Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-08-2021, 20:42   #91
Krisfrit
ford::beginner
 
Avatar Krisfrit
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 04-08-2019
Skąd: Gdynia
Model: Mk4 Titanium S
Silnik: 2.0 ecoboost 240hp, manual.
Rocznik: 2010
Postów: 30
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z pobieżnego przejrzenia opisu to "pominięte" jest programowanie PCM kalibracją właściwą dla manuala.
Dziękuję bardzo za podpowiedź.

NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
Zrozumiałem, dziękuję.
Z odpaleniem silnika nie ma problemu. Wyciągam bodajże R1 i zwieram na czas rozruchu piny.
Na upartego mogę wyprowadzić dwa przewody z chwilowym włącznikiem do startu, ale nie o to przecież chodzi. Ma być jak ford przykazał ��


Ostatnio edytowane przez Krisfrit ; 23-08-2021 o 21:52
Krisfrit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2021, 21:21   #92
Krisfrit
ford::beginner
 
Avatar Krisfrit
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 04-08-2019
Skąd: Gdynia
Model: Mk4 Titanium S
Silnik: 2.0 ecoboost 240hp, manual.
Rocznik: 2010
Postów: 30
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Półosie pasują. Diesel 2.0 tdci od mondeo i c-maxa 2.0
Problem jest z podpora długiej półosi, albo przerobka albo zakup dedykowanej. Biegi chodzą jak marzenie.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Przewód wstecznego światła jest w skrzynce bezpiecznikow pod maską.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg IMG_20210823_160647.jpg (97.2 KB, 127 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Krisfrit ; 25-08-2021 o 06:02
Krisfrit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2021, 14:03   #93
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Cytat:
Napisał Krisfrit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
albo zakup dedykowanej
o ile dalej jest mocowanie lozyska niz w dieslu? Być może półoś od 1.6eb podejdzie bo ma dluzszy wałek od skrzyni do lozyska o ok. 4cm jak cos moge zwymiarowac dokladnie bo mam dwie prawe zapasowe półosie do 1.6eb w częściach
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2021, 14:57   #94
Krisfrit
ford::beginner
 
Avatar Krisfrit
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 04-08-2019
Skąd: Gdynia
Model: Mk4 Titanium S
Silnik: 2.0 ecoboost 240hp, manual.
Rocznik: 2010
Postów: 30
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Więc tak.
Podpora jest przykręcana trzema srubami, jeden otwór mocujacy podpore jest dodatkowy i jest przesuniety w stronę skrzyni o 40mm i około 8mm w dół, po próbie przesunięcia podpory przeszkadza srubka spływu oleju z turbo oraz sam wężyk spływu oleju. Po wycięciu nadmiaru odlewu podpory "pasuje" w ten jeden przesunięty otwór, ale na co ta podpora skoro jest tylko jedna śruba do mocowania. Po przymiarce półosi i osadzeniu łożyska w podporze półos chce jeszcze wejść w skrzynie minimum 15mm.
Znowu rzeźba. Przesuwanie tego jedynego pasujacego otworu w podporze. Po kolejnej adaptacji i stwierdzeniu ze leży dobrze, półoś obraca sie bez oporów, do spawałem uszy do podpory i przykręciłem.
Moim zdaniem musi być długa półoś. Chyba że jest jakaś podpora ktora tam wejdzie.
Różowy trójkąt to oryginalne miejsce podpory, pomaranczowa strzałka to przesunięcie o 40mm
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Screenshot_20210825_155953.jpg (42.0 KB, 100 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Krisfrit ; 25-08-2021 o 15:05
Krisfrit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2021, 17:14   #95
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Półoś od 1.6eb ma miejsce na łożysko przesunięte ok. 4cm w prawo, część między przegubami krótsza o te 4cm, sumaryczna długość bez zmian. Pomyśl bo może by podpasowało bez rzeźby do fabrycznej podpory, łożyska są chyba te same

Ostatnio edytowane przez klocolus ; 26-08-2021 o 14:43
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2021, 12:52   #96
Krisfrit
ford::beginner
 
Avatar Krisfrit
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 04-08-2019
Skąd: Gdynia
Model: Mk4 Titanium S
Silnik: 2.0 ecoboost 240hp, manual.
Rocznik: 2010
Postów: 30
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Zapamietam.
Dziękuję wszystkim za cenną wiedzę i porady.
Doceniam waszą chęć w pomocy.
Pozdrawiam serdecznie.
Krisfrit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2021, 18:08   #97
Dariusz7105
ford::beginner
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 20-05-2020
Skąd: LEGNICA
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCI 140
Rocznik: 2014
Postów: 26
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Witam Wszystkich
Mam pytanie, właśnie jestem po przekładce skrzyni PS na manual w Mondeo MK4 2014 DW10C.
Pytanko czy Ktoś z forumowiczów jezdzi ze skrzynią AG9R-7002-KA 63? Chodzi mi o symbol kalibracji PCM oraz przełożenie przekładni głównej w BCMii, i nigdzie nie mogę znaleźć informacji.
Dariusz7105 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2021, 22:44   #98
Kaytec
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-04-2021
Skąd: Biskupiec
Model: EDGE
Silnik: 2.0
Rocznik: 2018
Postów: 17
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Mondeo 2014r (przebieg 142kkm), skrzynia wymieniana 4 razy - 5ty wygląda jak na zdjęciu w załączniku (ostatnia skrzynia nowa z 2017r!).

Będąc w trasie zajechałem po "zestaw naprawczy z Lublina" - polecam użytkownika - mnóstwo informacji i gwarancja, mogłem sobie nawet mieszek i gałkę wybrać.

Dzięki informacjom na forum, udało mi się wykonać przekładkę samemu. Najwięcej problemów było chyba z pedałem sprzęgła - opisałem co i jak w wątku o pompce sprzęgła: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Samo wyjęcie skrzyni to praktycznie operacja wymiany dwumasy, dosyć dobrze opisana tutaj: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Trochę zabawy jest z linkami i samą podstawą do drążka zmiany biegów, niektóre wersje trochę kolidują i trzeba gdzieniegdzie podciąć, plastik, lub przesunąć linkę - u siebie przeciąłem i nagwintowałem nierdzewne cięgno, tak aby mieć idealną regulację na dwóch linkach.

Elektryka - tutaj chyba najmniej roboty, dużo daje schemat (Mondeo MY10_5), ale koledzy wyżej również wszystko wyjaśnili opisowo. Jedyne co mogę dodać od siebie to obok pinu 7 do wstecznego, 6 obok jest wolny i jest to masa - można od czujnika ładnie dwa kabelki puścić do złącza CN11. Oprócz tego mostek na R12 - skrzynia nim steruje i praktycznie można odpalać za pomocą R1 - przekaźnik rozrusznika.

Program.
BCMII - opisane wszędzie na forum i w Internecie - zmiana rodzaju przekładni, zapis i od razu działa wsteczny, kamera i czujniki (w sumie nie wiem czy bez tego też działa, nie sprawdziłem)
PCM - w moim przypadku według tego poradnika:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Miałem wersję BG91-14C204-FJF, na próbę zaktualizowałem do FJG, bez zaskoczenia nic się nie zmieniło, tj: niedziałający ABS, TC, HH i błędy PCM, auto nawet jeździ i to bardzo płynnie, ale obroty tylko w zakresie 1200-3200 i mocna odcinka po 3200 - radzę nie wyprzedzać w tym trybie.
PCM wgrany od wersji BG91FGD, odpalanie na przycisk działa od strzała, abs, tc, hill holder ożył jak by nigdy nic. tempomat trzyma nawet 39km/h.

Wady:
-został jeszcze komunikat od serwisu w conversie
-na drugim biegu delikatnie faluje (na kalibracji od automatu tego nie było)

Pozdrawiam.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg P1080931.jpg (95.7 KB, 103 wyświetleń)
Kaytec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2021, 09:36   #99
Dariusz7105
ford::beginner
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 20-05-2020
Skąd: LEGNICA
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCI 140
Rocznik: 2014
Postów: 26
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

A jaki komunikat na conversie? Jaki symbol skrzyni? Faluje tzn podszarpuje?
Dariusz7105 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2021, 19:07   #100
Kaytec
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-04-2021
Skąd: Biskupiec
Model: EDGE
Silnik: 2.0
Rocznik: 2018
Postów: 17
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Na conversie komunikat: natychmiastowy serwis silnika.
W wątku o smax ktoś napomknął że ten błąd to nie ta skrzynia wybrana w BCMII (rzeczywiście do wyboru były przynajmniej dwie - muszę sprawdzić).

Skrzynia 6M2R-7F096-EC

Tak, poszarpuje na 2biegu.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg WhatsApp Image 2021-12-14 at 19.59.31 (1).jpg (13.8 KB, 75 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg WhatsApp Image 2021-12-14 at 19.59.31.jpg (11.9 KB, 58 wyświetleń)
Kaytec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
manual , mondeo mk4 , przekładka skrzyni biegów



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:31.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.