Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-11-2021, 22:21   #1
Zombie_Hunter
ford::beginner
 
Imię: Mikołaj
Zarejestrowany: 02-08-2021
Skąd: Łódź
Model: Ford C-MAX
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2005
Postów: 10
Angry ograniczona V-max i nierówna praca

Hej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na samym wstępie uprzedzam, korzystałem z wyszukiwarki tematów lecz nie znalazłem nic o swoim problemie.
Od jakiegos juz czasu jestem posiadaczem Focusa C-maxa z silnikiem 2.0 Duratec HE (+LPG). Do niedawna autko śmigało aż miło, lecz niestety ostatnio problemy w nim zaczynają się mnożyć jak grzyby po deszczu. Przechodząc do rzeczy..
Jeżdżę autem w dużej części po mieście lub trasach podmiejskich, zwykle z prędkościami do 110/h (acz nogę mam dość ciężką i lubię wkręcić silnik trochę wyżej przy rozpędzaniu), sporadycznie autostrada. Dzisiaj mi się spieszyło, wiec postanowiłem polecieć krótki odcinek (30 km) autostradą. Gdy na takową wyjechałem, autko do 130/h zbierało się jak wściekłe (jak na wolnossące 2.0) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale gdy doszło do 140 (już z trudem) tu zonk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., pedał akceleratora w podłodze, a auto ani kilometra na godzinę szybciej. Jechałem wtedy na gazie wiec stwierdziłem, że pewnie gaziarz cos spaprał w ustawieniach, po cichu rzuciłem na niego kilka zaklęć i przełączyłem na benzynę. Auto poszło dalej, do 180/h ale tu znowu zonk, znowu ani trochę szybciej. (W tym miejscu warto nadmienić, ze jeszcze 2 miesiące wstecz auto na zawołanie leciało 210/h na obu paliwach). Dalej nie było lepiej. gdy zjechałem z autostrady, dotaczając się do ronda na luzie silnik zgasł i nie chciał się ponownie odpalić (3 próby kręcenia rozrusznikiem bez efektu. Odczekane kilka minut i przy 4-tej próbie załapał). Gdy udało mi się juz odpalić, auto chodziło nierówno, tak jakby wypadał zapłon, ale obroty jałowe trzymają się sztywno na 800, podczas jazdy nic nie szarpie, rusza normalnie żwawo. Pozniej gasiłem i odpalałem auto jeszcze kilka razy i przy którymś razie odpalił wyświetlając checka. Dodam iż auto na zimnym i po zgaszeniu z kluczyka pali na dotyk (mogę zgasic auto z kluczyka i w przeciagu 3s odpalic znowu bez zadnego problemu), problem z zapłonem zaczyna się przy zduszeniu silnika np zbyt szybkim puszczeniem sprzęgła (trzeba wtedy odczekac jakies 3 minuty i z trudem ale odpala).
Teraz najważniejsze pytanie, co tak na dobrą sprawę mogło się stac? Czy może to byc wina przyciśnięcia auta na maxa przez ten odcinek, skoro wczesniej taka jazda nie robiła mu żadnej różnicy? I druga sprawa, dlaczego znacznie obniżyła się jego prędkość maksymalna względem tej sprzed jakiegos czasu?
Gdyby była to jakoś wartościowa informacja to dodam, że auto ma nowy olej (zmieniony 2 dni temu) oraz niedawno robiony był cały dolot (nowy kolektor, uszczelki itd)
Błędy przez forscana sprawdzę jutro ale zakładam się o taczkę pieniędzy, ze nic ciekawego tam nie znajdę (czyli jak zwykle do tej pory).
Pomocy i z góry dzięki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
Zapalony sportowiec, zawodnik downhillu i MMA. Pasjonat wszelkiej maści sportów ekstremalnych
Na codzień poruszam się niepozornym C-MAX'em
Zombie_Hunter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2021, 13:25   #2
iommi23
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: focus mk1, mk3.5; fiesta mk7
Silnik: mk1 - 1.6PB, mk3 - 2.0tdci, mk7 - 1.4
Rocznik: 2001, 2015
Postów: 25
Domyślnie Odp: ograniczona V-max i nierówna praca

Warto by było odczytać co to za błąd się zaświecił, bo może nieco pomóc w diagnostyce.

A tak - w tych silnikach potrafi się zapchać/zatkać/rozpaść katalizator i blokować wydech - wtedy właśnie jest brak mocy przy wyższych prędkościach.

A może rozrząd przeskoczył? To są takie najszybsze opcje
iommi23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2021, 14:10   #3
Zombie_Hunter
ford::beginner
 
Imię: Mikołaj
Zarejestrowany: 02-08-2021
Skąd: Łódź
Model: Ford C-MAX
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2005
Postów: 10
Domyślnie Odp: ograniczona V-max i nierówna praca

Cytat:
Napisał iommi23 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Warto by było odczytać co to za błąd się zaświecił, bo może nieco pomóc w diagnostyce.

A tak - w tych silnikach potrafi się zapchać/zatkać/rozpaść katalizator i blokować wydech - wtedy właśnie jest brak mocy przy wyższych prędkościach.

A może rozrząd przeskoczył? To są takie najszybsze opcje
Błędy spróbuje odczytać jak będę miał chwile, ale tak jak mówię, nie raz już przy różnych okazjach próbowałem i nigdy nic to nie mówiło. Katalizator hmm.. Jest opcja ze coś mogło się z nim stać, bo jak miałem awarie dolotu to tez motor chodził na 3 gary i z wydechu pluł paliwem(?) wiec na kata z pewnością dobrze to nie wpłynęło. Ale to nie wyjaśniało by różnicy w mocy między lpg a benzyną. No nic zobaczę błędy i będę szukał dalej, bo chwilowo mechanik to ostatnia osoba do której chciałbym jechać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zapalony sportowiec, zawodnik downhillu i MMA. Pasjonat wszelkiej maści sportów ekstremalnych
Na codzień poruszam się niepozornym C-MAX'em
Zombie_Hunter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2021, 17:36   #4
Jones_1
FCP member
 
Avatar Jones_1
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 15-06-2021
Skąd: Rawa Maz.
Model: Fokus MK2
Silnik: 2,0 PB
Rocznik: 2008
Postów: 283
Domyślnie Odp: ograniczona V-max i nierówna praca

ja bym sprawdził świece zapłonowe
długo już na nich jeździsz ?
__________________
Jones_1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2021, 17:47   #5
Zombie_Hunter
ford::beginner
 
Imię: Mikołaj
Zarejestrowany: 02-08-2021
Skąd: Łódź
Model: Ford C-MAX
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2005
Postów: 10
Domyślnie Odp: ograniczona V-max i nierówna praca

Odczytałem błędy, wyszła cała litania ale z tych co mnie chyba interesują to P0303-E3 oraz ten sam zapisany nieco inaczej czyli P0303-C. W ich opisie było wypadanie zapłonu na 3 cylindrze i potwierdzenie, ze to on (P0303-E3) załączył kontrolkę checka.
Pierwszy raz coś mi powiedziało podpięcie się do forscana. @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Teraz weekend to nie za bardzo jest jak, po weekendzie podjade chcąc nie chcąc do serwisu. Ale odpowiadając na twoje pytanie, to szczerze nie mam pojęcia. Ja od kupna auta zrobiłem z 15tys km a kiedy były wymieniane przez poprzedniego właściciela to nie mam pojęcia szczerze.
__________________
Zapalony sportowiec, zawodnik downhillu i MMA. Pasjonat wszelkiej maści sportów ekstremalnych
Na codzień poruszam się niepozornym C-MAX'em
Zombie_Hunter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2021, 18:30   #6
Jones_1
FCP member
 
Avatar Jones_1
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 15-06-2021
Skąd: Rawa Maz.
Model: Fokus MK2
Silnik: 2,0 PB
Rocznik: 2008
Postów: 283
Domyślnie Odp: ograniczona V-max i nierówna praca

myslę że to jest trop masz wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze
jak świeca niedomaga na gazie to jeszcze na benzynie jakoś działa
przy jeździe na gazie świece bardziej się zużywają i tu bym nie oszczędzał
__________________
Jones_1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2021, 18:34   #7
Zombie_Hunter
ford::beginner
 
Imię: Mikołaj
Zarejestrowany: 02-08-2021
Skąd: Łódź
Model: Ford C-MAX
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2005
Postów: 10
Domyślnie Odp: ograniczona V-max i nierówna praca

Cytat:
Napisał Jones_1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
myslę że to jest trop masz wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze
jak świeca niedomaga na gazie to jeszcze na benzynie jakoś działa
przy jeździe na gazie świece bardziej się zużywają i tu bym nie oszczędzał
Znaczy z tym działaniem na benzynie to tak nie do końca. Zapłon wypada bez względu na paliwo używane w danej chwili tak samo. Przełączanie gaz - benzyna -gaz nie zmienia nic w pracy silnika.
A jest możliwość, ze wszystkie świece / cewki są już wyeksploatowane mocno i jedna akurat padła, ale ogólne ich wyeksploatowanie ma wpływ na V-max? Bo tak sobie pomyślałem, ze skoro zapłon mieszanki gazowo-powietrznej jest trudniejszy niż benzynowo-powietrznej, to mogło by tłumaczyć w pewnym sensie, ze v-max na gazie to było 140 a na benzynie która jest łatwiejsza do zapalenia już 180. A wtedy ogólne zmęczenie układu zapłonowego tłumaczyło by ogólnie obniżone v-max które jak mówię do niedawna sięgało 210 bez względu na paliwo a z górki i trochę więcej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zapalony sportowiec, zawodnik downhillu i MMA. Pasjonat wszelkiej maści sportów ekstremalnych
Na codzień poruszam się niepozornym C-MAX'em

Ostatnio edytowane przez Zombie_Hunter ; 12-11-2021 o 18:41
Zombie_Hunter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2021, 18:41   #8
Jones_1
FCP member
 
Avatar Jones_1
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 15-06-2021
Skąd: Rawa Maz.
Model: Fokus MK2
Silnik: 2,0 PB
Rocznik: 2008
Postów: 283
Domyślnie Odp: ograniczona V-max i nierówna praca

na gazie przy 140 to jechałeś praktycznie na trzech cylindrach to i max spadł
generalnie to i spalanie powinno podskoczyć
__________________

Ostatnio edytowane przez Jones_1 ; 12-11-2021 o 18:53
Jones_1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2021, 18:48   #9
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: ograniczona V-max i nierówna praca

przyczyn może być 1000.
możecie sobie tu pisać do lutego 2022

proszę błedy ecu a przed proszę luzy zaworowe
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2021, 18:56   #10
Zombie_Hunter
ford::beginner
 
Imię: Mikołaj
Zarejestrowany: 02-08-2021
Skąd: Łódź
Model: Ford C-MAX
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2005
Postów: 10
Domyślnie Odp: ograniczona V-max i nierówna praca

Cytat:
Napisał Fulara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przyczyn może być 1000.
możecie sobie tu pisać do lutego 2022

proszę błedy ecu a przed proszę luzy zaworowe
Błędy napisałem wyżej. Z tych dotyczących sprawy to P0303-E3 oraz P0303-C.
Luzy były podobno robione przy początku roku wraz z pierścieniami tłokowymi (mam na to papiery, ale piszę „podobno” bo pewnie wszystko da się podrobić).
__________________
Zapalony sportowiec, zawodnik downhillu i MMA. Pasjonat wszelkiej maści sportów ekstremalnych
Na codzień poruszam się niepozornym C-MAX'em
Zombie_Hunter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:42.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.