|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-02-2022, 18:03 | #1 |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 20-05-2013
Skąd: wawa
Model: focus mk1
Silnik: 1,6
Rocznik: 2004
Postów: 33
|
Dziwne zakłócenia radia
O zakłóceniach jest wszędzie dużo, ale rozwiązania swojego przypadku nie znalazłem.
Focus mk1 z 2004, benzyna/gaz 1,6/100km Zetec-SE Przy włączonym silniku w radiu są zakłócenia, dość trudne do opisania, takie delikatne trzaski. Raz na danej stacji występują, raz nie, ale wydaje mi się, że to jest od aktualnego poziomu sygnału. Są mało zależne od obrotów silnika. Trochę się zmieniają, ale nie tak, że 2x większe obroty, to 2x większa częstotliwość zakłóceń. Wydaje mi się, że kiedyś było dobrze (mało jeżdżę tym autem, aby mieć pewność). Zakłócenie na pewno idą drogą radiową, nie przewodami. Całkowicie zewnętrzne radio w pobliżu auta też ma zakłócenia, gdy włączony silnik. Co było robione/sprawdzane: 1. Podmiana radia na inne - bez efektu. 2. Sprawdzenie anteny, wpięcie innej/przewodu - bez efektu. 3. Sprawdzenie alternatora - bez efektu (został odłączony i fizycznie wyjęty). 4. Eliminacja zakłóceń z innych urządzeń - sprawdzone, nie mam żadnych ładowarek, przetwornic etc. 5. Cewka zapłonowa/przewody/świece - tu było dużo eksperymentów. Cewka NGK (kiedyś była zmieniana). Wyjęcie konkretnie jednej fajki naprawia problem. Podmiana przewodu WW na inny, czy świecy nic nie daje. Podmiana cewki na inną (mam używaną starą, która ma jakieś wewnętrzne przebicie, na benzynie chodzi w miarę ok, ale na gazie potrafi szarpać) również eliminuje problem. Wszystko wskazuje na uszkodzoną cewkę, zakupiłem nową BERU. Zakłócenia są nadal, a dodatkowo odpięcie żadnej fajki nie powoduje zmian. Obstawiam zatem, że nie cewka jest problemem, tylko coś innego, co prawda powiązanego z cewką, ale to coś jest źródłem. Wyczytałem, że w moim aucie może być kondensator przeciwzakłóceniowy, w necie nazywany też "zapłonowym", czy nawet "czujnikiem masy" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Oznaczenie 93AB-12A019-AB / 0310025012. Wychodzi, że powinien być przykręcony koło cewki. Nie znalazłem go, ani wtyki, co by mogła do niego być. Dzwoniłem do serwisu Forda, niby mi potwierdzili że w moim VINie taka część powinna być. Historię samochodu znam na 90% (kupiony dawno temu od znajomego, co był pierwszym właścicielem), dlatego kombinatorykę w elektryce raczej odrzucam. Nie mając innych pomysłów zakupiłem taki używany kondensator i podłączyłem zgodnie z tym, co znalazłem w necie - montaż pod cewkę (stąd idzie minus), a do złącza (dwa piny wg. mnie razem zwarte) podłączyłem plus co idzie na cewkę (środkowy pin z 3-pionowego wtyku). Niestety zero efektu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pokończyły mi się wszystkie pomysły, dlatego piszę. Może ktoś miał podobny przypadek i wygrał? Może ktoś jest w stanie potwierdzić, że w tym silniku ten kondensator powinien być? Auto jest z 2004r, biorę pod uwagę możliwość, że może ten silnik miał ten kondensator ale w niższych rocznikach? Z resztą pytanie o kondensator jest z ciekawości, bo raczej na pewno to nie jego wina. |
27-02-2022, 19:48 | #2 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 03-04-2016
Skąd: Mogilno
Model: Ford Grand C-max
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 77
|
Odp: Dziwne zakłócenia radia
A nie masz gdzieś założonych żarówek ledowych..?
|
27-02-2022, 20:18 | #3 | |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 20-05-2013
Skąd: wawa
Model: focus mk1
Silnik: 1,6
Rocznik: 2004
Postów: 33
|
Odp: Dziwne zakłócenia radia
Cytat:
|
|