|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-08-2021, 19:43 | #571 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-08-2021
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163 KM
Rocznik: 2011
Postów: 80
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
Cholera jakieś 1tys. km było spokoju, DPF dopalal się często to często ale hulało to, i znów powróciły błędy: P269F:00-27 i P0130:29-2F... Za pierwszym razem zaczęło się to w deszczowy dzień a potem raczej jak jeździłem to było słonecznie, teraz znów deszcz i problemy. Ale to chyba przypadek?
Tak patrzyłem, że pisaliście o dolocie, ja też słyszę dość głośny świst przy obrotach między 1800 a 2500, nie wiem czy to lewe powietrze czy turbo, może to mieć wpływ na lambdę? Tak w ogóle to dalej mnie dziwi, że powyższe błędy idą w parze mimo, że między niby nie powinno być związku. |
24-08-2021, 21:32 | #572 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
hej!
dawno mnie nie było bo po zmniejszeniu ciśnienia doładowania się poprawiło ale od tego czasu stuknęło ok 5000km i znowu to samo wypala jak w zegarku co 200-220km i kompletnie nie ma znaczenia czy jeżdżę jak ciota czy w miarę normalnie. Autostrada ok 100km to jest po prostu SZAJS! 177.000km przebiegu. nie wiem czy sterownik zaczaił że coś się zmieniło i jakiś czas była poprawa, wszystko sprawne, szczelne kompletnie nie ma się do czego przyczepić, zapala na dotyk. Ostatnio jeździłem delikatnie, że ciśnienie różnicowe nawet na 4kpa nie wskakiwało 200km 80%dpf_load i wypalanie. to auto to połączenie afery diesel gate z LOTTO i nach polen do kwadratu. |
29-08-2021, 12:37 | #573 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-02-2013
Skąd: waw
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 106
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
Eee tam. U mnie się uspokoiło. Ostatnio między wypaleniami miałem 900 km co dla mnie jest szokiem(poza tym nie częściej niż 350-400 km) , po wcześniejszych 100-120 km na wiosne. Wg tego co obserwuję ciśnienie różnicowe to tylko 1 z wielu parametrów mający wpływ na częstotliwość wypalania. Ważniejsze są wg mnie skoki z 0 na 8 kpa przy krótkim depnieciu gdy temp egt 1 do 3 są niskie (<250 stopni) . Bo palujac 4 godziny cały czas w okolicach 170 zapełnienie wzrasta mi o maks 5%, przy różnicy ciśnień między 10 a 20 kpa przy pełnym bucie.
|
30-08-2021, 22:17 | #574 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-08-2021
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163 KM
Rocznik: 2011
Postów: 80
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
Tak mnie zastanawiało swego czasu "przeskoczenie" zapełnienie filtra z 30 kilku % na 58% i dziś udało mi się pozyskać loga dla czegoś takiego:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jest w cholerę pidów, bo sprawdzałem też inne rzeczy, ale na samej górze są dwa odpowiadające za zapełnienie sadzą filtra i powiedzcie mi jak to wytłumaczyć, że w kilkanaście sekund % rośnie na SOOT z 35 na 58!!! To raczej nie jest normalne i nie dziwię się już, że mi DPF wypala się co 150 km skoro są takie "skoki", bo potem też skoczyło o jakieś 10%. Ostatnio edytowane przez Balian8 ; 30-08-2021 o 22:21 |
31-08-2021, 06:54 | #575 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-02-2013
Skąd: waw
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 106
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
Jest po prostu wyliczany. U mnie mam tak samo a mimo to wrócił do normalności
|
31-08-2021, 15:57 | #576 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-02-2017
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK4
Silnik: DW10C 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 339
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
No to u mnie ten sam problem albo i normalność bo widzę, że u sporej ilości osób tak częste wypalanie. U mnie średnio co 200kkm-300kkm. Nie dymi, moc jest, oleju nie bierze, ciśnienie różnicowe przy normalnej jeździe 0-6 kPa - nie widzę powodów do zmartwień pod kątem objawowym. Mam drobne zapocenie na łączeniu przepustnica - kolektor ssący, - być może to jest powód.
Mam zamontowaną diodę DPF. Ostatnio weryfikowałem zachowanie paramteru DPF_LOAD a że zobaczyłem temat, że piszczecie to oprawiłem graficznie i wrzucam Wam do wglądu/analizy albo jak ktoś chce po prostu popatrzeć z ciekawości jak to wygląda u mnie. Rozpoczęcie wypalania przy równej wartości 80.00 %. Potem wypalanie do poziomu 38.00% i potem jeszcze nadal spokojna jazda z utrzymaniem około 2200 obr/min i wypalania już nie było, dioda zgasła, temperatura spalin się obniżyła i parametr jeszcze zszedł do 20.00%. Samo wypalanie trwało około 6 minut ale wniosek mam taki, że warto jeszcze później poczekać bo zgaśnięciu diody kolejne 5 minut bo jeszcze jakaś sadza jest usuwana (przynajmniej wg komputera). Później już zaczyna rosnąć. Wybaczcie za niektóre niepotrzebne dane ale na szybko wrzucałem bo byłem w trasie. |
02-09-2021, 22:03 | #577 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-08-2021
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163 KM
Rocznik: 2011
Postów: 80
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
Dziś zrobiłem znów trasę 120 km z włączonym forsanem i DPF wypalił się po jakiś 100 km... Wystarczyło dwa razy depnąć mocnej na czwórce i wartości zapełnienia DPF o kilka procent w górę, cieśninie różnicowe podczas tego "deptania" podskoczyło na kilka sec do 20 kpa. Ogólnie zauważyłem też zależność, że jak pid odpowiadający za mierzenie obiegu zamkniętego dojdzie do 65% a ten drugi jest na 28-35 % to i tak po jakimś czasie dojdzie do tego pierwszego na 60 kilka...
Co jest śmieszne to DPF zapełnia mi się szybciej w trasie, gdzie są jakieś wyprzedzania niż w mieście, gdzie są światła itd. sprawdzałem czujniki MAP i MAF i chyba wartości są ok, wiec mimo świstu z dolotu/turbo to chyba nie może być to... Myślę czy nie wyprać tego DPF, bo pewnie nikt wcześniej tego nie robił a auto ma przejechane 344 tys. km, chyba ten zabieg nie zaszkodzi a może pomóc? Ostatnio edytowane przez Balian8 ; 02-09-2021 o 22:05 |
02-09-2021, 22:36 | #578 | |
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,556
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
Cytat:
|
|
02-09-2021, 22:53 | #579 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-08-2021
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163 KM
Rocznik: 2011
Postów: 80
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
Hmmm tylko jak masz rację, a ja też dochodzę do podobnych wniosków, to mycie DPF powinienem zrobić raczej już po wyeliminowaniu problemu z szybkim zapełnianiem filtra, plus te skoki po przyspieszeniu. No nic, chyba diagnostyka mnie czeka i potem naprawa, choć w sumie jakbym nie miał forscana to bym nawet się nie przejął, bo moc jest, spalenie 5,9 l....
Polecacie kogoś z Wawy od podobnych tematów opisanych wyżej? |
03-09-2021, 07:06 | #580 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140KM -> 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,097
|
Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
PROBLEMEM JEST EGR! jego zaślepienie i wyprogramowaniu powoduje wypalanie jak w zimę co 800-900km,ja tak już zrobiłem bo mma dosyć tego dpf, wymiana egr, czyszczenie nic nie daje. Silnik poprostu zaczyna najprawdopodobniej z uwagi na rosnący przebieg bardziej otwierać egr żeby spełnić normę spalin
|
Tagi |
dpf , dymi , egr |
|
|