał informacje dealerowi ,że jest akcja serwisowa na skrzynie biegów objawiająca się wyskakującym 1 lub 2 biegiem w trakcie jazdy lub w wersji łagodnej stuki przy zmianie biegów. W międzyczasie wymienili już wszystko co się dało w skrzyni a tu jak stukało tak stukało. Temat został załatwiony dopiero po wymianie całej skrzyni na nową. Cała akcja trwała ponad 3 miesiące ale na szczęście doprowadzona została do końca. Na ten moment nic się ze skrzynią nie dzieje ale będę temat monitował. Nieoficjalnie dealer powiedział ,że trafione tym defektem były Pumy i niektóre Focusy z tą skrzynią MHEV.. Jak ktoś ma podobny problem radze się zgłosić do serwisu i naciskać by to rozwiązali bo Ford raczej sam nie wezwie na wymianę skrzyni.... Ostatnio edytowane przez deragoth ; 25-04-2022 o 09:16 |
24-04-2022, 23:09 | #2 |
ford::average
Imię: Roman
Zarejestrowany: 17-07-2012
Skąd: Szczecin
Model: Puma 2020
Silnik: 1.0
Rocznik: 2020
Postów: 85
|
Odp: 1,0 ; 155 KM MHEV Stuki w skrzyni biegów i akcja serwisowa
Miło, że dzielisz się swoim przypadkiem.
Ja wcześniej napisałem wątek o luzach na lewarku zmiany biegów, czy możesz się odnieść do charakterystyki działania skrzyni po wymianie? Getrag coś poprawił? Co to znaczy, ze w Pumy były trafione? |
25-04-2022, 09:09 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 24-04-2022
Model: Puma ST Line x
Silnik: 1,0
Rocznik: 2020
Postów: 2
|
Odp: 1,0 ; 155 KM MHEV Stuki w skrzyni biegów i akcja serwisowa
Witaj,
Na starej skrzyni oraz na tej po wymianie luzów nie stwierdzam działa precyzyjnie na ten moment. Jak się ułoży i trochę popracuje to się temu przyjrzę. Co do drugiego pytania "trafione" mam na myśli ,że tą serią wadliwych skrzyń biegów były obarczone Pumy oraz niektóre Focusy |
25-04-2022, 21:14 | #4 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 16-06-2014
Model: Puma
Silnik: 1
Rocznik: 22
Postów: 222
|
Odp: 1,0 ; 155 KM MHEV Stuki w skrzyni biegów i akcja serwisowa
Cytat:
|
|